Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä menee viikossa ruokaan rahaa

Vierailija
28.03.2011 |

2 ala-asteikäistä lasta (liikunnallisia poikia) ja 2 aikuista joista toinen syö lounaan töissä ja toinen eväitä/eli edellisen päivän päivällisen jämiä salaatin tms.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 150e. Välillä enemmän. Kaksi aikuista ja vauva, joka syö vain rintamaitoa. Ei osteta mitään ylimääräisiä hienouksia tai ihmeellisyyksiä tai herkkuja, mutta ostetaan kaikki mahdollinen luomuna. Suurin osa rahasta menee siis luomulihaan ja luomukasviksiin ja -hedelmiin. Ei osteta valmisruokia. Leipä tehdään itse, mikä tulee kalliimmaksi kuin kaupasta ostaminen luomujauhojen ja -jyvien vuoksi.

Vierailija
22/74 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruokaa syödään. Leivon paljon itse. En kyllä ymmärrä mitä ihmiset kaupasta ostaa kun 100e menee kerralla. sisäfilettäkö? Mä ostan isoja satseja, esim. 1kg porsaan ulkofilettä, hintaa n.6e/kg ja siitä siitä osa pakkaseen. Kyllähän ruokaan saa edullisesti jos vaan osaa kokata.

Teen stroganoffinkin sisäfileestä, on paljon parempaa. Miksi pitäisi ostaa ruokaa edullisesti? Meillä ei ole rahasta kiinni. Ja kokataan paljon itse. Mehutkin teen mehulingolla tuoreista hedelmistä. Ei olla uusavuttomia ruuanlaitossa.

Se, jolla menee 600-800€/vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppaan menee n. 150e viikossa. 650e kuukaudessa on riitettävä ruokakauppaan. Summa sisältää wc-paperit yms. Myös kissanruuat.

Niukka budjetti mutta toimeen on tultu.

Vierailija
24/74 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta ja 1 aikuinen,meillä menee n.50e/vk ruokaan (kissan osuus viikosta on noin 10e),teen usein ruokaa niin paljon että lämmitetään myöhemmin lisää.

kk muuten menee:

-hygienia 5-20e (sis.saippuan,vanulaput,shampoot yms)

-meikit (ostan vain jos joku lopussa):10-20e

Vierailija
25/74 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

euroa viikossa, äiti ja 15 v. Sisältää myös pesuaineet, paperit yms. mitä nyt S-marketissa myydään.

Laktoositon ruokavalio molemmilla. Koululainen syö koulussa, muuten tehdään ruoka itse. Syödään mielestämme ihan hyvin, terveellistä, laadukasta ja herkullista, joskus myös helppoa eli eineksiä. Ei tarvitse pihistellä.

Vierailija
26/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat syö töissä edellisen päivän tähteitä, lapsi koulussa.Illaksi laitetaan kotiruokaa.Rahaa viikossa menee aika tarkkaan 100-110 e.Sisältää myös taloustarvikkeet.

Vierailija
27/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle satanen / viikko. 2 aikuista ja 2 urheilevaa teini-ikäistä poikaa, jotka tosin syövät 2-3 kertaa viikossa isovanhempien luona päivällisen.

Vierailija
28/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

250€.

Vierailija
29/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja 8-vuotias lapsi, kaupassa käydään pikkukaupassa (markettiin matkaa eikä autoa käytössä), jossa hinnat ovat vähän korkeammat. Rahaa menee n. 40-80 euroa viikossa, riippuu tosi paljon, kuitenkin 250-300 kuussa. Tämä sisältää siis myös vessapaperit, hammastahnat ja usein shampoot ym. pesuaineet.

Erityisruokavaliosta sen verran, että emme osta lihaa ja maidon ja munat aina luomua, mikä tietysti nostaa hintoja.

Vierailija
30/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruokaa syödään. Leivon paljon itse. En kyllä ymmärrä mitä ihmiset kaupasta ostaa kun 100e menee kerralla. sisäfilettäkö? Mä ostan isoja satseja, esim. 1kg porsaan ulkofilettä, hintaa n.6e/kg ja siitä siitä osa pakkaseen. Kyllähän ruokaan saa edullisesti jos vaan osaa kokata.

Teen stroganoffinkin sisäfileestä, on paljon parempaa. Miksi pitäisi ostaa ruokaa edullisesti? Meillä ei ole rahasta kiinni. Ja kokataan paljon itse. Mehutkin teen mehulingolla tuoreista hedelmistä. Ei olla uusavuttomia ruuanlaitossa.

Se, jolla menee 600-800€/vk

En usko että kukaan laittaa ruokaan kuukaudessa 3200€. Meilläkin ostetaan sisäfilettä, mutta ei silti saada kauppaan tuollaisia rahoja tuhlattua. Tai ehkä teillä sitten ei muuta tehdäkään kuin syödään?

Vierailija
31/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3,6 ja 8. Rahaa menee ruokakauppaan viikossa 100€. Sisältää muutakin kuin ruokaa.

Vierailija
32/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista ja 3-vuotias. meillä max 100e/vko rahaa ruokaan.

Vierailija
33/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan menee viikossa n. 200 e, joskus selvitään vähemmällä. Lapset 0-2 v. ja tossa summassa siis vaipat, vessapaperit yms.

Vierailija
34/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelee tosi paljon, mutta ehkä keskimäärin vois olla joku 100€-160€, siinä siis kaikki ostokset (vaipat, vessapaperit, pesuaineet ym.). Meillä on 6 henkinen perhe, lapset 12-v, 10-v, 6-v ja 2-v. Nuorimmainen kotona ja mieskin syö kotosalla, kun tekee töitä täällä. Kaikilla lapsilla on allergioita ja jokaisella erilaisia. Joka ruualle joutuu tehdä ainakin 2 erilaista. Meillä ostetaan pakastimeen aina tarjouksesta lihoja ja pakastetaan omia mehuja ja kerätään marjoja. Kaikki ruuat tehdään alusta asti itse, leipiä haetaan usein iso kasa leipomosta.

Vierailija
35/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäiti ja työssäkäyvä mies. Ruokakauppaan uppoaa n. 150 e / viikko, ehkä enemmänkin. Mun mielestä ihan liikaa, mutta vaikea on tinkiä, koska haluan tehdä ruuan hyvistä ja tuoreista raaka-aineista. Leipää ei juuri syödä. Kasviksiin menee paljon, samoin luomutuotteisiin. Lisäksi meillä menee hurjat määrät rahkaa ja raejuustoa, mikä maksaa. Samoin pähkinät, siemenet, liha yms. Olemme sellaisia fitness-karppeja, ja ne ruokavalion perus-aineet maksaa enemmän kuin tavalliset hiilaripitoiset kuiva-aineet.

Vierailija
36/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee n.200€, yksi alakoululainen, yksi eskarilainen ja yksi taapero + 2 aikuista.

Vierailija
37/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen stroganoffinkin sisäfileestä, on paljon parempaa. Miksi pitäisi ostaa ruokaa edullisesti? Meillä ei ole rahasta kiinni. Ja kokataan paljon itse. Mehutkin teen mehulingolla tuoreista hedelmistä. Ei olla uusavuttomia ruuanlaitossa. Se, jolla menee 600-800€/vk

En usko että kukaan laittaa ruokaan kuukaudessa 3200€. Meilläkin ostetaan sisäfilettä, mutta ei silti saada kauppaan tuollaisia rahoja tuhlattua. Tai ehkä teillä sitten ei muuta tehdäkään kuin syödään?

Tunnustetaan, että viikonloppuostokset tekee yleensä mies, koska pääsee aikaisemmin töistä, sillä menee siihen lähemmäs pari tuntia. Usein sillä on mukana jotain uutta ruuanlaittokonetta tai -tavaraa, ostaa uutuuspannut ja -kattilat tms. Eli tavallaan tuohon summaan kuuluu muutakin kuin ruokaa, mutta ei tietenkään esim. vaatteita (niitä ostetaankin mahdollisimman vähän). Tuolla aiemmin taisin mainita, että viikolla syödään aika paljon kaupan oman keittiön ruokia, taitavat olla kalliimpia kuin Saarioisten valmisruuat.

Se 600-800€/vk

Vierailija
38/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa menee viikossa. Hinnassa on vessapaperit, puhdistusaineet, juomat ym mukana. Mutta vaipat vauvalle on erikseen.

Meitä on 2 aikuista ja 3 lasta. Nuorin juo vielä äidinmaitoa, ei syö.

Äiti ja lapset syövät kaikki ateriat kotona. Isä syö päivällä arkisin töissä, viikonloppuisin ja iltaisin kotona.

Vierailija
39/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen stroganoffinkin sisäfileestä, on paljon parempaa. Miksi pitäisi ostaa ruokaa edullisesti? Meillä ei ole rahasta kiinni. Ja kokataan paljon itse. Mehutkin teen mehulingolla tuoreista hedelmistä. Ei olla uusavuttomia ruuanlaitossa. Se, jolla menee 600-800€/vk

Tunnustetaan, että viikonloppuostokset tekee yleensä mies, koska pääsee aikaisemmin töistä, sillä menee siihen lähemmäs pari tuntia. Usein sillä on mukana jotain uutta ruuanlaittokonetta tai -tavaraa, ostaa uutuuspannut ja -kattilat tms. Eli tavallaan tuohon summaan kuuluu muutakin kuin ruokaa, mutta ei tietenkään esim. vaatteita (niitä ostetaankin mahdollisimman vähän). Tuolla aiemmin taisin mainita, että viikolla syödään aika paljon kaupan oman keittiön ruokia, taitavat olla kalliimpia kuin Saarioisten valmisruuat.

Se 600-800€/vk

laskea mukaan? Huh taas mitä järjen jättiläisiä...

Vierailija
40/74 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... menee noin 250e viikossa, 2 aikuista ja vauva. Tässä on mukana myös vaipat, pesuaineet jne. Ostetaan hyvälaatuista lihaa, ei valmisruokia. Luomutuotteisiin ei kuitenkaan jää juuri rahaa. Itse tehdään leipä ja pullat.

Meillä muuten menee aika valjon rahaa leivän päällisiin, juustoon ja leikkeleisiin. Kasviksissa säästetään niin että ostetaan kalliiden tomaattien sijasta appelsiineja ja porkkanaa ym. sillä hetkellä halvempaa. Olen mielestäni tarkka kuluttaja kaupassa ja kovasti ihmetyttää että 3 lapsen perhekin pärjää 100e.. Syöttekö sitten koti vai eines ruokaa?

no

in