Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden työkaverin kanssa kuittailemme toisillemme jatkuvasti. Onko tämä ihan ok?

Vierailija
10.03.2026 |

Meillä on ollut alusta asti enemmän intensiteettiä välillämme kun sitten muiden työkavereiden kanssa. Ei mitenkään pahantahtoisesti mutta puhumme asioista suoraan toisillemme. Jossain kohtaa oli vähän seksuaalista jännitettä, flirttailua ja kenties ihastumistakin puolin toisin, joka onneksi laantui. Nyt meillä on mielestäni hyvät ja aika neutraalit välit muuten mutta kuittailemme toisillemme tahtomattakin aika paljon. Vaikka yritän olla mukava niin jotain pientä vinoilua aina tulee vahingossa sanottua ja teemme tätä molemmat. Välillä mietin, että onkohan tämä ihan ok. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jos se on molemminpuolista ja molemmille ok.

Itse en jaksa mitään kuittailua yhtään, mutta teen sen selväksi heti.

Vierailija
2/7 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on tavallaan sellaista hyväntahtoista mutta välillä mietin, että olenkohan liian kärkäs. Pitää lopettaa koska itselle tulee huono fiilis vaikka mistään vakavasta asiasta ei ole kyse. Meillä on vain kemia, jossa on helppoa olla suora ja oma itsensä niin lipsahtaa välillä mutta niin myös hänellä. Tahdon kuitenkin olla asiallisempi ja pitää välimme kunnossa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on tavallaan sellaista hyväntahtoista mutta välillä mietin, että olenkohan liian kärkäs. Pitää lopettaa koska itselle tulee huono fiilis vaikka mistään vakavasta asiasta ei ole kyse. Meillä on vain kemia, jossa on helppoa olla suora ja oma itsensä niin lipsahtaa välillä mutta niin myös hänellä. Tahdon kuitenkin olla asiallisempi ja pitää välimme kunnossa. Ap

No sittenhän se ei ole ok jos se ei ole sinulle ok.

Vierailija
4/7 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän se ei ole ok jos se ei ole sinulle ok.

Minua tilanne lähinnä huvittaa mutta olenkin vähän erikoinen. Mietin vaan, että jos toiselle se on inhottavaa ja sitä myöten se on tietenkin myös itselleni kun tarkoitus ei ole satuttaa. Ap 

Vierailija
5/7 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä sitä kuokkaan!

Vierailija
6/7 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asia on alkanut mietityttää sinua itseäsi, niin se on aika vahva merkki siitä, että kuittailua kannattaisi vähän hillitä. Tiedän kokemuksesta, että samalla aaltopituudella olevan ja samanlaisen huumorintajun omaavan ihmisen kanssa lähtee helposti mopo käsistä. Samalla olen kuitenkin mennyt pilaamaan yhden hyvän ystävyyssuhteen liian pitkälle menevällä kuittailulla emmekä ole olleet tekemisissä enää vuosikausiin. Ole fiksumpi kuin minä ja ota kuittailu puheeksi työkaverisi kanssa. Jos hän on yhtään samantyyppinen kuin entinen ystäväni, niin hän ei osaa tai uskalla näyttää tympääntymistään, ennen kuin on jo niin uupunut, että ainoa vaihtoehto on välien katkaisu. Työkaverina hän ei tietenkään näin oikein voi tehdä mutta saattaisi esim. päätyä vaihtamaan työpaikkaa.

Vierailija
7/7 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkatte kunnes joku raja ylitetään ja jompikumpi lähtee pomon ja HR:n juttusille jatketusta työpaikkakiusaamisesta. Se toinen saakin sitten kirjallisen varoituksen. Ohjeeni on että lopeta heti. Vältä kyseistä henkilöä tai vähintään puhu ainoastaan työn kannalta välttämättömiä ei mitään muuta. Voisi olla hyvä käydä pomon puheilla ja pyytää eri vuoroon tai tehtäviin. Ainakin väliaikaisesti. Syykin on hyvä sanoa.

Pitkän työuran aikana useampia vastaavia tapauksia nähneenä voin kertoa että lopputulos voi olla ihan mitä tahansa. Senkin voin kertoa että tuollainen on todella rasittavaa muiden kuulla ja pilaa äkkiä työilmapiirin. Voitte olla puhuttelussa kun joku kyllästyy ala-astetyyliseen nokitteluunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä