Olen tehnyt tänään päätökseni eli jätän mieheni.
Raskaalta tuntuu lasten takia. Syy eroon on mieheni sivusuhde, kesti muutaman kuukauden ja viimeiseen asti mies kielsi. Myönsi vasta, kun sain hankittua varmat todisteet. Mistähän sitä pitäisi aloittaa, varmaan asunnon myynnistä, kun en pysty miestä tästä maksamaan pois.
Kommentit (49)
ei mies suostunut. Eli tuntuu ettei mies kuitenkaan tosissaan halua yrittää. Lasten takia vaan haluaa jatkaa, ainakin siltä tuntuu tällä hetkellä.
siltä, että yrittää sinun avulla pitää vaan "oman perheen" kasassa. Jatkaa kyllä taas "omaa elämää". Valitan :(.
viimeiseen asti pitää yrittää, mutta rehellisesti en pystyisi itsekään tuollaisessa tilanteessa jatkamaan ja toisaalta minusta on väärin jäädä lasten takia yrittämään, kun tuosta on vaikea yli päästä ja saada luottamus takaisin. Toivottavasti kuitenkin pystytte sopimaan asiat rauhassa lasten ja muun osalta, eikä lapsista tulisi sitten niitä riitakapuloita tms.
( leiri olisi varmaan miehelle helpompi niellä ) tai avioerohakemus nokan alle. Vai ettekö ole naimisissa? Jos ette, kutsut välittäjän arvioimaan asuntonne. Pääasia, että mies ymmärtää, että olet tosissasi. Mutta jos hän suostuu esim. leirille, annat tilaisuuden.
T. se joka ei suosittele eroa, koska se on hirveää, oli lapsia tai ei.
Kukaan muu kuin sinä et voi tietää mikä on oikein. Olen itse juuri eronnut. Rakastan vaimoani, haluaisin hänet takaisin. Mutta en siihen suhteeseen mistä erottiin. Monen asian täytyis muuttua, varmaankin liian monen.
En häpeä sitä että rakastan häntä vieläkin. Sitä monet tuntuvat ihmettelevän, miksi näytän tunteeni, miksi en valehtele että olisin nyt onnellinen ja NIIIN hänen ylitseen (ja ryyppää ja nussi ympäriinsä). Ehkä eron syy olikin se että hän ei rakastanut, ainakaan tarpeeksi.
Rakastatko sinä? Jos miehesi rakastaa sinua, miksi hän teki sinulle noin? Jos pystyt hyväksymään hänen tekonsa, antamaan anteeksi ja molemmat rakastatte toisianne, harkitse vielä. Se tulee olemaan elämäsi vaikein päätös, suuntaan tai toiseen.
Käytännön neuvoista sen verran että etsi ensin ystävä, joka on tuon käynyt läpi. Muista että osa ystävistäsi haluaa sinut sinkkuna takaisin, joko ystäväksi itselleen tai purkaakseeen katkeruuttaan omasta erostaan. Mutta oikea ystävä kuuntelee sinua, on sinun puolellasi myös silloin jos sinulle paras (kaikesta huolimatta!!!) ratkaisu olisi palata yhteen lastesi isän kanssa.
Aloita silti käytännön toimet, varaa aika lastenvalvojalle, varaa aika lakimiehelle, soita asunnonvälittäjälle. Tässä maassa on miljoona byrokratiaa hoidettavana, siinäkin ystävä on kullanarvoinen. Avioerohakemus kannattaa jättää heti, puolen vuoden harkinta-ajan aloittamiseksi.
Yhdessäpysyminen lasten tai yksin olemisen pelon vuoksi on täysin turhaa. Vain jos molemmat rakastavat toisiaan, ovat valmiit ongelmat selvittämään ja valmiita tekemään toisensa onnelliseksi, kannattaa jatkaa.
Miehesi on nyt tehnyt sellaisen teon että hyvin oikeutetusti olet eroamassa. Ei pettäminen koskaan ole merkki sen paremmin rakkaudesta kuin siitäkään että haluaisi tehdä toisen onnelliseksi. Mitä miehesi on mieltä teostaan?
mutta tossa teidän tilanteessahan se ei jää pelkästään siihen uskottomuuteen, vaan siitä on myös valehdeltu, ja valehdeltu sulle päin naamaa senkin jälkeen kun olet epäillyt jotain (mikä on todella paskamainen temppu), ja nyt miehesi ei edes ole valmis tarttumaan toimeen korjatakseen tilanteen? En oikein ymmärrä miten tollaisesta enä saisi rakastavaa ja kunnioittavaa liittoa aikaiseksi. Joskus se on kiinni ihan siitä, ettei yhdestä osapuolesta vaan ole siihen. Ei mun mielestä kenenkään ole pakko jatkaa tollaisessa liitossa.
Koita hoitaa ero mahdollisimman sovussa lasten takia, vaikka voin kuvitella että kiukun- ja kaunantunteita on. Hammasta purren.
En edes miettisi anteeksi antoa. Ihmisiä pitää kunnioittaa. Tosi kurja tilanne, mutta sä olet tärkeä ihminen eikä sua voi kohdella miten sattuu! Näinhän me kaikki kai opetamme lapsillemmekin?
Yksi syrjähyppyon eriasia kuin suhde.
Asunnosta se on tosiaan aloitettava. Ja avioeron vireillepano tietysti. Lastenvalvojalle ajanvaraus.
Voimia sinulle!
Kusipää kiertoon vaan, ette sinä etkä sun lapset ansaitse tuollaista.
Sen verran vinkkaisin että palkkaa itsellesi pätevä lakimies jos tiedossa on osituksessa taloudellisia ristiriitoja.
mä en pystyis antamaan omalle miehelle anteeksi pettämistä ja jatkamaan suhdetta. Tottakai se olisi rankkaa lapsien kohdalta, mutta mun mielestä teeskenteleminen että kaikki on hyvin tekisi siitä vieläkin rankempaa. Omalla kohdallani tilanne olisi tämä, kukin tekee tietenkin omat päätöksensä, mutta suuntaan tai toiseen ei se helppoa tule olemaan..