Olen tehnyt tänään päätökseni eli jätän mieheni.
Raskaalta tuntuu lasten takia. Syy eroon on mieheni sivusuhde, kesti muutaman kuukauden ja viimeiseen asti mies kielsi. Myönsi vasta, kun sain hankittua varmat todisteet. Mistähän sitä pitäisi aloittaa, varmaan asunnon myynnistä, kun en pysty miestä tästä maksamaan pois.
Kommentit (49)
( leiri olisi varmaan miehelle helpompi niellä ) tai avioerohakemus nokan alle. Vai ettekö ole naimisissa? Jos ette, kutsut välittäjän arvioimaan asuntonne. Pääasia, että mies ymmärtää, että olet tosissasi. Mutta jos hän suostuu esim. leirille, annat tilaisuuden. T. se joka ei suosittele eroa, koska se on hirveää, oli lapsia tai ei.
on lasten kannalta huonompi vaihtoehto kuin ero.
Tehtaileeko joku tuota oma on syysi kun mies aloittaa sivusuhteen-paskaa vai onko täällä jotkin sovinismipäivät?
EI ole normaalia aloittaa sivusuhdetta. EI ole normaalia kieltäytyä parisuhdeterapiasta jäätyään kiinni sivusuhteesta.
Eikä ole myöskään normaalia pönkittää egoaan haukkumalla niitä joiden itsekunnioitus riittää jättämään paska mies...
Voihan oman epärehellisyyden ja heikkouden yrittään noinkin
Aika johdonmukaista toimintaa tietysti, mutta raukkamaista syyttää miestä erosta, kun on itse ollut yhtä paljon vaikuttamassa siihen. En usko vanhaan väittämään, ettei yksin voisi riidellä - kyllä eron usein aiheuttaa toinen puoliso ihan yksin. Ei kuitenkaan tässä tapauksessa. Ap lienee vain odottanut tilaisuutta päästä jättämään miehensä ja kun mies nyt jäi kiinni, pääsee hän toteuttamaan aikeensa.
heittää toisen osapuolen syyksi.
Näin juuri yritetään vierittää huomio pois siitä tosiasiasta, että tässä on yksi ja vain yksi henkilö, joka on pettänyt toisen luottamuksen. Ap ei todellakaan ole vaikuttanut eroon yhtä paljon kuin mies. Ihmeellistä, että täältä löytyy näin paljon ihmisiä, jotka kuvittelevat, että pettäjä vaan jotenkin joutuu tilanteeseen ilman omaa tahtoaan.
Kerrohan ap, kuinka kauan elitte ilman seksiä, ennen kuin miehesi lankesi?
Eikä se tee pettämistä lainkaan hyväksyttävämmäksi, vaikka ei olisi seksiä. Pettäminen on pettämistä vaikka voissa paistaisi.
t. ei-ap
jolla on salarakas ja joka valehtelee. Ettekö te reppanat tiedä, että miesten maailmassa tärkein sääntö on se, että älä IKINÄ myönnä mitään. Sikäli on turha paisutella, että kauheeta, se valehteli.
Ihmetyttää tollanen lapsellinen se on kerrasta poikki mentaliteetti. Saatte erota vielä hiton monta kertaa, jos tolle linjalle lähtee, mutta mikäs siinä, eihän ne lapsetkaan koskaan tunnu eroista kärsivän. Sehän on vain kivaa, kun on kaksi kotia ja muutenkin saa vaihtelua.
Hieman olet hajulla, mutta et täysin oikeassa. Mies valehtelee pettämisestä siinä tapauksessa, että tietää siitä seuraavan eron ja hän haluaa pitää kiinni vaimostaan. Harvempi kuolemantuomioon johtavasta rikoksesta syytettykään on sitä heti tunnustamassa.
jolla on salarakas ja joka valehtelee. Ettekö te reppanat tiedä, että miesten maailmassa tärkein sääntö on se, että älä IKINÄ myönnä mitään. Sikäli on turha paisutella, että kauheeta, se valehteli.
Ihmetyttää tollanen lapsellinen se on kerrasta poikki mentaliteetti. Saatte erota vielä hiton monta kertaa, jos tolle linjalle lähtee, mutta mikäs siinä, eihän ne lapsetkaan koskaan tunnu eroista kärsivän. Sehän on vain kivaa, kun on kaksi kotia ja muutenkin saa vaihtelua.
Hieman olet hajulla, mutta et täysin oikeassa. Mies valehtelee pettämisestä siinä tapauksessa, että tietää siitä seuraavan eron ja hän haluaa pitää kiinni vaimostaan. Harvempi kuolemantuomioon johtavasta rikoksesta syytettykään on sitä heti tunnustamassa.
Niistä syistä osa voi olla paljon suurempia syitä eroamiselle kuin itse pettäminen.
Näine tietoineni sanoisin: sivusuhde sattuu aina. Niin sivusuhteessa olevia kuin suhteen muita osapuolia.
Kysy itseltäsi silti: miksi miehesi "joutui" tai "meni" sivusuhteeseen.
Jos kyse on siitä, että mies ei muutenkaan ole ollut sinuun sitoutunut, vastaukseni on helppo: tottakai eroat.
Mutta jos koit miehesi olleen sitoutuneen sinuun, miksi hän joutui tilanteeseen, että koki tarpeelliseksi toisen naisen?
Oletko ollut hänelle se, mitä hän on kaivannut? Oletko osannut vastata hänen läheisyyden kaipuuseen? Oletko kunnioittanut ja arvostanut häntä kumppaninasi? Sillä tavalla kuin hän on osoittanut haluavansa elää?
Eroaisitteko itse?
jos toisella on tarve sivusuhteeseen. Ero on mahdollista hoitaa hyvinkin lasten kannalta. Mies tilille, eli kun eroatte, vaadit, että hän hoitaa tasan oman osansa lapsista. Sinulla on oikeus rehelliseen suhteeseen!Itse en varmaan antaisi anteeksi, ehkä yrittäisin mutta tunnen itseni ja asia kaivelisi niin paljon, että ei tarvittaisi kuin yksi kiukkupuuska ja olisin jo mennyt ovesta ulos, joten siksi en pidä tässä palopuhetta lasten puolesta, sillä onnelliset vanhemmat ovat lasten koti- ei pettäjä isän perhe.
Tai, en osaa vielä sanoa, että olenko täysin antanut anteeksi, mutta erottu ei olla. Tuosta episodista on nyt n. vuosi. Asia on edelleen mielessäni päivittäin.
Mies jäi kiinni, hänkin yritti kieltää tosiasiat, vaikka epäilyni heräsivät monesti. Lopulta ei voinut enää valehdella. Siinä olikin sitten kova paikka. Tavallaan itse tiesin koko ajan, että en halua erota - tai oikeastaan meidän muu elämäntilanne oli sellainen, että vaikea olisi ollut heittää mies pihalle tai itse lähteä saman tien. Mutta pakko oli laittaa mies valinnan eteen, että minä tai tuo toinen. Hän sitten aika nopeasti osasi kuitenkin valita perheen. Suhde on ohi, kävimme terapiassa.
Uskon, että suhde oli joku kriisivaihe elämässä, aika monenlaista oli tapahtunut meille ja sitten kun miehelle tuli tilaisuus eteen, niin ei ajatellut muita kuin itseään. Tämä on hyvin tyypillisä, jos olet lukenut sellaisen kirjan kuin "revitty sydän", niin siinä oikeastaan kaikki esimerkit sopivat meidän tilanteeseen.
En ole vieläkään päässyt täysin yli siitä, että mua on kusetettu, valehdeltu päin naamaa, kuukausien ajan. Se on ehkä pahinta kestää. Ja luottamuksen uudelleen rakentaminen on hyvin haastavaa. Pieninkin poikkeama miehen normikäytöksessä, huonotuulisuus, seksistä kieltäytyminen, kaikki sellainen laittaa heti hälytyskellot soimaan. On vaikea olla kyttäämättä, kyselemättä, tenttaamatta.. Vaikka pitäisi siinäkin joku raja olla. Missä sitten menee se yksityisyyden raja, ettei herätä epäilyksiä? Nämä kaikki ovat haasteellisia tilanteita.
Olen myös itse alkanut miettiä, että onko tämä tilanne sellainen, jota MINÄ jaksan pitkään. Jaksanko luottaa, vaikka epäilyttää? Onko tämä tarpeeksi hyvä suhde muuten? Toisaalta, olemme keskustelleet paljon ja avoimesti, mikä on muutosta entiseen. Uskoisin, että olemme hyvillä vesillä, vaikka matkaa on vielä edessä. Toistaiseksi meillä on halua yrittää, aikaa on kulunut kuitenkin aika vähän.
latistuneessa suhteessa. Mutta miksi ihmeessä arvostetaan niin vähän sitä kumppania, jonka kanssa on asuttu vuosikausia ja hankittu yhteisiä lapsia, että ei voida asiaa kertoa ihan rehellisesti siinä vaiheessa, kuns en sivusuhteen haluaa aloittaa? Siinä olisi mietinnän paikka molemmille, että halutaanko jatkaa yhdessä vai ei ilman että toista on loukattu ja luottamus petetty.
Minä en kykenisi antamaan anteeksi sivusuhdetta, jota olisi salailtu. Yhden illan suhteen kyllä, mutta en sivusuhdetta. Olen vahvasti sitä mieltä, että pitää olla suoraselkäisyyttä ja kunnioitusta toista kohtaan, että asioista puhutaan heti eikä vasta kun jäädään kiinni.
Ap, jos olet varma, että ero on ainoa ratkaisu, tottakai eroat. Mutta pariterapiassa kannattaa varmasti käydä, jotta erosta tulisi mahdollisimman helppo lapsille.
Kerrohan ap, kuinka kauan elitte ilman seksiä, ennen kuin miehesi lankesi?
Eikä se tee pettämistä lainkaan hyväksyttävämmäksi, vaikka ei olisi seksiä. Pettäminen on pettämistä vaikka voissa paistaisi.
t. ei-ap
ja sillä ei ole kellään parisuhteessa oikeutta hallita. Ehkäpä se pettäjä olikin niin viisas, että antoi parisuhteelle aikaa ja tilaa katsoa miten kaikki etenee eikä ollut kerrasta poikki, kun tietty aika saamattomuutta tuli täyteen.
Minäkin ensin ajattelin että annan anteeksi sen yhden ainoan sivusuhteen. Erosimme myöhemmin kun kävikin ilmi että eipä ollut ainoa, ei ensimmäinen eikä viimeinen. Näitä on niin monta nähty. Harva pettäjä pettää vain kerran. Petetty senkun luulottelee niin itselleen.
Eroaisitteko itse?
Vaikea se olisi jatkaa, jos toisella ei olisi mitään aikeita lopettaa sitä sivusuhdetta.
mutta muista syistä. En tiedä voisinko luottaa tuollaiseen mieheen,sivu suhde on aivan eri asia kuin yhden illan pettäminen,paljon rankempi juttu. Hän on ihastunut toiseen naiseen ja vähät välittänyt perheestään aloittaessaan sivusuhteen toisen naisen kanssa. Itse en voisi unohtaa enkä antaa anteeksi,kunnioitus menisi. Miten siitä voisi jatkaa? ei ilman terapiaa.
Jos tilanne on vasta tuore, niin ei ehkä ihan heti kannata tehdä noin radikaalia päätöstä. Onko miehesi valmist jättämään toisen naisen ja haluaako jatkaa kanssasi? Tosiasiahan on, että kyllä näistä tilanteista voi selvitä, mutta se vaatii aikaa ja työtä. Sekä molempien sitoutumisen. Ero on aina tosi kova juttu. Itse eronneena voin sanoa, että oli todella vaikeaa, vaikka päätös oli omani, eikä meillä ollut edes pettämistä taustalla. Lapset kärsii, mutta selviävät kyllä. Meillä niitä éron seurauksia paikkailtiin vielä parin vuoden päästä erosta. Toki lasten ikä vaikuttaa asiaan todella paljon. Meillä lapset oli toinen eskarissa ja toinen ekalla. Rankkaa oli.
Eli älä tee hätiköityjä päätöksiä. Päätös vaikuttaa kuitenkin todella monen elämään. Tsemppiä!!
ja mä en vois antaa edes yhden yön pettämistä anteeksi. Se on sitten loppu. Kuka takaa ettei mies tekisi sitä uudelleen. Kun naimisiin mennään niin ollaan myös uskollisia.
Lapset on ala-asteikäisiä. Mieheni on omien sanojensa mukaan lopettanut sivusuhteen, eikä haluaisi erota perheestään. Meillä oli tietenkin jo pitkään mennyt lähes kaveripohjalta miehen kanssa ja hän kaipasi läheisyyttä ja seksiä omien sanojensa mukaan. Silti hän on tehnyt väärin ja myöntää sen. Mutta luottamus on kyllä mennyt, enkä usko, että tästä enää mitään kunnon suhdetta meidän välille saadaan aikaiseksi. Aluksi olin itsekin sitä mieltä, että ei erota. Mutta mieleni on muuttunut .
Tämä voi olla teille uusi alku, jos liitto oli päässyt lätsähtämään. Aseta miehelle jatkamisen ehdoksi parisuhdeterapia tai -leiri. Suhteenne lähtee uuteen nousuun, usko pois!
heittää toisen osapuolen syyksi.