Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Jos olisit synnyttänyt 100 vuotta sitten, olisitko sinä ja/tai lapsesi hengissä?

Vierailija
20.04.2011 |

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi olisi selvinnyt elävänä synnytyksestä, ehkä en minäkään. Mulla on ahdas lantio.

Vierailija
102/106 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin joutunu synnyttämään kuten ennen vanhaan saunassa. Näin sanottiin sairaalassa... Synnytys ei edistyny normaalisti ja vauvankin sydänäänet romahti ja hapenpuute uhkas.Hätäsektio lopputuloksena, mutta onneks terve vauva ja äitikin selvis :) !!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden ensimmäisen synnytyksen jäljiltä olisin. Molemmat menivät ilman lääkitystä tai suurta veren hukkaa. Ensimmäisestä repesin pahoin, mutta kai sekin itsekseen olisi paarantunut johonkin kuntoon. Nyt meni tikkien kanssa neljä kuukautta.

Kolmannen lapsen kanssa ainakin lapsi oli kuollut. Hän oli syntymässä yksi jalka edellä ja toinen osoitti rintalastaani. Hän "istui" kuin spagaatissa kohdussani. Luultavasti olisin entisaikaan itsekin kuollut, koska vauvaa ei olisi saatu ulos ilman hätäsektiota. Sen lisäksi vauva ei alkanut hengittämään syntymänsä jälkeen vaan hänet jouduttiin elvyttämään. Jalkojen virhetarjonnasta ja kohdun jälkeisestä muutaman minuutin hapen puutteesta ei jäänyt hänelle pysyviä vaurioita.

Vierailija
104/106 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen synnytykseen. Olisin menehtynyt hiljalleen kamalissa tuskissa kun lapsi en kertakaikkiaan syntynyt. Jos kaikesta huolimatta olisin selvinnyt (lapsi olisi aivan varmasti kuollut) olisi kakkonen syntynyt joko kuolleena tai pahasti vammaisena (hapen puute, kiitos lääketieteen nyt vain lievä vamma). Kolmosesta olisi sitten voinut selvitä ihan hyvin, mutta niin pitkälle en todennäkiseti olisi elänyt.

Olen huonojen synnyttäjien suvusta, ja valitettavasti minulla on vain tyttöjä, joten pelkään että vahinko kiertää :(

Toisaalta olen hyvä imettäjä.

Vierailija
105/106 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli niin iso, ettei koskaan laskeutunut niin että olisin päässyt ponnistamaan. Syntyi sitten kiireisellä sektiolla.

Vierailija
106/106 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en tiedä, mitä entisaikaan olisi tehty tilanteessani. Esikoinen oli perätilassa ja hänet käännettiin raskauden loppuvaiheessa. Ehkä tästä johtuen hän oli jumissa napanuoran kanssa eikä päässyt etenemään synnytyskanavassa, vaan synnytyksen eteneminen pysähtyi (auki 8cm) -> kiireellinen sektio.