Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saatiin sitten miehen kaa kina aikaiseksi tuttavien ruokatarjoilusta..

Vierailija
20.03.2011 |

Eli tuttavat järjestävät juhlat kesällä ja ainakin naispuolinen on kasvissyöjä ideologisista syistä. Tokaisin sitten miehelle, että siellä onkin varmaan kasvisruokaa. Mies oli sitä mieltä, että on aika tökeröä jollei lihavaihtoehtoja tarjoilla. Koska järjestetäänhän mekin aina heille kasvisvaihtoehto. Kuulemma se on ideologian tuputtamista jos tarjotaan vaan rehuja. Mä sit taas en ymmärrä asiaa näin, koska kaikki voivat syödä kasvisruokaa. Musta on ihan okei et tarjolla on vaan niitä rehuja..

Mites muut ajattelee.

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ku kasvissyöjät vetoavat siihen että eivät osaa tehdä liharuokia. Niin mä oon aina ihan paniikissa kun teen tarjottavia kasvissyöjäkaverilleni. en yksinkertaisesti osaa tehdä kasviksista yhtä maistuvaa kuin lihasta.. Ja aina on kauhee miettiminen et mitä sitä tarjoaa että kaverillekin on yhtä paljon purtavaa.

Vierailija
42/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan olla onnekas kasvissyöjä, kun minulle ei koskaan sekasyöjä vieraat käyneet valittamaan lihan puutteesta.

Jos menee johonkin juhliin niin kyllähän ne juhlien pitäjät päättää sen mitä siellä juhlissa tarjoillaan. Siis esim. onko kiusausta vai keittoa.

Kaikkia ei vaan voi aina miellyttää, mutta onneksi kotona saa syödä sitten vaikka pelkkää lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, just siihen mulla onkin varaa. Mulla ei ole tuttavapiirissa ketään ongelmallisia sekasyöjiä. Kaikki syö kasvisruokaa nurisematta. Moni kaverini haluaa meille varta vasten syömään, kun teen niin hyvää ruokaa.

Voit itse tarjoutua tekemään jotain muuta sitten. Yhteisöllisyyttä ja vastavuoroisuutta.

Vierailija
44/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääryydeksi tämän kasvissyöjä-asian, niin mitäpä jos ette kutsuisi koteihinne kasvissyöjiä tai pyytäisitte tuomaan omat eväät? Niin teidän ei tarvitse laittaa heille omia ruokiaan. Samoin teette, jos teidät kutsutaan kasvissyöjäkotiin kylään: otatte omat eväät tai kieltäydytte kutsusta.

Mä en oikeasti voi kuvitella, että joku ihminen kuvittelee kasvissyöjän tekevän liharuokaa vaan siksi, ettei sekasyöjä voi olla yhtä ateriaa ilman lihaa. kyllä siinä on toisten ihmisten arvostus vähissä. Kyläilettekö te paljonkin sellaisten heniklöiden luona, joita inhoatte? Koska siitähän tuollainen toisten ymmärtämättömyys kielii.

Itse olen sekasyöjä, mutten todellakaan oleta, että joku vakaumuksellinen kasvissyöjä tekee mulle lihaa vaan siksi, että menis jotkut pointsit tasan. Jaatteko te jäätelöpaketitkin viivoittimella, aikuiset ihmiset?

herranjumala, onneksi mä en tunne kaltaisianne ihmisiä.

Vierailija
45/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ku kasvissyöjät vetoavat siihen että eivät osaa tehdä liharuokia. Niin mä oon aina ihan paniikissa kun teen tarjottavia kasvissyöjäkaverilleni. en yksinkertaisesti osaa tehdä kasviksista yhtä maistuvaa kuin lihasta.. Ja aina on kauhee miettiminen et mitä sitä tarjoaa että kaverillekin on yhtä paljon purtavaa.

Pyydä vieraita tuomaan omat eväät. Mäkin oon monesti vienyt.

Vierailija
46/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ruuanlaitto on tosi tärkeä juttu, ei mikään sotke aineet keskenään ja tarjoa -tyyppinen tapahtuma.

Mä en voi kuvitella, että kukaan meidän ystävistä odottaisi saavansa luonamme liharuokaa. Ei tämmöinen asia ole ongelma silloin, kun kyse on ihmisistä, jotka oikeasti välittävät toisistaan. Ja mä en kyläile semmoisissa kodeissa, joiden asukkaista en välitä enkä kutsu kotiinikaan semmoisia ihmisiä. Muut toki saa tehdä niin jos haluaa.

Voi ostaa lihan valmiina, esim. monista kaupoista ja halleista löytyy valmiiksi laitettua lihaa, esim. savukalaa. Voi pyytää jotakin valmistamaan sen tai maksaa jollekin, joka valmistaa sen. Tai jos tehdään yhdessä ruokaa, niin ostat lihan, ja sekasyöjä valmistaa sen itse.

Mielenkiintoista, että se välittäminen lähtee nimenomaan syömisestä. Minä välitän kasvissyöjäystävistäni ja tarjoan heille kasvisruoan. Oletan myös, että kasvissyöjäystäväni välittävät minusta ja aina on ollut lihavaihtoehto tarjolla, esim. kesällä oli sisäfilepihvi odottamassa grillausta.

noita halleja :D ja mun valurautapannulle ei muuten kukaan laita lihaa!

Mä välitän tosi paljon kavereistani. Siksi teen heille ruokaa, rakkaudella, olivat he sitten kasvis- tai sekasyöjiä. Molemmille on kelvannut sama ruoka ja kaikki on tykänneet. Ei ole ollut mun kaveripiirissä mikään ongelma syödä meillä kasvisruokaa. kyllä todellakin laitan itse jotain tarjolle kuin ostan jotain valmista, että syö sä tuosta, me muut syödään tätä oikeasti valmistettua ruokaa. Ei mun kavereille kasvisruoka ole mikään peikko, vaan ihan maukasta ravintoa.

Vierailija
47/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole syönyt punaista enkä valkoista lihaa kohta kahteenkymmeneen vuoteen ja tarjoilen aina vieraille myös lihaa.Mä JOPA grillaan lihaa vieraille ja/tai miehelleni ja lapsille vaikken itse syö.Mun mielestä on sivistynytta tarjoilla vaik vähän molempia varsinkin jos on erityisestä juhlatilaisuudesta kyse.Tuskin tuttavasi ruokkisi koiraakaan/kissaakaan pelkällä rehulla??

Vierailija
48/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu. Koska kaikki muut paitsi ns. normaali sekaravinto on erityisruokavaliota. Ei ole mitenkään mahdollista järjestää kutsuja, joissa olisi huomioita kaikki erityisruokavaliot. Itse huomioin VAIN ruoka-allergikot, en esim. laktoosi-intolerantikkoja, sillä laktaasientsyymivalmisteet on keksitty. Jos ei löydy sopivaa syötävää, niin voi olla syömättä.

syömisestä aiheutuu ihan fyysisiä oireita. Minusta sinulla on aika ikävä asenne laktoosi-intolerantikkoja kohtaan. Kyllä ne oireet laktoosivammaisella voi olla ihan allergiaan verrattavia.

Vierailija
49/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääryydeksi tämän kasvissyöjä-asian, niin mitäpä jos ette kutsuisi koteihinne kasvissyöjiä tai pyytäisitte tuomaan omat eväät? Niin teidän ei tarvitse laittaa heille omia ruokiaan. Samoin teette, jos teidät kutsutaan kasvissyöjäkotiin kylään: otatte omat eväät tai kieltäydytte kutsusta.

Mä en oikeasti voi kuvitella, että joku ihminen kuvittelee kasvissyöjän tekevän liharuokaa vaan siksi, ettei sekasyöjä voi olla yhtä ateriaa ilman lihaa. kyllä siinä on toisten ihmisten arvostus vähissä. Kyläilettekö te paljonkin sellaisten heniklöiden luona, joita inhoatte? Koska siitähän tuollainen toisten ymmärtämättömyys kielii.

Itse olen sekasyöjä, mutten todellakaan oleta, että joku vakaumuksellinen kasvissyöjä tekee mulle lihaa vaan siksi, että menis jotkut pointsit tasan. Jaatteko te jäätelöpaketitkin viivoittimella, aikuiset ihmiset?

herranjumala, onneksi mä en tunne kaltaisianne ihmisiä.

Vierailija
50/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sekasyöjänä tarjonnut kasvisruokaa illalliskutsuilla, vaikka kukaan osallistujista ei ollut edes kasvissyöjä. Ei tullut mieleenkään että se olis jotenkin tökeröä!

Jos olisin kasvissyöjä, niin pitäisin eettisesti vääränä ostaa eläinperäisiätuotteita, vaikka en itse niitä söisikään.

Vierailija
51/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääryydeksi tämän kasvissyöjä-asian, niin mitäpä jos ette kutsuisi koteihinne kasvissyöjiä tai pyytäisitte tuomaan omat eväät? Niin teidän ei tarvitse laittaa heille omia ruokiaan. Samoin teette, jos teidät kutsutaan kasvissyöjäkotiin kylään: otatte omat eväät tai kieltäydytte kutsusta. Mä en oikeasti voi kuvitella, että joku ihminen kuvittelee kasvissyöjän tekevän liharuokaa vaan siksi, ettei sekasyöjä voi olla yhtä ateriaa ilman lihaa. kyllä siinä on toisten ihmisten arvostus vähissä. Kyläilettekö te paljonkin sellaisten heniklöiden luona, joita inhoatte? Koska siitähän tuollainen toisten ymmärtämättömyys kielii. Itse olen sekasyöjä, mutten todellakaan oleta, että joku vakaumuksellinen kasvissyöjä tekee mulle lihaa vaan siksi, että menis jotkut pointsit tasan. Jaatteko te jäätelöpaketitkin viivoittimella, aikuiset ihmiset? herranjumala, onneksi mä en tunne kaltaisianne ihmisiä.

Eikö se kasvissyöjä ole ymmärtämätön jos ei tarjoa lihaa? Kuitenkin jos kasvissyöjä tulee kylään oletetaan että hänelle on kasvisruoka vaikka kaikki muut söisivät liharuokaa.

Vierailija
52/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekasyöjät vetää herneen nenäänsä kun eivät saa lihaa. Vetäkää aamulla iso kasa pekonia ja makkaraa ja seuraavana päivänä kunnon lihaköntti uuniin, niin ei iske vieroitusoireet juhlahetkellä!

Vierailija
53/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita halleja :D ja mun valurautapannulle ei muuten kukaan laita lihaa!

Mä välitän tosi paljon kavereistani. Siksi teen heille ruokaa, rakkaudella, olivat he sitten kasvis- tai sekasyöjiä. Molemmille on kelvannut sama ruoka ja kaikki on tykänneet. Ei ole ollut mun kaveripiirissä mikään ongelma syödä meillä kasvisruokaa. kyllä todellakin laitan itse jotain tarjolle kuin ostan jotain valmista, että syö sä tuosta, me muut syödään tätä oikeasti valmistettua ruokaa. Ei mun kavereille kasvisruoka ole mikään peikko, vaan ihan maukasta ravintoa.

Vierailija
54/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömisestä aiheutuu ihan fyysisiä oireita. Minusta sinulla on aika ikävä asenne laktoosi-intolerantikkoja kohtaan. Kyllä ne oireet laktoosivammaisella voi olla ihan allergiaan verrattavia.

tiettävästi kuollut laktoosi-intoleranssiin.

Vierailija
55/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuutteko, että maailma ei voi kestää sitä, että joka lautasella on aina lihaa?

T: sekasyöjä, jonka mielestä lihatonkin ateria on ruokaa

Miksei maailma voi kestää sitä että joka lautasella on lihaa? En ymmärrä.

Luomuviljelijätkin tarvitsevat karjaa, jotta saavat lannoitetta. Luomuviljely ei onnistu ilman karjaa, sillä heillä pitää olla taho, mikä syö kesannoilla olevista pelloista nurmen, silloin kun niitä ei viljellä, ja mistä saavat sitten lannoitteen peltoon. Minkä takia luomuihmiset vastustavat lihaa?

Vierailija
56/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekasyöjät vetää herneen nenäänsä kun eivät saa lihaa. Vetäkää aamulla iso kasa pekonia ja makkaraa ja seuraavana päivänä kunnon lihaköntti uuniin, niin ei iske vieroitusoireet juhlahetkellä!

häissä ei ole tarjolla kasvisruokaa. Kun perunat ja salaatti ei riitä.

Vierailija
57/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin yhdet juhlat menisivät ilman liharuokaa. Ei kai kukaan tarjoaisi juhlissaan vaikka paistettua koiranpentuakaan, jos se ei sovi omaan ideologiaan? Ei se ole mikään syy, että vieraat tykkää ja pitopalvelu laittaa.

Vierailija
58/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiettävästi kuollut laktoosi-intoleranssiin.

juhlia seuraavan yön vessassa, kärsisi kovista vatsakrampeista ym. Kun eihän se kuitenkaan siihen kuole. Ja loppujen lopuksi kun olisi niin helppoa valita sieltä hyllystä ne laktoosittomat tuotteet. Mutta kun ei vaan viitsi...

Vierailija
59/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maitotuotteita käyttää?

Voisin hyvin kuvitella itsekin että jossain juhlissamme tarjotaan ruokia ilman lihaa, kanaa tai kalaa. Käytän muutenkin paljon erilaisia juustoja, kasviksia ja pähkinöitä sekä kananmunaa ruuanlaitossa.

Aika köyhä on mielikuvitus jos kuvittelee että vain liharuualla saa maistuvan ja täyttävän sekä hyvännäköisen ruokapöydän.

Vierailija
60/119 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä jysäys. Eksyin tänne vahingossa...miten voidsaankin yksinkertaisesta asiasta saada paljon polemiikkia aikaan.

Hyvä isäntä/emäntäväki huomioi aina kaikki vieraat. AINA. piste.

Jos ette jaksa/viitsi muuten sitä lihapuolta väsätä niin hakekaa hampurilaisia/pizzaa/kebabia/jne. tarjolle niiden kasvisten ohella. Helppoa ja ihan edullistakin.

Onnea matkaan.