Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisille lapsen sukupuoli raskausaikana on suurempi kuin Valtiosalaisuus.??

Vierailija
26.03.2011 |

Poikkeuksia tietty on kuten minä ja muutamat muut lähipiirissä. Mutta suurin osa varjelee sukupuolta kuin suurinta salaisuutta tässä maailmassa?

Onko heillä itsellään joku pettymys sitä kohtaan tai mistä johtuu?

Tietenkään kaikki ei tiedä sukupuolta etukäteen mutta puhunkin nyt niistä jotka sen lähes 100% varmuudella ovat saaneet tietää.

No pitäkää sukupuolenne, eipä sillä ole mitään väliä mun elämään kumman saatte.

Sama juttu muuten lapsen nimistä sitten....

Pihtaillaan vaikka 3-4 kk, kunnes pappi sanoo aamen.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua tietää lapsen sukupuolta ennen kuin se syntyy. Nimen pihtailusta en osaa sanoa, tuskin aion sitä salailla.

Vierailija
2/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulossa. Nimet on valmiina molemmille ja ne eivät ole mikään salaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai kulttuuriimme ja vanhoihin taikauskoihin. Mielenkiintoinen ilmiö kylläkin. Olen paluumuuttaja ja koska olen elänyt suurimman osan aikuisuudestani muualla kuin Suomessa, tuntuu tämä minustakin uudelta ja oudolta.

Vierailija
4/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut merkitystä. Nimeä ei kerrottu etukäteen koska nimi päätettiin lopullisesti ilta ennen ristiäisiä. Joten jos sua ei kiinnosta niin miksi asia sinua vaivaa?

Vierailija
5/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimetkin jo ennen synnytystä.

Ai niin, kumpikaan meistä ei ole ihan suomalainen :D

Eikä taikauskoinen ;)

Vierailija
6/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikin lähinnä varmaan kohdistettu niille, jotka TIESIVÄT syntyvän lapsen sukupuolen jo odottaessaan. Aina noita jeesustelijoita riittää joka ketjuun.

Minusta se lapsen sukupuolen kertomattomuus on vain huomion halua. Halutaan, että syntyvä lapsi kiinnostaa ainakin sen sukupuolen verran myös muita sitten synnyttyään.

Vierailija
7/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä sitä siksi halua kuuluttaa. Ultrassakin on erehtymisen mahdollisuus.

Vierailija
8/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai kulttuuriimme ja vanhoihin taikauskoihin. Mielenkiintoinen ilmiö kylläkin. Olen paluumuuttaja ja koska olen elänyt suurimman osan aikuisuudestani muualla kuin Suomessa, tuntuu tämä minustakin uudelta ja oudolta.

ja asun edelleenkin. Meilla on auliisti kerrottu heti kun on tiedetty (ja kumma kylla taalla pain maailmaa ultraava gyne osaa kylla yleensa kertoa ihan oikein sukupuolen, toisin kuin Suomessa jossa se tuntuu olevan tolkuttoman vaikeaa... ;-)) ja nimikin on kerrottu kaikille heti kun se on keksitty (jo raskausaikana, koska taalla se taytyy kertoa heti synnytyssalissa).

Vierailija
9/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[(ja kumma kylla taalla pain maailmaa ultraava gyne osaa kylla yleensa kertoa ihan oikein sukupuolen, toisin kuin Suomessa jossa se tuntuu olevan tolkuttoman vaikeaa... ;-))

Olen työssäni usein kysynyt kumpi tulossa, eikä ikinä ole ultrassa erehdytty. Luulen, että se on harvinaista, että olisi väärin sanottu.

Vierailija
10/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerrottiin sukupuoli heti kaikille kun saatiin tietää ultrassa viikolla 20.

Nimeä ei kerrota ennen nimijuhlaa kahdesta syystä. Halutaan eka mieheni kanssa olla aivan varmoja annetaanko just se nimi ja toisekseen jos päädytään se antamaan, niin en halua että joku mua ennen synnyttänyt on mahdollisesti pitänyt sitä loistavana ideana ja mennyt antamaan sen..

Vierailija
11/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksia tietty on kuten minä ja muutamat muut lähipiirissä. Mutta suurin osa varjelee sukupuolta kuin suurinta salaisuutta tässä maailmassa?

Onko heillä itsellään joku pettymys sitä kohtaan tai mistä johtuu?

Tietenkään kaikki ei tiedä sukupuolta etukäteen mutta puhunkin nyt niistä jotka sen lähes 100% varmuudella ovat saaneet tietää.

No pitäkää sukupuolenne, eipä sillä ole mitään väliä mun elämään kumman saatte.

Sama juttu muuten lapsen nimistä sitten....

Pihtaillaan vaikka 3-4 kk, kunnes pappi sanoo aamen.

Mä kerroin sukupuolen niille, joille huvitti kertoa, ja toisille sitten en. Nimi kerrotaan ristiäisissä ja sillä siisti.

Vierailija
12/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimestä kunnioitin vanhaa taikauskoa =)

tosin itsellekin se nimi oli vasta lopullisesti selvillä ristiäisaamuna. sairaalan papereissa oli ihan toinen nimi, lapsi ei vaan ollut se ekan nimensä "näköinen"

Vierailija
13/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nimi pitää kertoa heti synnytyssalissa?

kaikissa lapsen papereissa. Ja tietysti kyseessa on myos tapa, ihan niinkuin Suomessa on toisenlainen tapa - ei siina sen suurempaa syyta tarvita. Ei taalla sita kukaan koe ongelmana, kun eivat muusta tieda. Ja kaikki siis keksivat nimet jo raskausaikana. Ja sitapaitsi jo 3 paivan paasta synnytyksesta se pitaa myos rekisteroida kunnassa (mutta kunnan tyontekija tulee kylla synnarille).

Vierailija
14/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli kerrottiin läheisille mutta ei kaikille puolitutuille. Tavallaan pidin sitä yksityisasiana. En olisi välttämättä kertonut raskaudestakaan, jos se ei olisi näkynyt.

Nimi kerrottiin yhteisesti isommalle joukolle pian sen jälkeen, kun se varmasti tiedettiin eli oltiin lähetetty lomake maistraattiin. Siskoni perheineen tosin tiesi etukäteen vahingossa, koska sattui tulemaan kun mieheni käytti nimeä. Oli kiva saada nimen julkistamisesta sellainen vähän erikoisempi hetki vaikka juhlaa ei järjestettykään eli paikalla olivat molemmat isovanhemmat ja muita läheisiä.

Vierailija
15/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vaan paljon ihanampi fiilis sitten hormonihöyryissä nyytti kainalossa soittaa lähimmille ihmisille ja kertoa se sukupuoli :D sori jos se sua jotenkin häiritsee.

Vierailija
16/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä rakastan suomalaisia perinteitä. Tiesitkö ap että ennen vanhaan uskotiin että jos lapsen nimi paljastetaan ennen ristiäisiä voi paholainen kutsua lapsen nimellä luokseen? Itse en teitenkään sellaiseen usko mutta haluan silti kunnioittaa vanhoja suomalaisia perinteitä enemmän kuin mitään esim jenkkitapoja.

Vierailija
17/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ap:n napaa kaivelee?

Vierailija
18/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei suomalaisten tapa toimia kelpaa? Sille nimen kertomattomuudelle muuten löytyy historiasta ja uskomuksista selitys ihan kuten edellinen kertoi...vanhoja tapoja vaan on kiva kunnioittaa. Mua ei hetkauta yhtään miten jossain muualla toimitaan minä asun Suomessa. Ei muakaan häiritse jos joku kuuluttaa kaiken heti mut miksi mun tapani toimia tuntuu ärsyttävän apta?

Vierailija
19/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näille jotka jatkuvasti sitä kyselee en edes halua kertoa ennen syntymään..

Nimen kanssa taas ajattelen niin että me ei edes vielä tiedetä varmasti minkä niminen lapsestamme tulee. Toisekseen (täälläkin sen näkee) kun menet sanomaan nimen ennen kuin se on virallisesti papereissa saat kuulla kymmeniä parempia vaihtoehtoja. Vaikka nimi tulee tasan meidän lapselle, ei kenekään muun lapselle.

Vierailija
20/73 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nimi pitää kertoa heti synnytyssalissa?

kaikissa lapsen papereissa. Ja tietysti kyseessa on myos tapa, ihan niinkuin Suomessa on toisenlainen tapa - ei siina sen suurempaa syyta tarvita. Ei taalla sita kukaan koe ongelmana, kun eivat muusta tieda. Ja kaikki siis keksivat nimet jo raskausaikana. Ja sitapaitsi jo 3 paivan paasta synnytyksesta se pitaa myos rekisteroida kunnassa (mutta kunnan tyontekija tulee kylla synnarille).

Sama meillä, mutta valitettavasti kunnan työntekijä ei kyllä tule synnärille. Jos on yksinhuoltaja, niin saa kyllä kätilön mukaansa sen rekisteröimispaperin viemisreissulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan