Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen mielestä EI ole lottovoitto syntyä Suomeen?

Vierailija
28.03.2011 |

Missä maassa asiat on mielestäsi paremmin?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paremmat mahdollisuudet kuin samoilla evailla Suomessa.

Vierailija
22/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo aiemmin sanoi, rikas elää missä vaan ja köyhällä on aina kurjaa.

Suomessa ei erityisesti huolehdita heikommista eikä vähäosaisista. Puhutaan kyllä, aina vaalien alla varsinkin mutta todellisuudessa kovemman asenneilmaston omaavaa maata voi olla vaikea löytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on samanlaiset mahdollisuudet kouluttautua kuin rikkaammillakin, jokaisella katto pään päällä, on erilaisia tukia toimeentulotukea, kenenkään ei tarvitse kerjätä.

Suomessa ei erityisesti huolehdita heikommista eikä vähäosaisista. Puhutaan kyllä, aina vaalien alla varsinkin mutta todellisuudessa kovemman asenneilmaston omaavaa maata voi olla vaikea löytää.

Vierailija
24/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuakin käynyt pyytämässä.

Heillä on samanlaiset mahdollisuudet kouluttautua kuin rikkaammillakin, jokaisella katto pään päällä, on erilaisia tukia toimeentulotukea, kenenkään ei tarvitse kerjätä.

Vierailija
25/103 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin keskisuureen rantakaupunkiin. Kävin teininä kielikurssilla Torquayssa ja siitä lähtien Brittilä on ollut mun ykköspaikka. Olen matkustellut muuallakin, mutta Britannian koen kodikseni.

Jos saisin sieltä töitä ja siirrettyä perheeni sinne kommelluksitta, muuttaisin heti.

Tiedän, että siinä yhteiskunnassa on puutteita, mutta niin on täälläkin.

Maybe, one day....

Vierailija
26/103 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoito on aika kallis, joskin sitäkin kompensoidaan vähätuloisten perheille. Työttömyystuoesta minulla ei ole kokemusta. Provinssista riippuen systeemit vähän vaihtelee mutta minua jaksaa hämmästyttää shekkien tipahteleminen postiluukusta. Eli vaikka en ole hakenut tukea olemme yhtäkkiä saaneet tukea "lapsiperheille suunnattua kylmän talven aiheuttamaa energialaskun kompensointi-tukea" ym.

Aluksi minua harmitti, että täällä ei saa Suomen äitiyspakkausta. Toisaalta sitten lapseni synnyttyä ymmärsin, että täällä ei todellakaan tarvitse mitään pakkauksia. Kaverit, naapurit, työkaverit ja jopa miehen työkaverit järjestävät baby shoverit ja vauvakamaa tulee ihan älyttömästi. Samoin isompien lasten päivähoitopaikalla kerätään usein keräys vauvan saajalle. Synnytys oli ilmainen ja Suomeen verrattuna pidin täkäläisestä systeemistä enemmän.

Lisäksi arvostan todella paljon täkäläisiä ihmisiä. Sitä kuinka he ovat positiivisia ja auttavaisia. Koulujärjestelmä on todella hyvä ja Suomeen verrattuna opettajat erinomaisia. Lapset, pienetkin käyttäytyvät kauniisti. Koskaan en ole vielä törmännyt elementary school tasolla sellaiseen kiusaamiseen mikä Suomessa on ihan arkipäivää. Lapsista pidetään huolta, heitä ei saa jättää yksin ennen kuin ovat jo teinejä. Näin perheyhteisöistä muodostuu todella läheisiä.

Luonto on monipuolinen ja ilmasto kiva. Kesät kuumia. Täällä ei ole myöskään maanjäristyksiä eikä isoveli venäläinen huoleta (lapset eivät joudu armeijaan jos eivät itse niin halua). Hinnat on halpoja, taviksilla on varaa asua hienoissa omakotitaloissa ja ajella uusilla, hienoilla autoilla.

Perus terveydenhuolto on ilmainen ja omalääkärisysteemi toimii hienosti. Mikäs täällä on asuessa kun lähikaupastakin saa jo sitä salmiakkia ;)

Millä tavalla Kanadan opet on parempia kuin Suomen?

Vierailija
27/103 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee aina näitä " mätäne sitten siellä espanjassa..." Tajuaakohan tän kirjoittaja itse kuinka kuullostaa 12 vuotiaalta kateelliselta pikkupimulta :D

Onko se jotenkin sulta pois jos joku asuu jossain muussa maassa ?

Vierailija
28/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim työttömyyden varalta? entä lasten päivähoito? onko ilmainen koulutus?

vaikkei tietenkaan taysin identtiset. Mutta minusta elamanlaatua ei voi mitata pelkastaan tuollaisin mittarein, hyvinvointi ei ole pelkkia sosiaalietuuksia (vaikka se on toki myos niitakin), vaan siihen kuuluu hyvin keskeisena osana yleinen ilmapiiri, ihmisten tapa olla toistensa kanssa jne. Ja noilla akseleilla seka Belgia etta Kanada hakkaavat - minusta - Suomen kirkkaasti.

Ilmapiiri, ihmisten tapa olla toistensa kanssa? Sekö tapa että Belgiassa raiskataan lapsia eniten maailmassa?

Samalla tavalla voisi sanoa etta Suomessa ei muuta tehdakaan kuin kouluampumisia... Kylla, Belgiassa on ollut paljon julkisuutta saaneita (ja karmaisevia) pedofiliatapauksia, mutta se ei toki yksinomaan leimaa ihmisten arkipaivaa, kuten eivat Suomen kouluampumisetkaan. Ihan tavallinen elama on taalla mukavaa, ihmiset ovat avoimia ja ystavallisia mutta eivat kuitenkaan liian tungettelevia, ruoka ja juoma on hyvaa, taalla on helppo olla ulkomaalainen...

Mikäs siellä on ollessa Euroopan sydämmessä. Lähes parhaasta maahdollisesta sijainnista ja mahdollisuuksista huoloimatta olette onnistuneet pilaamaan maane monella tavalla, maanne on esimerkiksi aivan älyttömän velkainen ja poliittisesti täysin sekaisin. En vähättelisi myäskään noita pedofiliatapauksia. Jokinhan siinä maan ilmapiirissä on oltava vialla jos aikuisten miesten pitää tehdä tuollaista.

Mutta samalla tavalla jokin on sitten pahasti vialla Suomessa kun (Maija Vilkkumaan sanoin) "lapset tappaa toisiaan"... Belgian valtiosta ja sen toiminnasta (tai toimimattomuudesta - tosin ottaen huomioon ettei taalla ole ollut hallitusta kohta vuoteen, asiat toimivat erinomaisesti, eli ehka hallitukset ovat yliarvostettuja) en ota mitaan vastuuta. Ihan vain arkisella ja vaatimattomalla yksilotasolla (mita suurin osa ihmisen elamasta kuitenkin on)taalla on samaa kuin mita tuo Kanadasta krijoittanut mainitsi, eli ihmiset ovat yleensa mukavia ja helppoja tulla toimeen - toisin kuin valitettavasti Suomessa. Suomalainen arkikulttuuri (puhumattomuus, kateus, vihamielisyys, tasapaistaminen, yhtenaiskulttuuri - kaikki, jota av palsta todistaa joka paiva) onkin juuri se asia mita en Suomessa henkilokohtaisesti jaksa ollenkaan eika siihen auta valitettavasti mitkaan valtionkaan toimenpiteet...

Vierailija
29/103 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee aina näitä " mätäne sitten siellä espanjassa..." Tajuaakohan tän kirjoittaja itse kuinka kuullostaa 12 vuotiaalta kateelliselta pikkupimulta :D Onko se jotenkin sulta pois jos joku asuu jossain muussa maassa ?

On se jos elätte minun verorahoillani siellä. Viettäkää siestanne omilla rahoillanne.

viettää siestaa "sun" verorahoilla ? Ei esim. työkkäriä saa jos ei asu suomessa. Kyllä jokainen ulkomailla asuva elättää itsensä siellä, eihän kukaan ilman rahaa voi elää. Jos saisin jostain muusta maasta töitä niin en epäröis sekunttiakaan lähtemistä tästä ahtaasta ilmapiiristä...

Tuossa viitataan siihen, että te Etelä-Euroopan roskamaat olette viittä vaille turvautumassa Euroopan hätäapuun, koska ette saa enää markkinoilta lainaa, jolla olette helpon elämänne tähän saakka rahoittaneet. Käytännössä tämä tarkoittaa siis sitä, että SUOMI maksaa! Suomi on ainoa Euroopan maa, joka on hoitanut asiansa hyvin, ja nyt kaikki paskamaat on Suomen rahapussilla.

Alkakaa homeperseet tekeen töitä ja lopettakaa suomalaislle vittuilu. Ei täällä ole aina niin mukavaa, mutta ei olisi sielläkään, jos tekisitte töitä joskus ettekä olisi tuollaisia loisia.

Vierailija
30/103 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä luontoa ei vaan voita mikään. Asun ihan Atlantin rannalla, heti ulko-ovelta näkee horisontin. Koulu ihan vieressä, palkittuun lähipubiin matkaa 300 m, viihtyisä pikkukaupunki ja ihmiset IHANIA. Taloudellisesti täällä menee niin päin mäntyä kuin vaan mennä voi, mutta silti ei vaihtaisi tätä elämäntyyliä enää koskaan mihinkään. Tässä on taikaa. : )

Itse arvostan oman elämänlaatuni kannalta ihania ihmisiä, villiä ja upeaa luontoa, sosiaalisuutta, iloisuutta ja yhteisöllisyyttä korkeammalle kuin asioiden lähes täydellistä toimivuutta. Jollekin toiselle asia on tasan päinvastoin.

Live and let live. Kaikille on paikkansa maailmassa, toisen valintoja on naurettavan typerää haukkua. Jonkun luonteelle sopii Suomi, toiselle vaikkapa Kreikka. Tärkeintä on löytää se oma lottovoittonsa.

Kannattaisi nyt pitää pää kiinni kun Suomi maksaa tuon sinun loistoelämäsi siellä. Tule tänne Suomeen välillä maksaan velkaasi pois.

Vierailija
32/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madridissa. Olen asunut kaikkiaan kahdeksassa eri maassa: Espanjassa, Isossa-Britanniassa, Suomessa, Saksassa, Yhdysvalloissa, Kiinassa, Saudi-Arabiassa ja Saksassa. Jokaisessa maassa on hyvät ja huonot puolensa, en oikein osaa suoraviivaisesti ajatella missä maassa asiat olisi paremmin tai huonommin vaan koen ne pikemminkin erilaisuutena.

Monessa suhteessa on todellakin lottovoitto syntyä Suomeen esimerkiksi verrattuna Saudi-Arabiaan, etenkin jos satut olemaan nainen. Tai siltä se ainakin näyttää. Huntujen alla elää kuitenkin omassa yksityisyydessään saudinaisia, jotka ovat todellisuudessa perheensä varojen käyttäjiä, voivat kouluttautua kuten haluavat ja muutenkin tehdä mitä lystäävät.

Jos ajatellaan nyt vaalien aikaan esillä olevia asioita, voidaan sanoa että palkkatason vuoksi olisi lottovoitto syntyä esimerkiksi Saksaan. Jos ajatellaan ihmisten motivaatiota työntekoon ja palkintoa siitä, niin moni kokisi Yhdysvallat lottovoitoksi. Itse olen nähnyt ja kokenut, että ei se ihan niin olekaan.

Lottovoitot sinänsä ovat muuten monessa maassa reippaasti isompia kuin Suomessa. :=DD

Vierailija
33/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommunisti-propagandaa sanoa että on lottovoitto syntyä suomeen.

Täällä on hyviä ja huonoja puolia niinkuin kaikissa maissa.

Itse asuisin mieluummin jossain muussa Euroopan maassa, Saksassa tai Espanjassa.

Vierailija
34/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin hyvä olla ja lähentelee paratiisia maan päällä, miksi suomalaiset sitten juovat niin paljon ?

Vierailija
35/103 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa vaikka tätä:

http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/1135264279939

Ylivoimainen enemmistö maailman asukkaista syntyy köyhiin kehitysmaihin.

Vierailija
36/103 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä luontoa ei vaan voita mikään. Asun ihan Atlantin rannalla, heti ulko-ovelta näkee horisontin. Koulu ihan vieressä, palkittuun lähipubiin matkaa 300 m, viihtyisä pikkukaupunki ja ihmiset IHANIA. Taloudellisesti täällä menee niin päin mäntyä kuin vaan mennä voi, mutta silti ei vaihtaisi tätä elämäntyyliä enää koskaan mihinkään. Tässä on taikaa. : ) Itse arvostan oman elämänlaatuni kannalta ihania ihmisiä, villiä ja upeaa luontoa, sosiaalisuutta, iloisuutta ja yhteisöllisyyttä korkeammalle kuin asioiden lähes täydellistä toimivuutta. Jollekin toiselle asia on tasan päinvastoin. Live and let live. Kaikille on paikkansa maailmassa, toisen valintoja on naurettavan typerää haukkua. Jonkun luonteelle sopii Suomi, toiselle vaikkapa Kreikka. Tärkeintä on löytää se oma lottovoittonsa.

Kannattaisi nyt pitää pää kiinni kun Suomi maksaa tuon sinun loistoelämäsi siellä. Tule tänne Suomeen välillä maksaan velkaasi pois.

En minä tänne mitään velkakatastrofia ole luonut. En ole nostanut täällä mitään tukia, yms, paitsi lapsilisät. Olen käynyt töissä, maksanut veroni. Olen opiskellut täällä omalla kustannuksellani, kun opintotukia ei ole.

Luuletko, että keskivertoirkuilla oli yhtään mitään tekemistä koko homman kanssa? Ihmiset ovat täällä äärimmäisen vittuuntuneita hallituksensa toimintaan ja rakennuttajien keinotteluun. Kansaa vedätettiin aivan 6-0, kun uskoivat poliitikkoja. Hallitus ei uskonut asiantuntijoiden varoituksia, vaan teki, mitä halusi ja pelasi kavereidensa pussiin. Normaalijengi on vaan käynyt töissä ja elänyt taviselämää ja joutuu nyt kärsimään rikkaiden puuhista.

Pysyn tiukasti täällä, kohta lähden pubiin takkatulen ääreen istumaan ja kuuntelemaan musiikkia. : )

Vierailija
37/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa on niin hyvä olla ja lähentelee paratiisia maan päällä, miksi suomalaiset sitten juovat niin paljon ?

Oletkohan tutustunut tilastoihin ollenkaan? Aika monessa maassa juodaan määrällisesti enemmän kuin Suomessa.

Vierailija
38/103 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen kansa täälläkin on maksumiehinä: veroja korotettu, lapsilisiä leikattu, vanhemat joutuvat osallistumaan koulujen lämmityskustannuksiin hupenevista rahoistaan, asunnot eivät käy kaupaksi, sadat tuhannet ovat pankille velkaa enemmän, kuin asunnolla on arvoa, 50000 ihmistä joutu tänäkin vuonna lähtemään työn perässä ulkomaille.

Silti viihdyn täällä, koska yhteisöllinen ilmapiiri tekee psyykelle gutaa. : ) Kaikki on samassa veneessä, naapuria autetaan AINA, ihmiset ovat sosiaalisia, iloisia ja auttavaisia. Nämä painavat minulla vaakakupissa tällä hetkellä enemmän kuin raha.

Vierailija
39/103 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Suomen vattumais-saatanallinen ilmasto.

Sitten verotus, esim. auto- ja perintöverot on jotain ihan käsittämätöntä.

Asiat on paremmin ainakin kaikissa Keski-Euroopan maissa.

Vierailija
40/103 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee aina näitä " mätäne sitten siellä espanjassa..." Tajuaakohan tän kirjoittaja itse kuinka kuullostaa 12 vuotiaalta kateelliselta pikkupimulta :D Onko se jotenkin sulta pois jos joku asuu jossain muussa maassa ?

On se jos elätte minun verorahoillani siellä. Viettäkää siestanne omilla rahoillanne.

viettää siestaa "sun" verorahoilla ? Ei esim. työkkäriä saa jos ei asu suomessa. Kyllä jokainen ulkomailla asuva elättää itsensä siellä, eihän kukaan ilman rahaa voi elää. Jos saisin jostain muusta maasta töitä niin en epäröis sekunttiakaan lähtemistä tästä ahtaasta ilmapiiristä...

Tuossa viitataan siihen, että te Etelä-Euroopan roskamaat olette viittä vaille turvautumassa Euroopan hätäapuun, koska ette saa enää markkinoilta lainaa, jolla olette helpon elämänne tähän saakka rahoittaneet. Käytännössä tämä tarkoittaa siis sitä, että SUOMI maksaa! Suomi on ainoa Euroopan maa, joka on hoitanut asiansa hyvin, ja nyt kaikki paskamaat on Suomen rahapussilla. Alkakaa homeperseet tekeen töitä ja lopettakaa suomalaislle vittuilu. Ei täällä ole aina niin mukavaa, mutta ei olisi sielläkään, jos tekisitte töitä joskus ettekä olisi tuollaisia loisia.

Nimenomaan sanoin ettei kukaan ulkosuomalainen ole siellä "loisimassa" suomen rahoilla vaan töissä tai muilla keinoin elättää itsensä (miehen rahoilla esim.) Kuka tässä ketjussa on edes sanonut että olisi työttömänä ulkomailla? Niin miten ne sitten siellä kuluttaa suomen verorahoja ? kerropa se!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi