Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Hauskimmat talousasioihin liittyvät av-myytit

Vierailija
07.03.2011 |

-Veroprosenttia ei kannata muuttaa sopivaksi esim. kotihoidontuen aikana, koska sitten saa boooonusta joulun alla parin vuoden päästä.

-Kela tietää että veroprosentti on ihan kaikille kansalaisille sama 20 %, eikä sitä voi muuttaa.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa jokainen lapsensa 3 vuoden ikään asti kotona.

Se on vain valintakysymys!

Vierailija
122/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tämä ei ole myytti:

Suurin osa kotihoidontuella vuosikausia kotona lapsiaan hoitavat Äidit eivät halua edes kuulla puhuttavan tämän elämäntavan kansantaloudellisista ja yhteiskunnallisista vaikutuksista, ei edes siltä kannalta, että monet korkeasti koulutetut naiset viettävät vuosikaudet kotona lasten kanssa ja heidän tietotaitonsa ja KALLIS KOULUTUKSENSA menee näin hukkaan, kansantaloudellisesti, yhteiskunnallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on edullisempaa, että työtön tai muuten kotona oleva hoitaa omat mukelonsa. Samoin on edullisempaa, jos alle kouluikäisiä lapsia on vähintään neljä tai viisi. Muuten se tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi.

Ihan pieni tehokkuusajattelu: Kumpi on edullisempaa: yksi nainen hoitaa kahta lasta vai yksi nainen hoitaa neljää lasta (kuten vaikka pph)?? Eikö terve järki sano, että sehän on tosi tehotonta, että yksi tai kaksi lasta varaa kokonaan työikäisen naisen kotiin?

Olen itse kotiäiti ja ihan itsekkäistä syistä.

Vierailija
124/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vaikka mies kuolee, niin lapset perii isänsä ja kukaan muu ei. Leski saa tietysti pitää oman puolikkaansa omaisuudesta, joka hänelle vaikka erossakin jäisi. (ja jos jatketaan, niin lesken ei tarvi maksaa tasinkoa pesälle jne., mutta tässä lyhyesti)

- Tää mene hiukan jo juridiikan puolelle: Leski perii puolet ja lapset loput puolet...:) Tää on oikein legenda tällä palstalla.

olen siis todistetusti kunnon av-mamma, koska mun mielestä tää periminen menee näin. Miten se sit muka menee?

Vierailija
125/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- S-ryhmän bonukset ovat täysin ylimääräistä tyhjästä luotua taikarahaa

- Sopiva asuntolainasumma kannattaa kysyä pankista

Vierailija
126/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- S-ryhmän bonukset ovat täysin ylimääräistä tyhjästä luotua taikarahaa

- Sopiva asuntolainasumma kannattaa kysyä pankista

Tietenkin kannattaa, ei mekään puolta milliä saatais vaikka kuinka haluttais.