Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kilin kakka mun anopin kanssa.

Vierailija
26.04.2011 |

Olen kasvissyöjä sieltä helpommasta päästä, eli hyla-maitotuotteet ja kananmuna ok. Oli taas pitkä pääsiäinen, koska mulla on NÄLKÄ anoppilassa!

Nyt jo useampi vuosi tahkoamista takana, kun anoppi määrää keittiössä, mutta ei silti osaa/halua tehdä minulle mitään ruokia. En silti saa viedä mitään omia valmiita ruokia, koska se otetaan vittuiluna anoppia kohtaan. Keittiöön minulla ei ole minkäänlaista asiaa, eli anoppi laittaa ruuat ja piste, eli edes mitään "tässä ois paketti tofua, jos tän vaikka vaan pistäis pannulle paistumaan" -systeemiä ei voi ehdottaa.

Siis ihan pattitilanne. Anopin mielestä kasvisruuaksi piisaa salaatti ja satunnainen lisuke (esim. 1 peruna), joita ei ikinä jää yli. Lautaselle pitää siis joko mättää nolosti isompi kasa lisukkeita tai sitten ottaa sen verran mitä muutkin ottavat lihansa lisukkeeksi ja toivoa, että jäisi joku perunanpala tai salaatinlehti yli. Pelkkä kasvisruoka ei anopin mielestä kuitenkaan kelpaa ruuaksi, eli esim. sunnuntain päivällisellä tokaisi, että "tein tämmöstä kasvispataa, mutta piti käydä lihat kaveriksi kun ei tommosia pelkkiä kasviksia viitti tarjota". Oli sitten käynyt parit kalkkunat ja mitkä lie paahtopaistit hakenut, mutta mun lautaselle ei eksynyt edes vettynyttä soijasuikaleen riekaletta siihen salaatin viereen.

Joojoo, nillin nallin ja saisin olla iloinen, että anoppi sentään tarjoaa salaatit eikä vaan vedä tämmöistä turpaan, mutta me oltiin tuolla viisi (!) päivää ja mulla meni ihan paastoksi koko pääsiäishomma. Oli ehkä aika ihanaa tulla kotiin ja vetää pussillinen suklaamunia! :D

Ei mulla muuta, virvon varvon ja vappua kohti!

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaa niitä vetelisin vaikka piilossa vessassa tai yöllä, kun anoppi nukkuu ;)

Vierailija
62/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etkö kehtaa oikeasti sanoa anopille vastaan asiassa, vaan kärvistelet sitten nälissäsi??

Mä en ymmärrä miten voi olla noin nössö.

Ei mullakaan ole mikään ihanneanoppi mutta kyllä mä sille uskallan sanoa jos olen erimieltä.

Toi syömisongelma olis niin helposti vielä ratkaistavissa sillä että viet omat ruuat mukanas, tai kokkaat siellä. Niin tekee todella moni kasvissyöjä, kun on paljon ihmisiä ketkä ei osaa tehdä kasvisruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä asiaa sitten taas vaikka tältä kannalta: kuinka moni vähät välittäisi oman ystävänsä kasvis/laktoosittomasta ruokavaliosta? Miksi siis teidän mielestänne anopin on ok vähätellä miniänsä ruokavaliota? Jokainen on kuitenkin aikuinen ihminen tässä hommassa, ja toisia pitäisi kunnioittaa sen verran että ymmärtää toisen tietävän parhaiten omasta syömisestään.

Mutta ap:n ongelmaan, mitä jos keskustelisit asiasta anopin kanssa ja selittäisit asiat ihan suoraan? Sitten jos hän vähättelisi asiaasi, voisit pyytää miestäsi puhumaan kanssasi asiasta. Josko hän saisi äitiinsä jotakin tolkkua, ja jos ei saa, niin en menisi sinne enää ollenkaan yökyläilemään.. Kyllä lähimmäisensä hyvinvoinnista pitää välittää edes sen verran, että jos vieraisilla ollaan niin toinen saisi edes kunnon ruokaa (tai vaikka sitten itse edes tuoda sitä kunnollista ruokaa mukanaan). Tsemppiä teille!

Vierailija
64/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä asiaa sitten taas vaikka tältä kannalta: kuinka moni vähät välittäisi oman ystävänsä kasvis/laktoosittomasta ruokavaliosta? Miksi siis teidän mielestänne anopin on ok vähätellä miniänsä ruokavaliota? Jokainen on kuitenkin aikuinen ihminen tässä hommassa, ja toisia pitäisi kunnioittaa sen verran että ymmärtää toisen tietävän parhaiten omasta syömisestään. Mutta ap:n ongelmaan, mitä jos keskustelisit asiasta anopin kanssa ja selittäisit asiat ihan suoraan? Sitten jos hän vähättelisi asiaasi, voisit pyytää miestäsi puhumaan kanssasi asiasta. Josko hän saisi äitiinsä jotakin tolkkua, ja jos ei saa, niin en menisi sinne enää ollenkaan yökyläilemään.. Kyllä lähimmäisensä hyvinvoinnista pitää välittää edes sen verran, että jos vieraisilla ollaan niin toinen saisi edes kunnon ruokaa (tai vaikka sitten itse edes tuoda sitä kunnollista ruokaa mukanaan). Tsemppiä teille!

joten ei luulisi iso ongelma olevan, jos suostuisi syömään samaa kuin muutkin. Etenkin, kun voi jättää sen lihakastikkeen sivuun ja ottaa tilalle 2 perunaa. Mutta se ei sovi ap:lle. Hän haluaa tofua, koska hän haluaa tofua.

Vierailija
65/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ruuat valmiina jääkaapissa. Vai onko se anopin mökki, jossa loisitte ilmaiseksi?

Vierailija
66/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää että jonkun mielestä vielä nykyään pitäisi kohteliaisuudesta syödä lihaa. HUHHUH. Mutta ap:n tilanteessa kyllä ottaisin omia eväitä mukaan tai en lähtisi ollenkaan.

Vierailija
67/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on sun MIES? Miksi hän ei sano äidilleen, että tekee/antaa sinun tehdä jotain kasvisruokaa?

Kun tiedät etukäteen tilanteen, miksi suostut viettää 5 päivää tuollaisissa olosuhteissa?

Nyt nainen, vähän ryhtiä peliin! :)

Vierailija
68/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ala leikkiä dieettikokkia vaan tarjolla on sitä, mitä sattuu olemaan. En kysele mitään ruokavalioista vaan oletan, että vieras tajuaa olevansa aikuisen kaverinsa vanhemmilla, ei missään hotellissa. Pöydässä on sen verran ruokaa, että sitä riittää, mutta on ihan turha ryhtyä itkemään luomulihan tai tofunakkien perään.

Kotonaan saa jokainen syödä mitä tahtoo, kylään mennessään hyväksyy kyläpaikan säännöt ja tavat. Erittäin epäkohtelias on se vieras, joka änkeää keittiöön näyttämään, miten ruokaa laitetaan juuri hänelle.

Vierailija
69/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on sun MIES? Miksi hän ei sano äidilleen, että tekee/antaa sinun tehdä jotain kasvisruokaa? Kun tiedät etukäteen tilanteen, miksi suostut viettää 5 päivää tuollaisissa olosuhteissa? Nyt nainen, vähän ryhtiä peliin! :)

Miehen täytyy puhua äidilleen, kun ap ei halua syödä sitä, mitä on tarjolla.

Vierailija
70/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää että jonkun mielestä vielä nykyään pitäisi kohteliaisuudesta syödä lihaa. HUHHUH. Mutta ap:n tilanteessa kyllä ottaisin omia eväitä mukaan tai en lähtisi ollenkaan.

ja kasvisdietti on ihan oma valinta, joten sorry!

Vierailija
71/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miksi ihmeessä ruoka ei riittänyt? Aloitusviestin mukaan jollain aterialla oli kasvispataakin (joo, muut saivat kalkkunaa lisäksi, mutta silti). Kai siellä aamupaloja yms. tarjotaan, puuroa tai leipää ja juustoa, jugurttia? Kyllä kai nälkä nyt muullakin lähtee kuin tofulla tai soijasuikaleilla, kun ei ole kuin viidestä päivästä kyse.

Eri asia on sitten se, että anoppi vähättelee ruokavaliotasi, se ei tietenkään ole kiva juttu.

Vierailija
72/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa ap perheineen on todennäköisesti kutsuttu ap:n anopille kylään. Onko teillä tapana kutsua ihmisiä kylään syömään, kahville tms., mutta ette mitenkään halua huomioida vieraan ruokavaliota?

Kuuluu käytöstapoihin ja on kohteliasta huomioida muiden ruokarajoitteisuudet. Tässäkin tapauksessa ap ei niin kovin erikoisia oe vaatinut ja olisi itsekin tarjoutunut tekemään itselleen ruokaa.

Kutsuin itsekin viikonloppua tuttavia syömään. Yksi juo/syö vain laktoositonta maitoa, joten tein kaiken tarjottavat laktoosittomaksi. Yksi ei syö oliiveja, joten tarjoilin ne salaatin kanssa eri kipossa. Yksi ei syö mitään erikoista, joten hän jätti homejuuston syömättä, mutta tämänkin olin huomioinut. Ja kaikki saivat syödäkseen!

Vierailija
73/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on sun MIES? Miksi hän ei sano äidilleen, että tekee/antaa sinun tehdä jotain kasvisruokaa? Kun tiedät etukäteen tilanteen, miksi suostut viettää 5 päivää tuollaisissa olosuhteissa? Nyt nainen, vähän ryhtiä peliin! :)

Miehen täytyy puhua äidilleen, kun ap ei halua syödä sitä, mitä on tarjolla.

Kun antaa anopin pompotella tuolleen.

MUN MIELESTÄ olisi mieheltä hieno teko "puolustaa" vaimoaan äidilleen. Jospa anoppikin ymmärtäisi, että kyse ei ole vain miniän kotkotuksista.

Vierailija
74/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään lihaa niin elämä on paljon helpompaa.

Vierailija
75/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppinut AV:n sääntöä numero 73, koska AV-mammat vihaa kasvissyöjiä. Jos olet kasvissyöjä, sinulla ei ole mitään oikeutta valittaa tarjoiluista, vaikka tilanne olisi kuten sanoit (et voi ottaa omia eväitä, koska anoppi loukkaantuu, mutta anoppi ei toisaalta suostu myöskään tekemän sulle mitään kasvisruokaa).

SUosittelen kyllä, että otat vaan kylmästi omia eväitä seuraavalla reissulla mukaan. Jos anoppi ei tarjoa sulle semmoista ruokaa, jota syöt, sulle ei jää muuta vaihtoehtoa. Anoppisi - aikuisen ihmisen - pitäisi ymmärtää, että sulla on nälkä.

Kenties anoppisi on AV-mamma?

Vierailija
76/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, käyttäkää mielikuvitustanne!

Vierailija
77/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä liian pahalta.Pitää kunnioittaa toinen toista.

Juotte kahvit tästä eteenpäin.Mä en suostuisi tuohon leikkiin mukaan,täys sadisti.

Vierailija
78/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeestiko te jotkut voitte kuvitella arvostavanne noin paljon oman poikanne itselleen valitsemaa puolisoa? Siis hän, jotka itse kasvatitte fiksuksi ja itsenäiseksi, on valinnut itselleen rakastetun ja te kohtelisitte tätä samaa, pojallenne rakasta ihmistä, kuin paskakasaa? Luoja siunatkoon ja varjelkoon teitä, minä en voi edes kuvitella miten kamalia te olette muille läheisillenne. Ja lyhyesti sanottuna: Tuo anoppi edustaa käsitystäni hirviöanopista.

kun ap:lle ei kelvanut peruna ja salaatti, piti saada enemmän. En ymmärrä, mikä ihmeen ongelma ap:lla on, kun hän ei voinut ottaa kahta perunaa vaan täällä itkee nälkäänsä.

Vierailija
79/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pierut haisee hirveelle. Lihansyöjät on vähän yksinkertaisia. Possuuu possuuu pitää saada possuu. Räyh räyh. No Stadilaiset lihansyöjät on ihan ok, koska niillä nyt on älliä muutenkin päässä, mutta hahaha jotku maalaiset...

Täällä Stadis päin lihansyöjätkin ymmärtää meitä eliittisempiä kasvissyöjiä ja potevat huonoa omaatuntoa kun syövät tapettua. Häpeilevät ja yrittävät salailla noloa tapaansa.

.. maalaiset...

Vierailija
80/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pierut haisee hirveelle. Lihansyöjät on vähän yksinkertaisia. Possuuu possuuu pitää saada possuu. Räyh räyh. No Stadilaiset lihansyöjät on ihan ok, koska niillä nyt on älliä muutenkin päässä, mutta hahaha jotku maalaiset... Täällä Stadis päin lihansyöjätkin ymmärtää meitä eliittisempiä kasvissyöjiä ja potevat huonoa omaatuntoa kun syövät tapettua. Häpeilevät ja yrittävät salailla noloa tapaansa. .. maalaiset...

keittävät eläviä porkkanoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi