Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lasten piereskellä avoimesti kotona?

Vierailija
29.03.2011 |

Mä en anna ja niiden mielestä olen tiukkis.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ala-asteella (olisinko ollut ekalla tai tokalla luokalla) opettaja neuvoi, että aina kun alkaa pierrettää - kotona taikka koulussa - pitää juosta vessaan, sillä pierut ovat haitallisia ilmastolle. Vessassa ne eivät kuulemma leviä niin helposti minnekään ja ovat siten turvallisempia.

Vierailija
62/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka pierujaan vessassa päästää, se lähimmäisiään säästää"

Eläköön käytöstavat ja raikas huoneilma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"näin se vaan on, että tietyt tavat ja tietynlainen käyttäytymismalli lähtevät jo kotoa ja eittämättä korreloivat tiettyyn sosioekonomiseen statukseen"

Kun olin lapsi, kotona oli kamalaa jos joku pieraisi. Valtava nöyryyttäminen alkoi, ja syyllisen etsiminen. Ihan kuin joku vakava rikos olisi tullut ilmi. Käytöstavat todella opetettiin.

Synnytyksessä tuli pahat repeämät. Ulosteenpidätyskyky huononi, ja piruja pääsee tahattomasti, ei edes huomaa pieraisevansa kuin jälkikäteen. Oli kova sopeutuminen. Nykyisin uskallan kyseenalaistaa sen, pitääkö pieremisestä nostaa hirveä meteli. Meillä saa piereskellä, kunhan ei tee sitä tahallaan toisia ärsyttääkseen. Välit on poikki noihin pierufobisiin sukulaisihmisiin.

Miten te "sivistyneet" pierukammoiset ihmiset toimisitte, jos joku läheisistänne menettäisi kyvyn pidättää kaasunsa?

Muuttuiko sosioekonominen statukseni oleellisesti synnytysrepeämän johdosta?

Vierailija
64/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokapöydässä ja saunassa ei piereskellä.

Vierailija
65/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidättää pierujaan, se olisi vain hyväksyttävä. Ja joskushan saattaa "piru" karata jokaiselta, mutta tahallinen piereminen on yököttävää, minusta ei edelleenkään ole kivaa jos kotona haisee koko ajan paska, iso perhe nääs. Se on toisten kunnioittamista, että pieremiset hoidetaan vessassa. Lapset myös kun ovat tarpeeksi isoja.

"näin se vaan on, että tietyt tavat ja tietynlainen käyttäytymismalli lähtevät jo kotoa ja eittämättä korreloivat tiettyyn sosioekonomiseen statukseen"

Kun olin lapsi, kotona oli kamalaa jos joku pieraisi. Valtava nöyryyttäminen alkoi, ja syyllisen etsiminen. Ihan kuin joku vakava rikos olisi tullut ilmi. Käytöstavat todella opetettiin.

Synnytyksessä tuli pahat repeämät. Ulosteenpidätyskyky huononi, ja piruja pääsee tahattomasti, ei edes huomaa pieraisevansa kuin jälkikäteen. Oli kova sopeutuminen. Nykyisin uskallan kyseenalaistaa sen, pitääkö pieremisestä nostaa hirveä meteli. Meillä saa piereskellä, kunhan ei tee sitä tahallaan toisia ärsyttääkseen. Välit on poikki noihin pierufobisiin sukulaisihmisiin.

Miten te "sivistyneet" pierukammoiset ihmiset toimisitte, jos joku läheisistänne menettäisi kyvyn pidättää kaasunsa?

Muuttuiko sosioekonominen statukseni oleellisesti synnytysrepeämän johdosta?

Vierailija
66/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten pierut haisee pahemmalle kuin miesten.

miehiltä lähtee kovempi ääni mutta naisilta tulee pieni tuhnu joka todella haisee ja pahalle.

Vierailija
67/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyllä miehen kanssa piereskellään jos ollaan vaikka puutarhahommissa ja tarve on, mut ei kyllä sisällä tyyliin "katsotaan porukalla telkkaria paskan hajussa". Tosi kivaa varmaan...

Lapset on niin pieniä, että ne saa turautella jos siltä tuntuu, kun ovat vaipoissakin vielä molemmat :) Onneksi minä en ainakaan kuulu mihinkään kaasuuntuvaan tyyppiin, koska ei minua ainakaan saata pierettää moneen päivään... tai siis että lähinnä on harvinaista se, että pierettää. Uskon, että ne, joita pierettää, syövät liikaa ja vääränlaista ravintoa. Joka ei siis ko. henkilölle sovi...

Vierailija
68/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piereskelemään. arvatkaa mikä haju siellä olisi.

Kun päästää pierun ihan oleskelutilassa niin se leviää ja haihtuu nopeammin.

eihän sinne vessaan saata mennä jos järkyttävä löyhkä vastassa.

Meillä pieru on vanha vitsi. 2-vuotiastakin alkaa aina naurattamaan jos häneltä pääsee pieru taikka joltakin muulta.

Vierailija
69/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aika oli ihan kamalaa. Mahaani ja suolistoani tutkittiin ja otettiin allergia- ja verikokeita. Mitään poikkeavaa ei löytynyt!

Vaivat alkoivat aina heti aamusta ja parin tunnin päästä maha oli kuin ilmapallo jos en voinut piereskellä. Ja kaikenlisäksi ne pierut haisivat ihan kamalalle.

Mulla oli maha aina kipeä ja mahani vaikeutti jo töissä käyntiä ja ihmissuhteitakin, kun 15 min. välein olisi pitänyt päästää kaasua.

Kymmenen vuotta kestin sitä ja sitten älysin kokeilla maitohappobakteereja. Nyt olen syönyt niitä päivittäin jo viisi vuotta ja mahani on suht oireeton. Tulkitsen sen niin, että suolistoni bakteeritasapaino oli pois tolaltaan ja siitä johtui pahanhajuiset pierut.

Joten niile, jotka käskevät mennä aina vessaan pieremään, niin sillä ohjeella olisin saanut asua kymmenen vuotta vessassa.

Onneksi olen voinut aina kotonani piereskellä rauhassa, mieheni ei kauheasti noteeraa niitä, vaikka haju onkin ollut varmasti mitä kauhein.

Joten vastaus kysymykseen: meillä saa pieraista milloin vain. No, ruokapöydässä ja vieraiden läsnä ollessa voi tietysti kohteliasuussyistä pidättää.

Vierailija
70/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten pierut haisee pahemmalle kuin miesten.

miehiltä lähtee kovempi ääni mutta naisilta tulee pieni tuhnu joka todella haisee ja pahalle.

Tais olla uutisvuodossa kerran, että pierun tilavuus on noin 1 dl. Miehet pieree enemmmän, mutta naisten pierut haisee pahemmalle eli ovat väkevämpiä. Ilmeisesti hajuhaitta on sitten suunilleen sama. Asiaa oli oikein tutkittu.

Vierailija
71/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty siinä se pieni ongelma tuli, että myöskin mies oppi pieremään vapautuneesti, ja varsinkin kanannahkapullia syötyään töräyttelee, ja haisee kyllä niin kauhealle, ettei tosikaan. Mun ja lasten pierut nyt ei niin haise..

Raakaa sipulia syömällä saa toisinaan aikaan tyrmääviä kaasuja...

Vierailija
72/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokapöydässä ja vieraiden aikaan. Aika vähän ovat paukutelleet. ;)

Vierailija
73/83 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAHAHAHAHHAHAHAHAAHAAAAAAA! Luulin, että tää on vitsi! Ihmeellisiä pierunatseja! Kyllä meillä kaikki saa pieriä, eikä haise paskalle koko talo .... :D Niin ja sosioekonomista taustaamme saa vapaasti analysoida. Me vanhemmat olemme molemmat lääkäreitä, mutta se on varmaan toissijaista tätä taustaamme pohtiessa, meillähän päästellään pieruja!

Vierailija
74/83 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIVISTYKSESTÄ ei kerro yhtään mitään "sosioekonominen tausta". Kouluttamattoman köyhän lapset voivat käyttäytyä hyvin ja koulutetun rikkaan olla kamalia riiviöitä.

Samaan tapaan jos joku väittää että vain "sosiekonomisesti" hyvissä perheissä osataan vaikkapa kiittää ruuasta, voidaan väittää että "sosioekomisesti huonoissa" perheissä ei osata käytöstapoja. Ihan väärä luulo! JOKAINEN varmaan tuntee ns. hyvin/huonosti käyttäytyviä lapsia ja TIETÄÄ ettei esim. vanhempien koulutustaustalla ole asiaan ratkaisevaa merkitystä. Käytöstavat voi olla hyvät "koyhällä kouluttamattomallakin" tai ne voivat puuttua "rikkaalta joka hyvin koulutettu".

Vierailija
75/83 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIVISTYKSESTÄ ei kerro yhtään mitään "sosioekonominen tausta". Kouluttamattoman köyhän lapset voivat käyttäytyä hyvin ja koulutetun rikkaan olla kamalia riiviöitä. Samaan tapaan jos joku väittää että vain "sosiekonomisesti" hyvissä perheissä osataan vaikkapa kiittää ruuasta, voidaan väittää että "sosioekomisesti huonoissa" perheissä ei osata käytöstapoja. Ihan väärä luulo! JOKAINEN varmaan tuntee ns. hyvin/huonosti käyttäytyviä lapsia ja TIETÄÄ ettei esim. vanhempien koulutustaustalla ole asiaan ratkaisevaa merkitystä. Käytöstavat voi olla hyvät "koyhällä kouluttamattomallakin" tai ne voivat puuttua "rikkaalta joka hyvin koulutettu".

Ja mitä pieruihin tulee niin keskimäärin aikuinen ihminen piereskelee 12-15 kertaa päivässä, mukaanlukien ne jotka väittävät etteivät piereksi.

Vierailija
76/83 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] Ja mitä pieruihin tulee niin keskimäärin aikuinen ihminen piereskelee 12-15 kertaa päivässä, mukaanlukien ne jotka väittävät etteivät piereksi.

[/quote]

Paitsi ne jotka karppaa ja ei ihan oikeasti piere. Jos menettäisin kyvyn pidättää pierua niin ihan oikeasti miettisin ruokavaliota uusiksi. Kyllä se minusta niin noloa julkisella paikalla olisi.

Vierailija
77/83 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat (ja mies) saa piereskellä mutta tytöt ei.

Näin Porvoossa.

No näinpä juuri, ainakin mun miehen mielestä, mut arvaa vaan piereskelläänkö.. Väittääkin nyt että meidän tytär on tullut äitiinsä, kun piereskelee.. :D

Vierailija
78/83 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten meillä ei piereskele lapset eikä aikuiset. Lapsille on siis myös opetettu tämä, ja jos joku vahingossa pieraisee, siitä kyllä huomautetaan ellei ko. henkilö itse tajua pyytää anteeksi.

Vierailija
79/83 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi ei............

AAHAHAHAHHAHAHAHAAHAAAAAAA! Luulin, että tää on vitsi! Ihmeellisiä pierunatseja! Kyllä meillä kaikki saa pieriä, eikä haise paskalle koko talo .... :D Niin ja sosioekonomista taustaamme saa vapaasti analysoida. Me vanhemmat olemme molemmat lääkäreitä, mutta se on varmaan toissijaista tätä taustaamme pohtiessa, meillähän päästellään pieruja!"

Virkaansa hoitavat, ei nimittäin kovin asialista kuvaa saa. No onneksi kirjoittaja taitaa olla lääkäri vain omissa fantasioissaan :)

Vierailija
80/83 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni piereskeli mielenosotuksellisesti, tosi kovaa ja brutaalisti, meni sohva uusiksi. Minä menin vessaan ja yritin aina äänetöntä. Aika moukkamaista pöräyttää pahanhajuinen pieru kesken vakavan keskustelun... Olen hieman neuroottinen näiden pieru ja kakka-juttujen suhteen. Jossain vaiheessa menin paskalle aina läheiseen kahvilaan, ettei vessa haisisi. Oma äiti pieri reteästi ja valitteli kovaan ääneen turvonnutta vatsaansa ja haisi jumalattoman pahalle, taisin saada traumat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi