Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotko ihmeissäsi jos äiti työntää 4-5-vuotiasta vaunuissa reipasta vauhtia?

Vierailija
01.05.2011 |

Mikä on eka ajatus?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän vieraan lapsen iän noin tarkkaan.

Vierailija
2/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että sillä on joku syy tehdä niin. Lapsi sairaana, vammainen, joku muu häiriö tai hirveä kiire ja lapsi hirveä jääräpää, joka ei suostu kävelemään.

Vaikka en mä oikeasti varmaan edes ajattelisi noin pitkälle, oletan yleensä, että ihmisillä on järkevä selitys toiminnalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leuka kohti rintaa, reippaana kohti uusia pettymyksiä?

No, sillä äipällä on varmaan tupakantuska ja se on menossa ostamaan filttereitä. Se on matalasta sosiaaliluokasta, matalasti koulutettu ja lapsella on ADHD. Lapsen isä on juoppo ja makaa sohvalla.

Vierailija
4/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmaan ajattele mitään.

kyllä meillä on 4vja 5v joskus kärryissä ollu varsinkin jos kävellään pitkästi tai ei ole aikaa mennä pienimmän tahtiin..

Vierailija
5/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ikäsenä opetellaan ajamaan pyörällä ilman apupyöriä.. ja jaksetaan kävellä pitkiäkin mstkojs...

Vierailija
6/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, lapsi, rattaat, kiire. Miksi katsoisin ihmeissäni? En yleensäkään katsele toisia ihmisiä mitenkään ihmeissäni.

Vierailija
7/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ikäsenä opetellaan ajamaan pyörällä ilman apupyöriä.. ja jaksetaan kävellä pitkiäkin mstkojs...

mutta mistas naat paallepain, onko lapsi terve?

Vierailija
8/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsoisi ihmeissään. Ylipäänsä ei ole tapana kyylätä ohikulkevia, toiseksi ihmisillä on syynsä toimia kuten parhaaksi näkee. Kuin tää sun persettä noin paljon raavittaa? Eiks omissa asioissa ole tarpeeksi huolehdittavaa?

Vierailija
9/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan. Jos nyt kuitenkin ohi mennen katsoisin kyseistä henkilöä, ehkä katsoisin minkä ikäinen äiti tai lapsi ja miettisin samalla omia lapsiani..

Vierailija
10/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en keksi mitään syytä miks terveellä 5-vuotialla olis vielä rattaat...

sen ikäsenä opetellaan ajamaan pyörällä ilman apupyöriä.. ja jaksetaan kävellä pitkiäkin mstkojs... "

Miksi ajattelet lähtökohtaisesti että lapsi olisi terve?

Vierailija
11/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jaksetaan kävellä pitkiäkin mstkojs...

äidillä on todennäköisesti kova kiire jonnekin ja ei ole aikaa käyttää esim hoitomatkaan kolmea varttia vaan rattaiden kanssa juoksemalla pääsee kymmenessä minuutissa. Juu, teidän lapset juoksee vaikka maratonin mutta itse en tunne noita ainuttakaan.

Itse olen tehnyt kerran tuon ja oltiin matkalla lääkäriin lapsen kanssa. Otitteko kuvan vai laitoitteko ainoastaan aloituksen palstalle?

Vierailija
12/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

" " Miksi ajattelet lähtökohtaisesti että lapsi olisi terve?

Pitääkö jatkossa ihmetellä, miksi jonkun lapsi kävelee vaikka on todennäköisesti sairas?

Vierailija
13/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yli 5vuotiaana joko pyörätuoli tai hänelle sopivat rattaat,ei mitkään Emmaljungat.

Vierailija
14/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitkät jalat roikkuvat vaunuista ulkopuollella...

Jos rattaissa oli viisi vee, niin en varmaaa kiinnittäisi mitään huomiota

Vierailija
15/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on siis kamala kiire ja pakko pistää painava kakara rattaisiin istumaan ja menoksi reipasta vauhtia, että ehditään perille.

Tuo olisi eka ajatukseni.

Vierailija
16/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmalapsi.

Vierailija
17/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas 5-v lapsi voi hyvinkin olla sen kokoinen, etta mahtuu ihan lastenrattaisiin eika tarvitse mitaan erikoisvarusteita. Ja sille joka tulee nyt kertomaan etta sellainen nakyy sitten paallekin pain, niin kasvuhairioita on sellaisiakin jossa lapsi on ns. sopusuhtainen, eli ei valttamatta ainakaan nopeasti katsoessa huomaa ollenkaan.

Vierailija
18/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas 5-v lapsi voi hyvinkin olla sen kokoinen, etta mahtuu ihan lastenrattaisiin eika tarvitse mitaan erikoisvarusteita. Ja sille joka tulee nyt kertomaan etta sellainen nakyy sitten paallekin pain, niin kasvuhairioita on sellaisiakin jossa lapsi on ns. sopusuhtainen, eli ei valttamatta ainakaan nopeasti katsoessa huomaa ollenkaan.

Vierailija
19/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin siksi että haluaisin tehdä reippaita kävelylenkkejä kuntoni kohottamiseksi ja minulla ei yleensä ole lapsenvahtia siksi aikaa. Meidän 4½v ei osaa todellakaan ajaa pyörällä edes apupyörillä niin kovaa että mä saisin sykettä kohotettua muutoin kuin pelastamalla sydän kurkussa jatkuvasti lasta pyörineen ajautumasta ojaan tms.

Täällä olen usein saanut kuvan että lapsessa tai äidissä pitää olla jotain vikaa jos yli 4v istuu rattaissa. Pienellä paikkakunnalla en haluaisi sellaista leimaa meille kummallekaan. Auttaisiko jos pukeutuisin sporttisesti että ihmiset tajuaisi että olen lenkillä vaikken juoksekaan? Vai arvosteltaisiinko silti lastani huonoista pyöräilytaidoista tai minua laiskuudesta opettaa lasta? Niin, ja kaikenlisäksi lapsesta on hurjan hauskaa olla rattaissa :). Lapset pyöräilylenkit on sitten erikseen.

Ap

Vierailija
20/55 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yli 5vuotiaana joko pyörätuoli tai hänelle sopivat rattaat,ei mitkään Emmaljungat.

että vammoja ja sairauksia on monenlaisia, eivät kaikki pyörätuolia tarvitse, mutta eivät välttämättä kykene kävelyreissuille lähtemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi