Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä menee viikossa ruokaan rahaa

Vierailija
28.03.2011 |

2 ala-asteikäistä lasta (liikunnallisia poikia) ja 2 aikuista joista toinen syö lounaan töissä ja toinen eväitä/eli edellisen päivän päivällisen jämiä salaatin tms.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan vain kallista, luomua, aina tuoretta....

Mehulingolla tehdyt mehut ovat sikahyviä ja sikakalliita. Leivän hinnassa on hurjia eroja. Kaikkeen saa kyllä halutessaan käytettyä enemmän, jos ei yhtään katso mitä ostaa.

Meillä menee viikossa noin 200 euroa ruokakauppaan. Perheessä 2 aikuista, 4 lasta, joista 2 isoja koululaisia, jotka syövät paljon. Tuo summa menee, kun katsomme mitä ostamme. Jos emme yhtään miettisi, kevyesti menisi 2-3 kertaa enemmän.

Vierailija
42/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkean kohta, kun naurattaa niin kovasti...

Voisitko jo tunnustaa myös sen, että olet provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

400-450 euroa, eli hieman reilu 100 euroa viikossa. 2 aikuista ja 3 lasta.

Käytän paljon kauden kasviksia ja juureksia, hedelmistä valitsen myös halvimmat. Itse kerätään marjoja, omenoita pakastetaan talven varalle jne. Meillä menee paljon perusmaitotuotteita, liha yleensä marinoimatonta (tosin hyödynnän -30% lihoja aina kuin mahdollista). Leipää tuodaan kaupasta jonkun verran, mutta myös leivon paljon. Samoin kaikki leivokset, pullat jne tehdään itse.

Eli monipuolista, paljon kasviksia sisältävää perusruokaa syömme. Ei juurikaan eineksiä eikä valmista sokerihöttöä.

Vierailija
44/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja teini-ikäinen poika. Ruokaan menee riippuen missä kaupassa käy 60-100e/vko. Lidlistä pääsee halvimmalla. Tuo sisältää pesuaineet ja koiranruoat yms.

Vierailija
45/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppaan n.100 €/ viikko. sisältää pesuaineet, wc paperit, kissojen ruuat ja hiekat. Ostamme paljon hedelmiä ja kasviksia, ruuat teemme itse, ei einesruokia. Herkkuja (sipsejä, karkkia) ostamme todella harvoin ja aika harvoin käymme ulkona syömässä. Mies syö päivällä töissä, minä otan edellisillan tähteet evääksi. Ja kissat syö kuivaruokaa + purkkiruokaa, niiden osuus n. 10€/ viikko. Ei erityisruokavalioita.

Vierailija
46/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruokaa syödään. Leivon paljon itse. En kyllä ymmärrä mitä ihmiset kaupasta ostaa kun 100e menee kerralla. sisäfilettäkö? Mä ostan isoja satseja, esim. 1kg porsaan ulkofilettä, hintaa n.6e/kg ja siitä siitä osa pakkaseen. Kyllähän ruokaan saa edullisesti jos vaan osaa kokata.

Teen stroganoffinkin sisäfileestä, on paljon parempaa. Miksi pitäisi ostaa ruokaa edullisesti? Meillä ei ole rahasta kiinni. Ja kokataan paljon itse. Mehutkin teen mehulingolla tuoreista hedelmistä. Ei olla uusavuttomia ruuanlaitossa. Se, jolla menee 600-800€/vk

En usko että kukaan laittaa ruokaan kuukaudessa 3200€. Meilläkin ostetaan sisäfilettä, mutta ei silti saada kauppaan tuollaisia rahoja tuhlattua. Tai ehkä teillä sitten ei muuta tehdäkään kuin syödään?

Tunnustetaan, että viikonloppuostokset tekee yleensä mies, koska pääsee aikaisemmin töistä, sillä menee siihen lähemmäs pari tuntia. Usein sillä on mukana jotain uutta ruuanlaittokonetta tai -tavaraa, ostaa uutuuspannut ja -kattilat tms. Eli tavallaan tuohon summaan kuuluu muutakin kuin ruokaa, mutta ei tietenkään esim. vaatteita (niitä ostetaankin mahdollisimman vähän). Tuolla aiemmin taisin mainita, että viikolla syödään aika paljon kaupan oman keittiön ruokia, taitavat olla kalliimpia kuin Saarioisten valmisruuat. Se 600-800€/vk

laskea mukaan? Huh taas mitä järjen jättiläisiä...

En ehkä vaan osannut niitä eritellä pois miehen tekemästä kauppalaskusta. Pitääkö miinustaa lehtienkin ostot?

Vierailija
47/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 300e-400e riippuen viikosta. Sisältää kyllä myös vaipat, satunnaiset lelu/dvd-ostokset, pesuaineet jne.

Mutta ei ole halpaa ei...Lapset ovat molemmat kotihoidossa ja äiti kotona. Kaikkiin kotiruokiin ja juomiin (mm. laktoositon maito) menee paljon rahaa.

Vierailija
48/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruokaa syödään. Leivon paljon itse. En kyllä ymmärrä mitä ihmiset kaupasta ostaa kun 100e menee kerralla. sisäfilettäkö? Mä ostan isoja satseja, esim. 1kg porsaan ulkofilettä, hintaa n.6e/kg ja siitä siitä osa pakkaseen. Kyllähän ruokaan saa edullisesti jos vaan osaa kokata.

Teen stroganoffinkin sisäfileestä, on paljon parempaa. Miksi pitäisi ostaa ruokaa edullisesti? Meillä ei ole rahasta kiinni. Ja kokataan paljon itse. Mehutkin teen mehulingolla tuoreista hedelmistä. Ei olla uusavuttomia ruuanlaitossa. Se, jolla menee 600-800€/vk

En usko että kukaan laittaa ruokaan kuukaudessa 3200€. Meilläkin ostetaan sisäfilettä, mutta ei silti saada kauppaan tuollaisia rahoja tuhlattua. Tai ehkä teillä sitten ei muuta tehdäkään kuin syödään?

Tunnustetaan, että viikonloppuostokset tekee yleensä mies, koska pääsee aikaisemmin töistä, sillä menee siihen lähemmäs pari tuntia. Usein sillä on mukana jotain uutta ruuanlaittokonetta tai -tavaraa, ostaa uutuuspannut ja -kattilat tms. Eli tavallaan tuohon summaan kuuluu muutakin kuin ruokaa, mutta ei tietenkään esim. vaatteita (niitä ostetaankin mahdollisimman vähän). Tuolla aiemmin taisin mainita, että viikolla syödään aika paljon kaupan oman keittiön ruokia, taitavat olla kalliimpia kuin Saarioisten valmisruuat. Se 600-800€/vk

laskea mukaan? Huh taas mitä järjen jättiläisiä...

En ehkä vaan osannut niitä eritellä pois miehen tekemästä kauppalaskusta. Pitääkö miinustaa lehtienkin ostot?

lehtiä ja pannujanne

Vierailija
49/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeesti.. Meitä on 2 aikuista + 2 kasvavaa poikaa, ja ei meilläkään mene kauppaan kuin korkeintaan 200 egee viikossa. Tosi hyvin syödään; paljon kasviksia, paljon lihaa, kalaa ym. Leivätkin ostetaan kaupasta, ja joskus valmisruokaakin.

Toi sun 600-800€/vk on kyllä porvoosta.

Mutta kai sulle tuli hyvä mieli, kun keksit näin "kivan" provon?

Vierailija
50/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 henkiloa (vangemmat ja lapset 4 ha 7v).

Ostetaan tosi paljon hedelmia ja vihanneksia ja luomua.

Lapsille laitetaan evaat kouluun. Ei asuta Suomessa ja kouluruokailua ei ole.

Vierailija
51/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikkaruokailun kustannuksia.

Muuten on hyvin vaikea uskoa, että isotkin perheent syövät n. satasella viikon.

Meitä 2 aikuista ja 3 lasta ja ruokaa menee n. pari sataa viikossa. Jos oikein pihistelee niin 150€ pärjää, mutta tällöin joutuu jo todella miettimään mitä ostaa. Tähän summaan sisältyy koko perheen kaikki ruuat, myös satunnaiset mäkkärikäynnit yms. Kouluruoka ja päivähoidossa syödyt ateriat eivät tietystikään sisälly tuohon summaan...

Vierailija
52/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista vanhempi syö koulussa, äiti ja nuorempi lapsi kotona lounaan.

Meillä menee n. 100-120€ viikko, sis. pesuaineet ja hygieniatarvikkeet. Ostetaan sitä, mitä mieli tekee joten pienemmälläkin summalla pärjättäisiin, jos olisi pakko.

Vierailija
53/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskiarvoksi jäi että noin 240 euroa per viikko menee ruokakauppaan, mukana siis kaikki myös talouspaperit, pesuaineet yms.

Perheessä työssäkäyvät äiti ja isä (jotka siis syövät päivällä työpaikalla, välillä eväitä ja välillä työpaikan ruokalasta, ja sitä ei ole laskettu tähän summaan mukaan) ja neljä lasta, 9, 7 ja 3 vuotiaat pojat ja 5v tyttö.

Meillä syödään viikolla "perusruokaa", kanapastaa, kanakastikkeita, jauhelihalaatikkoa, kasviskeittoja yms, mutta viikonloppuna tehdään aina vähän "parempaa" ruokaa ja usein alkupalat & jälkiruoat. Rahaa menee meillä erityisesti hedelmiin ja vihanneksiin, jotka ovat ainakin talvella turkasen kalliita Suomessa. Mutta kun niitä on aina tarjolla, niin lapset niitä myös paljon syövät ja oma-aloitteisesti. Tähän ollaan valmiita satsaamaan.

Vierailija
54/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään tajua miten saa menemään 800 viikossa

Vierailija - 28.03.11 09:51 (ID 12369715)

Vierailija
55/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iJOKA VIIKKO uudet pannut ja kattilat??

]Katkean kohta, kun naurattaa niin kovasti... Voisitko jo tunnustaa myös sen, että olet provo.

[/quote]

Missä kirjoitin, että JOKA viikko uudet pannut JA kattilat? Tekstini oli jotain sellaista, että USEIN miehen mukana tulee jotain keittiötarviketta. Ei se aina tarkoita pannuja kattiloita. Se vaan hamstraa kaikenlaista uutuutta, olkoon sitten vaikka keittiöveitsi tai jääpalasilppuri (sen toi viimeksi - en tiedä edes, käytetäänkö koskaan). Yleensä kuitin vilkaisen, ei jää kuin suunnilleen loppusumma mieleen.

Ja sille joka kyseli lehtien syömisestä, niin syötkö itse hammastahnasi ja vessapaperisi?

Jos nyt vetästään keittiötyökalut, lehdet, satunnaiset lelu tms ostot, niin korjataan sitten se summa 600€/vk. Mun mielestä tuota summaa ei ole ollenkaan vaikeaa kuluttaa ruokakaupassa, mutta en vaan ymmärrä, millä ruualla perhe elää alle 200€/vk?

Se 600 (-800)€/vk

Vierailija
56/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin porvoosta. Keskimäärin satanen ruokaan päivässä ja kotiruokaa ja valmisruokaa kaupasta. Tuollahan söisi puolet aterioista ravintolassa. Sisältyykö porvoolaisen kokin palkka tuohon 600 euroon?

Vierailija
57/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi aikuista ja rintaruokittu pikkuinen, menee ehkä jotain sata tai parisataa euroa viikossa. Vaihtelee paljon, kun käydään ulkona syömässä yleensä parina päivänä viikossa (tai haetaan mukaan ravintolaruokaa). Toisaalta mieheni on usein työmatkoilla, jos hän on koko viikon poissa niin minä ja vauva saatamme pärjätä helposti muutamalla kympillä. Kun käydään miehen kanssa yhdessä kaupassa, tulee ostettua enemmän ja herkkuja.

Vierailija
58/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä (minä ja 7-vuotias poika) ruokakauppaan menee tollanen 150 e viikossa. Vois vähän yrittää nipistää vähemmäksi.

Vierailija
59/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin tästä ketjusta tekemään meillekin laskelmaa. Mieheni käy töissä, olen itse vuorotteluvapaalla, 4-v lapsemme on kotihoidossa ja esikoinen koulussa.

Meillä mies käy pääsääntöisesti kaupassa työmatkallaan. Emme juurikaan syö ravintoloissa ja mieheni ottaa töihin evääksi edellispäivän jämät.

Ruokaan (+ hygienia) menee suunnilleen 500€ viikossa. Meillä ei syödä eineksiä, kiiretapaksessa mikrotetaan pakastimesta itse tekemää ruokaa. Emme käy Lidlissä, emme osta punaisen lapun tuotteita.

Teemme ruokaa paljon erilaisten kokkikirjojen resepteillä. Lapsemme syövät ennakkoluulottamasi ja monipuolisesti. Ainoa miinus on se, että koululaisen mielestä kouluruoka on tosi pahaa, väritöntä, mautonta eikä tiedä, mikä ruoka on kyseessä.

Vierailija
60/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin porvoosta. Keskimäärin satanen ruokaan päivässä ja kotiruokaa ja valmisruokaa kaupasta. Tuollahan söisi puolet aterioista ravintolassa. Sisältyykö porvoolaisen kokin palkka tuohon 600 euroon?

Koitapa itse käydä kaupassa katsomatta hintoja. Osta luomua, paljon tuoretta, tee erikoistilauksia kauppiaalle, osta leivonnaiset vain lähileipomon leipomina. Vältä sokeri/valkoinen jauho/lisäaine -tuotteita. Älä osta niitä pirkka/eldorado tms. halppismerkkejä. Tuu sitten vasta huuteleen porvoota.

600