Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lasten piereskellä avoimesti kotona?

Vierailija
29.03.2011 |

Mä en anna ja niiden mielestä olen tiukkis.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin alkaa oksettamaan se p*skan haju. Kotonaan saa piereskellä, mutta mikä vaiva se on mennä hetkeksi "kulman taakse" tai vessaan? Miksi antaa peräpään laulaa jos esim. koko perhe katselee leffaa ja napostelee samalla popcornia tmv. Miksi muut pitäisi ottaa huomioon mutta ei omia perheenjäseniä?!

Ja pienet lapset tietenkin asia erikseen.

Vierailija
42/83 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten ei... Tuskinpa ketään nyt ihan koko ajan pieree, ja jos pieree ihan koko ajan, niin sitten on aika käydä lääkärillä hankkimassa vaivaan apua. Eiköhän silloinkin se haju olisi se pienin harmi.

Ja paska haisee, se se vasta on kodikasta. On niin mukava perheen kesken haista paskalta.

ei saa pieraista!?!

En pysty ymmärtämään ja käsittämään tätä juttua!

Kyllä meillä kotona saa pieraista ja röyhtäistä, kulkea tukka sekaisin ja kampaamatta, hammastahnaa suunpielessä ja maitoviikset huulissa :-)

Ruokapöydässä ei tietenkään piereskellä, ja kun mennään ulos ovesta "ihmisten ilmoille" siistiydytään ja kammataan tukka ja käyttäydytään "sivistyneesti" ;-D

Mutta oman kodin seinien sisäpuolella saa ottaa rennosti ja olla vapautuneesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta maitoviikset tai takkutukat eivät ole verrattavissa piereskelyyn. Ei vaikuta muiden elämään jos hiukset on pörrössä tai pyjama iltapäivällä päällä. Mutta jos koittaa vaikka lukea kirjaa ja joku vieressä piereskelee, niin se vaikuttaa toisen elämään häiritsevästi.

Vierailija
44/83 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittavaakin, mutta se haju on kuvottava. En halua, että kukaan meidän perheessä tahallaan pierisi ja haisisi kun ollaan yhdessä. Vessa on haisemista varten. mutta kukin tyylillään, jos viihtyy paskan hajussa, niin mikäs siinä sitten.

Minua ainakin alkaa oksettamaan se p*skan haju. Kotonaan saa piereskellä, mutta mikä vaiva se on mennä hetkeksi "kulman taakse" tai vessaan? Miksi antaa peräpään laulaa jos esim. koko perhe katselee leffaa ja napostelee samalla popcornia tmv. Miksi muut pitäisi ottaa huomioon mutta ei omia perheenjäseniä?!

Ja pienet lapset tietenkin asia erikseen.

Vierailija
45/83 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä saa piereskellä. Ruokapöydässä piereskelyä toppuuttelen.

Sen olen opettanut, että julkisesti piereskelystä ei tehdä numeroa, vaikka kotona riekutaan kovaan ääneen pieruille.

Pieruthan on hauskoja :D

Vierailija
46/83 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla sen huomaa monissa muissa käytöstapoja ja esm. juhlapukeutumista koskevissa ketjuissa. näin se vaan on, että tietyt tavat ja tietynlainen käyttäytymismalli lähtevät jo kotoa ja eittämättä korreloivat tiettyyn sosioekonomiseen statukseen.

Hyvä näin, koska kansakunnan kirjo on tietyllä tapaa rikkaus. vaikeinta lieneekin juuri niillä, jotka esim. ajautuvat parisuhteeseen "eri piireistä" tulevan ihmisen kanssa, tai esim. työkuvioiden kautta pyrkivät/joutuvat sopeutumaan sellaiseen sosiaaliseen ympäristöön, jossa vallalla olevat käyttäymismallit ja arvot ovat toisenlaiset. Tämmöisistä tilanteista syntyy useimmiten tukalia tilanteita, sosiaalista epävarmuutta ja pahimmassa tapauksessa leimautuminen yhteisössä.

Todella oudolta tuntuisi jos esim. jossakin vaiheessa joku lastemme seurustelukumppaneista "riittävästi kotiuduttuaan" alkaisi piereskellä meillä. Tilanne voisi olla kyllä kaikin puolin aika vaivautunut, ja hän raukka ei välttämättä edes tajuaisi tilanteessa mitään outoa puutteellisen kotikasvatuksensa vuoksi.

Vierailija
47/83 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piereminen ja perseen raaputtaminen sohvalla vapautuneesti on joidenkin mielestä sitä aitoa elämää, toisten mielestä barbaarista.

Vierailija
48/83 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä saa kotona piereskellä oman perheen kesken, mutta ei me sitä tietenkään muualla tehdä eikä vieraiden seurassa! Mutta anna nyt tulla se status, kiinnostaa kuulla ;-D

Yhtälailla sen huomaa monissa muissa käytöstapoja ja esm. juhlapukeutumista koskevissa ketjuissa. näin se vaan on, että tietyt tavat ja tietynlainen käyttäytymismalli lähtevät jo kotoa ja eittämättä korreloivat tiettyyn sosioekonomiseen statukseen.

Hyvä näin, koska kansakunnan kirjo on tietyllä tapaa rikkaus. vaikeinta lieneekin juuri niillä, jotka esim. ajautuvat parisuhteeseen "eri piireistä" tulevan ihmisen kanssa, tai esim. työkuvioiden kautta pyrkivät/joutuvat sopeutumaan sellaiseen sosiaaliseen ympäristöön, jossa vallalla olevat käyttäymismallit ja arvot ovat toisenlaiset. Tämmöisistä tilanteista syntyy useimmiten tukalia tilanteita, sosiaalista epävarmuutta ja pahimmassa tapauksessa leimautuminen yhteisössä.

Todella oudolta tuntuisi jos esim. jossakin vaiheessa joku lastemme seurustelukumppaneista "riittävästi kotiuduttuaan" alkaisi piereskellä meillä. Tilanne voisi olla kyllä kaikin puolin aika vaivautunut, ja hän raukka ei välttämättä edes tajuaisi tilanteessa mitään outoa puutteellisen kotikasvatuksensa vuoksi.

Vierailija
49/83 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kieltää, kun itsekin olen ruvennut piereskelemään ihan tarkoituksella.

Ja miten ihanaa elämä onkaan, kun ei tarvitse pelätä, että jos vaikka nukkuessaan vahingossa pieree, ja miesystävä kuulee..

Tietty siinä se pieni ongelma tuli, että myöskin mies oppi pieremään vapautuneesti, ja varsinkin kanannahkapullia syötyään töräyttelee, ja haisee kyllä niin kauhealle, ettei tosikaan. Mun ja lasten pierut nyt ei niin haise..

Vierailija
50/83 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sitä voi olla vapautunut muutenkin kuin haisemalla paskalta. En piere kotonani muiden kuullen kuin joskus vahingossa, mutta en silti pelkää että nukkuessa pääsee pieru. Sittenhän pääsee, se on inhimillistä. Mutta en silti rupea pieremään miten sattuu, minusta se vain ällöä sen hajun vuoksi, ei äänen.

Olisi kieltää, kun itsekin olen ruvennut piereskelemään ihan tarkoituksella.

Ja miten ihanaa elämä onkaan, kun ei tarvitse pelätä, että jos vaikka nukkuessaan vahingossa pieree, ja miesystävä kuulee..

Tietty siinä se pieni ongelma tuli, että myöskin mies oppi pieremään vapautuneesti, ja varsinkin kanannahkapullia syötyään töräyttelee, ja haisee kyllä niin kauhealle, ettei tosikaan. Mun ja lasten pierut nyt ei niin haise..

Vierailija
51/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä lailla moni muukin asia on luonnollinen, mutta harva harrastaa seksiä lasten katsellessa vieressä, tai kulkee avoimesti kotonaan menkkaveret reisillä keittiöön syömään perheensä kanssa.

Ja vaikka sinällää pieruja ei pidä koko ajan pidätellä, niin uskon siihen (vert. röyhtäily) että mitä enemmän piereskelee sitä enemmän pierettää...! Ja jos tottuu siihen että antaa paukkujen tulla koska vaan kotona, niin luulisi että esim. lapsen on vaikea koulussa on piereskelemättä jos pierettää (vert. lapsi jota on opastettu pidättämään sen verran että pääsee pois vessaan tai viereiseen huoneeseen).

Ja en halua että työkaveri joutuu yökkimään koska suolikaasuni leijailevat pitkin huonetta. Menen vessaan jos mahassa ilmaa. Miksi tahtoisin oman mieheni tai lasteni istuvan huoneessa jonka kaasuttaisin?

Vierailija
52/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunassa ja syödessä ei saa piereskellä.muuten kyllä ihan vapaasti.

Vierailija
53/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunassa ja syödessä ei piereskellä, muuten ei _kotona_ piereskelyä rajoiteta.

Vierailija
54/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja piereskellään itsekin kotosalla ihan vapautuneesti. Mutta ei meillä mitään taukoamatonta paukuttelua ole, silloin tällöin rupsahtaa.

"Joka pierua pidättää, sillä on muutakin salattavaa."

T. akateeminen barbaari

Vierailija
55/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten en kyllä aio puuttua kotona piereskelyyn, jollei se sitten ole pelkkää kiusantekoa.

Vierailija
56/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vielä kuulutan "Kenen pylly paukkuu??" Ja räkätetään päälle.

Vierailija
57/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika (11v.)tosin tekee sitä aika estottomasti kuitenkin. Ilmoitan kuitenkin mielipiteeni asiasta erittäin selvästi. Mun mielestä se on yököttävää, todella epäkohteliasta ja epäkunnioittavaa kanssaihmisiä kohtaan. En sietäisi mieheltäkään piereskelyä. YÖK! Onneksi hänellä ei ole tapana.

Vierailija
58/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellutkaan että joku rajoittaisi kotona muuten lasten piereskelyä. No opinhan täältä jotain. Meillä 11v, 9v ja 6v saavat kyllä piereskellä kotona aivan kuten minä ja miehenikin. Lisäksi meillä on mielettömän pahanhajuisia pieruja päästelevä koira:( Koiralla luultavasti jotain ruoka-allergioita tai stressivatsa. Toisaalta minulla ja yhdellä lapsista myös pakko olla jotain allergioita, mutta ei olle päästy tähän päivään mennessä selvyyteen mitä. Kamalaa olisi jos pieruja joutuisi kotonakin pidättämään tai menemään joka kerta vessaan. Voisi meillä vessat loppua kesken.

Juu ap, olen lastesi kanssa samaa mieltä. Olet tiukkis.

Vierailija
59/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pitää antaa tulla niinku se tykkää!!

Tämä opetettu mulle pienenä, kun olin kova pidättelemään pieruja ja aina oli masu kipeänä.

Vierailija
60/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä lailla moni muukin asia on luonnollinen, mutta harva harrastaa seksiä lasten katsellessa vieressä, tai kulkee avoimesti kotonaan menkkaveret reisillä keittiöön syömään perheensä kanssa. Ja vaikka sinällää pieruja ei pidä koko ajan pidätellä, niin uskon siihen (vert. röyhtäily) että mitä enemmän piereskelee sitä enemmän pierettää...! Ja jos tottuu siihen että antaa paukkujen tulla koska vaan kotona, niin luulisi että esim. lapsen on vaikea koulussa on piereskelemättä jos pierettää (vert. lapsi jota on opastettu pidättämään sen verran että pääsee pois vessaan tai viereiseen huoneeseen). Ja en halua että työkaveri joutuu yökkimään koska suolikaasuni leijailevat pitkin huonetta. Menen vessaan jos mahassa ilmaa. Miksi tahtoisin oman mieheni tai lasteni istuvan huoneessa jonka kaasuttaisin?

Ensimmäistä kertaa varmaan vuoteen! Kiitos!!=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan