* Tammikuun Toivotut 2012 *
Kommentit (348)
Jepjep, naisen mieli on ihmeellinen; voi olla että nää minunki tsemppausviestit muuttuu vielä panikointiviesteiksi ja siihenhän ei tarvi kuin yhden yön... tai tunnin.. :D
Mistä olette katsoneet tuon LA:n?
Minä kun saan vähän eri laskureilla eri päivämäärän. Eihän se tosin heitä kuin max. 2:lla päivällä.
Nyt katsoin tuolta-> http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus_ja_synnytys/110/raskauskiekko
ja sain rv 4+5 ja la:ksi 26.1..
Olen täällä surffailut into piukassa kaikilla odotussivuilla... ja siskot hei, olen tässä tilanteessa jo neljättä kertaa! Eikö tämä innostus helpota koskaan?!?
Tässä se taas nähdään, ei häivähdystäkään mistään huolesta. Katsotaan tunnin kuluttua uudestaan, itken varmaan pelkäämääni tuulimunaa, keskenmenoa, kemiallista raskautta tai ehkäpä jotakin vakavaa kehityshäiriötä.
Olen melkoinen tuuliviiri tunteideni kanssa;D
toi sivu laskee vissiin aina kp 28 mukaan. Kokeile Vau.fi tai tekay, niihin saa laittaa omat kiertopäivät.
Mullakin on tuota aamuyöheräämistä, mutta nukahdan yleensä vessassa käynnin jälkeen hyvin uudestaan.
niin ja minä pohdiskelin sitä onko la. nyt 23. vai 22 kun edelliset menkat alkoi Lontoossa klo 21 (suomen aikaa 23) ihan rytinällä, niin että suurin osa vuodosta tuli kyllä siihen puolen tunnin sisään ja sitten tiputteli vaan vähän seuravat neljä päivää. Kun toiset sanoo että seuraava päivä olisi vasta kp 1.
Täällä ei edelleenkään oireilla , mahaa nippailee aika ajoin, ja hyvällä mielikuvituksella nännit aristaa vähän.
Alanis 5+1 vaiko 5+2?
vau.fi-sivuilta olenkin katsonut ja sieltä sain la:ksi 27.1. ja sen mukaan olen laskenutkin.
Kyllä se niin lasketaan, että jos vuoto alkaa illalla niin kp 1 on vasta seuraava.
Itsellänikin oli viimeksi ensimmäinen vuotopäivä jo 20. päivä, mutta koska vuoto alkoi vasta illalla, niin kp 1 on ollut vasta 21.4, mutta eihän tuo nyt tosiaan ole ihan justiinsa=)
surujen keskellä eläville paljon voimia!
Mä olen ollut nyt viikon kipeänä ja tämä virus ei tunnu helpottavan yhtään. En ole edes kirjoittaa jaksanut, vaikka lueskelemassa olen teidän muiden kuulumisia käynytkin. Veto ihan pois ja tietysti hirveä huoli, että mitä tauti tekee vauvalle :(
Tänään kuitenkin eka neuvola. Ja viikkoja tasan 7 :)
enhän mä sitten malttanut mieltäni...
eli neuvola varattu, mikä osoittautuikin ihan hyväksi päätökseksi. Terkkari on jäämässä juuri kesäkuun puolenvälin paikkeilla lomalle, joten hän itse oli oikein tyytyväinen, että olen tämmöinen hätähousu tämän asian suhteen.
Ensimmäinen käynti on 15.6... sitä odotellessa.
Antoi jo puhelimessa LA:ksi 26.1. eli sen päivän aikaisemmin, mitä minä olen itse laskenut, mutta tuollapa nyt ei juurikaan ole merkitystä=)
IHANAA=))))) Kunpa tämä nyt vain kestäisi.
Täällä kirjoittelee 23v kahden lapsen äiti (tyttö 10/05,poika 06/09 ja km 01/11),kolmatta siis odotetaan.LA 5.1.2012 eli nyt on rv 7+5.
Synnytys sairaalana TYKS.
Kaivoin vanhan nimimerkin naftaliinista, enkä malta olla kirjoittamatta. Olen vasta lukemassa viestejä toisen sivun puolessa välissä, mutta eiköhän tässä viikon mittaan ehdi tänne saakka.
Eli tämä amppari odottaa esikoista, mutta takana on kyllä kaksi tuulimunaraskautta (05/10 ja 10/10). Kolmannen peräkkäisen tuulimunan todennäköisyyttä sanovat pieneksi, joten toivottavasti siellä nyt joku lopultakin asustaa.
Ikää minulla on 26 vuotta ja laskettu aika 24.1.
Amppari
pitäisköhän munkin jo sitten huomenna varata se neuvola, itsekin mietin noita kesäloma juttuja terkkareilla...
Yritin niin hillitä itseni kun pelkään että jos soitan sinne niin heti alkaisi joku vuoto...
Hoksasin kyllä yhden oireen itsestäni. Nännit nöpöttää (kuin olisi kylmä) jatkuvasti, ei edes lämpimässä suihkussa lakkaa. Vähän ennen testin tekoa huomasin tämän ja vielä jatkuu. Onko kellään samanlaista? :D
Alanis
Minä soitin neuvolaan samana päivänä kun tein ensimmäisen raskaustestin..esikoinen tulossa, ja sen huomaa :D Ajan sain viikon päähän, eli huomenna on ensimmäinen aika :)
Alanis, minäkin mietin aluksi, etten uskalla soittaa, koska sitten heti varmasti menee kesken. Sitten koitin järkiintyä ja ajatella, että se tapahtuu, mikä tapahtuu. Eikä siihen varmasti vaikuta se, olenko varannut neuvolan.
Ja siitähän me kaikki nyt lähdetään, että maaliin asti päästään ja tammikuussa meillä tuhisee nöpönenät kaikilla sylissä... tai no, minulla ehkä vasta helmikuussa=)
Käpuhipille pikaista paranemista! Onpas sinulla kiva nimimerkki=)
Kerrohan neuvolakuulumisia.
Amppari, toivotaan ja uskotaan, että kaikki menee nyt hyvin=)
Jansq, minäkin soitin esikoisen aikaan jo samana päivänä neuvolaan kun sain testiin plussan. Ja tiesin silloin aina rv:tkin tosi tarkkaan. Toisen aikaan tiesin vain suurinpiirtein r-viikot ja kuopusta odottaessa tiesin, että millä kuukaudella mennään=D
Nyt on taas niin pitkä aika kaikesta, että olen enemmän keskittynyt tähän odotukseen ja kaikki on sikäli samoin kuin esikoista odottaessa... jotenkin tuntuu uudelta ja jännittävältä:)
ON:
eilen vielä kirjoittelin oireettomuudesta. Nyt sattuu ylävarustukseen välillä niin, että tuntuu räjähtävän nuo tissit:D
Ja aamulla piti nieleskellä, kun vähän ellotti siihen malliin. Voi itku! Toivon silti, ettei sitä pahoinvointia tulisi=(
Saatan kyllä pelätä sitä pahaa oloa jo niin paljon, että minusta alkaa tuntua siltä, että ällöttäisi, vaikkei niin olisikaan?!
Minä tosiaan menin hirveän huonoon kuntoon esikoista odottaessa, keskimnmäisen odotuksessa oli jo hieman lievempää, mutta oksentelin silti. Kuopuksen aikaan oli enää paha olo päivittäin läsnä, mutten joutunut kertaakaan halaamaan pönttöä. Sikäli siis, nyt saattaisin vaikka säästyä tuolta kokonaan... toivossa on hyvä elää=)
Tellu
Heh jansq, minäki soitin heti maanantaina neuvolaan, sunnuntaina siis tein viimeisen raskaustestin eli sen johon ilmestyi sit viimeinki kunnon viivat :D Saattoi neuvolatädillä olla hauskaa, kuuli varmaan äänestä jo että ekakertalaisia ollaan. Jotenki meni ihan änkyttämiseksi enkä oikein tienny että mitä sanois mutta onneks oli mukava täti toisessa päässä ja jutteli kivoja :) Mulla tosin eka aika vasta sitten ku on jo yheksäs viikko menossa.. Että sinne asti pitäis jaksaa odotella. Kerrohan Jansq sitte miten neuvola meni.
Heippa kaikille! Olen 32v. ja kolmatta odotellaan vajaan vuoden yrittämisen jälkeen hieman epäuskoisin fiiliksin! Viikko sitten tein testin ja toistaiseksi on kyytiläinen (toivottavasti) mukana oireettomuudesta huolimatta. Nyt siis rv 5+2. Eka neuvola kahden viikon päästä. La näillä näkymin 23.1. Mukavaa saada vertaistukea tälle 9kk:n matkalle :)
Minullakin ollut huvin oireetonta, mutta luotan siihen, että kaikki on hyvin ja koitan nauttia vaivattomuudesta;)
Itse olin pääsykokeissa kolmen kuukauden ikäinen vauva kainalossa :) Pääsin kouluun (AMK) ja siirsin aloittamista vuodella eteenpäin. Nyt on siis ensimmäinen vuosi takanapäin, lapsi oli 1,5v kun aloitin. Tammikuussa poika meni päiväkotiin, sitä ennen kotihoidossa isovanhempien kanssa. Meidän molempien vanhemmat asuvat samassa kaupungissa ja heiltä saatu apu ja tuki on kyllä kullanarvoista! On tietysti välillä haasteellista saada kaikki kouluhommat hoidettua ja pahimmat uhmat/sairastelut/valvomiset sattuvat tietysti aina juuri tenttiviikkojen ja tärkeiden projektien kohdalle. Oma motivaatio opiskella on kuitenkin korkea, eikä mikään ole tuntunut vielä ylitsepääsemättömän vaikealta. Olen melko varma, että jos olisin opiskellut ennen lapsen saamista, olisivat häiriötekijöinä olleet harrastukset, kaverit, juhliminen jne.. Nyt on pakko olla tosi tehokas, koska aikaa koulutöille on niin rajallisesti :) Meillä on työharjoitteluja melko paljon ja niiden aikaan on tietysti helpompaa, kun ei tule mitään kotitehtäviä. Opiskelijabileet on kyllä jääneet suurimmaksi osaksi välistä, mutta meidän luokalla on onneksi moni muukin perheellinen, niin ei tule sellaista ulkopuolisuuden tunnetta koulussa. Hankalaa on se, kun ei ole mahdollista käydä töissä. Mulla on työpaikka, jossa voisin tehdä satunnaisia ilta- yö- tai viikonlopputöitä mutta se aika olisi taas pois lapselta. Onneksi tuossa kotihoidontuella kitkutellessa tottui köyhäilemään :) Mies opiskelee myös ja meidän arki toimii erittäin hyvin, vaikka välillä haikailen kyllä kotiäitiyden perään. No, pian on vuosi sitä ihanuutta edessä
Mun motto on, että "raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan" =) Ei ole vuotojakaan näkynyt onneksi, edellisessä raskaudessa niitä kyllä oli ja ihan kirkasta tavaraa tuli (ja monta viikkoa).. Mutta silti syntyi ihan terve lapsi! Eli nekään ei aina tarkoita onneksi mitään :)
Ei toi mun opiskelijaelämäselostus nyt näy kokonaan, mutta ehkä olennaisin tuli selväksi.
Mulla ei ollut edellisessä raskaudessa mitään vuotoja, mutta nyt kyllä pelottaa että sellaisia tulisi. Odotan kyllä niin malttamattomana että viikot kuluisivat ja riskit pienenisivät!
Olen nyt oksennellut muutaman päivän ja naama on aivan täynnä pientä näppylää. Itku herässä ja pinna kireällä. Esikoinen on saanut tällä viikolla ensimmäisiä 2v-uhmansa silmittömiä raivokohtauksia, huh mikä ajoitus :)
Viikonloppuna tein positiivisen testin ja tänään kuopuksen neuvolakäynnillä varasin itsellenikin uuden ajan. Juhannusviikon jälkeen olis eka käynti ja heti perään parinviikon sisään verikokeet ja nt-ultra. Kuinkas te muut olette miettineet oita sikiöseulontoja? Ajattelitteko osallistua? Itsellä on kesällä ikää jo 38 ja kolmatta odotellaan ja ajatuksena oli osallistua.
Muuten olo ollut ajoittain huono. Tekee niin huonoa, että. Oksentamaan en ole joutunut, mutta ruuan jälkeen ja iltaisin on ollut etomista. Tänään nyt sitten kyllä aamullakin. Edellisissä raskauksissa ei ollut mitään vaan olo oli loistava koko raskauden.
t. Martta rv 5+4 (la 21012012)
juuri tuolla asenteella on hyvä puskea eteen päin.
Minullakin oli kuopuksen odotuksessa (joka myös syntyi tammikuun lopulla) vuotoa, joka alkoi muistaakseni joskus kesäkuussa... eli hyvin alussa.
Pelkäsin ihan sairaasti ja olin välillä jo varmakin, että menee kesken, mutta nyt aloittaa tuo "keskenmeno" jo eskarin syksyllä :`)
Veeru,
minäkin olen opiskellut oikeastaan kaikkien kolmen lapseni odotus- ja vauva- sekä taaperoajatkin. Ja isommat ehtivät jo kouluunkin ennen kuin lopetin opinnot. Viimeisimmän AMK- tutkintoni sain valmiiksi n. vuosi sitten. Nyt olisikin ensimmäinen vauva tulossa keskelle hieman "normaalimpaa" arkea=)
Itse en koe lasten ja opintojen yhteensovittamista yhtään hankalaksi... etenkin kun en muusta tiennyt;) Eikä tienneet lapsetkaan!
Ainoastaan taloudellisesti hieman haastavampaa aika on tuo opiskelijavanhempien elämä. Meillä myös mies opiskeli (valmistu juuri), joten turhaa rahaa ei ole ollut. Toisaalta mistään ei ole tarvinnut luopua.
Ensimmäinen asuntokin (OKT) ostettiin minun ollessa opiskelija.
Niin ja joskus tenttikautena rasitti kun piti vielä koulun ja joskus iltatöiden jälkeen yrittää lukea tenttiin ja koittaa siinä sivussa olla lastenkin kanssa. Mutta pääpiirteittän kaikki sujui ihan hyvin=)
Martta, kiva kun tulit tänne=)
Sinun LA on sama kuin meidän kuopuksen syntymäpäivä.
Tellu 4+6 (lasken sen neuvolan antaman la:n mukaan, joka on 26.1.)
Sovitaan, että kaikki on hyvin=)
Niinhän minä taisin eilen kirjoittaa, etten aio huolehtia kun se ei kuitenkaan ole hyväksi ja sitten tänään heräsin hirmuinen huoli päällä :D