Lempihevosesi nuoruudestasi ja millä tallilla kävit?
Mä aloitin Husön tallilla Sipoossa tunnit vuonna 1997. Lemppari oli Mink. :)
Kommentit (389)
Talli on tyttärellä, Suskilla.
Muistan 70-luvulta kaikki mainitsemanne ponit ja hevoset, plus tietysti omat lempparini Mercu ja Moody.
Näitten lisäksi muistan pikku-Bingon ja sen toisen valkoisen pienen (Jullen kokoisen) ponin. Nimi ei kuitekaan tule mieleen, oliko se Savu tai Saku tai jotain sinnepäin?
Kilossa kävin myös ja siellä hoitoheppa oli Pick-nick, kaverilla Cholet.
Talli on tyttärellä, Suskilla. Muistan 70-luvulta kaikki mainitsemanne ponit ja hevoset, plus tietysti omat lempparini Mercu ja Moody. Näitten lisäksi muistan pikku-Bingon ja sen toisen valkoisen pienen (Jullen kokoisen) ponin. Nimi ei kuitekaan tule mieleen, oliko se Savu tai Saku tai jotain sinnepäin? Kilossa kävin myös ja siellä hoitoheppa oli Pick-nick, kaverilla Cholet.
Oliko Pick-nick sellainen pienehkö ruuna, muuten ruunikko, mutta lautas(t)en päällä iso valkoinen alue?
hevosen nimi jos vaikka sillä olisin joskus ratsastanut
Eipä ne ponit kyllä Jaanan kouluttamia olleet, J&P vaan aluks osti koulutettuja poneja ja sitten myöhemmin kouluttamattomia... Papillon siellä oli ja Tasso ja Brantshammar Julius, Herkules, Dumix ja Rosenway :) . Ja liuta tammoja tietty, siittolahan se periaatteessa oli aluksi.
Kyllä mun mielestä se oli Jaana. Tietysti osa oli jo ratsukoulutettuja tullessaan.
Lemppareita oli 80-luvun puolivälissä...
Pedro - tykkäsin aloittelijana, Filurista myös
Kevin Keegan oli aina lemppari, vaikka harvoin sain ratsastaa samoin kuten Mörkö
Markilla oli kiva laukka ja kamala ravi
Benjamin oli mukava, rauhallinen heppa
Mabrouk oli OK oriksi
Mantua oli sopivan säpäkkä
minäkin ruskeasuolla ratsastanut. Muistan nuo kaikki mainitsemasi hevoset ja ponit. Gobelin, Diva ja Sasha muistuivat vielä mieleen. Pontus myös.
Siellä oli Katin oma poni Rölli, Pirjon ihana lämppäri Sierra, Grady, shettikset Galax, Carino ja joku shettisvarsakin joskus, suokki Posti-Reko, sitten oli Trystar ja Anssi- poni. Voi niitä aikoja :) Olin siellä leirillä ehkä 3 kesänä.
Katin tallilta vuokralla hevonen. Nykyään asun Alajärvellä, mutta kyseisellä tallilla ei ole enää toimintaa.
Kuka hepoista sulla oli vuokralla?
suomenhevonen nimeltä Jysky.
yksityisheppaa nimeltä Masa ja sen omistajaa, Misseä?
Olivat siellä joskus 88-93?
Kivoja myös nuo Husö-lisäykset, mäkin muistin enemmän hevosia sieltä noiden muiden nimien myötä, mm. Viri ainakin oli, kamalan iso suokki. Muistan myös tallin pohjapiirustuksen, mutta en kummityttöni syntymäpäivää :))
Dementia?
ap
joten niistä hevosista ei mitään muistikuvaa.
Muistan kuitenkin sieltä "tavallisen"ratsastuskoulun puolelta ehdottoman lempihevoseni Niggerin (Niksun), lisäks tykkäsin Punaparrasta ja Tarzanista. Nää oli siellä ainakin -80 luvulla.
olin leirillä ehkä -84 vuosi. Hoitoheppani oli Lena, Jerikon muistan ja artturin.
Kävin Soukassa melkein koko 80-luvun. Ihan eka lemppari oli Knutte, seuraava suosikki Freddy ja suuri rakkaus Rolf, jota hoidin monta vuotta. Sillon kun alotin, melkein kaikki ponit oli pesunkestäviä tanskalaisia ja nimet sen mukaan: Knut-Axel, Nils-Oskar, Hans-Peder, Freddy, Rolf...
Kun vaihdoin hepoille, lemppareita oli Valiant, Jens ja Grandis.
Aikuisena vaihdoin kuuden vuoden tauon jälkeen Leppävaaraan, siellä lemppari oli pitkään nyt jo edesmennyt Obelix.
Tuusulassa Tirrasen talli, siellä tuli käytyä :) Vieteri oli ihana suomivanhus, Bags, Niko, mukavia ratsastettavia harrastelijalle, Niko komiakin :) Onko muita siellä käyneitä?
ihanan varsan? Hoiditko ehkä sitäkin?
Mieleeni ovat jääneet iso suomenhevonen Tyttö, Paw, Eloize ja Lorelei, jota joskus vuokrasinkin kesäksi. Ja muitakin kyllä... Mayday ja Eloizen varsa Idefix sekä Mc Cloud. Nämä 80-luvulla. Tallia ei ole tainnut olla enää vuosiin olemassa.
Parkanon ratsastuskoulussa olin joskus vuokrausleirillä, olisiko ollut -87 vuonna. Heppani oli Helina ja olin aivan ihastunut siihen. Jälkeenpäin olen miettinyt sitä, miten vapaasti sillon saikaan olla noilla talleilla. 8-vuotiaitakin oli siellä mukana, eikä kukaan paljon perään katsonut.
Moku, Sakke, Party ja Retsi! Ihania. Ja Pamina. Tulipa hinku lähteä leirille :)
täplikäs, (ruskea ja valkoista pientä täplää). Ei mikään kaunis mutta minä tykkäsin :-9
Kävin Soukassa melkein koko 80-luvun. Ihan eka lemppari oli Knutte, seuraava suosikki Freddy ja suuri rakkaus Rolf, jota hoidin monta vuotta. Sillon kun alotin, melkein kaikki ponit oli pesunkestäviä tanskalaisia ja nimet sen mukaan: Knut-Axel, Nils-Oskar, Hans-Peder, Freddy, Rolf... Kun vaihdoin hepoille, lemppareita oli Valiant, Jens ja Grandis. Aikuisena vaihdoin kuuden vuoden tauon jälkeen Leppävaaraan, siellä lemppari oli pitkään nyt jo edesmennyt Obelix.
Muita en oikein muista. Olin tosiaan niin vähän aikaa... Muistan yhden shettiksen, nimeltä Rontti. Pilalle hemmoteltu, joka näykki kaikkia. Vihasin ratsastaa sillä, kun se kipitti niin, että aina putosin selästä. Oli vielä joku korkea poni, Gilbert muistaakseni. Hitsi, kun en muista enempää.
t. 153
...kun olin jo niin iso sen tullessa. Ai, tosta 80-luvun alkupuolen "tanskalaisponeista" jäi pois esim. Svante, joka myös oli tosi kiukkuinen, ja Anton. Noiden lisäksi mun alkuaikoina oli ainakin Timor, Trolle ja Jackpot, ja siitä vähän uudempia juuri Bonbon, Caroline, Arthur, Porkkana, hännätön Rosa, pilkullinen Boober... Ja jos 153 muistat Gilbertin, sillon oli samaan aikaan toinenkin päistärikkö, Dragon, ja nätti kullanvärinen Katja. Ja Simson oli varmaan myös samoja aikoja. Ja kamalan vihainen Rocky, jota pelkäs opettajatkin.
uotilan tallilla suosikkini oli limbo ja nurmijärven uudella ratsastuskoululla sonnys boy "santtu".
ainoa vanha 'tuttu' poni joka on jäljellä, iso melkein musta 'poni'
Talli on tyttärellä, Suskilla.
Muistan 70-luvulta kaikki mainitsemanne ponit ja hevoset, plus tietysti omat lempparini Mercu ja Moody.
Näitten lisäksi muistan pikku-Bingon ja sen toisen valkoisen pienen (Jullen kokoisen) ponin. Nimi ei kuitekaan tule mieleen, oliko se Savu tai Saku tai jotain sinnepäin?
Kilossa kävin myös ja siellä hoitoheppa oli Pick-nick, kaverilla Cholet.