Pitkään tuhdanneet odottajat
Kommentit (166)
Täälläpä on ollut hiljaista. Mutta nyt meillä onkin huomenna ja ylihuomenna se ultra-aalto. Mua ainakin jännittää jo kovasti huominen ultra, mites teitä muita?
Tänään tuli ensimmäistä kertaa oikeasti huono olo ja oonkin enimmän päivää huilaillut vaan sohvalla kun ei mitään huvita tehdä kun heti kun lähtee liikkeelle niin rupeaa öllöttämään. Melkein toivon että tää olisi joku vatsatauti, ettei tulisi monen viikon pahoinvointia... Mutta no, ei tämä vielä sietämätöntä ole ja toki lapsen haluan vaikka joutuisin sen takia kärsimään puoli vuotta huonosta olosta.
Tulkaahan välillä kertomaan kuulumisia!
-Helja 5+6
Pelkään aivan kuollakseni huomista ultraa. Olen lukenut niin monia juttuja, joissa ultrassa on todettu alkion sydämen pysähtyneen, mutta ei ole tullut itsestään ulos. Ollaan lähdössä ensi viikoksi reissuun, joten senkin puolesta jännittää mitä ultrassa selviää...
Ruokahalu on mahdoton, rinnat on välillä todella arat ja on huono olo, jos ei ole syönyt pitkään aikaan. Kertaakaan en ole oksentanut. Yleensä huono olo on mennyt syömisen myötä ohi, mutta eilen illalla huono olo jatkui syömisenkin jälkeen. Ja edes nuo oireet eivät anna mielenrauhaa, kun olen lukenut niitä tarinoita, joissa oli ihan normaalit raskausoireet ja silti on alkio ollut kuolleena jo jonkin aikaa, kun on mennyt ultraan. Voi vitsi mitä piinaa. Suurin todennäköisyyshän on että kaikki on ok, mutta ei mun elämä tähän astikaan ole mennyt minkään hyvien todennäköisyyksien valossa. Ekan ICSI:n tärppi oli ihan uskomaton mäihä, mutta pelkään niin kovasti että hyvä onneni jää siihen.
Kaverini, jolla tärppäsi ekasta yrityskierrosta sanoi pelänneensä kauheasti ennen ekaa ultraa, mutta väittäisin kyllä että neljän vuoden tuloksettoman yrityksen ja ensimmäisen ICSI-tärpin jälkeen se pelko on varmasti jotain aivan muuta luokkaa.
-Annique, rv 6+6
ja hyvältä näytti! Sieltä löytyi kohdusta raskauspussukka ja sen sisältä reilu 2 milliä pitkä alkio jolla oli reipas syke. ? Nyt sitten saa huomenna soitella neuvolaan ja varata aikaa. Ihanaa! Nyt voi oikeasti luottaa siihen että on raskaana kun on nähnyt pienen valkoisen palluran sykkivän näytöllä.
Lääkäri varoitteli vielä että kesken voi mennä myöhemminkin ja että IVF-potilailla on muita suurempi riski ennenaikaiseen synnytykseen ja raskauden ajan ongelmiin ja mitähän kaikkea. En mä nyt aio semmosia huolehtia, mä oon raskaana!
Annique: älä turhaan stressaa, hyvin se menee ja varmasti löytyy hieno alkio vahvalla sykkeellä!
Onnellisesti raskaana
-Helja 6+0
Toivottavasti minulla on yhtä hyviä uutisia huomenna. Varmaan itken, jos/kun näen sykkeen näytöllä. Saankohan nukuttua ensi yönä, kun jännitän niin kovasti ultraa. Enkä pääse sinne edes heti aamulla. Työnteosta ei varmasti tule yhtään mitään.
Kuinka pitkään käytit Lugesteronia? Mun käskettiin käyttää ainakin ultraan asti.
-Annique, rv 6+6
Mulla ei ollut reseptiä kuin neljään paketilliseen lugeja ja ohjeen mukaan (3 aamulla, 3 illalla) ne ois loppunut jo rv 5+1. No mä en ihan ohjetta noudattanut vaan viimesen paketin aikana pienensin pikku hiljaa annostusta ja viimeiset lugeni laitoin sunnuntai-iltana eli rv 5+5.
En tiiä kattooko ne jotenkin henkilön tilanteen mukaan että tarviiko lisähormonia vielä vai ei. Mua jännitti kyllä tuo lugejen lopetus ja siksi teinkin sen tolleen hiljalleen. Mutta vielä ainakin hyvältä näyttää, toissapäivänä siis lopetin.
Tsemppiä ja peukut pystyssä sun huomista ultraa varten! Vaikka oon kyllä ihan varma että siellä on reipas alkio kun sulla on ollut huonoa oloakin ja kaikkea. :)
tänään siis kävin neuvolassa ja siellähän se alkio oli oikeassa paikassa ja pieni sydänkin sykki hienosti. Suuri kivi tipahti sydämeltä. Nyt toivotaan että jatkossakin kaikki menee hyvin. Terve pelko takaraivossa silti... Nyt annan luvan itselleni nauttia tästä raskaana olosta. Elämä hymyilee. Onnea myös teille muille! Seuraavaksi aika lääkärille 2.5.
Miullako on tännää tarkistus ultra =) Jänskättää aikas lailla =/ toivottavasti kaikki on hyvin ja raskaus on lähteny käyntiin. joudun vain odottaan klo:16.00. Gynellä oli päivä täyteen buukattu mutta aiko ottaa minut yliajalla =) En kuitenkaan silleen jänskänny ettenkö ois pystyny nukkumaan. Yöllä vaan heräilin kun kurkkuun sattu. Kaippa jokin flunssa iskee. Ilmoitan kunhan tulen iltanavetasta =) toivottavasti kaikki menee hyvin ja saahaan pikkutonttu jouluksi =)
Mahtavia uutisia Usko! Vielä kun Anniquelta ja Annelta saadaan hyvät ultrakuulumiset niin meidän pinohan voi tosi hyvin! :)
Mä soitin tänään neuvolaan ja sain ensimmäisen neuvola-ajan 3.5. Silloin on menossa rv 8+0, kai se on ihan normi aika ensimmäiselle neuvolalle?
Oli tosi jännää soittaa neuvolaan ja jotenkin tärisyttää vieläkin. Pitäis keskittyä ihan muihin asioihin, mutta tosi vaikeaa on kun päässä pyörii vaan vauva-asiat ja mahassa huono olo...
Kuulumisia odotellessa
-Helja 6+1
Kunpa voisin kertoa hyviä ultrakuulumisia, mutta niitä ei ole. Pahimmat pelkoni osoittautuvat todeksi. "Valitettavasti ei löydy sikiökaikua, vaikuttaa olevan tuulimuna." Kysyi haluammeko vielä odottaa ja ultrata myöhemmin uudelleen, mutta käsitin ettei toivoa silti ole, koska ICSI:n takia hedelmöittymishetki tiedetään ja nyt olisi pitänyt syke näkyä (tänään rv 7+0). Sain ajan kontrolliultraan 3.5. Tuulimunaraskaus kuulemma menee yleensä itsestään kesken noin viikolla 10-11.
-Annique-
Ihan kamala uutinen. Hiljaiseksi vetää. :(
Jaksamista sulle ja onnea jatkoon.
todella pahoillani ja surullinen puolestasi Annique. Todella sanattomaksi vetää...
Voimia!
Ei löytyny kuin raskauspussi mutta laitto kuitenkin lähetteen rovaniemelle keskussairaalaan että siellä vielä katotaan n.2viikon päästä uuestaan. Toinen mahollisuus on että en olekkaan niin pitkällä mitä kuvitellaan olevan =/ ei ole kiva tää epätietosuus =( mieheni yrittää mmieleni saaha positiiviseksi mutta ei oikein onnistu siinä.
Kyllä nyt synkäksi veti pinon tämä ultra-aalto. :(
Sullako kuitenkin on vielä mahdollisuus että siellä on alkio? Sehän olisi ihan mahtavaa jos olisitkin vain vähän myöhemmin raskautunut kuin luulet! Pidetään vielä peukut pystyssä ja odotellaan se pari viikkoa.
Pahoinvoiva ja muiden uutisista surullinen
-Helja 6+2
Mahdollisuus on jos olenki vasta 4 tai 5rv:lla. Turhauttavaa tää oottelu =(
Meinaa mieli olla aikas maassa, kun se gyne näytti että raskauspussi on mutta ei alkioo näkyny =(
Sano että luultavasti tuulimuna mutta saataa olla että raskausviikot ei pijä paikkaansa =(
No mutta se selviiää 2.5 rovaniemellä.
Mites muilla ketjulaisilla menee?
Mulla on ollut nyt huonoa oloa viikon verran ja nyt jo tuntuu että loppuis jo. Niin kauan kun on jotain kivaa tekemistä, esim. kaverin luona kylässä, menee ihan hyvin, mutta sitten kun on kotona tai yrittää tehdä töitä tietokoneella niin huono olo hyökkää kimppuun. Ja ihan välittämättä siitä onko nälkä vai ei, se tulee joka tapauksessa.
Tosi rasittavaa kun ei saa mitään aikaseksi kun aina kun yrittää niin kuvottaa vaan. Ja pahinta on se, että pelkään tämän jatkuvan vielä monta viikkoa. Tai en ainakaan oo koskaan kuullut alkuraskauden pahoinvoinnista joka loppuisi jo viikon päästä. :/
Nojoo, semmoista omaan napaan, kertokaahan muutkin kuulumisia.
-Helja 6+4
jo tulla tälle puolelle, hirvittää.
Oireet senkun on ja pysyy, joten kai se on uskottava että ainokainen on kasvamassa yksiössänsä :)
Varhaisultra on parin viikon kuluttua, eka neuvola varattuna ultrasta seuraavalle viikolle. Neuvolan täti kehoitti valitsemaan synnytyssairaalan ja varaamaan np ultran... hui!
Tuntuu kovin aikaiselta miettiä tuollaisia, mutta silti niin ihanalta.
Ja onnea kasvavasta elämästä sisälläsi! Laitatko vielä tiedot itsestäsi niin lisään tuohon ekan viestin listaan?
Tämä ketju on kyllä ollut tosi hiljainen. Itelläkään ei toki juuri mitään sanottavaa oo ollut, päivät kuluu saman oloisina, toisina päivinä on enemmän huono olo ja toisina vähemmän, mutta joka päivä se huono olo on läsnä. Ensi viikolla pääsen sitten ekaan neuvolaan, kivaa!
Lähinnä odottelen että menisi vauhdilla nyt vielä 4-5 viikkoa että pääsisi (ehkä) pahimman pahoinvoinnin ohi ja voisi tosissaan ruveta nauttimaan raskaudestaan. Nyt ei oikein nauttimisesta voi puhua vaikka olenkin tosi onnellinen raskaudesta.
Hyvää vappua toivotellen
-Helja 7+3
täälläkin, ei uskalla vielä iloita.
Oireet on edelleen samat, lievää pahoinvointia on ollut viikonlopusta, mutta tosi lievää.
mun tiedoiksi voi laittaa:
Nyytikki
ya 4/06
plussa 4/11, 1.ivf
la 31.12.11
eka ultra 11.5
Nyytikki 5+1
Olin aamulla ultrassa. Tuulimuna oli, kuten silloin ennen pääsiäistä sanottiinkin. Tänään aamulla alkoi pieni tuhruvuoto. Huomenna aamulla tyhjennykseen. Ensin kokeillaan lääkkeeillä ja jos ei onnistu, niin tehdään kaavinta. Huomenna olisi ollut 9 viikkoa täynnä. Muutama kuukausi pitää antaa kropan palautua ennen kuin pääsee PAS:iin. Onneksi on kesä tulossa, niin saa muuta sisältöä elämään odotellessa.
Toivottavasti teillä muilla menee kaikki niinkuin pitääkin!
-Annique-
24.11.2011 oli laskettu aika menkoista, mutta se selviiää sitte kun pystyy selvittään. mutta luulempa että siirtyy joulukuulle. Miepäs ilimuuttelen kuhan saan selville. minulla on kierto ollu aika sekasi ku kaks viimestä kiertoo ollu 39pv, sitte 32pv ja sitte 29pv =O se neuvolatäti laski kiertopäiviksi 32pv.