Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kilin kakka mun anopin kanssa.

Vierailija
26.04.2011 |

Olen kasvissyöjä sieltä helpommasta päästä, eli hyla-maitotuotteet ja kananmuna ok. Oli taas pitkä pääsiäinen, koska mulla on NÄLKÄ anoppilassa!

Nyt jo useampi vuosi tahkoamista takana, kun anoppi määrää keittiössä, mutta ei silti osaa/halua tehdä minulle mitään ruokia. En silti saa viedä mitään omia valmiita ruokia, koska se otetaan vittuiluna anoppia kohtaan. Keittiöön minulla ei ole minkäänlaista asiaa, eli anoppi laittaa ruuat ja piste, eli edes mitään "tässä ois paketti tofua, jos tän vaikka vaan pistäis pannulle paistumaan" -systeemiä ei voi ehdottaa.

Siis ihan pattitilanne. Anopin mielestä kasvisruuaksi piisaa salaatti ja satunnainen lisuke (esim. 1 peruna), joita ei ikinä jää yli. Lautaselle pitää siis joko mättää nolosti isompi kasa lisukkeita tai sitten ottaa sen verran mitä muutkin ottavat lihansa lisukkeeksi ja toivoa, että jäisi joku perunanpala tai salaatinlehti yli. Pelkkä kasvisruoka ei anopin mielestä kuitenkaan kelpaa ruuaksi, eli esim. sunnuntain päivällisellä tokaisi, että "tein tämmöstä kasvispataa, mutta piti käydä lihat kaveriksi kun ei tommosia pelkkiä kasviksia viitti tarjota". Oli sitten käynyt parit kalkkunat ja mitkä lie paahtopaistit hakenut, mutta mun lautaselle ei eksynyt edes vettynyttä soijasuikaleen riekaletta siihen salaatin viereen.

Joojoo, nillin nallin ja saisin olla iloinen, että anoppi sentään tarjoaa salaatit eikä vaan vedä tämmöistä turpaan, mutta me oltiin tuolla viisi (!) päivää ja mulla meni ihan paastoksi koko pääsiäishomma. Oli ehkä aika ihanaa tulla kotiin ja vetää pussillinen suklaamunia! :D

Ei mulla muuta, virvon varvon ja vappua kohti!

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä sataa läskisoosia vegen niskaan! Omasta mielestäni koko tilanne on ihan absurdi. Ap, millaiset välit sulla muuten on anoppisi kanssa?

Kummallista on myös anopin ruikutus siitä, että "hänen ruokansa eivät kelpaisi". Eihän ne kelpaisi sekasyöjillekään, jos lihan ottaisi pois!

Minustakin tilanne on ihan absurdi, ei sille oikeasti voi kuin nauraa. :) En olisi kyllä itsekään uskonut, jos joku tällaista legendaa tulisi kertomaan. Anoppi on siis sellainen vanhan kansan keittiöhuseeraaja, eli viettää lähes koko päivän keittiössä. Ei sinne voi mennä edes iltapäivän hiljaisena hetkejä räpeltämään omia sapuskoita. Niin ja jos söisin anopin nähden jotain itse tuomiani välipaloja, niin luultavasti "kostaisi" ruokapöydässä jotenkin, jättäisi vaikka sen lämpimän kasvislisukkeen tekemättä ja tarjoaisi salaattina vain kipon porkkanaraastetta. :D

Anoppi on periaatteessa ihan ok, välillä on näkemyseroja ja ikäero on huima. Kyetään siis viettämään yhdessä aikaa, olen ihan tervetullut jne. ja saunassakin mahdutaan vaikka kahdestaan samoille lauteille. Jotenkin nämä ruoka-asiat ovat anopille se herkkä paikka, varmaan johtuen juuri siitä, että on aina ollut se ruoka-asioista vastaava. En silti ihan loppuun asti ymmärrä kaikkea. ap

Vierailija
42/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö ap nostamaan kissan pöydälle anopin kanssa? Ymmärrän kyllä, että tilanne on vaikea, mutta voiskohan olla kuitenkin niin, että anoppikin kokee jonkinlaista häpeää tai negatiivisia tunteita? Jos kerran ruoka on hänelle "se juttu", jonka eteen ollaan kuitenkin valmiita näkemään vaivaa?

Käykö anoppi ikinä teillä syömässä? Silloin olisi mahdollisuus vähän esitellä kasvisruokiakin. Tai jos miehesi kanssa tekisitte kerran aterian heillä, meneekö liian utopiaksi? :)

Ota myös mies apuvälineeksi, jos pystyy äitinsä kanssa hyvin juttelemaan ja vedotkaa vaikka siihen, että teistä on mukava käydä vieraisilla ja haluaisitte jatkossakin niin tehdä, muttei kukaan nälkäisenä viihdy. Minusta nimittäin tuntuu kummalta kaikki nuo "syö eväitä salaa piilossa" -vihjeetkin, en usko että anoppikaan tykkäisi olla sellainen ihminen jonka selän takana pitää itsensä ruokkia.

Tai sitten viet ihan jämptisti seuraavalla kerralla omat ruoat mukana ja sanot, että lämmität/valmistat niistä itsellesi. Tai sitten miehesi laittaa, jos sun on vaikea mennä toisen "reviirille". Näistäkin tunteista vois koittaa puhua anopille - tuskin hän kuitenkaan tarkoituksella sulle huonoa mieltä aiheuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeestiko te jotkut voitte kuvitella arvostavanne noin paljon oman poikanne itselleen valitsemaa puolisoa? Siis hän, jotka itse kasvatitte fiksuksi ja itsenäiseksi, on valinnut itselleen rakastetun ja te kohtelisitte tätä samaa, pojallenne rakasta ihmistä, kuin paskakasaa?

Luoja siunatkoon ja varjelkoon teitä, minä en voi edes kuvitella miten kamalia te olette muille läheisillenne.

Ja lyhyesti sanottuna: Tuo anoppi edustaa käsitystäni hirviöanopista.

Vierailija
44/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä joku ilmoittaisi noin, kaataisin sen päälle läskisoosin. Toisten koteihin ei mennä moittimaan ja muuttamaan vaan olemaan vieraana. Jos ei muutamaa päivää kykene elämään tarjotuilla ruuilla niin suosittelen reissua Sortavalaan.

Jos vieraita pyytää niin mun mielestä ottaa sitte vieraan erityistarpeet huomioon. Kuulostaa siltä ettei ap ole kuitenkaan omasta tahdostaan tunkenut väkisin pääsiäisen viettoon anoppilaan!?

Vierailija
45/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Ihan oikeestiko te jotkut voitte kuvitella arvostavanne noin paljon oman poikanne itselleen valitsemaa puolisoa? Siis hän, jotka itse kasvatitte fiksuksi ja itsenäiseksi, on valinnut itselleen rakastetun ja te kohtelisitte tätä samaa, pojallenne rakasta ihmistä, kuin paskakasaa? Luoja siunatkoon ja varjelkoon teitä, minä en voi edes kuvitella miten kamalia te olette muille läheisillenne. Ja lyhyesti sanottuna: Tuo anoppi edustaa käsitystäni hirviöanopista.

Vierailija
46/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monet on sanoneet, ettei tiedä mitä kasvissyöjälle (lakto-ovo) tarjoaisi. Tässä on joitain vinkkejä, joihin ei tule mitään eksoottista, eli papuja, tofua, soijaa, linssejä, tms ja pitäisi olla kaikille tuttuja ruokia:

---

Kyllä näitä löytyy kunhan käyttää mielikuvitusta ja muistelee ihan tavallisia ruokia joissa ei lihaa ole. Oikeasti se, että muna ja maitotuotteet on ok, helpottaa todella paljon kasvisruokien tekemistä. :)

T. Kasvissyöjä itsekin

Äh, mulla meni nimitykset sekaisin. Eli siis lakto-ovo-vege välttelee vain lihaa kaikissa muodoissa? Punainen, vaalea ja kala? Ja nuo laktot ja ovot on ok? Ois toi tietty pitänyt tajuta, että jos listassa on mainittu myös vege niin siinä on lueteltu ns. sallitut ainekset. Eihän tuossa nyt sitte mitään ongelmaa ole. Vegaaniin sotkin.

Vierailija
47/89 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä sieltä helpommasta päästä, eli hyla-maitotuotteet ja kananmuna ok. Oli taas pitkä pääsiäinen, koska mulla on NÄLKÄ anoppilassa!

Nyt jo useampi vuosi tahkoamista takana, kun anoppi määrää keittiössä, mutta ei silti osaa/halua tehdä minulle mitään ruokia. En silti saa viedä mitään omia valmiita ruokia, koska se otetaan vittuiluna anoppia kohtaan. Keittiöön minulla ei ole minkäänlaista asiaa, eli anoppi laittaa ruuat ja piste, eli edes mitään "tässä ois paketti tofua, jos tän vaikka vaan pistäis pannulle paistumaan" -systeemiä ei voi ehdottaa.

Siis ihan pattitilanne. Anopin mielestä kasvisruuaksi piisaa salaatti ja satunnainen lisuke (esim. 1 peruna), joita ei ikinä jää yli. Lautaselle pitää siis joko mättää nolosti isompi kasa lisukkeita tai sitten ottaa sen verran mitä muutkin ottavat lihansa lisukkeeksi ja toivoa, että jäisi joku perunanpala tai salaatinlehti yli. Pelkkä kasvisruoka ei anopin mielestä kuitenkaan kelpaa ruuaksi, eli esim. sunnuntain päivällisellä tokaisi, että "tein tämmöstä kasvispataa, mutta piti käydä lihat kaveriksi kun ei tommosia pelkkiä kasviksia viitti tarjota". Oli sitten käynyt parit kalkkunat ja mitkä lie paahtopaistit hakenut, mutta mun lautaselle ei eksynyt edes vettynyttä soijasuikaleen riekaletta siihen salaatin viereen.

Joojoo, nillin nallin ja saisin olla iloinen, että anoppi sentään tarjoaa salaatit eikä vaan vedä tämmöistä turpaan, mutta me oltiin tuolla viisi (!) päivää ja mulla meni ihan paastoksi koko pääsiäishomma. Oli ehkä aika ihanaa tulla kotiin ja vetää pussillinen suklaamunia! :D

Ei mulla muuta, virvon varvon ja vappua kohti!

Vierailija
48/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä natinaasi: olisit voinut syödä suklaamunia anoppilassakin, miksi vasta kotona? Ja koska et liene liha-allergikko, olisit voinut kohteliaana aikuisena syödä sitä, mitä tarjotaan. Niin lapset muuallakin joutuvat tekemään eli pieni nöyrtyminen ruokapöydässä ei olisi ollut sinulle lainkaan pahaksi.

Talo elää tavallaan ja vieras syö sitä, mitä on pöydässä. Ja sitten ei syö, jos mikään ei kelpaa.

Vierailija
49/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä natinaasi: olisit voinut syödä suklaamunia anoppilassakin, miksi vasta kotona?

on pääsiäistä juhlinut viiden päivän ajan salaatilla ja leivällä. Jaksaisitko itse syödä suklaamunia viiden päivän ajan? Oli vaan niin kivaa päästä kotiin ja löytää suklaapussi pöydältä odottamssa, jee! :) ap

Vierailija
50/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sinun oma valintasi. Jos anoppi on tuollainen, niin miksi ihmeessä sinä edes menet sinne niin moneksi päiväksi?

Toinen kysymys: miksi et varaa itsellesi sellaista evästä, jonka voit syödä sitten "välipalana", jos ei sovi yhteisessä ruokapöydässä omia ruokia syödä?

Ei kai paljon vaatisi, että varaisit itsellesi jotain hyvin säilyviä ja helposti valmistettavia ruokia.

Vierailija
51/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin miehelleni, että en tule sinne. Tiedän kyllä että ei helppoa. Mulla on kovat ruoka-aine allergiat, mutta ex-anoppi ei välittänyt pätkääkään. Hänen tiukka sappi-ruokavalio piti kyllä aina ottaa huomioon. Minä söin salaa keksejä makuuhuoneessa, joita olin anoppilaan salakuljettanut. Välillä jäin kiinni ja anoppi huusi, että hänen ruoka ei mulle kelpaa, kun täytän itseni kekseillä. No ei kelvannut kyllä poikakaan enää hetken päästä. Mutta mitä miehesi sanoo asiasta?

Vierailija
52/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ota ensi kerralla omat eväät mukaasi. Ei tarvitse sitten täällä nälkäisenä kiukutella.

Vierailija
53/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nutrauspussit on keksitty, niillä olisi voinut korvata aterian tai pari.

Vierailija
54/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tarjolla oli Länsirannikon salaattia yms. vastaavaa. EN syö mitään vedessä elänyttä.

No onneksi joulupäivänä pääsi paikalliselle nakkarille syömään savuporohampurilaista.

Vierailija
55/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö jokin kohta lukematta?

En silti saa viedä mitään omia valmiita ruokia, koska se otetaan vittuiluna anoppia kohtaan. Keittiöön minulla ei ole minkäänlaista asiaa, eli anoppi laittaa ruuat ja piste, eli edes mitään "tässä ois paketti tofua, jos tän vaikka vaan pistäis pannulle paistumaan" -systeemiä ei voi ehdottaa.

Vierailija
56/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväät = esim. banaani, keksit, nutrausjauheet, energiapatukat, omena jne. eli kaikenlaista sellaista, mitä ei tarvitse viedä keittiöön.

Ap taitaa olla aika yksinkertainen?

Vierailija
57/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota vastuu omasta hyvinvoinnistasi anopin vastustelusta huolimatta. Kerro hänelle, että sinä et kasvissyöjänä pärjää pelkillä salaateilla ja perunalla, joten teit valmiiksi itsellesi tofujutskia. Ja tee myös koko poppoolle joku kasvisjuttu, esim. kasvisgragtiini, ja anopin natista. Älä alistu anopin tahtoon. Miksi muutenkaan vietätte siellä 5 (!!) vuorokautta?

Vierailija
58/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä otan anoppilaan omaan kassiin mukaan välipalapatukoita, nutrilett patukoita, keksejä ym. Ja lähden anoppilasta välillä piipahtamaan lenkille jolloin menen tosiasiassa syömään jonnekin. En nirsoile mutta anoppi ei välitä tuon taivaallista ruokavaliostani, saan sipulista niin kauheat vatsakivut etten nukkumaan pysty mutta anoppi roiskii sitä surutta joka paikkaan, myöskään hylatuotteet eivät maistu hänestä yhtä hyviltä, viis minun laktoosi-intoleranssistani:D leipää popsin ruualla.

Vierailija
59/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä joku ilmoittaisi noin, kaataisin sen päälle läskisoosin. Toisten koteihin ei mennä moittimaan ja muuttamaan vaan olemaan vieraana. Jos ei muutamaa päivää kykene elämään tarjotuilla ruuilla niin suosittelen reissua Sortavalaan.

Vierailija
60/89 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain hieman nirso, mutta en vain voi syödä anopin pöperöitä. Nykyisin syömme kotona ennen kuin menemme anopille "syömään". Mökille olemme ottaneet omia eväitä ja syöneet sitten leipää ja perunoita, tehneet omia salaatteja tms. Nyt kun on lapsia, pitää vaan suututtaa anoppi ja ottaa omat ruuat mukaan tai jättää menemättä.

Kukaan ei viitsi 1-vuotiasta ruokkia joka päivä makkaralla/nakilla tai näiden yhdistelmillä. Itse en syö nakkeja ja makkaraakin ehkä 1 tai 2 kertaa vuodessa. Anopin kesämökillä syödään makkaraa JOKAISELLA ruualla. Uskomatonta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän