Ei saatu sitten kutsua häihin kummatkaan :(
Olen tämän keskustelun aloittaja:
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1324171/onpas_tympea…
En mennyt noihin polttareihin sitten, mutta eipä meitä kumpaakaan kutsuttu tuleviin häihin edes.
Harmittaa suunnattomasti ja olen itse todella loukkaantunut nyt.
Kannattaako tuollaiseen ystävään edes pitää yhteyttä enää..
Kommentit (48)
Ei täällä kukaan muukaan vouhkaa jokaisesta kirjoitusvirheestä. Tämä ei ole äidinkielen tunti vaan keskusteluapalsta. Minä en ole ap, mutta alkaa tämän itse keskustelun seuraaminen vaikeutumaan, koska sinä et jaksa lopettaa tuota nipottamista.
Uskomattoman pikkusieluista meininkiä kaikilta osapuolilta. Morsiamen kirjoitetaan ja lausutaan yhdellä M:llä. Mutta paskaa suomeahan palstalla saa kirjoittaa, siitä ei vain saa huomauttaa. Eihän äidinkielellä ole mitään merkitystä, kun on näitä talonkokoisia hääjuttuja.
Myös "sano" on oikeasti "sanoi", "saanu" "saanut" ja "pyytäny" "pyytänyt". Ja "nillitystä" on murresana, täällä kuuluu puhua yleiskielellä.
Ei kannata itse nyt sortua noihin virheisiin, kun toista niistä noin arvostelee.
Ihme kielipoliisi. Kirjoitatko itse varmasti aina täydellisesti? Antaisit jo olla.
Täällä on kuule useampi kielipoliisi. Minä olen kirjoittanut tasan yhden kommentin (eikä se ollut edes se, mitä lainasit) ap:n kielioppivirheistä, kyllä tämä kielen raiskaaminen ärsyttää monia muitakin, huomaan. Koko ketju on ihme nillitystä, kuin hiekkalaatikolla. Kun se sano ja mää en saanu ja se ei pyytäny eikä me sitten voitu. Nyyh ja kyynel. Kasva isoksi tytöksi ja koita päästä tämän yli, vaikka sitten terapian avulla.
Myös "sano" on oikeasti "sanoi", "saanu" "saanut" ja "pyytäny" "pyytänyt". Ja "nillitystä" on murresana, täällä kuuluu puhua yleiskielellä. Ei kannata itse nyt sortua noihin virheisiin, kun toista niistä noin arvostelee.
Käytin tarkoituksella lapsellista ilmaisua (puhekieltä/slangia) kuvaamaan sitä käsitystä, jolla sieluni silmin näen ap:n valittamassa, kuinka kaikki on nyt mennyt ihan pieleen. Kun ei nyt sitten tullutkaan sitä kutsua häihin.
Mukavaa kuitenkin huomata, että olet yhtä nipo kuin minä ja muutama muukin täällä. :)
te "kielinipot", miten olette kiinnostuneet kielestä noin kiihkeästi. Teettekö työtä kielen parissa vai onko kyse syvällisestä harratuneisuudesta? Minua näin kielentutkijana kiinnostaisi, itse kun en jaksa enää töiden jälkeen keskustelupalstoja lukea sillä silmällä. Eikä sen puoleen omiakaan tekstejä oikoluea :P
Pitäisi kai olla vähän nipompi ammatinkin puolesta.
Ap:lle tsempit! Kaverisi ovat ääliöitä, kun eivät kerro suoraan, mikä on vialla. Turha asiaa on kuitenkaan enää vatvoa. Energiaa menee hukkaan.
Kun ei osaa kirjoittaa, ei osaa myöskään lukea. En ole kirjoittanut tänne kuin yhden kommentin, pikkusieluisuudesta: polttarit, häät, ystävyys, sulhanen, kaason mies, kummin kaiman kassinkantajan koiranulkoiluttaja, närkästystä sinne, loukkaantumista tänne ...
Keskustelussa on tarkoitus vaihtaa ajatuksia. Jos sortaa äidinkieltään ja kirjoittaa miten sattuu, ajatus hämärtyy eikä keskustelua varsinaisesta aiheesta synny. Tämäkin kommentti on siitä hyvä esimerkki.
Huomautin tuosta morsian-sanasta ihan vain siltä varalta, että sanan kahdella M:llä kirjoittava ei oikeasti tiedä miten se kirjoitetaan (vrt. sydän, sydämen). Mikä logiikka siinä on, että täällä voi kirjoittaa mitä tahansa liete-suomea, mutta sitten esim työelämässä muka kirjoittaa parempaa kieltä? Kieli on osaa identiteettiä ja ajattelun väline, siitä ei kukaan pääse mihinkään. Huonosti ilmaistu on huonosti ajateltu.
37
Ei täällä kukaan muukaan vouhkaa jokaisesta kirjoitusvirheestä. Tämä ei ole äidinkielen tunti vaan keskusteluapalsta. Minä en ole ap, mutta alkaa tämän itse keskustelun seuraaminen vaikeutumaan, koska sinä et jaksa lopettaa tuota nipottamista.
Uskomattoman pikkusieluista meininkiä kaikilta osapuolilta. Morsiamen kirjoitetaan ja lausutaan yhdellä M:llä. Mutta paskaa suomeahan palstalla saa kirjoittaa, siitä ei vain saa huomauttaa. Eihän äidinkielellä ole mitään merkitystä, kun on näitä talonkokoisia hääjuttuja.
mielestäni sinä teit väärin kun et vaivautunut menemään parhaan ystäväsi polttareihin. Ilmeisesti koit että sinun pitää valita miehesi ja ystäväsi välillä,ja valitsit miehesi. aattele miten noloa se on morsiamelle, jos polttareissa ei ole monikaan kutsutuista, se voi kirpaista pahasti. Miestäsi ei ollut pakko kutsua sen miehen polttareihin, koska hän ei ollut hänen ystävä ollenkaan. Siis henkilökohtainen ystävä. Tietysti olisi ollut kaunista tehdä niin, mutta jotkut nyt on sellaisia. Poissaolollasi kerroit, että mies menee aina ystävän edelle, jopa hänen ainoissa polttareissa. Teit väärin.
mielestäni sinä teit väärin kun et vaivautunut menemään parhaan ystäväsi polttareihin. Ilmeisesti koit että sinun pitää valita miehesi ja ystäväsi välillä,ja valitsit miehesi. aattele miten noloa se on morsiamelle, jos polttareissa ei ole monikaan kutsutuista, se voi kirpaista pahasti. Miestäsi ei ollut pakko kutsua sen miehen polttareihin, koska hän ei ollut hänen ystävä ollenkaan. Siis henkilökohtainen ystävä. Tietysti olisi ollut kaunista tehdä niin, mutta jotkut nyt on sellaisia. Poissaolollasi kerroit, että mies menee aina ystävän edelle, jopa hänen ainoissa polttareissa. Teit väärin.
LUKEKAA TEKSTIT ENNEN KUIN KOMMENTOITTE! Miehet ovat tässä niitä ystävyksiä ja naiset tutustuneet miesten kautta. Sehän tässä oli koko jutun juuri. Koko kommenttisi on nolo ja osoitus sisälukutaidostasi tai pikemminkin sen puutteesta.
Täällä on kuule useampi kielipoliisi. Minä olen kirjoittanut tasan yhden kommentin (eikä se ollut edes se, mitä lainasit) ap:n kielioppivirheistä, kyllä tämä kielen raiskaaminen ärsyttää monia muitakin, huomaan.
Koko ketju on ihme nillitystä, kuin hiekkalaatikolla. Kun se sano ja mää en saanu ja se ei pyytäny eikä me sitten voitu. Nyyh ja kyynel. Kasva isoksi tytöksi ja koita päästä tämän yli, vaikka sitten terapian avulla.