Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi vasemmisto ei saa Suomessa enempää ääniä

Vierailija
24.03.2011 |

tai saa nähdä miten käy. Heidän ajatukset rimmaa niin täydellisesti duunarien kanssa. Tuntuu, että nämä nykyajan duunarit (keskipalkkaiset) haluavat olla jotain muuta ja eivät uskalla profiloitua siihen mitä todellisuudessa on. Haluavat olla kuten naapurin rikkaat, joilla on velaton talo ja autot. Nämä duunarit yrittää kovalla velalla näyttää ulkoisesti kuten he ja vielä menevät äänestämään porvareita, vaikka heidän etu se ei ole.

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä oikeasti ole mikään reilua, että se 8000 euroa kuussa tienaava yksin perhettä elättävä saa vähemmän käteen, kun kaksi noin parin tonnin palkkaa saavaa elättää perheensä. Suomen verotus on ihan sairasta. Miksi kannattaa raataa, kun siitä rangaistaan? Ei ole oikeudenmukaista.

http://evvk.com/progressio.html

Vierailija
122/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä oikeasti ole mikään reilua, että se 8000 euroa kuussa tienaava yksin perhettä elättävä saa vähemmän käteen, kun kaksi noin parin tonnin palkkaa saavaa elättää perheensä. Suomen verotus on ihan sairasta. Miksi kannattaa raataa, kun siitä rangaistaan? Ei ole oikeudenmukaista.

http://evvk.com/progressio.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä kateellinen köyhemmille vai mikä on ongelma?

esimerkiksi siten että vuokralla asuminen on usein kalliimpaa kuin omassa asuminen. Täytyy myöntää että jos tulee muutos että lapsilisiä ei huomioida toimeentulotuessa jään minäkin "köyhänä ja surkeana" kotiin makaamaan. Eli kyllä, käy vähän kateeksi lusmuja. Ei ne kyllä köyhempiä ole :D

Täytyy sanoa, että jos olisin työtön, niin en minä saisi tätä asuntoa maksettua missä nyt asun. eli miten se työtön voi asua kalliisti vuokralla. Ei tuet sitä vuokraa kata 100%

Totta kai pistää vihaksi, vituttaa ja ottaisin mielelläni minäkin osani tuosta "toimeentulotukiasiakkaan kurjasta" kohtalosta. Sinusta en tiedä eikä kiinnostakaan mutta ei meillä olisi varaa vuokralla asuva, ei todellakaan.

Vierailija
124/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://evvk.com/progressio.html" alt="http://evvk.com/progressio.html">http://evvk.com/progressio.html</a&gt;

Katsokaapa, mitä progressio saa aikaan, kun vain perheestä toinen tienaa ja toinen ei. Yllättäen kaksi pienituloista pärjääkin paremmin kuin yksi kovatuloinen ainoa perheenelättäjä. :(

Eli kahden työssäkäyvän kuuluisi saada vähemmän kuin yhden työssäkäyvän? Johan on, noin vasemmalla en ole minäkään vaikka vassari olenkin.

Isotuloisten kuuluu maksaa enemmän veroja kuin pienituloisten koska se on oikeudenmukaista. Suuri osa isiotuloisista ei olisi isotuloisia jos eivät olisi sattuneet syntymään maahan jossa on ilmainen koulutus ja muuta kivaa verorahoilla kustannettua toimintaa...

Vierailija
125/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta hyvinvointivaltion eteen pitää tehdä jotain, eikä niin että se otetaan niiltä köyhiltä yhtä paljon kuin rikkailta.

Vierailija
126/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi siten että vuokralla asuminen on usein kalliimpaa kuin omassa asuminen. Täytyy myöntää että jos tulee muutos että lapsilisiä ei huomioida toimeentulotuessa jään minäkin "köyhänä ja surkeana" kotiin makaamaan. Eli kyllä, käy vähän kateeksi lusmuja. Ei ne kyllä köyhempiä ole :D

Täytyy sanoa, että jos olisin työtön, niin en minä saisi tätä asuntoa maksettua missä nyt asun. eli miten se työtön voi asua kalliisti vuokralla. Ei tuet sitä vuokraa kata 100%

Totta kai pistää vihaksi, vituttaa ja ottaisin mielelläni minäkin osani tuosta "toimeentulotukiasiakkaan kurjasta" kohtalosta. Sinusta en tiedä eikä kiinnostakaan mutta ei meillä olisi varaa vuokralla asuva, ei todellakaan.

saataisiin 150€ asumistukea, jos oltaisiin molemmat miehen kanssa toimeentulotuella. Ei lapsia. Että ei sitä nyt missään lukaaleissa voi asua.

Vierailija
127/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta hyvinvointivaltion eteen pitää tehdä jotain, eikä niin että se otetaan niiltä köyhiltä yhtä paljon kuin rikkailta.

me pienituloiset työssä käyvät jotka raadamme perse ruvella ja toiset saa kotona makaamalla saman? Katsos kun elätin ja suurituloisen väliin mahtuu muutakin.

Vierailija
128/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me pienituloiset työssä käyvät jotka raadamme perse ruvella ja toiset saa kotona makaamalla saman? Katsos kun elätin ja suurituloisen väliin mahtuu muutakin.

Jos niin on niin olet todella tyhmä että teet töitä

Vierailija
129/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saataisiin 150€ asumistukea, jos oltaisiin molemmat miehen kanssa toimeentulotuella. Ei lapsia. Että ei sitä nyt missään lukaaleissa voi asua.

en minä voi tietää eikä kiinnosta missä ja miten SINÄ asut. Minä vertaan vain ja ainoastaan omaan tilanteeseen kun viimeksi juuri eilen sain kuulla kuinka 2 työttömän perhe saa tukia 2010 euroa, me saamme saman työtä tekemällä. Ja heillä isompi ja kalliimpi asunto kuin meillä. Hassua että tuilla elävillä varaa kalliimpaan asuntoon.

Vierailija
130/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten voi asua kalliisti vuokralla?? :D No esimerkiksi täällä ei kukaan asuisi rivarineliössä kaikkiaan 700 eurolla mitä me teemme nyt omassa asunnossa. Eli toimeentulotuella elävä voisi asua vaikka 900 euron kämpässä ja silti käteen jäisi enemmän tai sama kuin meille vaikka mun 9,34 euron tuntipalkka muuttuis 10 euroon ja verottomaksi =) Hyysäystä, hyysäystä.

on jo osoitus siitä, että teidän taloudellinen tilanne ei ole täysin toivoton. Pankit eivät nimittäin myönnä täysin persaukisille lainaa, vaikka turhan löyhäkätisiä ovatkin viime aikoina olleet. Vuokralla asuvat ovat aina huonommassa asemassa taloudellisesti kuin omassa asuvat.

Toiseksi, te maksatte joka kuukausi palkastanne itsellenne säästöön. Eli kun lyhennätte asuntolainaa, samaan aikaan kasvatatte pääomaanne ja saatte siihen verohelpotustakin. Köyhän vuokralaisen tuet menevät kaikki heti uudelleen kiertoon ja tuottavat siten lisää verorahoja valtiolle mm. pääomaverotulojen ja alv:n muodossa.

Vierailija
131/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

&lt;a href="<a href="http://evvk.com/progressio.html" alt="http://evvk.com/progressio.html">http://evvk.com/progressio.html</a&gt;" alt="<a href="http://evvk.com/progressio.html" alt="http://evvk.com/progressio.html">http://evvk.com/progressio.html</a&gt;"&gt;<a href="http://evvk.com/progressio.html&lt;/a&gt;" alt="http://evvk.com/progressio.html&lt;/a&gt;">http://evvk.com/progressio.html&lt;/a&gt;</a&gt;

Katsokaapa, mitä progressio saa aikaan, kun vain perheestä toinen tienaa ja toinen ei. Yllättäen kaksi pienituloista pärjääkin paremmin kuin yksi kovatuloinen ainoa perheenelättäjä. :(

Eli kahden työssäkäyvän kuuluisi saada vähemmän kuin yhden työssäkäyvän? Johan on, noin vasemmalla en ole minäkään vaikka vassari olenkin.

Isotuloisten kuuluu maksaa enemmän veroja kuin pienituloisten koska se on oikeudenmukaista. Suuri osa isiotuloisista ei olisi isotuloisia jos eivät olisi sattuneet syntymään maahan jossa on ilmainen koulutus ja muuta kivaa verorahoilla kustannettua toimintaa...

Oletko ihan pihalla? Jos haluaa nostaa toimeentuloaan tekemällä ylitöitä niin niistäpä rapsahtaakin kovemman verotuksen mukaan, eli rangaistaan siitä kun on ahkera. Ei mitään järkeä! Kyllä minusta on ihan oikeudenmukaista, että pitäisi katsoa, montako henkeä sillä palkalla elätetään, jos perheessä on vain yksi tulonsaaja! Nythän sitä asiaa ei huomioida.

Jokaisella on mahdollisuus lukea mihin ammattiin haluaa, joten isotuloisuus on tavallaan myös oma valinta. Olen tätä mieltä, vaikka olenkin valinnut itselleni akateemisen pienituloisen ammatin. Olisin voinut valita toisinkin. En silti koe oikeudekseni mennä hyvätuloisten kukkarolle!

Vierailija
132/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin on niin olet todella tyhmä että teet töitä

ja suoraselkäisenä olen itseäni pitänyt ja sitä olenkin lusmuihin verrattuna mutta totta on se, että kamelin selkä alkaa taittua ja kulissiero onkin jo suunnitteilla =)

Vierailija
133/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä voi tietää eikä kiinnosta missä ja miten SINÄ asut. Minä vertaan vain ja ainoastaan omaan tilanteeseen kun viimeksi juuri eilen sain kuulla kuinka 2 työttömän perhe saa tukia 2010 euroa, me saamme saman työtä tekemällä. Ja heillä isompi ja kalliimpi asunto kuin meillä. Hassua että tuilla elävillä varaa kalliimpaan asuntoon.

Lapsilisät on siihen varmaan laskettu, työttömyyskorvaukset / toimeentulotuki ja asumistuki. Ja meneehän tuosta summasta verot. eli eipä kovinisot ole tulot lapsiperheelle.

Vierailija
134/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten voi asua kalliisti vuokralla?? :D No esimerkiksi täällä ei kukaan asuisi rivarineliössä kaikkiaan 700 eurolla mitä me teemme nyt omassa asunnossa. Eli toimeentulotuella elävä voisi asua vaikka 900 euron kämpässä ja silti käteen jäisi enemmän tai sama kuin meille vaikka mun 9,34 euron tuntipalkka muuttuis 10 euroon ja verottomaksi =) Hyysäystä, hyysäystä.

on jo osoitus siitä, että teidän taloudellinen tilanne ei ole täysin toivoton. Pankit eivät nimittäin myönnä täysin persaukisille lainaa, vaikka turhan löyhäkätisiä ovatkin viime aikoina olleet. Vuokralla asuvat ovat aina huonommassa asemassa taloudellisesti kuin omassa asuvat. Toiseksi, te maksatte joka kuukausi palkastanne itsellenne säästöön. Eli kun lyhennätte asuntolainaa, samaan aikaan kasvatatte pääomaanne ja saatte siihen verohelpotustakin. Köyhän vuokralaisen tuet menevät kaikki heti uudelleen kiertoon ja tuottavat siten lisää verorahoja valtiolle mm. pääomaverotulojen ja alv:n muodossa.

kun nettotulot olivat 1700 euroa =) Oma asunto on ainoita syitä miksi työssä käynkin, tuskin kauaa jos tämä politiikka ja hyysäys jatkuu.

Vierailija
135/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät on siihen varmaan laskettu, työttömyyskorvaukset / toimeentulotuki ja asumistuki. Ja meneehän tuosta summasta verot. eli eipä kovinisot ole tulot lapsiperheelle.

mitä väliä mitä tukia. Enemmän saavat kuin me + kaiken lisäksi harkinnanvaraista sossusta vaikka makaavat vain kotona. Avatkaa idiootit silmänne ja todetkaa se, että toimeentulotuella elävät eivät todellakaan ole mitään köyhiä kurjimuksia!

Vierailija
136/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on mahdollisuus lukea mihin ammattiin haluaa, joten isotuloisuus on tavallaan myös oma valinta. Olen tätä mieltä, vaikka olenkin valinnut itselleni akateemisen pienituloisen ammatin. Olisin voinut valita toisinkin. En silti koe oikeudekseni mennä hyvätuloisten kukkarolle!

Joten aivan älytön veto. Tällä verosysteemillä maksat 23% ihan jokaisesta tavarasta ja tuotteesta, kuten rikkaatkin. Eli onko nyt hyvä, kun alvia vielä nostetaan

Vierailija
137/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tiedän näitä perheitä, jotka elävät tuilla leveämmin kuin työssäkäyvät. Vielä kehtaavat tulla leveilemään, ettei ole työmatkakuluja, kiireitä ym. Näillä on vielä mahdollisuus säästää lisää, kun on hurjasti vapaa-aikaa kierrellä kirppareita, kirjastoja ja kierrätyskeskuksia. Pienipalkkaisella työssäkäyvällä ei ole sitä vapaa-aikaa saada samalla tavalla arjen säästöjä ja käteen jää rahassa työtä tekemällä saman verran kuin tuilla elävällä kotona makaamalla.

Vierailija
138/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pysty samaan elintasoon kuin minä =)

Vierailija
139/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten aivan älytön veto. Tällä verosysteemillä maksat 23% ihan jokaisesta tavarasta ja tuotteesta, kuten rikkaatkin. Eli onko nyt hyvä, kun alvia vielä nostetaan

Nostetaan vaan alvia, sillä se on kohti tasaverotusta menemistä. Mutta samalla pitäisi keventää palkkaverotusta, jotta olisi varaa ostaa tuotteita, joissa on kovempi alv. Minä olen sitä mieltä, että työtä pitää kannattaa tehdä ja siihen kannustaa, ei rangaista. Nykyinen verotus rankaisee sitä, joka haluaa tehdä esim. ylitöitä ja yrittää kohentaa siten omaa talouttaan.

Vierailija
140/187 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kummallinen väärinkäsitys elää sitkeässä suomalaisissa, jotka luulevat että ylityöt tai sivutoiminen työ on jotenkin erikseen kovemmin verotettavaa tuloa. Toki niistä ennakkopidätetään enemmän veroa, mutta koko laskelma perustuu siihen mitä tulet tienaamaan koko vuoden aikana. Eli rautalangasta vääntäen, henkilö joka tienaa 35000 euroa vuodessa normaalityössä maksaa tasan saman verran veroja kuin henkilö, joka tienaa 25000 euroa yhdestä työstä ja 10000 euroa ylityöstä/sivutoimesta.

Oletko ihan pihalla? Jos haluaa nostaa toimeentuloaan tekemällä ylitöitä niin niistäpä rapsahtaakin kovemman verotuksen mukaan, eli rangaistaan siitä kun on ahkera. Ei mitään järkeä! Kyllä minusta on ihan oikeudenmukaista, että pitäisi katsoa, montako henkeä sillä palkalla elätetään, jos perheessä on vain yksi tulonsaaja! Nythän sitä asiaa ei huomioida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi