Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saatiin sitten miehen kaa kina aikaiseksi tuttavien ruokatarjoilusta..

Vierailija
20.03.2011 |

Eli tuttavat järjestävät juhlat kesällä ja ainakin naispuolinen on kasvissyöjä ideologisista syistä. Tokaisin sitten miehelle, että siellä onkin varmaan kasvisruokaa. Mies oli sitä mieltä, että on aika tökeröä jollei lihavaihtoehtoja tarjoilla. Koska järjestetäänhän mekin aina heille kasvisvaihtoehto. Kuulemma se on ideologian tuputtamista jos tarjotaan vaan rehuja. Mä sit taas en ymmärrä asiaa näin, koska kaikki voivat syödä kasvisruokaa. Musta on ihan okei et tarjolla on vaan niitä rehuja..

Mites muut ajattelee.

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä ole kyse siitä etteikö voisi olla ilman lihaa tai etteikö kasvisruoka olisi maistuvaa vaan ihan periaatteesta. Aina odotetaan, että kasvissyöjille loihditaan ties mitä, mutta itse ei jousteta missään. Mun mielestä on kyseenalaista sekin että esim kouluissa tai töissä pitäis olla tarjolla kasvisvaihtoehto. Ei mullekaan tarjota karppiruokaa vaikka syön vain sitä. Ei kaikkea tietenkään voida huomioida, mut miks kasvisruokavalio ei sekään ole allergia..

Vierailija
2/119 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjälle on tarjolla noutopöydän koko kirjo -kasvisruokaa kyllä, mutta mikään ideologia ei estä syömästä. Tietysti eri asia on, jos joku EI VOI syödä kasviksia esim. allergioiden vuoksi, silloin täytyy tietenkin huomioida tämä ihminen ja tarjota hänelle lihaa että saa jotain syödäkseen hänkin.

Olen itse ihan sekasyöjä, mutta nauttisin kasvispöydästä íhan yhtä paljon kuin liharuokatarjoilustakin. Ihmettelin vain, kun aikuiset ihmiset itkee jos yksi ateria elämässä on ilman lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekasyöjät vetää herneen nenäänsä kun eivät saa lihaa. Vetäkää aamulla iso kasa pekonia ja makkaraa ja seuraavana päivänä kunnon lihaköntti uuniin, niin ei iske vieroitusoireet juhlahetkellä!

häissä ei ole tarjolla kasvisruokaa. Kun perunat ja salaatti ei riitä.

Vierailija
4/119 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille ihmisille tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää eri ruokavalioiden eroja. Kasvissyöjä syö vain kasviksia, lihansyöjä vain lihaa ja sekaravinnolla oleva syö molempia. Näin ollen on väärin tarjota kasvissyöjälle lihaa ja lihansyöjälle kasviksia, kun taas sekaravintoa nauttivalle käyvät molemmat.

Mitenhän te eräät sekopäät suhtaudutte tähän? Me olemme molemmat ammatiltamme kokkeja ja noudatamme sekaruokavaliota, kuten myös kaikki ystävämme. Silti me olemme useammankin kerran tarjonneet pelkkää kasvisruokaa vieraille! Toivottavasti ap:n mies kumppaneineen ei menettänyt yöuniaan tämän tiedon takia. Ilmeisesti me olemme epäonnistuneet täydellisesti sekä ammatillisesti, että yksityiselämän puolella...

Vierailija
5/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kasvissyöjä voi tarjota vaikkapa luomulihaa tai riistaa, jotka ovat eettisiä vaihtoehtoja. Tai menee itse onkimaan kalaa.

Vierailija
6/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokaisella on oikeus järjestää juuri sellainen tarjoilu kun itselle ja omalle ideologialle sopii kunhan otetaan huomioon erityisruokavaliot, että kaikille löytyy syötävää.

Vierailija
7/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka aterialla voi olla pakko syödä lihaa. Tuohan nyt on ihan sama kuin jos muslimin olisi pakko laittaa vierailleen sianlihaa.

T: sekasyöjä

Vierailija
8/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kasvissyöjäkin voi syödä liharuokaa, vai mitä?

On minustakin tökeröä, jos yhden kasvissyöjän ideologian takia ei olisi lihavaihtoehtoa muille.

Vierailija
9/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suurin osa kansasta on sekasyöjiä ja kunnon liha- tai kalaruoka vaan kuuluu suomalaiseen juhlaperinteeseen, niin me olisimme ainakin vähintään kevyesti järkyttyneitä, jos pelkkää kasvissapuskaa olisi tarjolla. Minä sitä voin kyllä syödä ok, mutta mieheni on kyllä niin juntti, että ei jotain tuoresalaattia kummempaa söisi. (se taas on hänen ominaisuutensa, johon en ole pystynyt vaikuttamaan)

Jolloin kotiin olisi mentävä varmaan snägärin kautta. Sorry vaan..

Vierailija
10/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kasvissyöjä, eikä esimerkiksi ylioppilasjuhlissani ollut lihaa pöydässä. Siitä kyllä käytiin vanhempien kanssa kovaa kädenvääntöä mutta vieraat vain kehuivat ruokapöytää. En edes osaisi tehdä varmasti hyvän makuista liharuokaa, sillä en sitä pystyisi itse maistamaan, eikä mielestäni pöytään tule laittaa mitään minkä makua ei voi taata. Toivottavasti häihini ei tule yhtään miehesi kaltaista, sinne tulee nimittäin maksimissaan yksi lihaa sisältävä ruokalaji, koska mieheni sellaista toivoo.

Mitä miehesi tuumaisi jos menisi keliaakikon järjestämiin juhliin? Tuskin hänkään tarjoaisi gluteenia sisältävää ruokaa vierailleen. Eikä kala-allergikko kokkaa kalaa vaikka vieraat kuinka siitä tykkäisivät. Jehoviltakin miehesi varmaan vaatisi verilettuja pöytään? En tajua miksi kasvissyönti on yleensä vaikeampi ymmärtää erikoisruokavaliona, kun laktoositonta ruokaa valmistettaessa kukaan ei itke tai valita.

Vierailija
11/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu. Koska kaikki muut paitsi ns. normaali sekaravinto on erityisruokavaliota. Ei ole mitenkään mahdollista järjestää kutsuja, joissa olisi huomioita kaikki erityisruokavaliot. Itse huomioin VAIN ruoka-allergikot, en esim. laktoosi-intolerantikkoja, sillä laktaasientsyymivalmisteet on keksitty. Jos ei löydy sopivaa syötävää, niin voi olla syömättä.

Vierailija
12/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissanneko ajattelette, että kasviksista koostuva ateria ei voi olla kokonainen, kelvollinen ateria? Onko teillä itsellänne aina joka ruoalla lihaa? Tajuutteko, että maailma ei voi kestää sitä, että joka lautasella on aina lihaa?

T: sekasyöjä, jonka mielestä lihatonkin ateria on ruokaa

Vierailija
13/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka syö lihaa joka päivä.

Siksi ei ole minkäänlainen ongelma, jos tarjolla juhlissa on kasvisruokaa.

Me olemme sekasyöjäperhe, lihaa syömme 1 krt viikosa, kalaa 2 kertaa ja muuten kasvisruokaa.

Vierailija
14/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sekasyöjä voi syödä kasvisruokaakin. olenko siis väärässä?

Vierailija
15/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa jos ei mitään lihapitoista ole juhlissa tarjolla.

Vierailija
16/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon!

Kasvisruoka on paitsi maukkaampaa, niin myös herkullisemman näköistäkin.

Vierailija
17/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miehesi kanssa samaa mieltä Aika outoa jos ei mitään lihapitoista ole juhlissa tarjolla.

teen itse juhliin tarjoilut, ei lihaa ole tarjolla. Olen käsittänyt, että sekasyöjät voivat syödä kasvisruokaa. Mistä tiedän, jos joku juhliimme kutsutuista nyt loukkaantuukin siitä, ettei meillä ole lihaa? Kaikki meidät tuntevat kuitenkin tietävät, että olemme kasvissyöjiä.

Vierailija
18/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sekasyöjä voi syödä kasvisruokaakin. olenko siis väärässä?

Sen sijaan juhlan järjestäjä voisi vaihteeksi kunnioittaa myös sekasyöjän ruokavaliota, eikä aina niin, että vain niitä erityisyyksiä vaativien toiveet toteutetaan. Kuten aiemmin mainittua, eettisesti tuotetta lihaa voi aivan hyvin kasvissyöjäkin laittaa tarjolle. Eihän hänen itse tarvitse sitä kuitenkaan syödä.

Vierailija
19/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen kasvissyöjä, enkä tarjoile koskaan vieraille lihaa.

Ei ole kyllä kukaan koskaan valittanut, koska kasvissyöjänä teen kyllä hyvää kasvisruokaa..

Vierailija
20/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se usein halvempaakin kuin tehdä esim. kaikki leivonnaiset jostain erikoisjauhoista.

Ja samaten kala-allergikot hyvinkin tekevät kalaruokia elleivät sitten ole niin superallergisia että jo käsittely aiheuttaa oireita. Juuri olin kala-allergisen häissä ja kyllä vaan oli pitopöydässä monensorttisia kalaruokia.

Mitä miehesi tuumaisi jos menisi keliaakikon järjestämiin juhliin? Tuskin hänkään tarjoaisi gluteenia sisältävää ruokaa vierailleen. Eikä kala-allergikko kokkaa kalaa vaikka vieraat kuinka siitä tykkäisivät.