Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pk-seudun autoilevat naiset. Miksi ette pysähdy antamaan suojatien ylittäville tietä?

Vierailija
11.03.2011 |

Novalla ihmetellään sitä miksi miehet ovat yleensä niitä, jotka pysähtyy suojatien eteen mutta naiset posottavat menemään.

Miksi???

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstamammojen maailma on pieni, eldorado, ja sitäkin katsellaan sidotuin silmiin....Menkää mammat ulos katsomaan!

Vierailija
62/72 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin teen itsekin, kun olen jalkaisin liikkeellä. Tietysti auton ratissa pidän silmät auki, joku on selvästi tulossa niin päälle ei ajeta. Selvästi pysähtynyt ihminen on merkki, että auto voi jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka viereisellä kaistalla olisi tukkirekka, joka ei tule pysähtymään....mahdottomuus sille, mutta pitää pysähtyä. Siinä sitten jalankulkija loikkii ja selviää mikäli selviää.

Vierailija
64/72 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilannetajun käyttö menee edelle. Piste.

Toivottavasti edes opit jotain tänään. Jospa kokeilet tänään antaa tänään jollekin suojatielle pysähtyneelle tietä. Toki tilannetajuasi ja järkeäsi käyttäen. Pilkku.

Vierailija
65/72 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä valottomia suojateita on enemmän 2-kaistaisilla teillä.

Mun mielestä ihan turhaa vänkätä tuosta "entä jos joku menee vierestä ohi". Kyllä te piittamattomat posottajat todennäköisesti ajatte pysähtymättä myös silloin kun viereistä samansuuntaista kaistaa ei edes ole.

Vierailija
66/72 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstamammojen maailma on pieni, eldorado, ja sitäkin katsellaan sidotuin silmiin....Menkää mammat ulos katsomaan!

Olet ollut ulkona liian kauan. Tule sisään ja vilkaise jostain kirjasta mitä "El Dorado" tarkoittaa.

Vierailija
67/72 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä sanottiin, että katsotaan se tilanne, ennen kun pysähdytään. Kertoi ihan esimerkinkin missä oli itse pysähtunyt ja pakettiauto viereisellä kaistalla ei ollut pysähtynyt ja oli tullut tosi täpärä tilanne. Ihan sanoi myös, että vanhoilla vihreilläkin voi mennä, jos ajetaan kovaa vauhtia ja katsoo, että takaa tuleva esim. rekka ei ehdi jarruttamaan tulematta päälle.

Näillä ohjeilla minä ajelen. Ja hyvin on parikymmentä vuotta auton ratissa mennyt ilman yhtään kolaria. Lähes päivittän olen ajanut aina, myös nyt kotiäiti aikana. Oma auto ollut aina, ja myös moottoripyötä joitakin vuosia. Myös moottoripyöräkoulussa kehoitettiin käyttämään omaa harkintaa. Voi tulla se auto takaa niskaan aika helposti, jos rupee yllättävissä paikoissa jarruttelemaan. Eli omaa harkintaa, tietenkin liikennesääntöjen puitteissa. Järjenkäyttö sallittua, myös liikenteessä.

N37

Vierailija
68/72 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä valottomia suojateita on enemmän 2-kaistaisilla teillä.

Mun mielestä ihan turhaa vänkätä tuosta "entä jos joku menee vierestä ohi". Kyllä te piittamattomat posottajat todennäköisesti ajatte pysähtymättä myös silloin kun viereistä samansuuntaista kaistaa ei edes ole.

joka on tämän kaupungin pahin rysä....ei valoja,mutta vauhti kova. Jalankulkijat välttelevät,kävelevät kauemmas, jossa valot.

Terv. Eräs, joka ei aina pysähdy tuolla, muualla kyllä.

Vierailija
69/72 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pikku kylässämme autoilijat ei väistä koskaan, on ihan kirjoittamaton sääntö että jalankulkijat odottaa. Joskus harvoin kun joku pysähtyy, niin autoa katsoessa tunnistaa että kyseessä on ulkopaikkakuntalainen. Ja äärimmäisen harvoin käy niin että joku paikallinen armeliaasti ja suurieleisesti pysäyttää, jos olen monen lapsen ja isojen kantamusten kanssa liikkeellä.

Muutaman kymmenen km:n päässä on parinkymmenen tuhannen asukkaan pikkukaupunki ja siellä on aivan eri kulttuuri, autoilijat väistää aina. Itselle tulee ihan outo olo siellä asioidessa että "saanko mä nyt tosiaan mennä tästä".

Miksiköhän maalla toimitaan näin? Täällä kun ei ole liikennevalojakaan ja harvemmin muuta odottamista, niin autoilu on varsin stressitöntä.

Itse en autoile ollenkaan.

Vierailija
70/72 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ainakin ihan autokoulussa Helsingissä sanottiin, että katsotaan se tilanne, ennen kun pysähdytään. Kertoi ihan esimerkinkin missä oli itse pysähtunyt ja pakettiauto viereisellä kaistalla ei ollut pysähtynyt ja oli tullut tosi täpärä tilanne. Ihan sanoi myös, että vanhoilla vihreilläkin voi mennä, jos ajetaan kovaa vauhtia ja katsoo, että takaa tuleva esim. rekka ei ehdi jarruttamaan tulematta päälle.

Näillä ohjeilla minä ajelen.

Et takuulla pääsisi ajokokeesta läpi tänäpäivänä noin ajaen. Olen nyt kaksi teiniä opettanut muutaman viime vuoden aikana ajamaan, ja todennut mitä asioita tutkinnonvastaanottajat tarkkailevat. Asia numero yksi on heille kevyen liikenteen huomioiminen. Satavarmasti reputat jos jätät antamatta tilaa, kun jalankulkija on suojatien edessä. Vaikka liikenne olisi vilkastakin. Onko se mielestäsi järkevää, vai ei, on toinen asia, mutta nykyään opetetaan niin.

Vierailija
71/72 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ainakin ihan autokoulussa Helsingissä sanottiin, että katsotaan se tilanne, ennen kun pysähdytään. Kertoi ihan esimerkinkin missä oli itse pysähtunyt ja pakettiauto viereisellä kaistalla ei ollut pysähtynyt ja oli tullut tosi täpärä tilanne. Ihan sanoi myös, että vanhoilla vihreilläkin voi mennä, jos ajetaan kovaa vauhtia ja katsoo, että takaa tuleva esim. rekka ei ehdi jarruttamaan tulematta päälle.

Näillä ohjeilla minä ajelen.

Et takuulla pääsisi ajokokeesta läpi tänäpäivänä noin ajaen. Olen nyt kaksi teiniä opettanut muutaman viime vuoden aikana ajamaan, ja todennut mitä asioita tutkinnonvastaanottajat tarkkailevat. Asia numero yksi on heille kevyen liikenteen huomioiminen. Satavarmasti reputat jos jätät antamatta tilaa, kun jalankulkija on suojatien edessä. Vaikka liikenne olisi vilkastakin. Onko se mielestäsi järkevää, vai ei, on toinen asia, mutta nykyään opetetaan niin.

Mutta prätkäkoulusta ei ole niin kauaa, että olisi kerinnyt käytäntö muuttua.

Vierailija
72/72 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vältän pysähtymästä useampikaistaisella tiellä suojatien kohdalla juurikin siksi, että viereisellä kaistalla ei välttämättä pysähdytä. Tämän periaatepäätöksen tein sen jälkeen, kun olin pysähtynyt kaksikaistaisella päästämään noin kymmenvuotiaan pojan tien yli. Katsoin peilistä, että viereistä kaistaa tullaan kovaa ja ilman aikomustakaan pysähtyä. Huusin ja huidoin pojalle, että pysähdy. Auto suhahti ohi parinkymmenen sentin päästä pojan nenästä. Lapsirukka säikähti ja minä myös.