Menee hermo äijään!!!
Mieheni vie aina lapsemme päiväkotiin. Hän tekee töitä kotoa käsin joten ei ole kiirettä aamuisin töihin.
Nyt on usein käynyt niin että lapsi myöhästyy aamupalalta (pitää olla ennen 8:15 päiväkodissa että saa sen). Tämä siksi että mies ei ole saanut itseään ajoissa ylös sängystä.
Mutta, hienointa on että mies syyttää tästä minua!!! Välillä lapsi syö aamupalaa mun kanssa aamulla, välillä ei. Olen sanonut että se on täysin yhden tekevää syökö lapsi mun kanssa vai ei, pitää kuitenkin ehtiä viedä lapsi niin että saa tarvittaessa aamupalaa päiväkodissa. Nyt mies soitti kiukkuisena että hän oli kuvitellut lapsen syöneen mun kanssa joten siksi eivät ehtineet päiväkotiin aamupalalle.. Ja ei, lapsi ei syönyt aamupalaa kotona joten joutuu nyt kärvistelemään lounaaseen asti nälissään :( :( :(
Siis helvetti, miten tästäkin on saatu mun syy! Mies itse ei saa itseään ylös sängystä ajoissa vaikka olen pukenut lapsen ja laittanut kaikki valmiiksi hänelle niin että laittaa tytön vaan autoon ja menoksi. Silti saa väännettyä mun syyksi ettei lapsi nyt saa aamiaista. Vituttaa ja harmittaa tytön puolesta aivan sairaasti.
Kommentit (149)
veronmaksajien pussista kustannetun heppoisen työnsä vain, jos heitä nuoleskelee? Jippii mitä hoitoetiikkaa!
On niin järkyttävää, miten ei voida edes asiallisesti kommentoida Haukutaan työ, äitiys ja koko elämä, vedetään hatusta jotain esimerkkejä maksuista jne.
Itse luin huolella ap:n kirjoitukset ja ymmärsin, että maksavat laskut puoliksi. En ala epäilemään, maksavatko ihan KAIKKI laskut puoliksi vai ei, koska johan ap sanoi, että mies on joskus maksanut jotain hänen laskujaan ja sittenhän kaikki ei mene aina puoliksi. Mies tosin oli sitten koko ajan asiasta muistuttanut...
En ymmärrä, miksi ap:n pitäisi kouluttaa itseään enemmän tai hankkia uran tai jotain muuta. Miten se ratkaisisi ongelman? 2100 euroa käteen on mielestäni keskivertopalkka, ei siis mikään surkea mutta ei mikään loistavakaan. Sillä toki tulee jo toimeen.
Ongelmana oli se, että mies ei vienyt lasta ajoissa hoitoon aamupalalle JA SYYTTÄÄ SIITÄ AP:TÄ. Ap on mielestäni syystäkin poissa tolaltaan. Ei ole kiva kuulla, että lapsi ei saanut aamupalaa mutta vielä kamalampaa on se, että mies ei ole noloissaan tai katuva vaan syyttää omasta laiskuudestaan ap:tä.
Kyse ei ollut siitä, etteikö mies voisi viedä lasta myöhemmin vaan siitä, että MIES EI RUOKI LASTA EIKÄ VIE AJOISSA AAMUPALALLE. Kaikki muu, se, että ei tee kotitöitä, vaatii laskut puoliksi ja ostaa itselleen kaikkea kivaa, hakee lapsen joskus klo 14 jne. kertoo vain lisää miehen luonteesta mutta ei itse ongelmasta.
Ei myöskään kyse ole mistään kommunikaatiokatkoksesta, koska lapsi on aina viety aamupalalle, mutta viime aikoina mies on alkanut myöhästellä ja tarhasta varmaan päätettiin antaa miehelle opetus tällä kertaa eivätkä enää suostuneetkaan antamaan aamupalaa myöhässä (luultavasti muuten antoivat, kun mies lähti). Mikään tästä ei ole ap:n vikaa. On yhdessä sovittu, että lapsi viedään aamupalalle. Jos mies päättää, että ei vie, kai hän sen lapsen osaa ruokkiakin. Hänelle vain kävi niin köpösti, että lähti liian myöhään eikä ehtinyt aamupalalle ja päätti sitten syyttää ap:tä epäreilusti, koska ei voi myöntää virheitään. Lopputuloksena mies vielä päätti kiristää rahalla, jotta riita olisi mahdollisimman laaja ja ohi aiheen. Niinhän riidoissa yleensä käy.
Ap:lle toivon tsemppiä ja hyvää keskustelua miehen kanssa. Ole itse rauhallinen ja kiistä syyllisyytesi. Mitä tahansa vastaisuuden varalle sovitte, älä suostu tähän syntipukiksi vaan sano suoraan, että oli miehen syy, että lapsi ei saanut ruokaa. On kurjaa, että mies ei kanna vastuuta tekemisistään. Vielä kurjempaa on se, miten vähän naiset tukevat toisiaan. Aina pitää olla haukkumassa palkkaa, ammattia, lastenhoitoa, ihan kaikkea muuta paitsi sitä miestä. :(
Korostan vielä, että olen ymmärtänyt ap:n kaikki viestit ekalla lukemisella enkä kerta kaikkiaan tajua, miten ap:n palkka, työ, koulutustaso tai miehen arvostaminen mitenkään liittyvät tähän ongelmaan. VAikka ap arvostaisi miestä kuinka paljon, ei mikään muuta sitä tosiasiaa, että mies vei lapsen liian myöhään aamupalalle ja lapsi jäi nälkäisenä hoitoon. Tähän ei auta palkankorotukset tai lisäkoulutukset. Mutta av-mamma vänkää ihan huvin vuoksikin...
veronmaksajien pussista kustannetun heppoisen työnsä vain, jos heitä nuoleskelee? Jippii mitä hoitoetiikkaa!
Jos kerta kaikki sairaanhoitajat ovat tyhmiä niin eikai ne osaa hoitaa sairasta ihmistäkään, saatika sellaista joka meinaa kuolla! Kuka mistään nuoleskelusta on puhunu?! Mä perään kuulutan niiden ihmisten kunnioittamista vaikka saisivatkin paskaa palkkaa.
Lukemisen ymmärtäminen on vaikeeta, eikö?
Sairaanhoitajat saavat erinomaista palkkaa koulutukseensa ja työn vaativuuteen nähden.
Eivät he ole jumalia. Ihan vain työntekijöitä, joiden palkka on tismalleen oikeaa tasoa.
Sairaanhoitajat saavat erinomaista palkkaa koulutukseensa ja työn vaativuuteen nähden.
Eivät he ole jumalia. Ihan vain työntekijöitä, joiden palkka on tismalleen oikeaa tasoa.
Rasittuuko ainoa aivosolusi jo nyt, vai miksi jankkaat?
Sairaanhoitajat ovat keskiasteen työntekijöitä. Eivät jumalia, eivät lääkäreitä, eivätkä muutenkaan yhtään mitään ihmeellistä.
Perustyötä tismalleen oikealla palkalla. Itse asiassa palkkaa voisi hyvin laskeakin.
Päätin tulla vilkaisemaan kommentit vielä näin iltaisella ja sanattomaksi vetää.. Tein aloituksen vittuuntumisestani äijään ja täällä on tosiaan nyt ruodittu ihan kaikki mahdollinen ja siinä sivussa haukuttu sairaanhoitajatkin.
En valitettavasti voi kertoa miten "riitamme" miehen kanssa etenee, sillä kun tulin kotiin, ei äijä ollut kotona. Soitin tuossa pariinkin kertaan, mutta eipä vastaa. Ei sillä, eihän aikuisella ihmisellä ole pakollista velvoitetta vastata, jos joku nyt tähän takertuu, mutta olisi hauska tietää missä tyttäremme on, ja että kaikki on ok.. Mutta tämä on tuttua, äijä kostaa mulle nyt pitämäkllä mua jännityksessä kotona kun joudun pohtimaan missä mahdollisesti lapseni on... Kaipa tuosta kotiin tulee kohta, toivottavasti.
Mitä tulee työni stressaavuuteen jota joku jo (tottakai) ehti epäillä niin kuvitteletteko todella että voin kaiket päivät istuksia netissä keskustelupalstoilla? En todellakaan. Tänään sattui olemaan sellainen päivä että olin jo eilen pakolliset hommat hoitanut ja koska kukaan ei tekemisiäni valvo, voin joskus pitää lepsumpiakin päiviä. Kuten tänään. Olen kuitenkin omalla tavallaan tulosvastuullinen tietyltä osin yrityksessämme, joten vaikka palkkani onkin mielestänne ala-arvoisen huono ja suorastaan mitätön, voi minulla ihan oikeasti olla vastuuta ja stressiä.
Mieheni palkkaa joku jo tietysti epäili, totuus on että hän saa pääomatuloja n. 4000 euroa käteen kk ja loput palkkaa. plus tietenkin osingot. On perheyrityksessä töissä osaomistajana joten ei ole pakotettu istumaan missään toimistolla tiettyinä kellonaikoina.
Kulumme todellakin menevät aika pitkälle puoliksi. Mies maksaa sikakalliin autonsa ihan itse, ja pitää huolen että minä en sitä lainaa. Että joo, siinä suhteessa maksaa enemmän. Lomamatkat mies maksaa myös, sekä omat kalliit harrastuksensa sekä merkkivaatteensa. Minä maksan päivähoidon sekä lapsen vaatteet pääosin. Mies maksaa vakuutukset sekä sähkölaskun, jotka nyt eivät vuositasolla aivan hirveitä summia tee. Että kyllä me aika pitkälle maksetaan saman verran kaikesta.
Kiitos vielä kerran tsemppaajille, enköhän saa tämän asian pois päiväjärjestyksestä (kunhan mies tulee kotiin). jätetäänkö kuitenkin nuo sairaanhoitajat rauhaan, heidän solvaamisensa menee jo oikeasti vähän mauttomaksi..
-AP
mut mä ymmärrän ap:ta hyvin, kun meil on ollut miltei vastaava tilanne koko viime talven. Mun mies on työttömänä, pelaa tietsikalla yömyöhään ja ei sitten pääse aamulla ylös. Ja ei jaksanut viedä lapsia lainkaan tarhaan! Lisäks nukkui sohvalla päikkärit jolloin lapset sai leikkiä tulitikuilla tai mitä "kivaa" nyt keksivätkään. Harkitsin todella ls-ilmotusta, mut se ois koitunu vain omaks pahaks. Lopulta mä purin hampaat yhteen, heräsin vielä aikasemmin, herätin lapset ja ajoin ne päiväkotiin, tulin takasin kotiin ja bussilla eri suuntaan töihin (en pystynyt hakeen lapsia). Joskus myöhästyin töistäkin, josta olen saanut maksaa pomon v*ttuiluna. Nyt on mies suht kunnossa, työtön edelleen. Lapset tarvii rutiinit, aamupala on myös sosiaalisesti tärkeä tapahtuma! P.S. Kirjotan kännykällä, en saa kappalejakoja tekstiin. Sorry.
Sehän näissä aina mättää, että henkilöt X lukee vain aloitusviestin tai "parhaassa" tapauksessa pelkästään otsikon. Jonka jälkeen henkilöiden X on "pakko" näppäimistö sauhuten kirjoitettava omat kommenttinsa viestiketjuun, riippumatta siitä että olisiko asiat jo selvitetty kenties myöhemmin ketjussa.