Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisille lapsen sukupuoli raskausaikana on suurempi kuin Valtiosalaisuus.??

Vierailija
26.03.2011 |

Poikkeuksia tietty on kuten minä ja muutamat muut lähipiirissä. Mutta suurin osa varjelee sukupuolta kuin suurinta salaisuutta tässä maailmassa?

Onko heillä itsellään joku pettymys sitä kohtaan tai mistä johtuu?

Tietenkään kaikki ei tiedä sukupuolta etukäteen mutta puhunkin nyt niistä jotka sen lähes 100% varmuudella ovat saaneet tietää.

No pitäkää sukupuolenne, eipä sillä ole mitään väliä mun elämään kumman saatte.

Sama juttu muuten lapsen nimistä sitten....

Pihtaillaan vaikka 3-4 kk, kunnes pappi sanoo aamen.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nämä salailevat hehkuttavat itse koko ajan, kun sitten joskus vasta paljastavat. Ei toisaalta heille kehtaa myöskään sanoa, että kun mua ei kiinnosta ollenkaan, vaikket sitä nimeä ikinä kertoisi...

Vierailija
62/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin nimellä ja ristiäisillä olisi mitään tekemistä toistensa kanssa. Nimiäisllä nyt tietysti on.

Eiköhän sen pihtaamisen syy ole huomion hakeminen. Halutaan olla niiiiin salaperäisiä. Ihan kuin muita oikeasti kiinnostaisi. Kunhan nyt kysytään ihan kohteliaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

periksi muun maailman tavoille. Olen reilu kolmekymppinen, ja jos kymmenen vuotta sitten olisi kysytty, olisin pitänyt tiedon pihtaamista ihan normaalina, niinhän kaikki tekee ja kuuluu tehdä.

N

Vasta aikuisiällä olen törmännyt siihen, että jotkut tekevät näin.

Vierailija
64/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimi on juuri siksi salaisuus että ihanaa sitten paljastaa se kastejuhlissa.

niin ettei sitten kastejuhlissa tule tahattomia repsahduksia, kun Jormiel Luca Ronan Ryypposen nimi julkistetaan.

Vierailija
65/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan sitten puhuttu joko tytöstä tai pojasta. Kolmannen kohdalla puhuin erään kaverini kanssa meille syntyvästä tyttövauvasta ja hän loukkantui kun kerroin sukupuolen - HÄN olisi halunnut tietää sen vasta syntymän jälkeen. Mun mielestä on aivan meidän perheen asia halutaanko pitää asia salaisuutena vai ei, ja muiden on sitten tyytyminen siihen mitä me ollaan päätetty. En tosiaankaan ala kyselemään jokaiselta erikseen että saanko sinun kuulleen puhua tyttövauvasta vai puhunko pelkästä vauvasta.

Vierailija
66/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teitä ei (oikeasti) kiinnosta lapsen sukupuoli, niin miksi sitten vaivaudutte asiasta täällä edes avautumaan. Jokaisen oma asia kertooko vai jättääkö kertomatta niin sukupuolen kuin nimenkin.

Vierailija
67/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo toteutuu nyt tässä AIKUISTEN kesken. Kun joku ei jaksa odottaa raskaus aikaa ja sitten kasteaikaa, kun pitää saada heti tietää. Heti mulle kaikki nyt!

Kyllä teillä on hätä.

Vierailija
68/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teitä ei (oikeasti) kiinnosta lapsen sukupuoli, niin miksi sitten vaivaudutte asiasta täällä edes avautumaan. Jokaisen oma asia kertooko vai jättääkö kertomatta niin sukupuolen kuin nimenkin.

ei nimi eikä sukupuoli.

Vierailija
69/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaten kuin tuota laskettua aikaakin. Yleensä raskaana olevat tykkää puhua siitä raskaudestaan mutta ehkä se sitten onkin kielletty aihe...? Ei mua oikeasti kiinnosta masuasukin yksityiskohdat tai muut, olenpahan vain yrittänyt olla kohtelias.

Vierailija
70/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän olla kohtelias ja heittää small talkia.

Ja jos vauva on ruma eikä oikein keksi mitään kehuttavaa niin saa kätevästi vaihdettua puheenaihetta kun alkaa kyselemään nimiä. Jos se edes olisi kaunis.

Vierailija
71/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaten kuin tuota laskettua aikaakin. Yleensä raskaana olevat tykkää puhua siitä raskaudestaan mutta ehkä se sitten onkin kielletty aihe...? Ei mua oikeasti kiinnosta masuasukin yksityiskohdat tai muut, olenpahan vain yrittänyt olla kohtelias.

Itse olen lapseton, enkä todellakaan tiedä raskauksista tuon taivaallista. Ainoa asia, jonka varmasti tiedän liittyvän lapsensaamiseen on se, että yleensä se vauva on joko tyttö tai poika ja usein tämä kerrotaan vanhemmille jo ennen syntymää. Joten siitä voi sitten yrittää jutun juurta vääntää ja ikäänkuin esittää edes marginaalisesti kiinnostuneelta. Yleensä unohdan sen sukupuolen heti juttutuokion jälkeen (jos se suvaitaan paljastettavan). Että näin paljon kiinnostaa.

Olen ap:n kanssa samaa mieltä siitä, että tahallinen salailu on naurettavaa huomionhakua. Aivan kuin me perheen ulkopuoliset oikein kihisisimme uteliaisuudesta tietää, mikä sieltä tulee...

Vierailija
72/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei kiinnosta pätkääkään toisten lasten nimet ja sukupuoli, ottaa vaan niin hemmetisti päähän, kun niitä ei kerrota minulle!!! Valitan täällä VAUVApalstalla joka asiasta vain kohteliaisuuden vuoksi vauvaihmisiä kohtaan! Se on sitä small talkia! Unohdan teidän vastaukset heti niiden lukemisen jälkeen! EI KIINNOSTA! Pihdatkaa vaan tietojanne.

Vierailija
73/73 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai kulttuuriimme ja vanhoihin taikauskoihin. Mielenkiintoinen ilmiö kylläkin. Olen paluumuuttaja ja koska olen elänyt suurimman osan aikuisuudestani muualla kuin Suomessa, tuntuu tämä minustakin uudelta ja oudolta.

ja asun edelleenkin. Meilla on auliisti kerrottu heti kun on tiedetty (ja kumma kylla taalla pain maailmaa ultraava gyne osaa kylla yleensa kertoa ihan oikein sukupuolen, toisin kuin Suomessa jossa se tuntuu olevan tolkuttoman vaikeaa... ;-)) ja nimikin on kerrottu kaikille heti kun se on keksitty (jo raskausaikana, koska taalla se taytyy kertoa heti synnytyssalissa).

En ole kuullut, että virheitä olisi tullut. Toisekseen, se ultraus tehdään sitten sen verran usein, että tiedetään varmaksi. Ja tosiaankaan sukupuoli tai nimi eivät ole mitään salaisuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan