Mitä ajattelette työntekijästä, joka on n. kerran kuukaudessa sairaslomalla?
Olin ennen todell harvoin sairaslomalla, mutta nyt viimeaikoina minulle on vain sattunut tulemaan kaikenmaailman taudit ja vaiavt lähes peräkanaa ja olen tosiaankin ollut vähintään pari päivää kuukaudessa sairaslomalla. Tälläkin hetkellä olen kuumessa ja poden huonoa omatuntoa siitä, että olen taas sairaslomalla. Pelkään, että pomo järjestää pian jonkin keskustelun tai jotain vastaavaa. Minulle on vain sattunut viimekuukausina flunssaa, selkäkipua, kuukautiskipua ja muuta sellaista, etten ole ollut työkykyinen. Silti omatunto kolkuttaa :(
Kommentit (11)
Minulla on kaveri jolla on töitä noin 10 päivää kuukaudessa ja niistä hän on noin kolmasosan sairaslomalla :P
Parempi olla KOTONA sen sijaan että raahautuu töihin ja tartuttaa toiset siellä.
MUTTA ihmisillä on eri käsitykset siitä milloin voi olla sairaslomalla. Joku pieni menkkaturvotus mahassa tai tukkoinen nenä allergian vuoksi ei ole mitään sairastamista. Ja kyllä: menkkojen aikaan voi olla todella sairas ja työkyvytön, mutta aika harvalla on niin pahat menkat/ei ole hakenut niihin apua (jota toki kaikille ei ole tarjolla).
Ja fakta on se, että kun on kipeänä niin vastustuskyky laskee. Eli tulee herkemmin uudestaan sairaaksi. Itse olin taannoin koko syksy sairaskierteessä, flunssaa flunssan perään. Olo oli kamala ja jatkuva sairastaminen vei (vaikka ihan hyväkuntoinen olen eikä perussairauksia) huonoon kuntoon.
En tiedä vielä tuosta, mutta yksi alaiseni on joka kuukausi vähintään viikon pois. Vähän väliä soittelee että voiko pitää huomenna lomapäivän. Ja välillä on näitä viikon-kahden poissaoloja. Jos ikinä saan tilaisuuden niin irtisanon.
yksi ja toinenkin sairastelee sen takia, odotan vaan milloin osuu minun kohdalle kun allergiataipumustakin on. Pienten lasten äidille nuo poissaolot ovat ihan normaaleja, nyt kun lapset ovat koulussa niin tahti on ihan eri: itse en ole tainnut sairastaa päivääkään ja lapsetkin vain muutaman pienen taudin vuodessa.
Johtuu siitä, että työpaikka on homeessa. Ensin sairastin vain mä ja kaikki piti mua luulosairaana. Sitten sairastui noin kolmasosa opettajista ja nyt kun puolet jo sairastaa, niin kukaan ei enää pidäkään mua hulluna. Oikeasti tykkään töistäni, mutta minä allergisena vaan oireilin ensimmäisenä ja näytin siksi lusmulta. Minua on pomo jo uhkaillut osa-aikatöilläkin, mikä oli minusta törkeää, koska vika ei ole minussa vaan työpaikassa!
Veikkaisin, etta joko teet liikaa toita tai olet muuten stressaantunut ja sita kautta vastustuskykysi on alentunut. Stressin myota voit myos kiinnittaa huomiota sellaisiin kipuihin, joita et aiemmin huomannut lainkaan.
Tai sitten lapsesi (?) ovat juuri aloittaneet tarhan tai koulun ja tuoneet mukanaan armeijan mikrobeja, joita vastaan sinulle ei ole viela kehittynyt vastustuskykya.
Viimekuussa olin 10 päivää töissä, sit oli muutama talvilomapäivä ja loput sairauslomaa. Voi perse vaan, sano.
Mut jos en söis näitä saatanan ehkäisypillereitä ja tappais meidän seksielämää, olisin työstä pois joka kuukausi 2-3 päivää kuukautiskipujen takia. Pitäiskö kertoa pomolle, kuinka vitun reilu mä olen...
Työntekijä on joka kuukausi noin viikon, puolitoista poissa työstä, joko itse sairaana tai sairasta lasta hoitamassa. Maksan täyden palkan joka kuukausi, mutta jonkun muun on hoidettava hänen työnsä poissaolojen aikana. Maksan siis noista päivistä tuplapalkkaa!! Ei ole mielestäni oikein, mutta minkäs teet. Työnantajan on tilanne vain siedettävä.
Koska AY :)
Yrittäjät sairastaa palkatta neljä ekaa päivää 👍
En seuraa työkavereideni poissaoloja, mutta jos minulla olisi poissaoloja mainitsemistasi syistä niin huolehtisin itseni kuntoon. Kuukautiskipuun kipulääkettä ja selkäkivun voit hoitaa liikunnalla ja laittamalla vatsa- ja selkälihakset kuntoon. Itselläni on kunnon vatsakramppeja kuukautisten aikaa ja siihen auttaa lihan ja hiilihydraattien välttäminen ennen kuukautisia ja niiden aikana.
Jos nyt olet joutunut vaikka puolen vuoden aikana olemaan paljon poissa, niin ei se vielä mitään, mutta tietysti jos tuota jatkuisi vuosia niin voisi ruveta ihmetyttämään.
Ja tietysti jos esim. tietäisin, että sinulla on jokin krooninen sairaus, jonka takia olet herkempi erilaisille vaivoille, niin ymmärtäisin.
Itsekin olin hävettävän paljon pois töistä kun lapseni meni päivähoitoon. Sieltä tuli koko ajan jotain pöpöjä, ja jos lapsi ei ollut sairaana, niin minä olin. Ei sille vaan mitään mahtanut.