Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee hermo äijään!!!

Vierailija
28.04.2011 |

Mieheni vie aina lapsemme päiväkotiin. Hän tekee töitä kotoa käsin joten ei ole kiirettä aamuisin töihin.

Nyt on usein käynyt niin että lapsi myöhästyy aamupalalta (pitää olla ennen 8:15 päiväkodissa että saa sen). Tämä siksi että mies ei ole saanut itseään ajoissa ylös sängystä.

Mutta, hienointa on että mies syyttää tästä minua!!! Välillä lapsi syö aamupalaa mun kanssa aamulla, välillä ei. Olen sanonut että se on täysin yhden tekevää syökö lapsi mun kanssa vai ei, pitää kuitenkin ehtiä viedä lapsi niin että saa tarvittaessa aamupalaa päiväkodissa. Nyt mies soitti kiukkuisena että hän oli kuvitellut lapsen syöneen mun kanssa joten siksi eivät ehtineet päiväkotiin aamupalalle.. Ja ei, lapsi ei syönyt aamupalaa kotona joten joutuu nyt kärvistelemään lounaaseen asti nälissään :( :( :(

Siis helvetti, miten tästäkin on saatu mun syy! Mies itse ei saa itseään ylös sängystä ajoissa vaikka olen pukenut lapsen ja laittanut kaikki valmiiksi hänelle niin että laittaa tytön vaan autoon ja menoksi. Silti saa väännettyä mun syyksi ettei lapsi nyt saa aamiaista. Vituttaa ja harmittaa tytön puolesta aivan sairaasti.

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä.

Vierailija
42/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka lapsilla kuinka on ollut hoitosopimus niin, että voivat mennä aamiaiselle jne. olen pitänyt heitä kotona aina sen työtilanteen mukaan.

Jos on menoa vasta kymmeneneltä, on täysin järjetöntä raahata lapsi kahdeksaksi päiväkotiin! Ainakaan aamupalan takia. Jonkin toimintatuokion nyt vielä käsittäisin isommalla lapsella.

Ja kyllä meillä ainakin ihan joka päivä välillä laitellaan lappuja ja tekstareita jne. eli ihan naurettavaa kuvitella, että jollakin ikiaikaisella sopimuksella välttyisi hoitovastuusta.

Mikset voi jättää miehelle lappua onko lapsi syönyt vai ei? Tai jos se on liian iso urakka, kata se aamiainen valmiiksi. Siitähän mies näkee onko lapsi syönyt vai eikö ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sinä lapselle se aamupala joka aamu. Ymmärsin, ettei siinä olisi sinulle isokaan homma koska lapsi joskus jokatapauksessa syö kanssasi aamupalan. Mies vie lapsen hoitoon sitten kun vie. Ei kärsi mies, et sinä, lapsenkin hoitoaika lyhenee.. Ootte kyllä tehneet emä souvin pätö asiasta.

En taas ymmärrä sitä että jos lapselle tarjotaan mahdollisuus aamupalaan päiväkodissa, emme sitä hyödyntäisi. Ovat myös tyoivoneet päviäkodista että lapsi tuotaisiin aina samaan aikaan. Usein mulla on kiirettä aamulla, kuten varmaan kaikilla, joten vaikkei aamuni siihen kaadu että lapsi syö mun kanssa, kyllä se hidastuttaa. Usein lapsi ei halua syödä, 90% kieltäytyy syömästästä koska herää ehkä 20 min ennenkun lähden itse töihin. Jos lapsi söisi aina mun kanssa, se tarkoittaa sitä että joutuisin herättämään lapsen aikaisemmin.

Kohtuuton haloo tästä on noussut, mutta eh todellakaan niele sitä että saan syyt niskoilleni kun tämä ei todellakaan ole minun syytäni!

/AP

Vierailija
44/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä.

Etkö oikeasti keksi muuta mistä mua syyllistää kuin siitä että kirjoittelen töissä vauva-palstalle?

-AP

Vierailija
45/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuuton haloo tästä on noussut, mutta eh todellakaan niele sitä että saan syyt niskoilleni kun tämä ei todellakaan ole minun syytäni!

/AP

Minkä takia täällä vingut sitten myötätuntoa ja mitä arvoa on etsiä syyllistä? Halusit siis vastauksen:"Voi voi, sika mies, voi voi sinua raukkaa".

Ole hyvä, ja nyt siirry eteenpäin ja huolehdit pääasiasta: Lapsesi saa aamupalan, oli äijä millainen vaan.

Vierailija
46/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodista kaikki, vaikka sitten lapsen kustannuksella.

Vierailija
47/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan mallissahan kotiäitiyttä arvostettiin, mutta sehän ajettu alas uudella ideologialla, eihän kukaan älykäs nainen ei saa tuhlata kykyjään ainoastaan perheen ja lasten hoitamiseen, vaan hänen tulee viedä lapsensa päivähoitoon voidakseen itse omistautua tärkeämmille, häntä itseään kehittäville asioille, kuten työuraansa.

Eli olet sitä mieltä että tässä nyt on äiti syyllinen siksi kun käy itsekkäästi töissä? Kaikilla, varsinkaan pääkaupunkiseudulla asuvilla ei yksinkertaisesti ole mahdollista elää niin että vain yksi kävisi töissä. Asuminen itsessään maksaa jo todella paljon.. Eikä kaikkia naisia ole tehty kotiäideiksi. Itse en voisi kuvitellakaan olevani kotona hoitamassa lapsiani, jotka silminnähden nauttivat päiväkodissa olemisesta ja sieltä saatavista virikkeistä. Eikä meillä mies tienaa niin paljoa että elättäisi 5 henkisen perheemme palkallaan. Että se siitä täydellisestä "luojan mallista".

Poliittisella päätöksellä, joka perustui nimenomaan tasa-arvoideologiaan meidät suorastaan pakotettiin kohti tasa-arvoa, esim. luopumalla perheverotusmallista ja siirtymällä erillisverottamiseen. Näin ollen, niiden perheiden verotus kiristyi, joissa vain toinen puoliso kävi ansiotyössä. Lopputuloshan tästä kaikesta on se, vaikka nainen on päässyt tasa-arvoiseen asemaan miehen kanssa, se ei ollutkaan valinnan vapautta, vaan jossakin määrin pakottavaa ideologiaa.

Lasten pahoinvointiongelmat ovat alkaneet suurin piirtein samaan aikaan, kun syntyi hyvinvointiyhteiskuntamme lippulaivoihin kuuluva päivähoitojärjestelmä. Ehkä taloudellinen hyvinvointi on lisääntynyt, mutta onko se tuonut tyydytystä perheiden elämää?

Miksi on tabu, että lapsella ja äidillä on korvaamaton side.

Äitien pitenevät työpäivät verottavat voimavaroja lasten hoivaamisesta, vastuuta on yritetään siirtää isälle, joka ideologian mukaan on puoliksi vastuussa lapsistaan. Sekö on ongelman lähde? Isän vastuun puute suhteessa lasten hoitoon? Vikaa on varmasti molemmissa, mutta syvimmiltään ongelma johtuu kuitenkin siitä, että mies ei yksinkertaisesti osaa olla äiti.

Vierailija
48/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa YHTÄ LASTA ruokittua ja katsoo, että mukula viedään päiväkotiin oli tarvetta tai ei, koska sieltä puuron saa ilmaiseksi.

Vierailija
49/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa YHTÄ LASTA ruokittua ja katsoo, että mukula viedään päiväkotiin oli tarvetta tai ei, koska sieltä puuron saa ilmaiseksi.

Nyt äkkiä tekemään lastensuojeluun ilmoitusta ja NIMENOMAAN äidistä!!

Vierailija
50/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä.

Etkö oikeasti keksi muuta mistä mua syyllistää kuin siitä että kirjoittelen töissä vauva-palstalle? -AP

...mutta työmoraalin omaava erottaa työajan ja tietää velvollisuutensa.

Vierailija
51/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä tekemään lastensuojeluun ilmoitusta ja NIMENOMAAN äidistä!!

Ja mä tein sinusta jo ilmoituksen omaperättömän sarkasmin laitokselle.

Vierailija
52/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan mallissahan kotiäitiyttä arvostettiin, mutta sehän ajettu alas uudella ideologialla, eihän kukaan älykäs nainen ei saa tuhlata kykyjään ainoastaan perheen ja lasten hoitamiseen, vaan hänen tulee viedä lapsensa päivähoitoon voidakseen itse omistautua tärkeämmille, häntä itseään kehittäville asioille, kuten työuraansa.

Eli olet sitä mieltä että tässä nyt on äiti syyllinen siksi kun käy itsekkäästi töissä? Kaikilla, varsinkaan pääkaupunkiseudulla asuvilla ei yksinkertaisesti ole mahdollista elää niin että vain yksi kävisi töissä. Asuminen itsessään maksaa jo todella paljon.. Eikä kaikkia naisia ole tehty kotiäideiksi. Itse en voisi kuvitellakaan olevani kotona hoitamassa lapsiani, jotka silminnähden nauttivat päiväkodissa olemisesta ja sieltä saatavista virikkeistä. Eikä meillä mies tienaa niin paljoa että elättäisi 5 henkisen perheemme palkallaan. Että se siitä täydellisestä "luojan mallista".

Poliittisella päätöksellä, joka perustui nimenomaan tasa-arvoideologiaan meidät suorastaan pakotettiin kohti tasa-arvoa, esim. luopumalla perheverotusmallista ja siirtymällä erillisverottamiseen. Näin ollen, niiden perheiden verotus kiristyi, joissa vain toinen puoliso kävi ansiotyössä. Lopputuloshan tästä kaikesta on se, vaikka nainen on päässyt tasa-arvoiseen asemaan miehen kanssa, se ei ollutkaan valinnan vapautta, vaan jossakin määrin pakottavaa ideologiaa. Lasten pahoinvointiongelmat ovat alkaneet suurin piirtein samaan aikaan, kun syntyi hyvinvointiyhteiskuntamme lippulaivoihin kuuluva päivähoitojärjestelmä. Ehkä taloudellinen hyvinvointi on lisääntynyt, mutta onko se tuonut tyydytystä perheiden elämää? Miksi on tabu, että lapsella ja äidillä on korvaamaton side. Äitien pitenevät työpäivät verottavat voimavaroja lasten hoivaamisesta, vastuuta on yritetään siirtää isälle, joka ideologian mukaan on puoliksi vastuussa lapsistaan. Sekö on ongelman lähde? Isän vastuun puute suhteessa lasten hoitoon? Vikaa on varmasti molemmissa, mutta syvimmiltään ongelma johtuu kuitenkin siitä, että mies ei yksinkertaisesti osaa olla äiti.

En pyydä miestäni olemaan äiti. Pyydän häntä olemaan isä. Mielstäni molemmilla vanhemmilla on yhtäläinen vastuu lapsesta, se EI mene niin että vain äidin pitää huolehtia lapsesta jos perheenä eletään. Ehkäpä on sitten vaan luojan malliin vedoten kohtuutonta pyytää isää huolehtimaan kokonaisuudessaan lapsen päiväkotiin viemisestä ja aamupalan saannista ja ottaa syyt niskoille, todeta olevansa ihan täysin paska ja huono äiti.

HUOKAUS..

No faktahan on se että minä ene rehellisesti sanoen välitä paskaakaan näistä uskovaisten malleista miten perhettä pitää hoitaa. Meillä kotona oltiin herran pelossa ja edettiin ilmeisesti sitten niinkuin luoja haluaa. Äiti nyrkin ja hellan välissä kotona kun isä kiihkopäissään ja kännissä raamattuun vedoten muksi äitiä ja meitä lapsia. Että mulle on turha tulla kertomaan raamatusta, tiedän siitä valitettavasti jo kaiken oleellisen.

Vierailija
53/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä.

Etkö oikeasti keksi muuta mistä mua syyllistää kuin siitä että kirjoittelen töissä vauva-palstalle? -AP

...mutta työmoraalin omaava erottaa työajan ja tietää velvollisuutensa.

Kiva että huolehdit työmoraalistani, kiitos :)

Vierailija
54/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä on sitten vaan luojan malliin vedoten kohtuutonta pyytää isää huolehtimaan kokonaisuudessaan lapsen päiväkotiin viemisestä ja aamupalan saannista ja ottaa syyt niskoille, todeta olevansa ihan täysin paska ja huono äiti.

HUOKAUS..

Ja nyt alkoi marttyyrius...

Vierailija
55/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä on sitten vaan luojan malliin vedoten kohtuutonta pyytää isää huolehtimaan kokonaisuudessaan lapsen päiväkotiin viemisestä ja aamupalan saannista ja ottaa syyt niskoille, todeta olevansa ihan täysin paska ja huono äiti. HUOKAUS..

Ja nyt alkoi marttyyrius...

jospa mä en enää kirjoita mitään tänne enää kun saan ihan käsittämätöntä shittiä niskaan: Jopa se että kirjoita työaikana on jopa väärin, nyt olen marttyyri ja huono äiti.

Ei, mä en oikeasti ole marttyyri. Mä olin vaan todella vittuuntunut siitä että mieheni syyttää mua omasta virheestään. Mitä sitten vaikka mulla on ollut uskonnon takia paska lapsuus, niin on monella muullakin: Sanoin sen siksi että muhun ei oikein uppoa tuo "raamatulla päähän lyöminen" enää.

Olette te naiset aikamoisia. Turha odottaa solidaarisuutta, ei, kyllä arvostelua ja paskaa sataa jos siihen vaan tilaisuus löytyy.

Kiitos muutamille ymmärtäjille, kiukka alkaa laantua ja ukon tyhmyys lähinnä naurattaa. Toki harmittaa ettei lapseni saanut aamupalaa.

Vierailija
56/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En pyydä miestäni olemaan äiti. Pyydän häntä olemaan isä."

Sinäkö sitten määrität millaista isyyden tulee olla? Olet itse aikanaan läpi käynyt luojan mallin nurjan puolen, mutta nyt sitten ideologian nimissä toteuttat sukupuolineutraalia vanhemmuuden ideologiaa. Vanhemmuus ei ole pelkästään sosiaalista, eikä oppikirjasta opeteltavissa, suuremmassa määrin on myös kyse biologista.

Vastuu on molemmilla, mutta onko aihetta itkupotkuraivareihin, kun vanhemmuutta ei jaetakkaan tasan. Äidit ja isät laiminlyövät jälkikasvuaan eri tavoin.

Vierailija
57/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa aikaansaannostasi. Ei ole miehesi vika, ettet pärjää työelämässä, etkä tienaa mitään.

Vierailija
58/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te naiset aikamoisia. Turha odottaa solidaarisuutta, ei, kyllä arvostelua ja paskaa sataa jos siihen vaan tilaisuus löytyy.

Mutta en voi antaa solidaarisuutta ihmiselle pelkän sukupuolen perusteella, jos hän käyttäytyy hölmösti.

Vierailija
59/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ihan samanlainen. Kaikki maailman asiat on mun syytä. Raha-asiat on myös meillä samanlailla kuin teillä, eli mies tienaa paljon enemmän kuin minä mutta silti maksetaan laskut puoliksi.

Joten sympatiani!!! Ymmärrän ärsytyksesi!

Vierailija
60/149 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista äidin syyllistämistä, kun ihan selkeä juttu on että äijä ei väittänyt saiko lapsi aamupalaa vai ei. Ja syyttää sitten vaimoaan siitä että ITSE mokasi. En näe tässä sen ihmeempää juttua, ja suorastaan naurattaa nämä syyllistäjät. Äidin virhe on se että luotti mieheensä.

AP:n tarinat ovat niin ristiriitaisia, lukekaas nyt kaikki kertomukset.

Joskus syöttää itse, sitten ei syötäkään, sovittu sitä sun tätä, sitten ei sovittukaan. Lapsi pitää viedä syömään päiväkotiin oli syönyt kotona tai ei.

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla "The Kusipään" versio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme