Kenen mielestä EI ole lottovoitto syntyä Suomeen?
Kommentit (103)
sabotoi todennäköisesti yksi mt-ongelmainen häirikkö, mutta hän vaan on niin aktiivinen, että vaikuttaisi siltä että koko keskustelu on yhtä älytöntä jankkaamista. Rekisteröitymispakko ratkaisisi tämänkin ongelman.
Minusta Englannissa on erityisen mukavaa se, että apua tarjotaan koko ajan ja siten sitä on helppo itsekin tarjota. Ihmiset auttavat toisiaan ilman mitään isompaa fussia ja joka tilanteessa tietää, että tuntemattomaltakin voi ja uskaltaa pyytää pientä apua. Suomessa ilmapiiri on vähän erilainen, mutta kyllä täälläkin apua saa jos tietää keneltä pyytää.
No ainakin meillä täällä Britanniassa on mielestäni moni asia paremmin
Et kuitenkaan maininnut yhtään asiaa
Sanoin että terveydenhuolto toimii paremmin ja että sosiaaliturvakin on kuulemma parempi (itsellä ei siis kokemusta). Ja että ihmiset on kivempia. Ja onhan se nyt muutenkin hieman eri asia asua Lontoon keskustassa kuin Seinäjoella.
Olen samaa mieltä tuon kanukin kanssa siitä, että tottakai köyhillä on joka paikassa ongelmansa, mutta tässähän puhuttiinkin omista kokemuksista. Ja uskallan tosiaan väittää, ettei ne köyhän olot Suomessakaan niin hilpeät ole.
Nytkin on arska paistellut ja kevät tulloo että mikäs tässä on ollessa. En varmaan kiistänyt Englannin ongelmia, mutta onko teillä siellä Suomessakaan nyt niin hilpeää?
Esimerkiksi aivan loistava sekä ilmainen terveydenhuolto. Asutaan siis Lontoon keskustassa. Toki täälläkin on omat ongelmansa, varsinaisesta sosiaaliturvasta mulla ei ole kokemusta, mutta niin ne sanovat että parempi on kuin Suomessa.
Olen samaa mieltä sen Belgian ja Kanadan kannattajan kanssa siitä, että rahallisesti ei kaikkea voi mitata vaan myös muu elämänlaatu merkkaa. Ihmisten asenteet jne. Olen asunut myös Kanadassa ja tykkäsin siellä ihmisistä paljon enemmän kuin Suomessa. Samoin täällä Briteissä mielestäni paljon kivempia kuin Suomessa.
Ja ennenkuin joku näsäviisas tulee kertomaan jostain neljädeedokkarista, minkä on nähnyt, niin todettakoon että tottakai koulukiusaamista, raiskauksia, väkivaltaa ja alkoholismia esiintyy myös Britanniassa ja Kanadassa, mutta nyt puhutaankin keskiarvoista. Ei täällä (tai Kanadassa) ole sellaista jatkuvaa kyyläyksen ja kyttäyksen, kateellisuuden ja katkeruuden, menoa.
Tuo on jo säälitävää että edes viitsit huudella jostain Lontoosta yhtään mitään. Jokainen on varmaan käynyt Lontoossa ja tietää kyllä mikä siellä on niin taloudellinen kuin henkinenkin tilanne tällä hetkellä.
Mika Suomen luonnossa on erityista?
Teillä luomu on likaistempaa kuin Suomessa tehotuotettu
Luuletko sä oikeasti, että jotku suomalaiset kasvihuonetomaatit on parempia kuin vaikka Italian auringossa kasvaneet?
Luuletko sä oikeasti, että jotku suomalaiset kasvihuonetomaatit on parempia kuin vaikka Italian auringossa kasvaneet?
Miksi minun pitäisi uskoa italialaisen maaperän puhtauteen? Sumessa luomutomaatit kasvaa puhtaassa maassa
Luuletko sä oikeasti, että jotku suomalaiset kasvihuonetomaatit on parempia kuin vaikka Italian auringossa kasvaneet?Miksi minun pitäisi uskoa italialaisen maaperän puhtauteen? Sumessa luomutomaatit kasvaa puhtaassa maassa
Miksi minun pitäisi uskoa italialaisen maaperän puhtauteen? Sumessa luomutomaatit kasvaa puhtaassa maassa
Kalatiskilla haiskahtaa. Suomalaiset uskovat kaiken mita heille syotetaan totuutena.
Paljon paremmat mahdollisuudet kuin samoilla evailla Suomessa.
mutta Suomessa esim. minulla ei olisi mitään mahkuja omakotitaloon tai uuteen autoon vaan asuisin vuokralla kerrostalossa ja kulkisin jollain vanhalla autolla. Kuuluisin köyhiin ihan takuulla. Täällä useammilla taviksilla on mahkut mukavampaan elämään.
ja siis eniten täällä pidän tosiaan avuliaista, iloisista ja kivoista ihmisistä.
Rikkaan on hyvä asua missä tahansa maassa (Suomi, Saudi-Arabia, Usa, Venäjä...) kun taas köyhällä on kurjat olot missä tahansa maassa (Suomi,Saudi-Arabia, Usa, Venäjä)
Lottovoitto on syntyä rikkaaksi tai voittaa lotossa, ei sinänsä tiettyyn maahan syntyminen.
T: Se Espanjassa mätänevä
Muistui mieleeni eräs tapaus parin vuoden takaa. Olimme silloin muuttamassa Lontooseen ja olin silloisessa työpaikassani eräässä tapahtumassa, jossa oli itseäni pari vuotta nuorempia henkilöitä (eli silloin noin 22-vuotiaita). Eräs poika (hän ei tiennyt muuttoaikeistani) alkoi kahvipöydässä selittämään kovaan ääneen, miten "britit on ihan sairas maa". Kysyin, että miten niin ja hän alkoi kertomaan jotain ihmejuttua siitä, miten Englannissa ei voi liikkua ulkona yksin pimeällä MISSÄÄN, koska on niin vaarallista jne. Pitkä juttu siis. Kysyin, että onko hän itse kokenut tämän, eli käynyt/asunut Englannissa (itse olin siis käynyt useaan kertaan eri puolilla Englantia enkä ollut törmännyt tällaiseen). Hän sanoi, että "no en, ei kai sinne kukaan tervejärkinen uskalla mennä". Yritin selvittää, mistä hän tämän mielipiteensä (jonka esitti siis faktana) repi, mutta se ei sitten ikinä selvinnyt:D
Se Lontoossa asuva
ja on jostain syystä erityisen ihastunut haukkumaan Englantia ja englantilaisia. Mieleen tulee useampikin ketju, missä selvästi mt-potilas haukkuu brittejä yhdestä sun toisesta täysin hatusta vedetystä syystä, ja eräässä ketjussa ilmeisesti sama tyyppi jankkasi väsymykseen asti sitä, miten Englannissa ei todellakaan ja ihan varmasti tarjota kierroksia pubissa...
Tämä Espanjan ja Lontoon haukkuminen menee samaan kastiin.
ja on jostain syystä erityisen ihastunut haukkumaan Englantia ja englantilaisia. Mieleen tulee useampikin ketju, missä selvästi mt-potilas haukkuu brittejä yhdestä sun toisesta täysin hatusta vedetystä syystä, ja eräässä ketjussa ilmeisesti sama tyyppi jankkasi väsymykseen asti sitä, miten Englannissa ei todellakaan ja ihan varmasti tarjota kierroksia pubissa... Tämä Espanjan ja Lontoon haukkuminen menee samaan kastiin.
Että jos suomalainen sanoo toiselle suomalaiselle, että viihtyy paremmin ulkomailla, niin se on hirveä loukkaus? Ja sitten aletaan syyllistämään ties mistä "verorahoilla siestan vietosta". Hei haloo, kyllä jokainen ulkosuomalainen ihan itse itsensä työllään elättää. Ja kehotetaan mätänemään Espanjaan ja heitellään noita omituisia kommentteja, että Britanniassa on huono ilmapiiri, ja kun kysytään perusteluja, ei osata vastata...
Olen 46v ja minun koulussani, lasten, tuttujen kouluissa kukaan ei ole tullut ammutuksi minun elinaikanani.
että keskustelu koskee hyvinvointivaltiota? Kysymyshän oli, että "missä maassa asiat ovat mielestäsi paremmin?" Ja vastasin että minulle asiat ovat Lontoossa paremmin.
Ja hei, Suomessakin voi vaikka tulla pahoinpidellyksi tai ammutuksi kouluissa? Luuletko tosiaan, että keskiverto-lontoolaisen arkea noi jengirähinät hirveästi häiritsee?
Ja juuri tuollaisten ihmisten takia täällä Lontoossa on niin kiva olla. Täällä on se sama "elä ja anna toisten elää"-kulttuuri, mikä Suomesta puuttuu kokonaan. Kauhea paniikinomainen tarve tasapäistää kaikki.Teidän maanne ei ole lähelläkään hyvinvointivaltiota, josta tässä keskustelussa kai on kysymys.
Miksiköhän siellä on niitä etnisiä välikohtauksia jos siellä on tuollainen elä ja anna muiden elää kulttuuri?
Se Lontoon jengirähinöistä ja Belgian pedofiileistä jankkaava oletti myös, että ne koskettavat kaikkia Englannissa tai Belgiassa asuvia, eli tuon kommentin tarkoitus oli osoittaa niiden kommenttien naurettavuus. Meni näköjään ainakin sulta ihan täysin ohi:)
Olen 46v ja minun koulussani, lasten, tuttujen kouluissa kukaan ei ole tullut ammutuksi minun elinaikanani.
että keskustelu koskee hyvinvointivaltiota? Kysymyshän oli, että "missä maassa asiat ovat mielestäsi paremmin?" Ja vastasin että minulle asiat ovat Lontoossa paremmin. Ja hei, Suomessakin voi vaikka tulla pahoinpidellyksi tai ammutuksi kouluissa? Luuletko tosiaan, että keskiverto-lontoolaisen arkea noi jengirähinät hirveästi häiritsee?
Ja juuri tuollaisten ihmisten takia täällä Lontoossa on niin kiva olla. Täällä on se sama "elä ja anna toisten elää"-kulttuuri, mikä Suomesta puuttuu kokonaan. Kauhea paniikinomainen tarve tasapäistää kaikki.
Teidän maanne ei ole lähelläkään hyvinvointivaltiota, josta tässä keskustelussa kai on kysymys. Miksiköhän siellä on niitä etnisiä välikohtauksia jos siellä on tuollainen elä ja anna muiden elää kulttuuri?
että suomalaiset aina pöyhkeenä haukkuu saarivaltion ruokakulttuuria ja ilmastoa.
Mun mielestä siellä saa pikkukylienkin pubeissa ( mitkä on todella viihtyisiä muutenkin, vrt. "Veijo-Esson" baarit Suomen maaseudulla ) hyvää ruokaa ja edullisesti. Lontoosta puhumattakaan.
Okei, sataa usein, mutta niin sataa täälläkin ja lisäksi talvella on siperiaolosuhteet ( ja sitä talvea on yli puolet vuodesta + pimeetä ). Tälläkin hetkellä Britanniassa on vihreetä ja kevätkukat kukkii kauniina, täällä tulee räntää, lunta, räntää...
Mua ärsyttää kanssa jatkuva Britannian mollaus, osa louskuttajista ei ole siellä käynytkään.
se Lontoossa asuva
että suomalaiset aina pöyhkeenä haukkuu saarivaltion ruokakulttuuria ja ilmastoa. Mun mielestä siellä saa pikkukylienkin pubeissa ( mitkä on todella viihtyisiä muutenkin, vrt. "Veijo-Esson" baarit Suomen maaseudulla ) hyvää ruokaa ja edullisesti. Lontoosta puhumattakaan. Okei, sataa usein, mutta niin sataa täälläkin ja lisäksi talvella on siperiaolosuhteet ( ja sitä talvea on yli puolet vuodesta + pimeetä ). Tälläkin hetkellä Britanniassa on vihreetä ja kevätkukat kukkii kauniina, täällä tulee räntää, lunta, räntää... Mua ärsyttää kanssa jatkuva Britannian mollaus, osa louskuttajista ei ole siellä käynytkään.
kun tulee aina näitä " mätäne sitten siellä espanjassa..." Tajuaakohan tän kirjoittaja itse kuinka kuullostaa 12 vuotiaalta kateelliselta pikkupimulta :D Onko se jotenkin sulta pois jos joku asuu jossain muussa maassa ?
On se jos elätte minun verorahoillani siellä. Viettäkää siestanne omilla rahoillanne.
viettää siestaa "sun" verorahoilla ? Ei esim. työkkäriä saa jos ei asu suomessa. Kyllä jokainen ulkomailla asuva elättää itsensä siellä, eihän kukaan ilman rahaa voi elää. Jos saisin jostain muusta maasta töitä niin en epäröis sekunttiakaan lähtemistä tästä ahtaasta ilmapiiristä...
Suomeen syntyminen on pieni lottovoitto koko maailman mittakaavassa, mutta ei pääpotti.
Euroopassa on parempiakin paikkoja elää, kuten vaikkapa Ruotsi, Sveitsi tai Norja. Saksassa, Hollannissa ja Luxemburgissakin on asiat erinomaisesti. Ja muualla maailmassa vaikkapa Kanadassa tai Australiassa.
T: Se Espanjassa mätänevä