Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisille lapsen sukupuoli raskausaikana on suurempi kuin Valtiosalaisuus.??

Vierailija
26.03.2011 |

Poikkeuksia tietty on kuten minä ja muutamat muut lähipiirissä. Mutta suurin osa varjelee sukupuolta kuin suurinta salaisuutta tässä maailmassa?

Onko heillä itsellään joku pettymys sitä kohtaan tai mistä johtuu?

Tietenkään kaikki ei tiedä sukupuolta etukäteen mutta puhunkin nyt niistä jotka sen lähes 100% varmuudella ovat saaneet tietää.

No pitäkää sukupuolenne, eipä sillä ole mitään väliä mun elämään kumman saatte.

Sama juttu muuten lapsen nimistä sitten....

Pihtaillaan vaikka 3-4 kk, kunnes pappi sanoo aamen.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan myös kummatkin asuttu iso osa elämästä pois Suomesta, ehkä sillä on yhteyttä.

Heti kun saatiin tietää sukupuoli kerrottiin kaikille jotka kysy, miksi ei? Ja jos olisi sattunut tulemaan sittenkin eri sukupuolen edustaja, niin eipä tuo olisi iso juttu ollut. Nimi kerrottiin sitten tekstarilla kaikille heti vauvan synnyttyä.

En myös ymmärrä, miksi tietoa pitää pihtailla, jos tieto on hallussa. Mutta eipä tuo olekaan minun tehtäväni ymmärtää kaikkia muita:)

Vierailija
42/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimen salailu on tullut tutuksi vasta aikuisiällä. Ei mun suvussa ja muussa lähipiirissä ollut tapana, että lapsen nimeä ei kerrottu etukäteen. Siksi tulee aina hämmentynyt olo, kun sanotaan, että se on perinne.

Sukupuolen pimitykseen en ole vielä törmännyt. Useimmat tuntemani vanhemmat eivät ole kysyneet sukupuolta, joten hekään eivät ole sitä tienneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudesta sovi kysellä mitään. Jos kysytään tietääkö vauvan sukupuolen niin imaistaan herne nenään kun kehdataan moista kysellä. Luinpa hiljattain jostain että lasketun ajan kyseleminenkin on nykyään moukkamaista ja siitäkin sopii loukkaantua. Toisaalta, jos ei kysy mitään niin sitten itketään kun ketään ei kiinnosta.

Vaikea tietää mitä sitä sopii sitten enää puhua, onko parasta kartella raskaana olevia kokonaan?

Vierailija
44/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä miksi joillekin sillä lapsen sukupuolella on niin suuri merkitys että se pitää saada etukäteen tietää. Joka tapauksessa sieltä on tulossa lapsi, oma persoonansa, olipa sitten tyttö tai poika. Muutenkin tuttavapiirissä on useampikin tapaus kuinka ultrassa näkyi tyttö, mutta poika tulikin.

Nimestä taas, en nimeä etukäteen mainostele, koska tosiaan se voi vielä muuttuakin. Muutenkin lapsen synnyttyä ensin "maistelemme" nimeä keskenämme ennen paljastamista, olipa se sitten ristiäisissä tai muuten.

Minulle taas tulee näistä sukupuolen ja nimen etukäteen paljastajista kuva tyypillisestä nykyhetken heti-mulle-kaikki-tänne, en- odota-hetkeäkään-mentaliteetti.

Vierailija
45/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heille kuuluu kaikki toisten ihmisten asiat?

Minulla on elämässäni paljon asioita, joista en halua kaikkien kanssa keskustella.

Enkä ymmärrä niitä, jotka ovat niin sairaalloisen kiinnostuneita toisten asioista, että vetävät herneet syvälle jos joku ei esim. kerro syntyvän lapsen sukupuolta. Haloo, kannattaisiko hankkia oma elämä? Voin ihan rehellisesti sanoa, että minua ei kiinnosta lainkaan mitä sukupuolta kenenkin lapset ovat. Sen vuoksi en ikinä edes kysy raskaana olevalta, että kumpi on tulossa.

Onko ap näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat, että kaikkia muita kiinnostaa sinun tulevan lapsesi sukupuoli, synnytystarinat, imetykset, kakkavaipat jne? Toisilla kun ei tunnu olevan mitään rajaa sen suhteen mitä haluaa toisten kanssa jakaa.

Vierailija
46/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä miksi joillekin sillä lapsen sukupuolella on niin suuri merkitys että se pitää saada etukäteen tietää. Joka tapauksessa sieltä on tulossa lapsi, oma persoonansa, olipa sitten tyttö tai poika. Muutenkin tuttavapiirissä on useampikin tapaus kuinka ultrassa näkyi tyttö, mutta poika tulikin. Nimestä taas, en nimeä etukäteen mainostele, koska tosiaan se voi vielä muuttuakin. Muutenkin lapsen synnyttyä ensin "maistelemme" nimeä keskenämme ennen paljastamista, olipa se sitten ristiäisissä tai muuten. Minulle taas tulee näistä sukupuolen ja nimen etukäteen paljastajista kuva tyypillisestä nykyhetken heti-mulle-kaikki-tänne, en- odota-hetkeäkään-mentaliteetti.

Ei ole minun ongelma se, että joku ei tiedä rauskaudestani, saatika lapsen sukupuolesta, saatika nimestä kunnes asia tulee ajankohtaiseksi! Jokainen vetäköön hernut nenään mistä haluaa, mutta pitäisi myös muistaa että kaikilla esim. raskaus/lapsensaanti ei ole itsestäänselvyys!

Vierailija
47/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kerrottu niille jotka on kysyneet, ja ekan lapsen ensimmäinen nimi kerrottiin sairaalassa heti, kun kerran tiedettiin se. Toisella ei ole vielä nimeä. Sitä nimen salailua en ymmärrä, siis niissä tapauksissa kun vanhemmat sen oat päättäneet viikkoja ennen ristiäisiä. Kaste ei edes ole ensisijaisesti nimenantojuhla. Toisaalta eniten ihmettelen ehkä niitä, jotka pyörittelee kaikkien kuullen useita nimivaihtoehtoja siihen hetkeen saakka kun nimi pitää päättää. Ja sitten hermostuvat, jos niitä vaihtoehtoja sanallakaan kommentoi.

Vierailija
48/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun se rakenneultrassa rv21 selvisi. Tutut ehkä luulivat, että puhuin sikiöstä vain työnimellä, mutta kyllä se oli jo se nimi minkä olin päättänyt lapselleni antaa.

Vierailija
49/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin, että miksi pitäisi kertoa? Niin miksi??? Ostakaa unisex-lahjoja, se on ihan viisasta muutoinkin, kun ultran arviokaan ei ole ihan varma.

Minun tuttavapiirissäni osa kertoo ja osa ei. Ja molemmat ihan ok minulle. Turha vetää sitä hernettä nenään (niinkuin ap ja muutama muu on selvästi tehnyt vaikkei myönäkään). Itse emme ole kertoneet, eikä siihen sen kummempia syitä edes ole. Enkä koe, että tämä olisi asia jonka olisin edes velvollinen perustelemaan.

Vierailija
50/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ainakaan halua tietää etukäteen kumpi tulee. se kuuluu siihen ihanaan odotukseen. ja nimi on juuri siksi salaisuus että ihanaa sitten paljastaa se kastejuhlissa.

Vierailija
51/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin nimi selviää vasta lapsen synnyttyä. lapsen näkeminen vahvistaa jonkun nimivaihtoehdoista, ehkä lapsi ei näytäkään yhtään miettimältäni nimeltä ja saakin ihan muun nimen, on pareja jotka tosiaan miettivät nimeä kasteeseen asti kuumeisesti =) mitä sitä ihmettelemään, kukin omalla ajallaan =)

Vierailija
52/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että ystäväni tietää kumpaa odottavat ja pyysi minulta vanhoja lastenvaatteita. No on aika hemmetin hankala tietää minkälaisia hänelle varastoista kaivan kun niitä kovin neutraaleja ei ole eikä suotu kertomaan kumpi on tulossa. Itsellä muutto edessä enkä kyllä ala montaa kertoja varastoja penkomaan.

Nimen pihtaamisen ymmärrän jos ei ole itskään siitä varma.. meillä aina päätetty viime hetkillä.

Vierailija
53/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että ystäväni tietää kumpaa odottavat ja pyysi minulta vanhoja lastenvaatteita. No on aika hemmetin hankala tietää minkälaisia hänelle varastoista kaivan kun niitä kovin neutraaleja ei ole eikä suotu kertomaan kumpi on tulossa. Itsellä muutto edessä enkä kyllä ala montaa kertoja varastoja penkomaan.

Nimen pihtaamisen ymmärrän jos ei ole itskään siitä varma.. meillä aina päätetty viime hetkillä.

ehkä joillakin voi olla, mutta huomattava valtaosa on ihan vain uteliaita. Tuossa tapauksessa aika vaikea kuvitella, että kaverisi pyytää vaatteita, muttei suostu paljastamaan kumman värisiä tarvitsisi. Ehkä on sitten valmis pukemaan pojan tytönvaatteisiin ja toisinpäin. Anna molempia, eihän se sinun ongelmasi ole.

Vierailija
54/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska odotan itsekin vauvaa, en halua kaikkia vaatteita eteenpäin antaa vielä..

Vierailija
55/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että osataan sitten ostaa oikeita vaatteita tms. Voi kiesus. Se lapsi on sielä laitoksellakin muutaman päivän sen syntymän jälkeen. Siinäkin vaiheessa voi ostaa niitä sopivia vauvalahjoja.

Vierailija
56/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietenkään tarkoita niitä, jotka eivät itse selvitä sukupuolta, tai jos siihen halutaan selittää syy, että sukupuolella ei merkitystä. Tai nimestä, jos halutaan vaikka vielä miettiä, tuleeko se nimi olemaan suunniteltu tms. Tarkoitan nimenomaan niitä surkuhupaisia ihmisiä, jotka (ihan vaikka kysymättäkin) hehkuttavat kuinka nimi on valittu ja se on nyt Salaisuus, joka Paljastetaan Sitten. Kun IHAN OIKEASTI, ei minua kiinnosta, naurattaa vain nuo, jotka luulevat olevansa kaiken keskipisteitä, heille ja heidän perheelleen varmaan merkityksellinen asia mutta... Hauskinta, kun yksissä ristiäisissä, kun Nimeä ei oltu kenellekään lähisukulaisille oltu paljastettu, niin isovanhemmat sitten eivät ristiäisten jälkeenkään tajunneet, mikä se nimi oli vaan sanoivat väärin ja tästä vanhemmat veti herneen nenään...

Vierailija
57/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

periksi muun maailman tavoille. Olen reilu kolmekymppinen, ja jos kymmenen vuotta sitten olisi kysytty, olisin pitänyt tiedon pihtaamista ihan normaalina, niinhän kaikki tekee ja kuuluu tehdä.

Nyt taas ajattelen, että vauvan sukupuolen kertominen rakenneultran jälkeen ja vauvan syntymästä tiedottaminen vauvan nimellä on "uutta maailmaa".

O tempore morales, vai miten se meni. Hämmästelyn ja kumpikampi-vaiheen jälkeen saavuttanemme vaiheen "kukin tyylillään" varmaankin noin kymmenen vuoden päästä. Sitten kukaan ei enää muistakaan, että tästäkin asiasta oikein keskusteltiin ammoin.

Vierailija
58/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

O tempore morales, vai miten se meni.

Ole hyvä.

Vierailija
59/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulainen kävi 4-d-ultrassa ja kertoi siitä ja että sukupuoli on tiedossa ja silloin minusta oli aika luontevaa jatkaa keskustelua tyyliin "ai jaa, no kumpis sieltä on tulossa" ja vastaus oli että me kerrotaan se sitten kun on syntynyt. Vähän ihmettelin että miksi pitää sitten ylipäänsä kertoa että sukupuoli on tiedossa jos sitä tietoa aikoo pantata :D Oikeasti, tuttujen lasten sukupuolella ei ainakaan minulle mitään merkitystä joten siksi huvittaa tällaiset salailut, tuntuu pelkältä (lapselliselta) huomion hakemiselta.

Vierailija
60/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha siitä on netin keskustelupalstalla keuhkota.

Minua ei kiinnosta vähääkään tietää tuttavapiirin odottajien lapsen sukupuolta eikä nimeä ennen kuin he haluavat sen kertoa.

Miksi tällainen asia yleensä vaivaa muita? Olisiko syynä oman elämän tylsyys?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan