Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kilin kakka mun anopin kanssa.

Vierailija
26.04.2011 |

Olen kasvissyöjä sieltä helpommasta päästä, eli hyla-maitotuotteet ja kananmuna ok. Oli taas pitkä pääsiäinen, koska mulla on NÄLKÄ anoppilassa!

Nyt jo useampi vuosi tahkoamista takana, kun anoppi määrää keittiössä, mutta ei silti osaa/halua tehdä minulle mitään ruokia. En silti saa viedä mitään omia valmiita ruokia, koska se otetaan vittuiluna anoppia kohtaan. Keittiöön minulla ei ole minkäänlaista asiaa, eli anoppi laittaa ruuat ja piste, eli edes mitään "tässä ois paketti tofua, jos tän vaikka vaan pistäis pannulle paistumaan" -systeemiä ei voi ehdottaa.

Siis ihan pattitilanne. Anopin mielestä kasvisruuaksi piisaa salaatti ja satunnainen lisuke (esim. 1 peruna), joita ei ikinä jää yli. Lautaselle pitää siis joko mättää nolosti isompi kasa lisukkeita tai sitten ottaa sen verran mitä muutkin ottavat lihansa lisukkeeksi ja toivoa, että jäisi joku perunanpala tai salaatinlehti yli. Pelkkä kasvisruoka ei anopin mielestä kuitenkaan kelpaa ruuaksi, eli esim. sunnuntain päivällisellä tokaisi, että "tein tämmöstä kasvispataa, mutta piti käydä lihat kaveriksi kun ei tommosia pelkkiä kasviksia viitti tarjota". Oli sitten käynyt parit kalkkunat ja mitkä lie paahtopaistit hakenut, mutta mun lautaselle ei eksynyt edes vettynyttä soijasuikaleen riekaletta siihen salaatin viereen.

Joojoo, nillin nallin ja saisin olla iloinen, että anoppi sentään tarjoaa salaatit eikä vaan vedä tämmöistä turpaan, mutta me oltiin tuolla viisi (!) päivää ja mulla meni ihan paastoksi koko pääsiäishomma. Oli ehkä aika ihanaa tulla kotiin ja vetää pussillinen suklaamunia! :D

Ei mulla muuta, virvon varvon ja vappua kohti!

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisiko mahdotonta kysyä anopilta että voisiko hän tehdä kasvislisuketta vähän enemmän kun tykkäät siitä niin paljon ja haluaisit syödä sitä kun sulle ei tuo liha harmi kyllä käy. Kehuisit niitä anopin kasvisruokia, jos hän on ylpeä keittotaidostaan niin hyvällä voisi saada enemmän aikaan. Nyt anopilla on todennäköisesti ajatus että sinä ainoana hänen tuntemanaan ihmisenä inhoat hänen ruokiaan ja olet surkeana ruokapöydässä. Minäkään en kykenisi tuottamaan tofusta mitään syömäkelpoista enkä ole vanhan kansan kasvatti ja syön paljon kasvisruokaa ja esim. linsseillä lisään protskua kasvispäiväruokiini. Voin kuvitella, että joku tofun mainitseminenkin on vanhalle emännälle ihan punainen vaate. Nälässä on kuitenkin väärin ketään pitää, mutta lähtisin purkamaan pattitilannetta kehumalla niitä pöydässä olevia kasvisruokia tosiaan ja kysymällä vaikka että olipa hyvää, olisiko tätä vielä lisää. Ainakin miehesi kanssa voisit sopia joka tapauksessa, että hän ei koske salaattiin, niin saat edes hänen osansa.

Ja tämän pääsiäisen osalta täytyy sanoa, että jos vierailu venyi odottamattomasti niin tuskin anoppikaan oli pystynyt varautumaan niin pitkän vierailun kestityksiin ennalta joten ehkä ruuasta oli tosiaan pulaa.

Mainittakoon että itse olen tehnyt vegaaniruokaa, maidotonta, lakto-ovoa, gluteenitonta, vähähiilarista, vähärasvaista, sokeritonta, you name it.. joten siitä ei ole kyse.

Vierailija
82/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei luulisi iso ongelma olevan, jos suostuisi syömään samaa kuin muutkin. Etenkin, kun voi jättää sen lihakastikkeen sivuun ja ottaa tilalle 2 perunaa. Mutta se ei sovi ap:lle. Hän haluaa tofua, koska hän haluaa tofua.

Noinko sanot sillekin, joka on absolutisti ja tarjolla vain alkoholia? Että etkö nyt voi edes yhtä siideriä/kaljaa vetää? Ihme tyyli, eipä voi kovin valoisaa tulevaisuutta ihmissuhteelle odottaa, jos jo noin pienessä asiassa kunnioitus puuttuu. Mitäköhän se on sitten oikeissa isoissa kysymyksissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin sinä, olisin tuollaisen kokemuksen jälkeen käymättä anoppilassa, olis se nyt kauheaa olla pitkä viikonloppu vähällä syömisellä.

Vierailija
84/89 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä miehesi ajattelee kaikesta tuosta?

Eikö se kommentoi tilannetta mitenkään?

Mä en vaan osaa kuvitella, että mieheni katsois hiljaa sivusta, kun minä olen syömättä 5 päivää!!

Jos mun miestä pidettäis nälässä omien vanhempien luona, menisin sinne kaapeille ja ottaisin mitä tarvitaan. Jokaisella on varaa ostaa pyhiksi joku oltermanni tai edam ja kananmunia. Jos sellaisia tarpeita on jääkaapissa, ei tarvitse nälässä kärvistellä. Tekisin siis välipalaa itselleni ja miehelle siinä sivussa.

Ei kyllä ole tarvetta kummassakaan paikassa itse mennä kaapeille. Ateriointivälit ovat tosi lyhyitä ja ruokaa tuputetaan molemmissa paikoissa liikaakin.

Vierailija
85/89 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan osaa kuvitella, että mieheni katsois hiljaa sivusta, kun minä olen syömättä 5 päivää!!

Jos minä olisin samanpainoisen, mutta isompiruokaisen mieheni kanssa jossain kylässä ja söisimme päivän mittaan muuten saman määrän, mutta minä en ottaisi liharuokaa, olisimme molemmat joko kylläisiä tai nälkäisiä. Jos tarjoilu on noin kitsasta muutenkin, niin tuskin se liharuokakaan on mitään 300 g pihvejä.

Vierailija
86/89 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei ainakaan tullut sellaista vaikutelmaa, että ap täällä "tofunpuutteessa" kärvistelisi tai kaipaisi jotain gourmet-tasoisia kasvisruokia.

Olen itse ollut kasvissyöjä teinivuosista asti ja joskus vuosia sitten ollut viimeksi tilanteessa, jossa kasvisvaihtoehtona on perunaa ja salaattia. Kasvissyönti on yleistynyt niin paljon, että nykyään vegevaihtoehto on ihan peruskamaa. Näin ainakin omassa suvussani ja muun lähipiirini kesken, en sano että kaikkialla.

Ymmärsin niin, että ap:n ongelmina on sekä varsinaisen pääruoan puuttuminen että hänelle sopivien lisukkeiden pieni määrä. Jos salaatti ja perunat on tarkoitettu lisukkeiksi ja määrä mitoitettu ap:n kuvaamalla tavalla, en minäkään menisi niitä ottamaan omaa lautastani kukkuralleen ja jättäisi muita ilman. Yhdellä perunalla ja lisukesalaatilla ei tule aikuinen muuta kuin ärsyyntyneeksi.

Lisäksi en millään käsitä anopin asennetta siitä, että mieluummin yksi vieraista on nälässä (kai sen ruokapöydässä tajuaa, jos toiselle jää tosiaan annokseksi yksi peruna ja pienehkö määrä salaattia?) kuin että hän voisi itse valmistaa ruokansa.

Vierailija
87/89 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olimme pääsiäisen anopilla. Siellä oli kunnon syömingit joka aterialla, ja ruokaa varattu reilusti yli tarpeen. Jos joku ruoka ei olisi sopinut, sillä ei olisi ollut kokonaisuuteen vaikutusta. Juustotarjottimesta saa varmasti proteiineja siinä kuin pihvistäkin.

En sano, että kaikkien pitäisi kestitä vieraita ylenpalttisella määrällä herkkuja, mutta minua hävettäisi tavattomasti, jos vieraat jäisivät nälkäisiki. Sama tyyli on anopilla ja omalla äidillä.

En minä itsekään syö koskaan kuin korkeintaan yhden perunan, mutta kyllähän sitä vieraille varaa enemmän. Jos anoppi on iäkäs, hän voi olla niin pieniruokainen, ettei ymmärrä esim. paljon nuoremman miehen tarvitsevan enemmän ruokaa. Miksei ap sovi miehensä kanssa, että tämä ottaa esim. salaattia vähemmän, ettei vaimo jää nälkäiseksi.

Vierailija
88/89 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen kauhean vieraanvarainen, jos ei voi toteuttaa erikoisruokavalioita.

Vierailija
89/89 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme