Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro hauskin juttu uusavuttomuudesta!

Vierailija
26.04.2011 |

Mä aloitan. Yks kaveri osti uuden mikron kun ei osannut pestä vanhaa likaista.

Kommentit (215)

Vierailija
61/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pullataikinaa ilman ohjetta. Akateemikko on tuplaten.

Vierailija
62/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesi kuumemittarit autoklaavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on peruna, on todella säälittävää. Tietää minunkin lapseni vaikka mitä raaka-aineita, vaikkei kaikkea niitä syökään.

Peruna on siis raaka-aine. Ok, kiitos selvityksesta. Mun lapset ovat syntyneet ja elaneet Aasiassa. Syovat riisia. Ma voisin listata tahan aika monta "raaka-ainetta", mista sun lapsilla ei ole mitaan kasitysta ;-), saalittavaa, eiko totta?

elävät edelleen aasiassa ja syövät riisiä. Mutta kas kummaa, tietävät kyllä mikä on keitetty peruna.

Vierailija
64/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pölynimuri kilisee joka kerran imuroidessa.

No, selvisi, että pölypussi puuttui.

Vierailija
65/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä kertaa. Syömättä jäi, kun herneet olivat kivikovia.

Oli jäänyt herneet liottamatta.

Vierailija
66/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pullataikinaa ilman ohjetta. Akateemikko on tuplaten.

Vierailija
67/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori, sillon muistaakseni 22v tyttö, jolla oli 3v lapsi, ei tiennyt, mikä on pölypussi. Siivottiin töissä, ja sanoin, että pitää ostaa lisää pölypusseja seuraavalla tukkureissulla. Tää työnantaja (älkää kysykö, miten oli itsensä siihen tilaan selviyttänyt) kysyi, että mitä ne on? Kerroin ja nauroin, luulin, että esitti vaan tyhmää. Sanoinkin, että eikai kukaan voi noin tyhmä olla, ettei tiedä, mikä on pölypussi... Tyttö kertoi, että on kyllä ihmetellyt, miksi hänellä ei imuri oikein vedä, mutta ei ole kertaakaan sen 5v aikana, mitä oli yksin ja lapsensa kanssa asunut, sen kummemmin asiaan kiinnittänyt huomiota, saati sitten ajatellut tehdä asialle jotain. Minäpä lähdin tytön kanssa hakemaan niitä pölypusseja, sekä töihin, että tytölle itselleen kotiin, ja vaihdoin sen pussin...

Vierailija
68/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin alivuokralaisena erään pariskunnan luona. Hiihtolomalta palattuani ihmettelin, että mihinkäs mun herätyskello on joutunut. Rouva selitti, että olin unohtanut sen päälle ja se soi aamuisin ja iltaisin klo 7 ja se aamusointi häiritsi heitä. He eivät olleet osanneet sammuttaa sitä ja niinpä rouva oli tunkenut sen muovipussissa vaatekaappini perälle! Kellossa oli päällä ihan tavallinen keinukytkin ja rouvan mies oli insinööri. Luulisi insinöörikoulutuksella osaavan herätyskellon sammuttaa.

Nykyisessä työssäni joku on halunnut tehdä valituksen möykkäävästä naapurista ja on kysellyt valmista lomaketta sitä varten.

Ja on eräs tuttava, joka ei voi tehdä jotain ruokaa, jos reseptissä on esim. 1/4tl tinjamia, jos hän ei tykkää tinjamista. Yllättyi, kun kerroin että sen tinjamin voi jättää pois.

Vierailija
69/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menin tankkaamaan eka kertaa. En saanut bensakorkkia auki ja kysyin tuntemattomalta mieheltä apua.

Nyt jo onnistuu.

Vierailija
70/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava laittoi listalle kaikkea tarvittavaa mausteista lähtien. Vilkaisin kaappiin ja sanoin, että täällähän on leivinjauhetta ja vaniljasokeria.

Tuttava ei ymmärtänyt ja sanoi, että ohjeessahan lukee Pirkka-leivinjauhe ja Pirkka-vaniljasokeri.

Vierailija
71/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunoita ja lihakastiketta.

Lapsen kaveri ei osanut syödä ennen kuin muussasin ruuan hänelle. Ikää tällä 9 vuotta.

Vierailija
72/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitta Hari

Leena Peltonen-Palotie

Anna-Leena Siikala

Pirjo Mäkelä

Heiskanen Outi

Kunnas Kirsi

Kuusela Marjo

Nurmesniemi Vuokko

Siskoni ei osaa tehdä kaurapuuroatai pullataikinaa ilman ohjetta. Akateemikko on tuplaten.

Vierailija
73/215 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin alivuokralaisena erään pariskunnan luona. Hiihtolomalta palattuani ihmettelin, että mihinkäs mun herätyskello on joutunut. Rouva selitti, että olin unohtanut sen päälle ja se soi aamuisin ja iltaisin klo 7 ja se aamusointi häiritsi heitä. He eivät olleet osanneet sammuttaa sitä ja niinpä rouva oli tunkenut sen muovipussissa vaatekaappini perälle! Kellossa oli päällä ihan tavallinen keinukytkin ja rouvan mies oli insinööri. Luulisi insinöörikoulutuksella osaavan herätyskellon sammuttaa.

Nykyisessä työssäni joku on halunnut tehdä valituksen möykkäävästä naapurista ja on kysellyt valmista lomaketta sitä varten.

Ja on eräs tuttava, joka ei voi tehdä jotain ruokaa, jos reseptissä on esim. 1/4tl tinjamia, jos hän ei tykkää tinjamista. Yllättyi, kun kerroin että sen tinjamin voi jättää pois.

Vierailija
74/215 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen etsi kirjaa, jossa olisi ohje kukkakaalin keittämiseen. Lopuksi kysyi myyjältä vaihtoehtoisesti tietäisikö hän, kauan kukkakaalia pitää keittää, että se on kypsää.

No jos ei ole ikinä keittänyt kukkakaalia (mäkään en ole koska en pidä siitä) niin mistä automaattisesti tietäisi kuinka kauan sitä pitää keittää? Mistä tietää onko se kypsää vaikka on vielä kova, vai pitääkö keittää pehmeäksi? Ja fiksuahan se oli siltä myyjältä kysyä jos olis siltä saanut tiedon ihan ilmaiseksi.

Vierailija
75/215 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekakski, oon lukenu perunapussin kyljestä ohjeen, kuinka peruna keitetään.

Serkun huonekaveri sairaalassa ei ollu osannu pukea vauvalle bodya

Vierailija
76/215 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullataikinaa ilman ohjetta.

No en mäkään osaa, kun en ole ikinä leiponut pullaa. Ei mitään hajua paljonko mitäkin ainesosaa pitäis laittaa.

Uusavuttomuutta kai olis se, että ois se ohje mutta ei tajuaisi mitä on esim. "kädenlämpöinen vesi" tai "uunin keskitaso" (sikäli mikäli pullia paistetaan uunin keskitasolla ..

Vierailija
77/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen etsi kirjaa, jossa olisi ohje kukkakaalin keittämiseen. Lopuksi kysyi myyjältä vaihtoehtoisesti tietäisikö hän, kauan kukkakaalia pitää keittää, että se on kypsää.

No jos ei ole ikinä keittänyt kukkakaalia (mäkään en ole koska en pidä siitä) niin mistä automaattisesti tietäisi kuinka kauan sitä pitää keittää? Mistä tietää onko se kypsää vaikka on vielä kova, vai pitääkö keittää pehmeäksi? Ja fiksuahan se oli siltä myyjältä kysyä jos olis siltä saanut tiedon ihan ilmaiseksi.

jos tunkee sen kukkakaalin veteen kiehumaan, seisoo kattilan vieressä ja välillä kokeilee haarukalla onko kova vai jo pehmennyt? Jos ei ole varma kuinka pehmeä pitää olla, nappaa palasen kukkakaalista ja puraisee. Jos on kovaa ja maistuu pahalle -> keittää vielä vähän aikaa lisää ja toistaa maistelun hetken kuluttua.

ei yhtään tiedä viekö se muutaman minsan vai tunnin? Entä jos haluaa täsmätä sen kypsymisen muiden ainesten kanssa?

Kyllä niistä kypsymisaikojen selvittämisestä jotain hyötyä on.

ja haluan tehdä muutakin kuin seistä kattilan vieressä ja tuijottaa kukkakaalia.

sehän riittää kun seisoo kerran elämässään sen kukkakaalikattilan vieressä tuijottamassa kukkakaalin kiehumista. Jos haluaa tarjota sunnuntaipäivällisellä kukkakaalia perheelle tai vieraille, eikä ole koskaan aiemmin keittänyt kukkakaalia, niin voisi koekeittelyt ajan mittauksineen tehdä vaikkapa perjantaina tai lauantaina. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Miten kuvittelette että kokit ja muut tekee ruokia mitä eivät ole ennen tehneet? Kokeilevat etukäteen ja jos homma kusi nilkoille, niin oppi jotain ja seuraavalla kerralla vähän erilailla.

että on helpompaa tarkistaa keittokirjasta tai netistä se keittoaika, kuin keittää koekukkakaali:)

Vierailija
78/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä tietää, milloin vesi kiehuu?"

Kupliva vesi ei välttämättä kerro kiehumisesta

Jos mä laitan vettä kiehumaan, ja alkaa tulla niitä isoja kuplia ja höyryä, niin kiehuuhan se.

Veden paineen ratkaiseva osuus kiehumiseen tulee huomatuksi silloin, kun puulämmitteisen keskuslämmityksen kattilassa kiehuu.

Ei näy kuplia, ei... näkyy vain höyryä.

Tungetko sä painemittarin kattilaan kun valmistaudut esim. keittämään perunoita? :D

Vierailija
79/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi soittaa huomenna sähkölaitokselle, kun on "Matin" (poikansa 2,5v) kanssa kotona ja vaimo on töissä. Kyllä olisi itsellänikin puhelut jääneet vähiin jos ei voisi soittaa silloin kun vahtii lapsia...

Vierailija
80/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli juttua siskon kanssa ja jotain mainitsin siitä kun niitä maasta kaivetaan ja sisko huudahti yllättyneenä että mitä!!! "eikös ne tule lasipurkissa?"

Ex-anoppikokelas oli tosi talousihme, pesi pyykkiä hurjilla pesuainemäärille ja jopa kaikki pyyhkeet pestiin yhden käyttökerran jälkeen.. ja sitten ihmeteltiin kun kaikilla lapsilla oli hirveesti iho-ongelmia vaikka oli niin siistiä..

Sama muija päätti sitten kerran olla avulias. Olin poissa kotoa ja hän oli tullut kylään. Näki keittiönurkkauksessamme että ruuanlaitosta oli jäänyt teflonpannu ja puulasta tiskipöydälle. Oli sitten valistanut poikaystävääni (omaa poikaansa) että kertoo sitten minullekin että liottaa pitää ja oli kaatanut tiskialtaan täyteen vettä ja pannu ja lasta sinne.. minä tulin vasta päivän päästä takaisin ja siellä ne lilli.. Puulasta oli tosi upean näköinen. Kyllä mä siinä poikaystävääkin kiitin.

Samainen mieshän soitti mulle kerran töihin että meidän pesukone on varmaan rikki. Kyselin että kuinkas näin. Kuulemma pesukoneeseen oli jäänyt pohjalle vettä. Kerroin äijälle että olin pessyt koneen tyhjänä kun halusin sitä puhdistaa ja raikastaa ja siksi en ollut laittanut yhtään linkousta. Että ei se haittaa jos sinne vettä oli pohjalle jäänyt kun siinä on se nappi: vedenpoisto nimeltään. Äijä sanoi että aijaa.. hän oli ollut ihan paniikissa että nyt se on rikki ja oli sitten hätäpäissään pesupallolla kauhonut kaiken veden koneesta ulos :DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan