Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka herkuttelevat joka päivä, mutta ovat normaalipainoisia?

Vierailija
05.04.2011 |

Mä syön käytännössä joka päivä ainakin vähän karkkia, suklaata, pullaa/muita leivonnaisia, sipsejä, jäätelöä jne. Mutta aina olen ollut normaalipainoinen (BMI 21-22)!

Ja yleensä syön pienen karkkipussin, kymmenen keksiä, puoli litraa jätskiä, muutaman pullan, mutta en tietenkään samana päivänä ;)

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kyllä kerralla vähän herkkuja, vaikka päivittäin syönkin. Päiväkahvilla keksi ja illalla muutama karkki tai pieni jäätelö. Viikonloppuna enemmän. Lenkkeilen päivittäin. Bmi 19.

Vierailija
42/72 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paheeni on karamellit, syön kaikenlaista en pelkästään suklaata. no pullaa ym leivonnaisia en juuri syö- harvemmin. enkä liikukkaa mitä nyt koiran kans kävelyllä tai vaunulenkillä. ja painoni on kait normaali 165/60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nytkin ollut jo 6 viikkoa pullakarkkijäätelölakossa eikä yhtää kiloa ole lähtenyt. Syöttekö te todella vähän ruokaa?

Vierailija
44/72 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nytkin ollut jo 6 viikkoa pullakarkkijäätelölakossa eikä yhtää kiloa ole lähtenyt. Syöttekö te todella vähän ruokaa?

lounaaksi hedelmiä/vihanneksia/leipää tai muuta pientä, päivällisellä lämmintä ruokaa ja illalla niitä herkkuja.

Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa, ja todennut, että herkuista saan n. 500kcal/pvä ja muusta n. 1000-1500kcal/pvä.

ap

Vierailija
45/72 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyn BMI:ssä 21-22, vaikka herkuttelisin joka päivä (en vedä paljoa kerrallaan, vaan esim. 1-2 palaa suklaata jne.).

Silloin, kun jätän herkut pois, ei paino oleellisesti laske, mutta huomaan, etteivät housut kiristä ja että näytä hoikemmalta (= kiinteämmältä). Liikuntaa en juurikaan harrasta, joten minusta tulee helposti ns. laihaläski, jos herkuttelen.

Vierailija
46/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ainakin neljästi viikossa hekkuja, liikun normaalisti. Alipainoo on silti.

Vierailija
47/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätski tai kahvipulla mulla on usein tapana syödä, mutta ei sitten paljon muuta. Mutta syön aika vähän leipää enkä mitään muroja tms. ollenkaan, joten kokonaisenergiamäärä kutienkin pysyy kohtuullisena, paitsi nyt lomalla. 

Vierailija
48/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen melkein joka päivä mutta mitä kukin herkuttelulla käsittää... Sipsejä, karkkeja tai kaupan lisäainelimajäätelöitä yms en syö ikinä enkä esim juo limsoja. En vain tykkää keinotekoisista mauista, pullasta ja äklömakeesta. Hampurilaisen syön pari krt kuussa.

Pari esimerkkiä mun herkuista tässä viime päivinä: Itsetehty mustikkapirtelö (maitoa, kermaa, mustikoita, vaniljasokeria), mansikkajogurtti (maustamaton Ahon jogurtti, luomumansikoita, hunajaa ja pähkinöitä). Suurin herkuttelu on hyvistä raaka-aineista tehty kotiruoka mitä syödään päivittäin.

Vierailija
49/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön suklaata n. 200 g päivässä. Painoindeksi 19 ja ikää 38 v. Ns. normaalia ruokaa syön pieniä annoksia. Tiedän, että tämä ruokavalio on todella epäterveellinen, mutta olen ihan koukussa suklaaseen.

Vierailija
50/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee!

Miksi tähän ketjuun vastaa vain nämä alipainoiset, normaalipainoiset (jossa turhan leveä skaala)?

Vierailija
51/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet aikuisista on vähintään ylipainoisia (painoindeksi vähintään 25 kg/m2), ja joka viides voidaan luokitella lihavaksi (painoindeksi vähintään 30 kg/m2).

Työikäisten miesten keskimääräinen painoindeksi on 27,1 kg/m2.
Miehistä vähintään ylipainoisia on 66 % (painoindeksi 25–30 ja 30+).
Miehistä lihavia on 20 % (painoindeksi 30 tai enemmän).
Työikäisten naisten keskimääräinen painoindeksi on 26,0 kg/m2.
Naisista vähintään ylipainoisia on 46 % (painoindeksi 25–30 ja 30+).
Naisista lihavia on 19 % (painoindeksi 30 tai enemmän).

http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/tutkimus/ohjelmat/kansallinen_lihavuusohjelma_2012_2015/luvut/yleisyys_suomessa

Vierailija
52/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

o/

Mä syön lähes joka päivä jäätelöä ja joskus myös muita herkkuja. BMI tasan 20 (170/59). Urheilen kyllä paljon ja syön melko kevyesti ja terveellisesti muuten.

Vierailija
53/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi. Nyt kun vauva herättelee öisin, niin on pakko syödä joka päviä jotain herkkua. Tänään olen syönyt yhden pullan, eilen söin pienen levyn suklaata. Itse asiassa olen tainnut jo useamman vuoden syödä joka päivä jotain herkkua, todella harvassa on ne päivät ettei olisi ollut mitään...

Olen 160/53. Jos oikein mässäilen, niin kyllä se alkaa leuassa ja mahassa näkyä. Mutta tämä "normaali" herkuttelu ei näy. Syön ihan kunnon ruokaa, aamiaisen jne, mutta kahvin kanssa herkuttelen aina jotain ja usein myös illalla.

Vierailija
54/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 17:02"]

Täälläkin yksi. Nyt kun vauva herättelee öisin, niin on pakko syödä joka päviä jotain herkkua. Tänään olen syönyt yhden pullan, eilen söin pienen levyn suklaata. Itse asiassa olen tainnut jo useamman vuoden syödä joka päivä jotain herkkua, todella harvassa on ne päivät ettei olisi ollut mitään...

Olen 160/53. Jos oikein mässäilen, niin kyllä se alkaa leuassa ja mahassa näkyä. Mutta tämä "normaali" herkuttelu ei näy. Syön ihan kunnon ruokaa, aamiaisen jne, mutta kahvin kanssa herkuttelen aina jotain ja usein myös illalla.

[/quote]

Niin ja en liiku juuri lainkaan, mitä nyt rattaita tulee työnnettyä mutta mitään kunnon urheilua en harrasta.

Vierailija
55/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 168 cm ja 60 kg ikää 38 vuotta

herkuttelen joka päivä, olen aina herkutellut. Syön kahvin kanssa jotain makeaa. Ruoka on tuhtia (kermaa, pastaa, perunaa, juustoa) Kerran olin vuoden sokerilakossa, ei vaikuttanut painoon. Kohta kolkuttelee se neljänkympin rajapyykki. Koitan henkisesti valmistautua aineenvaihdunnan jämähtämiseen ja siihen etten enää voisikaan syödä mitä haluan... vaikeaa tulee olemaan jos niin käy. Liikuntaa en harrasta juurikaan.

Vierailija
56/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka päivä töissä pienen jälkiruuan ja kotona jäätelöä - en tietenkään puolta litraa kerrallaan mutta tikun, tuutin tai pari desiä paketista. Eikä mitään kevytjäätelöä.

Töissä laatikossa on aina salmiakkipastilleja ja tummaa suklaata - tosin pieni pussi tai levy riittää viikoksi pariksi.

Bmi hilkun alla 25

Vierailija
57/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, herkuttelen joka päivä tuoreilla hedelmillä! :)

Vierailija
58/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEP

Vierailija
59/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat 162/47 ja kyllä helposti menisi varmaan kaksikin karkkipussia päivässä.

Vierailija
60/72 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 163 cm/53kg ja syön lähes päivittäin jotain hyvää. Aika usein panda lakuja tai vähän suklaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi