Kerro hauskin juttu uusavuttomuudesta!
Mä aloitan. Yks kaveri osti uuden mikron kun ei osannut pestä vanhaa likaista.
Kommentit (215)
Mutta rasittavin on ehkä se, että lapset 7 ja 9 ei osaa itse ottaa leiväntekovehkeitä ja tehdä leipää.... HUOH! Onneksi ei ole omiani! Tai kaataa itselleen maitoa.
ja olen 46v. Ostan kaupan leipähyllystä. Äitini kyllä leivoi itse leivät, se oli sitä sukupolvea se.
Maitoa kyllä osaan kaataa =)
Päiväkodissa usein lapset ihmettelevät, mikä on keitetty peruna.
on keitetty peruna, kerro vielä uusavuttomuudesta. Ei kaikki syö perunaa.
Ei kaikki syö perunaa ei, mutta kyllä se on jo ihan yleistietoa, mikä on (keitetty) peruna!
Oli ostamasssa tytön kanssa kameraa ja hän kysyi, että entäs se filmirulla mihinkä se tulee. Arvaa hävettikö!!!
ihmetellään hampaiden reikiintymistä!
Mutta rasittavin on ehkä se, että lapset 7 ja 9 ei osaa itse ottaa leiväntekovehkeitä ja tehdä leipää.... HUOH! Onneksi ei ole omiani! Tai kaataa itselleen maitoa.
ja olen 46v. Ostan kaupan leipähyllystä. Äitini kyllä leivoi itse leivät, se oli sitä sukupolvea se.
Tällainen näsäviisastelu.. tai menee ennemmin sinne tyhmyyden puolelle!! Ja on kyllä uusavutonta jos 46v ihminen ei osaa itse tehdä leipää, siis ihan leipoa :D
kannattaisiko vielä hieman opetella tätä pyörän renkaan pumppausasiaa? Riippuu täysin siitä, minkälaiset renkaat pyörässä on, tarvitaanko kompuraa (yleensä ei) vai riittääkö tavallinen pumppu. Suurimmassa osassa Suomen pyöriä on sellaiset renkaat, että tavallinen pumppu riittää. Vai luuletko että jokaisella on kompura kotonaan, tai että kaikki jaksavat pyörällä huoltoasemalle kurvata pumppailemaan?
ei osannut pumpata pyörän kumeja, kun muutti kotoaan, samaten tankkaukseen tarvittiin apuri, nämä puuhat kun kotona oli hänelle tehnyt veli tai isä. Nyt osaa jo :)
Toinen ystäväni kysyi, voiko hän painaa ajon aikana lasinpesunestettä lasiin.Nykyäänhän niihin ei saa enää käsin ilmaa ollenkaan, vaan pitää olla kompura että paine riittää.
Auton lasin pesu multa sujuu, mutta kerran kun pesuneste loppui kesken matkan, muta piti pyytää poikaani, 10v. lisäämään nestettä oikeaan luukkuun konepellin alla. Minä ku en osannut edes nostaa sitä peltiä... (enkä osaa vieläkään. joku hyötyhän siitä pojasta on oltava...)
Mutta lapseni tietää silti mitä se on.
En voi käsittää miten joku lapsi olisi voinut olla näkemättä keitettyjä perunoita. Vaikka niitä ei kotona syötäisi, niin entäs esim. mummolassa?
estää tietämästä, mistä on kyse? Menee kyllä ohi.
Ellei ole perunaa nähnyt tai tunnistanut, miten voi väittää, ettei pidä siitä.Kyllä nyt taitaa typeryys löytyä ihan toisesta päästä! Miksi perunaa pitäisi syödä, jos ei siitä esim. tykkää?
Tämä oli tarkoitettu kirjoittajalle nro 18.
Jos vanhemmat eivät tykkää perunasta, sitä ei syödä sitten ehkä kotonakaan. Mulla on yksi tuttu, joka vihaa perunaa yli kaiken, tuskin sitä heillä kotona tarvitaan.
Onko sulla joku tikku perseessä vai miksi oot niin kiukkuinen?
Päiväkodissa on lapsia alle vuoden ikäisestä eskariin, joten jos joku ei ole syönyt kotona perunaa eikä tiedä mitä se on, niin VOI KAUHEAA. Jätä vaikka yhteystietos tänne, niin sut voidaan kutsua paikalle päivittelemään, jos johonkin päiväkotiin sattuu niin tietämätön mukula, ettei perunaa tunne. Samalla sulle voidaan jakaa vaikka Vuoden perunainformaattori -palkinto. Samalla saat sen Saivare 2010 -pystin, jota et ehtinyt viime vuonna lunastamaan.
Kyllä lapset kannattaa laittaa päiväkotiin, siellä ne sentään oppii mikä on peruna! Ja siksitoiseksi päiväkotilapset syö tutkitusti terveellisempää ruokaa kuin kotihoidossa olevat!
kuinka pestään asukas suihkussa. Tokasin vaan, että ihan peset samalla tavalla kuten ihmiset nyt ittensä pesee:)
Miehen veli asu meillä jonkin aikaa, ja pyydettiin häntä ruskistamaan jauheliha, jotta päästäisiin syömään kun tullaan kotiin. No, hän laittoi uunin päälle, heitti raa'an jauhelihan sellaisenaan lillumaan veden kera kattilaan, ja laittoi kattilan uuniin :'D
Ja vielä yksi tarina tästä samasta tyypistä; ei siis osaa tehdä itse ruokaa joten käy vain ulkona syömässä. Koiralleen ei ostanut ruokaa, koska ei koskaan käy kaupassa. Koiralleen antoi omat ulosteensa syötäväksi vessanpytystä. Kyllä se silläkin eli. Nyt tuolla naisella on lapsi, ja mietin mitä se saa syötäväksi...
Vietiinkö koira siltä pois kun teit eläinsuojeluilmoituksen? (Älä vaan sano, ettet tehnyt...)
"Niinhän ne hampurilaispaikoissakin tehdään". :)
Äitinsä oli siis pyytänyt keittämään lisää munia ja järjen jättiläinen ajatteli että mikroon työntämällä säästää aikaa.
Samainen tyyppi oli myös tyntönyt raakaa spaghettia jauhelihakastikkeen sekaan lautaselle, samalla perjaatteella kuin edellä. Kypsyyhän ne siellä mikrossakin :DD
joku av-mamma vaivautuu av:lle kysymään milloin lapsilisät maksetaan ja sitten odottelee puolituntia vastausta kysymykseensä. Helpommalla ja nopeammin asia hoituisi, kun kävisi kelan sivuilta klikkaamassa "lapsilisät".
Olin auttelemassa juhlien järjestelemisessä ja kun kaivettii skumppalasit esiin niin ennen tiskausta piti kädestä pitäen näyttää tälle uudelle yo:lle kuinka ne lasit tiskataan. Oli eka kerta elämässä kun tiskiharjaan tarttu, tästä pitäisi kyllä ehkä oikaista enemmän äitiä kuin jo aikuista lasta :)
mieheni muisti, että vatsalle voisi laittaa jotain lämmintä. Ihmettelin, mikä maksaa, kun aikaa kului tolkuttomasti. Sitten tuli hirvee haju. Oli alkanut lämmittää mut tekokuituista kaulaliinaa hellan levyllä ja se oli (tietysti) sulanut kiinni siihen.
joku ihmettelee, miksei kaupat oo 2.pääsiäispäivänäkään auki...
joku av-mamma vaivautuu av:lle kysymään milloin lapsilisät maksetaan ja sitten odottelee puolituntia vastausta kysymykseensä. Helpommalla ja nopeammin asia hoituisi, kun kävisi kelan sivuilta klikkaamassa "lapsilisät".
olin leikannut sipulin renkaiksi. Kysyi ihan tosisaan, että miten sä osasit leikata noita renkaita?
ja kyseessä oli 20+ yliopistossa opiskeleva tyttö.
ihmetellään hampaiden reikiintymistä!
Täysi komppi tälle!
miten kaupat ovat auki milloin minäkin pyhänä tai juhlapäivänä. Kauppojen auki-oloajat ovat samat joka vuosi. Lisäksi kauppojen edessä on kyltit, joissa ilmoitetaan poikkeavat aukioloajat, lehdissä sivun kokoisia mainoksia, joissa tieto on ja netistäkin löytyy tietoa. ja silti on IHAN KARSEETA, että kaupat sulkevat jouluaattona aikaisin tai ovat pitkänäperjantaina kokonaan kiinni.
Ei mitään käsitystä Suomessa (ja yleisemminkin länsimaisessa kulttuurissa) noudatettavista juhlapäivistä, vaikka on elänyt täällä koko ikänsä.
Muistisairaat ovat tietty ymmärrettävä poikkeus tästä.