Ihan outo ahdistus tapailusuhteessa
Tiedän, että tämä voi monesta kuulostaa ihan hömelöltä, ja siltä se se tuntuu omastakin mielestä .
Olen siis nelikymppinen nainen ja tapaillut yhtä mukavaa miestä nyt muutaman kuukauden. Edellisen kerran olen suhdetta aloitellut yli 10 vuotta sitten, joten ilmeisesti treffailun kultainen sääntö on päässyt unohtumaan, ja vinkkejä kaipaan tähän ahdistavaan, mutta samalla aika naurettavaan oloon.
Selkeästi meillä synkkaa todella hyvin, emme näe kovinkaan usein, mutta muulla tavoin olemme yhteyksissä päivittäin. Ja alkuhuuma tietty oli just sitä, että silloin ei meinannut päivissä tunnit riittää kun puhuttiin tavalla tai toisella. Mutta nyt, kun se alkuhuuma on hieman laantunut ja yhteydenpito on tietenkin vähän tasoittunut, mikä tietenkin on ihan luonnollista, niin miksi mulle tulee nyt siitä ahdistusta, että siinä on samalla miehen puolelta alkanut katoamaan tietynlaista henkistä läheisyytttä?
Emme ole missään vaiheessa oltu mitään yltiöromanttisia, vaan oikeastaan ne " lässytykset" hoidetaan hyvänyön viesteissä. Mutta selkeästi mun ongelma on nyt se, että jotenkin pelkään menneisyyteni vuoksi, että tämäkin mies tekee lopulta ne paskat, ja häipyy yhtäkkiä sanomatta sanaakaan. En uskalla sanoa tätä miehelle enää, kerran olen sen sanonut ääneen ja silloin viesti oli mullepäin, ettei hän ainakaan halua tai aio hävitä mihinkään. Mutta ahdistus on niin valtava etten enää tiedä mitä tekisin. Ystäville en ole voinut puhua asiasta, koska en halua heitä kuormittaa henk. koht. suhdeasioilla.
Onko täällä ketään joka mahdollisesti painisi samanlaisten ajatusten kanssa, tai olisi kokemusta. Olisi kiva jakaa ajatuksia.
Kommentit (61)
no ainakin mitä olen ymmärtänyt, niin ihan vapaa on.
Joillakin naisilla on vaan tapana ajautua tuollaisiin aatoksiin. Ei norminainen tuollaisia ajattele
Jos kokoajan pelkää. On vaikea luottaa itseensä tai kumppaniin. Rohkeus ei ole ostettavissa. Ja eikun menoksi - sanon sulle.
Totahan se on, jos kommunikointi hoituu viestien välityksellä. Pitäisi nähdä useamin ja viettää aikaa yhdessä pidempiä aikoja kuin satunnaisia viikonloppuja, niin toisesta saisi jotain selkoa.
Tosiaankin kannattaa ahdistua ihan ahdistumisen ilosta ja olla puhumatta asioista.
Not
Niinhän se tekeekin, siis "ne paskat" ja häipyy. Tai sitten saa sinut häipymään.
Miksi sinä aikuinen nainen vielä miestä etsit? Sinun tai meidän iässä on jo nähnyt mitä se miesten kanssa on. Ei maksa vaivaa.
Mites seksi? Jos ei sitä ole, väkisinkin etääntyy.
Naisten tapa ylianalysoida asioita ei ole miesten vika. Mitä hävittävää sinulla on?
Anna mennä vaan, jos kaikki tuntuu hyvältä ja mies viksulta. Ei kannata analysoida alussa liikaa. Sitten näkee mitä jutusta tulee.
Mullakin on 4 kk uusi suhde. Ahdistuin aluksi vain siitä, miten vaikea oli oppia luottamaan toiseen yksinäisten vuosien jälkeen. Tämä oli molemminpuolista.
Siitä päästiin keskustelemalla yli eikä enää ahdista mikään. Vietetään loppuelämä yhdessä.
N 57 ja M 53
Ps. Mikä vattu on "tapailusuhde"? Eikö nyt ole päivänselvää, ettei suhdetta ole tapaamatta.
On niin pitkä aika siitä, kun itse olin viimeksi suhteen tuossa vaiheessa, että en enää pysty täysin palaamaan niihin tunteisiin, mutta uskon ymmärtäväni. En valitettavasti osaa sanoa, mikä siihen auttaisi - paitsi tietysti se, ettei käytä liikaa aikaa asioiden pyörittämiseen päässään. Ole aktiivinen, pidä kiinni ystävistäsi, harrastuksistasi, omista menoista yms myös parisuhteessa.
Ehkä miehellä on useita tapailukumppaneita samanaikaisesti? Vaistoat sen, ettet ole ainoa.
Tutustu traumasiteeseen. Sun kannattaa nyt olla todella skarppina, koska olet huumekoukussa fysiologisesti. Ja mies on sun huumekauppias ja kauppaa sulle huumetta oman halunsa mukaan eikä sinun tarpeesi eikä tilanne ole muutenkaan terveellinen sinulle.
Nyt terävöitä omat rajasi ja rimasi korkeus. Mitä odotit suhteelta ennen kuin tutustuit mieheen. Millaista suhdetta ja yhteyttä toivoit. Täyttävätkö nämä. Jos näyttää siltä, ettei mies omaehtoisesti pyytämättä tarjoa tätä, aloita huumevieroitus ja heivaa mies.
Suurella todennäköisyydellä mies on toksinen tai narsisti, koska traumaside syntyi tai omat traumasi ovat hoitamatta tai molemmat.
Breadcrumbing on yksi nykyajan deittitrendi. Se on kiinnostusta ylläpitävää viestittelyä, joka ei koskaan johda suhteeseen.
Ihan samalla tavalla kuin murustajan suhde deittikumppaniinsa, monien suhteet esim ystäviin voivat olla sellaisia, että lähettelemme heille somessa kuvia tai sydämiä, mutta emme välttämättä näe sitä vaivaa, että ajamme 20 kilometriä, istumme kahville ja asetumme aitoon vuorovaikutukseen.
Kyse on digitaalisten alustojen tuomasta ongelmasta. Elämme nykyään illuusiossa, että ihmissuhteet pystytään korvaamaan erilaisilla somekanavilla. Iso osa ihmisistä elää siinä harhaluulossa, että ihmissuhteet voisivat toimia pääosin sähköisten välineiden kautta.
Mielenkiintoista.. Toisessa ketjussa keskituloiset pariskunnat valitti miten rahat ei riitä. Minulle yksinhuoltajana sanottiin miten mulla on yhtä hyvä tilanne kun pariskunnilla.
Tässä ketjussa nyt puhutaan miten hyvä tilanne Sijalla on, mutta samaan aikaan pariskunnilla on tiukkaa..?? Logiikka??
Minulla oli tuollainen suhde jokin aikaa sitten. Se sairastutti minut todella. Onneksi tajusin lähteä hyvin pian. Jos ihminen saa aikaan oudon ahdistuksen, hän ei ole oikea ihminen minun elämääni ja syntyneelle ahdistukselle on jokin syy. Omassa suhteessani syy oli se, että mies feikkasi kaiken. Se rakastuminen oli hänelle vain peli, jota leikitään alati vaihtuvien ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehellä on useita tapailukumppaneita samanaikaisesti? Vaistoat sen, ettet ole ainoa.
Eikö se ole vähän tapailun tarkoitus kartoittaa eri vaihtoehtoja? Enää kun ei pidä mennä sen ekan Hannun kanssa vihille, että pääsee sieltä lapsuudenkodin ikeen alta.
Tottakai ystäviä voi kuormittaa jakamalla asioita, jos ne ovat oikeita ystäviä eikä kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole vähän tapailun tarkoitus kartoittaa eri vaihtoehtoja? Enää kun ei pidä mennä sen ekan Hannun kanssa vihille, että pääsee sieltä lapsuudenkodin ikeen alta.
Noilla tapailijoilla ei ole pienintäkään aietta sitoutua kehenkään.
Onko varattu mies?!?!?!