Kenen mielestä EI ole lottovoitto syntyä Suomeen?
Kommentit (103)
tyotatekevia verotetaan niin etta ei auta muu kuin muuttaa ulkomaille. Kenen pussista sitten otetaan kaikenmaailman tuet niille joille ei tyonteko maistu?
kun tulee aina näitä " mätäne sitten siellä espanjassa..." Tajuaakohan tän kirjoittaja itse kuinka kuullostaa 12 vuotiaalta kateelliselta pikkupimulta :D
Onko se jotenkin sulta pois jos joku asuu jossain muussa maassa ?
On se jos elätte minun verorahoillani siellä. Viettäkää siestanne omilla rahoillanne.
Ja juuri tuollaisten ihmisten takia täällä Lontoossa on niin kiva olla. Täällä on se sama "elä ja anna toisten elää"-kulttuuri, mikä Suomesta puuttuu kokonaan. Kauhea paniikinomainen tarve tasapäistää kaikki.
Teidän maanne ei ole lähelläkään hyvinvointivaltiota, josta tässä keskustelussa kai on kysymys.
Miksiköhän siellä on niitä etnisiä välikohtauksia jos siellä on tuollainen elä ja anna muiden elää kulttuuri?
Mitä nyt yleistä arkipäivää että jengiläiset ammuskelee ja nuoriso ehkä pahoinvoivinta räävittömintä koko maailmassa... juups juups...
että keskustelu koskee hyvinvointivaltiota? Kysymyshän oli, että "missä maassa asiat ovat mielestäsi paremmin?" Ja vastasin että minulle asiat ovat Lontoossa paremmin.
Ja hei, Suomessakin voi vaikka tulla pahoinpidellyksi tai ammutuksi kouluissa? Luuletko tosiaan, että keskiverto-lontoolaisen arkea noi jengirähinät hirveästi häiritsee?
Ja juuri tuollaisten ihmisten takia täällä Lontoossa on niin kiva olla. Täällä on se sama "elä ja anna toisten elää"-kulttuuri, mikä Suomesta puuttuu kokonaan. Kauhea paniikinomainen tarve tasapäistää kaikki.Teidän maanne ei ole lähelläkään hyvinvointivaltiota, josta tässä keskustelussa kai on kysymys.
Miksiköhän siellä on niitä etnisiä välikohtauksia jos siellä on tuollainen elä ja anna muiden elää kulttuuri?
Kyllä muuttaisin Suomesta pois, jos vain olisi mahdollista. Nyt ei ole, mutta ehkä joskus.
Kateellinen, ahne, ylimielinen ja ilkeä kansa. Toki hyviä yksilöitäkin löytyy. Mutta pääsääntöisesti kateellista ja riitaista. Katsokaapa vaikka, miten tällä palstalla puhutaan "sossupummeista", lihavista, työttömistä, mielenterveyskuntoutjista jne. Kamalaa haukkumista. Sympatiaa ei löydy. Sossun tuet halutaan pienemmiksi, vaikka ne on jo nyt niin pienet, että eläminen niiden varassa on vaikeaa.
Terveydenhuolto on kallis, ainakin köyhälle, ja toimimaton. Erityisluokat puretaan integroinnin varjolla. Erityiset lapset jäävät ilman tukea (sitä on vain paperilla) ja muut lapset kärsivät opetuksen laadun pudotessa, kun opettajan aika ja voimat menee parin oppilaan ohjaamiseen.
Matalapalkka-alojen töillä ei elä. On häpeä Suomelle, että 10% sosiaalitoimiston asiakkaista on työssäkäyviä.
Suomessa on kodin ulkopuolelle sijoitettuja lapsia niin paljon, että siitä on ihan huomautettu Suomelle muiden maiden toimesta. Miksi lapsiperheitä ei tueta? Miksi kodinhoitajat poisettiin? Miksi perheverotus poistettiin? Lapsilisät jääneet todella jälkeen, joku 40 sentin korotus 15 vuoden jälkeen jo todella häpeällistä!
Monessa maassa psykiatrinen laitoshoito ilmaista. Suomessa se on järkyttävän kallista. Ihminen menettää asuntonsa, kun ei saa asumistukea sairaalassa olleessaan. Sitten käteen tulee vielä todella kallis sairaalalasku. Suomen sairaalassa käytetään eristämistä todella paljon!
Vanhuksille 3 vaippaa päivässä. Kaksi kerralla yöksi ja yksi päiväksi. Sitten löytyy rahaa antibioottikuureihin, kun on alapäässä tulehduksia, mutta vaippoihin ei saa rahaa, jotta voitaisiin ennaltaehkäistä ne tulehdukset.
Täällä on niin paljon epäkohtia.
Rikkaan on hyvä asua missä tahansa maassa (Suomi, Saudi-Arabia, Usa, Venäjä...) kun taas köyhällä on kurjat olot missä tahansa maassa (Suomi,Saudi-Arabia, Usa, Venäjä)
Meinaat että köyhällä on ns. yhtä kurjaa Suomessa ja Venäjällä :D
Eri maiden vertailu (etenkin omien kokemusten pohjalta) on ihan älytöntä. Joissain laajoissa tutkimuksissa on edes jotain järkeä, mutta niissäkin on omat ongelmansa.
Toisaalta, Newsweek-lehtihän kertoi taannoin mikä maa on nro 1!
Rikkaan on hyvä asua missä tahansa maassa (Suomi, Saudi-Arabia, Usa, Venäjä...) kun taas köyhällä on kurjat olot missä tahansa maassa (Suomi,Saudi-Arabia, Usa, Venäjä)
Meinaat että köyhällä on ns. yhtä kurjaa Suomessa ja Venäjällä :D Eri maiden vertailu (etenkin omien kokemusten pohjalta) on ihan älytöntä. Joissain laajoissa tutkimuksissa on edes jotain järkeä, mutta niissäkin on omat ongelmansa. Toisaalta, Newsweek-lehtihän kertoi taannoin mikä maa on nro 1!
Ei se ihan noin yksioikoinen juttu ollut mutta Suomen lehdisto poimi positiiviset paalta ja jatti kritiikin mainitsematta.
Mutta oikeasti, joka paikassa on omat ongelmansa. On tämä sentään ihan jees paikka, on niitä hullumpiakin. Ei ole sotaa, eikä luonnonkatastrofeja, eikä naista alisteta.
ketjusta innostuneena muutan nyt Intiaan missä elän rikkaana Suomen tuilla. Kiitos, anteeks ja näkemiin!
Arvoisa numero 60. Miten niin luettelossani ei juuri mikään pidä paikkansa? Voisitko kertoa mitkä ovat ne asiat jotka olen mielestäsi valehdellut..terveydenhuolto, ruoka, juoma, ilmasto, monipuoliset hedelmät, moottoritieverkosto???????? Oletko asunut Espanjassa vai miksi luulet tietävän nämä asiat paremmin kuin minä? Olen asunut täällä puolet elämästäni, kai siinäkin ajassa jotain oppii. Sano vaikka yksikin asia joka on suomalaisessa terveydenhuoltojärjestelmässä paremmin kuin espanjalaisessa.
Mitä minun sitten mielestäsi pitäisi tehdä? Palata Suomeen? Olisitko silloin tyytyväisempi? Kiitti vaan mutta mätänen mielummin tänne kuin palaan takaisin Suomeen.
Ja kuka siellä väittää että Espanjassa nainen ei saa vakuutusta yksikseen????? Siis ihan mieletöntä shittiä. Minä en ole naimisissa eikä ole isukkiakaan ja kyllä mulla on esim. autovakuutus, henkivakuutus ja kotinikin on vakuutettu. Ei ikinä ole aviomiehen lupaa kysytty. Nyt taisi kirjoittaja eksyä vähän väärälle vuosisadalle.
Espanjassa alkoholia ei saa myydä alle 18 vuotiaalle, piste. Mistä helkkarista te näitä juttuja keksitte? Ja sossuluukkukin on mutta ei tietty voi samalla tavalla lusmuilla kuin Suomessa. Eikö se ole parempi että oma perhe ja sukulaiset auttaa kuin se että eletään työtätekevien verorahoilla niinkuin Suomessa?????
Minkä takia tänne sitten joka vuosi vääntyy puoli Suomea lomailemaan jos täällä kerta on niin kamalaa? Suomalaiset eläkeläisetkin tulevat sankoin joukoin tänne asumaan ja käyttävät espanjan terveydenhuoltojärjestelmää häikäilemättä hyväksi. Se kun on täällä 100% ilmaista. Menkää jonnekin muualle.
Jengiytyminen ym. vaikuttaa ihan arkipäivään, siihen että mihin kouluun lapsesi laitat jne.
että keskustelu koskee hyvinvointivaltiota? Kysymyshän oli, että "missä maassa asiat ovat mielestäsi paremmin?" Ja vastasin että minulle asiat ovat Lontoossa paremmin.
Ja hei, Suomessakin voi vaikka tulla pahoinpidellyksi tai ammutuksi kouluissa? Luuletko tosiaan, että keskiverto-lontoolaisen arkea noi jengirähinät hirveästi häiritsee?
Ja juuri tuollaisten ihmisten takia täällä Lontoossa on niin kiva olla. Täällä on se sama "elä ja anna toisten elää"-kulttuuri, mikä Suomesta puuttuu kokonaan. Kauhea paniikinomainen tarve tasapäistää kaikki.Teidän maanne ei ole lähelläkään hyvinvointivaltiota, josta tässä keskustelussa kai on kysymys.
MINUN mielestäni asiat ovat Britanniassa paremmin, sillä viihdyn täällä paremmin kuin Suomessa. Miksi ihmeessä se on sulle ongelma?
Jengiytyminen ym. vaikuttaa ihan arkipäivään, siihen että mihin kouluun lapsesi laitat jne.
Puhut täyttä asiaa. Jos joillekin on niin vaikea myöntää että Suomen ulkopuolellakin on elämää, miksi näitä ketjuja pitää lukea. Pitää tulla tänne vattuilemaan ja antamaan vääriä tietoja jonkun lomamatkan perusteella. Suomalaisilla on kauhean huono itsetunto ja heti jos sanoo jotain positiivistä jostain toisesta maasta, vedetään herne nenään.
Minusta on tosi mielenkiintoista kuulla millaista muissa maissa on elää. Tässäkin ketjussa on paljon minulle ihan uutta tietoa esim. Kanadasta. Ai niin, se onkin kaikki valhetta, ainakin av-raadin mukaan.
Samanlaista potaskaa 'tiedetaan' USAsta. eika uskota vaikka kuinka yrittaa oikaista kasityksia.
Minulla on kokemuksia molempien maitten koululaitoksista ja olen ollut enemman kuin tyytyvainen amerikkalaiseen systeemiin mutta sehan ei palstamammoille sovi ollenkaan.
ilmenee tällä palstalla? On hieman huvittavaa ja aika säälittävääkin, että kun kysytään subjektiivista mielipidettä ja kun joku vastaa, niin heti kauhea hyökkäys ja haukkuminen. Miksi? Ei nyt toki kaikki keskustelijat, mutta näitä kuitenkin on joka keskustelussa.
Lieneekö tällaista tyyliä muissa maissa kuin Suomessa? Ei sivistynynen keskustelun tarvitse olla tällaista vastakkainasettelua. Ja kuka kehtaa keskustella tälä tavalla kasvokkain?
Suomalainen synkkä ja epäkohtelias mentaliteetti ja humalahakuinen alkoholinkäyttö ovat kyllä ehdottomasti niitä negatiivisia ilmiöitä Suomessa.
siihen nähden, että kuinka paljon siellä on ihmisiä. Taitaa olla ainakin 10 x enemmän kuin Suomessa. Uskon nro 76:tta kun sanoo viihtyvänsä Lontoossa. Mulla on tuttuja Britanniassa, jotka eivät edes harkitse Suomeen paluuta.
Lisäksi se on kaunis maa. Kauneutta ei ehkä näe Lontoon lähiöissä, mutta samanlaisia lähiöitä on maailman suurkaupungit pullollaan. Britannian maaseutu ja rannikko on mielestäni kauneinta maailmassa. Ja ihmiset mukavia, kun heihin tutustuu.
Nro 64
Eikös siellä Suomessakin niitä jengitappeluita ole? Olikos se viime kesänä kun Lintsillä ne mamujengit rähinöi? Vai olenko nähnyt unta? Suhteutapa Helsingin jengirähinät ym muut ongelmat Britannian mittapuun mukaan.
Kyllä Helsingissäkin (ja muissa suurimmissa kaupungeissa) alkaa olemaan sellaisia kouluja että saa kaksi kertaa miettiä tohtiiko sinne lapsensa laittaa.
Asun mielummin täällä vaikken olekaan rikas vaan pienituloinen, melkein köyhä. Ei ne valtion avustukset ole kaikkein tärkeintä jos maailman parasta maata etsitään. Täällä plussaa esim. ilmasto, erittäin hyvä terveydenhoitojärjestelmä, ihmisten positiivisuus, elämänilo ja avoimmuus, elä ja anna toistenkin elää-mentaliteetti, ruoka ja juoma, edulliset monipuoliset vihannekset ja hedelmät, korkeatasoiset luotijunaverkostot, linja-autot ja ainakin Madridin metro ja loistava moottoritieverkosto (jos vertaa Suomeen). Lapset saavat olla lapsia pitkään.
Suomessa kaipaan ehkä sukulaisten lisäksi vain hyviä kuntoilu- ja hiihtomaastoja, en muuta. Saattaa niitäkin jostain muualta Espanjasta löytyä mutta ei sieltä missä asun.
Alkoholin käytöstä sen verran että määrällisesti espanjalaiset juovat ehkä yhtä paljon kuin suomalaiset, en tiedä varmuudella. Mutta täällä se juominen ei ole humalahakuista niin kuin Suomessa vaan ihmiset istuvat iltaa hyvässä seurassa ja viinipullo toisensa perään tyhjenee. Kukaan ei kuitenkaan ole änkyräkännissä, ei oksentele, konttaile eikä rähinöi.