Miksi ihmiset painaa kaasun pohjaan kun ohituskaista alkaa??
ensin köröttää melkein alinopeutta letkan ekana,ja kun ohari alkaa niin kaasu pohjaan ettei kukaan pääse helpolla ohi!!!
ei voi käsittää!
Kommentit (38)
ajellaan letkassa kuutakymppiä satasen alueella, ohituskaista alkaa nii vauhti kiihtyy 120. sitte ohituskaista loppuu ja vauhti laskee kuuteenkymppiin eikä jonon järjestys oo muuttunu mitenkään.
eivät osaa käyttää vakionopeuden säädintä ainakaan
Liikenteessä on paljon asioita, joita ei voi käsittää!
Voitte olla sata varmoja, jos puskurissa roikutte, mun viisari ei mene milliäkään yli sallitun rajan.
kun saan ohitörttäysyrityksesi torpattua;-)
Liikenteessä on paljon asioita, joita ei voi käsittää!
Voitte olla sata varmoja, jos puskurissa roikutte, mun viisari ei mene milliäkään yli sallitun rajan.
Jos sun mittari näyttää 80km/h nii todellinen vauhtis on jotai 70-75..mukava siinä ajeleskella. pitemmällä matkalla huomattava ero.lyhyellä matkalla ei toki niinkään vaikutusta.
Ajelen usein Porintietä ja nämä törpöt kääntyvät aina poikkeuksetta Karkkilaan.
Mä en voi käsittää tuollaista. Jos mä jostain ihmeellisestä syystä ajan alinopeutta, niin en mä muiden ohituksia estä.
Sama juttu välillä, jos suoralla ajat jonkun ohi. Kerrankin kun ajoin kotterollani vanhan papan, joka ajoi uudenkarheaa mersua, niin hän tööttäsi mulle ja pui nyrkkiä. Ja hän ajoi todellakin alinopeutta eikä mun tarvinnut ajaa melkein ollenkaan ylinopeutta, että pääsin hänen ohitseen. Useimmilla on vain niin huono itsetunto ettei ketää voi päästää ohi.
Jos sun mittari näyttää 80km/h nii todellinen vauhtis on jotai 70-75..mukava siinä ajeleskella. pitemmällä matkalla huomattava ero.lyhyellä matkalla ei toki niinkään vaikutusta.
että ihmiset ei ole tietoisia mittarivirheistään? Mun moottoripyörässä (autoa en aja) klappi on 5 yksikköä. Sen mukaan ajan.
[/quote]
[/quote]
Tiedän kyllä minkä verran mittarini heittää. Sillä kuitenkin mennään, mitä silmällä näkee.
kuskeja, jotka uskaltavat ajaa kovempaa vasta leveällä tiellä? Usein nämä jojoilijat ovat joko hyvin nuoria (naisia) tai vanhoja (pappoja).
kuskeja, jotka uskaltavat ajaa kovempaa vasta leveällä tiellä? Usein nämä jojoilijat ovat joko hyvin nuoria (naisia) tai vanhoja (pappoja).
ne pässit vissiin ajattelee, että tuokin reppana on ollut koko ajan tuolla takapuskurissa kiinni, no nyt on parempi tie, ajataanpas sen mieliksi vähän kovempaa.
En tiedä onko se kiusaa vai mitä, mutta en tajua en.
Siis kun selvä alinopeus vaihtuu ohituskaista alkaessa selväksi ylinopeudeksi.
Juuri eilen tätä ilmiötä kirosin 4-tiellä.
ensin köröttää melkein alinopeutta letkan ekana,ja kun ohari alkaa niin kaasu pohjaan ettei kukaan pääse helpolla ohi!!!
ei voi käsittää!
ohitankin muualla kuin ohituskaistan kohdalla. Usein vielä ohituskaistan päässä on tutkapartio -mutta ne pystyy välttämään kun pitää silmänsä auki.
kun saan ohitörttäysyrityksesi torpattua;-)
kuule painaa kaasun pohjaan ja pitää siellä eikä sekään auta.
Johtunee myös osaksi siitä, että ihmiset painavat lisää kaasua kun ylämäki alkaa ja sitten vahingossa mennäänkin jo liian lujaa.
Joskus tulee ajeltua sen verran ajatuksissa, että ei huomaa omaa nopeuttaan. Sitten vasta havahtuu, kun joku on pyrkimässä ohi, että vauhtia on liin vähän ja kuin huomaamatta tulee lisättyä vauhtia.
ne pässit vissiin ajattelee, että tuokin reppana on ollut koko ajan tuolla takapuskurissa kiinni, no nyt on parempi tie, ajataanpas sen mieliksi vähän kovempaa.
Pliis kaad, älä anna sen olla näin... :D
Joskus tulee ajeltua sen verran ajatuksissa, että ei huomaa omaa nopeuttaan. Sitten vasta havahtuu, kun joku on pyrkimässä ohi, että vauhtia on liin vähän ja kuin huomaamatta tulee lisättyä vauhtia.
Jos ei "perstuntumalla" huomaa että vauhti muuttuu, kannattais varmaan hommata vakionop.säätimellä varustettu auto?
Raivostuttavaa muuten että niitä perkeleen "peltipoliiseja" kyllä pystytellään joka notkoon, mutta todella harvassa on ne tienvarsimittarit mistä näkee oman nopeutensa. Tosi monet tosiaan köröttelee reippaasti alle sallitun nopeuden kun ei tajuta sitä mittarivirhettä.
Yleensä (omien havaintojen pohjalta) naisia.