miten voi rakentaa onnensa toisen onnettomuudelle
Ex, joka jätti mut 15-v. nuoremman naisen takia, on nyt muuttamassa tämän naisen kanssa yhteen. Hehkutttaa onneaan kavereilleen ja sukulaisille (olen lasten takia tekemisissä myös sen puolen suvun kanssa).
Kuinka jonkun onni voi rakentua toisten (minun ja lasten) kärsimykselle? Eivätkö he tunne edes pistoa sydämessään? Ja miten sellainen voi kestää?
Kommentit (67)
Kuten monista saamistasi vastauksista näkyykin on nykyään vallalla minä-keskeinen ajatusmaailma. Sitoutuminen on todellakin pelkkää sanahelinää ja uuden onnen sylistä juostaan seuraavan uuden onnen syliin. Miehesi on valinnut helpon tien, etenkin jos alkaa perinteiseksi joka toinen viikonloppu jos silloinkaan-etäisäksi. Hänen osaltaanhan lapsiperheen arjesta huolehtiminen loppui eroon, sen kun uuden naisystävän kanssa omiaan touhuilee vapaa-aikansa. Voi jopa miettiä kumpi on houkuttelevampaa, tuo uusi nainen vai hänen mukanaan tullut vapaus arjesta?!
Minä en ymmärrä tätä ajatusmaailmaa lainkaan! Jos parisuhteessa voi huonosti, pitää asialle yrittää tehdä jotain. Jos yrityksetkään eivät onnistu, niin silloin erotaan ja sen jälkeen voi alkaa katsastella uutta. Vaikea on kunnioittaa ihmisiä jotka ovat noin lyhytjänteisiä sitoutumisessaan kuin exäsi, en ymmärrä miten nuo uudet onnet ikinä pystyvät luottamaan kumppaniinsa, minä en luottaisi tippaakaan tuollaiseen mieheen. Ainakin he sentään tietävät miten kumppani käyttäytyy kyllästyessään ja osaavat varautua.
että on mennyt lupamaan olevansa uskollinen... hohhoijaa, miksi te se valkonen kolttu päällä marssitte sinne kirkkoon? koska on kiva olla päivä prinsessana? sillä kaikella pitäisi olla m e r k i t y s ap
lähivanhempi käyttäytyy kotona ja kuinka vanhemmat käyttäytyvät keskenään enemmän kuin se, että vanhemmat eroavat.
Etävanhempiko ei voisi hoitaa asioita hieman siistimmin, kuin mitä tässä ap:n tapauksessa on selvästikin tehty?
EI, ihmisellähän on selvästikin vain oikeus ottaa ja häipyä ja jättää perheensä selviytymään kuten parhaaksi taitaa, ja siihen päälle vielä ulkopuolisetkin vyöryttää lasten selviytymisestä vastuuta sille jätetylle...
Ihan oikeasti, voimia todella paljon ap vaikeaan tilanteeseen! Toivottavasti saat paljon apua lasten kanssa. Ja toivottavasti vauva pärjäilee!
mä olin jo ihan ranteet auki -fiiliksissä täällä
ap
Tottakai entinen vaimo ja lapset kärsii jos mies lähtee toisen mukaan tuosta vaan.
Kyllä lasten takia tulisi tehdä kaikkensa jotta perhe säilyy.
Luusereita nämä miehet, jotka laittavat itsensä etusijalle ja hylkäävät perheensä hakien ihanaa mahtavaa rakastumisen tunnetta.
Kun lapsia tehdään, silloin myös lapset ja perhe etusijalle laitetaan. Laitetaan se suhde toimimaan!
Ja varsinkin jos on vielä vauvaikäinen...
Voimia Sinulle! Kyllä se arki heidänkin suhteeseensa koittaa.
että on eri asia erota niin että on uusi kainalossa kuin erota ja löytää uusi.
oikeesti, eikä kukaan muu muka ole samaa mieltä?
ap
Et voi tietää, onko mies päättänyt erosta jo aiemmin ja toteutti sen vasta kun tapasi uuden, joka antoi syyn viedä asia loppuun.
Miksi antaisi elämänsä rakkauden mennä ohi vain siksi ettei ole vielä pistänyt eroa vireille?
Luullut, että silloin kun kyseessä on se "Elämän Rakkaus", se ylittää kaikki esteet, kykenee odottamaan jne. EI kuulosta kauhean vakuuttavalta, jos pitää jättää sairas vauva ja vaimo mahdollisimman äkkiä, ettei vaan mene onni ohi suun. Ei ole kovin vakaalla pohjalla selvästikään tuo onni.
Kuten monista saamistasi vastauksista näkyykin on nykyään vallalla minä-keskeinen ajatusmaailma. Sitoutuminen on todellakin pelkkää sanahelinää ja uuden onnen sylistä juostaan seuraavan uuden onnen syliin. Miehesi on valinnut helpon tien, etenkin jos alkaa perinteiseksi joka toinen viikonloppu jos silloinkaan-etäisäksi. Hänen osaltaanhan lapsiperheen arjesta huolehtiminen loppui eroon, sen kun uuden naisystävän kanssa omiaan touhuilee vapaa-aikansa. Voi jopa miettiä kumpi on houkuttelevampaa, tuo uusi nainen vai hänen mukanaan tullut vapaus arjesta?!
Minä en ymmärrä tätä ajatusmaailmaa lainkaan! Jos parisuhteessa voi huonosti, pitää asialle yrittää tehdä jotain. Jos yrityksetkään eivät onnistu, niin silloin erotaan ja sen jälkeen voi alkaa katsastella uutta. Vaikea on kunnioittaa ihmisiä jotka ovat noin lyhytjänteisiä sitoutumisessaan kuin exäsi, en ymmärrä miten nuo uudet onnet ikinä pystyvät luottamaan kumppaniinsa, minä en luottaisi tippaakaan tuollaiseen mieheen. Ainakin he sentään tietävät miten kumppani käyttäytyy kyllästyessään ja osaavat varautua.
Ex, joka jätti mut 15-v. nuoremman naisen takia, on nyt muuttamassa tämän naisen kanssa yhteen. Hehkutttaa onneaan kavereilleen ja sukulaisille (olen lasten takia tekemisissä myös sen puolen suvun kanssa).
Kuinka jonkun onni voi rakentua toisten (minun ja lasten) kärsimykselle? Eivätkö he tunne edes pistoa sydämessään? Ja miten sellainen voi kestää?
näihin ap:n kaltaisiin valittajiin, joille tulee yllätyksenä, että mies lähtee. Kyllä niitä ongelmia on ollut. Tunnen parikin tapausta joissa mies on lähtenyt toisen matkaan, niin molemmissa on ollut merkkejä vaikka kuinka kauan. Naiset vaan valittavat, että yllättäen lähti. Ei kuitenkaan taida tulla yllätyksenä muille kuin tälle jätetylle naiselle. Miten mahtaa tällaisen naisen seuraava suhde kestää, jos nyt kellekään enää kelpaa?
LUULEE, että joku ihminen tai materia voi tuoda ihmiselle onnen. Kestävä onni tulee aina sisältäpäin.
Lisäksi minusta tuntuu, että eksäsi vain hehkuttaa, koska hän selittää sillä syyllisyyttään pois. Hehkuttaessaan hän selittää suvulleen sitä, miksi hän teki oikean ratkaisun.
Ex, joka jätti mut 15-v. nuoremman naisen takia, on nyt muuttamassa tämän naisen kanssa yhteen. Hehkutttaa onneaan kavereilleen ja sukulaisille (olen lasten takia tekemisissä myös sen puolen suvun kanssa). Kuinka jonkun onni voi rakentua toisten (minun ja lasten) kärsimykselle? Eivätkö he tunne edes pistoa sydämessään? Ja miten sellainen voi kestää?
näihin ap:n kaltaisiin valittajiin, joille tulee yllätyksenä, että mies lähtee. Kyllä niitä ongelmia on ollut. Tunnen parikin tapausta joissa mies on lähtenyt toisen matkaan, niin molemmissa on ollut merkkejä vaikka kuinka kauan. Naiset vaan valittavat, että yllättäen lähti. Ei kuitenkaan taida tulla yllätyksenä muille kuin tälle jätetylle naiselle. Miten mahtaa tällaisen naisen seuraava suhde kestää, jos nyt kellekään enää kelpaa?
siitä syystä, että osa meistä on niin hyväuskoisia. Kaikissa suhteissa on ylä- ja alamäkiä. Hyväuskoinen ajattelee, että nyt on normaali alamäki, kyllä tästä vielä ylös mennään. Vai tiedätkö sinä suhteen, jossa on henkisesti pelkkää ylämäkeä koko ajan?
Ex, joka jätti mut 15-v. nuoremman naisen takia, on nyt muuttamassa tämän naisen kanssa yhteen. Hehkutttaa onneaan kavereilleen ja sukulaisille (olen lasten takia tekemisissä myös sen puolen suvun kanssa). Kuinka jonkun onni voi rakentua toisten (minun ja lasten) kärsimykselle? Eivätkö he tunne edes pistoa sydämessään? Ja miten sellainen voi kestää?
lähivanhempi käyttäytyy kotona ja kuinka vanhemmat käyttäytyvät keskenään enemmän kuin se, että vanhemmat eroavat.
Teini-ikäiseni kyllä on sanonut että olisi mieluummin valinnut meidän riitelevänkin ( tämäkin on temperamenttikysymys, tiedän perheitä joissa on erottu eikä ne ole riidelleet ) kuin eron ja siitä seuranneen helvetillisen riitaisan uusperhekuvion.
"Miten mahtaa tällaisen naisen seuraava suhde kestää, jos nyt kellekään enää kelpaa?"
Miten häiriintynyt on ihminen, joka kirjoittaa tuollaista?
"miten mahtaa tällaisen naisen uusi suhde kestää jos kenellekään kelpaa"? Tarkoitat kai miestä? Ei mulle ainakaan kelpais tollanen mies.
LUULEE, että joku ihminen tai materia voi tuoda ihmiselle onnen. Kestävä onni tulee aina sisältäpäin.
Lisäksi minusta tuntuu, että eksäsi vain hehkuttaa, koska hän selittää sillä syyllisyyttään pois. Hehkuttaessaan hän selittää suvulleen sitä, miksi hän teki oikean ratkaisun.
Minunkin eksäni valitti pahaa oloaan perheessä ja avioliitossa ja nyt uuden kanssa olo on ihan yhtä paha kun on esim. syyllisyys siitä mielipahasta minkä ero ja uusperhekuvio aiheuttaa. Uusi onni ei tuonutkaan onnea.
minä jouduin myös vaihtoon. Ja kun kuuntelen lasteni valitusta isästään, niin eipä tuo kovin onnelliselta kuulosta. Kukaan onnellinen ei rähjää tuolla tavalla.
olen samaa mieltä tietyllä tapaa. jos onni on kiinni vain uudessa ihmisessä ja ihastumisen huumassa, se on hataralla pohjalla. oikea onni on mielenrauhaa, sisäistä taspainoa, muu on plussaa.
mutta en tiedä, elämä ei ole oikeudenmukaista. sen osoittaa jo tämä ketjukin, millaisia suuri osa ihmisistä nyt vaan on. voi hyvin olla, että exäni porskuttaa tyytyväisenä lopun elämäänsä ja minä nuolen näitä haavoja vielä monta vuotta.
ap
Toisaalta olisiko miehesi pitänyt jättää onni ottamatta ja olla onneton, jotta sinä olist onnellinen?
Pitää muistaa, että aina kun kättelee yhtä, pyllistää toiselle.
Kolme sormea osoittaa itseesi päin. Näin se maailma toimii..
Mä luulen, ettei se kauaa kestä ja sen jälkeen ex miehesi saattaa ruikuttaa perhettään takaisin häntä koipien välissä, kun jää yksin. Mutta sinä vahvana naisena et tietenkään huoli.
Mulla se tilanne, että mieheni jäi kiinni sivusuhteesta, meillä oli mennyt monta vuotta huonosti tai oltiin kuin kaverit, eikä kumpikaan lähtenyt lasten takia. Seksi loppunut pikkuhiljaa lasten tulon jälkeen. Nainen myös n. 15 v nuorempi kuin olen itse. Mutta me päädyttiin nyt sellaiseen ratkaisuun, että yritetään yhdessä vielä. Asioista on nyt keskusteltu paljon ja mieheni myöntää olleensa ihastunut naiseen, mutta ei ehtinyt kuitenkaan rakastua.
"Harvoin sitä etukäteen kuolemastakaan tiedetään"
ja se on traumaattista