G: Hauskimmat talousasioihin liittyvät av-myytit
-Veroprosenttia ei kannata muuttaa sopivaksi esim. kotihoidontuen aikana, koska sitten saa boooonusta joulun alla parin vuoden päästä.
-Kela tietää että veroprosentti on ihan kaikille kansalaisille sama 20 %, eikä sitä voi muuttaa.
Kommentit (126)
VAIN OMAT RAHAT JA TILIN OMAAVA NAINEN VOI OLLA ITSELLINEN OMANARVONTUNTOINEN NAINEN... :D
että minunkin, pätkätyöläisen puolentoista tonnin palkkaa nostaa nyt joku toinen vuorostaan. Saa olla töissä, minä hoitaa lastani, jonka olen tänne maailmaan laittanut. Kenen pitäisi olla tyytymätön....?
- Tää mene hiukan jo juridiikan puolelle: Leski perii puolet ja lapset loput puolet...:) Tää on oikein legenda tällä palstalla.
olen siis todistetusti kunnon av-mamma, koska mun mielestä tää periminen menee näin. Miten se sit muka menee?
On kansantaloudellisesti kannattavampaa, että äiti on kotona kotihoidontuella hoitamassa lapsia kuin että lapset olisivat kunnallisessa päivähoidoossa.
Ilmeisesti munkin olisi kansantaloudellisesti fiksumpaa viedä lapset päiväkotiin sen sijaan, että hoidan heidät kotona oman työn ohessa. Näin näyttävät jotkut uskovan. Siinä vasta hauska myytti.
-Kaikki tienaavat vähintään 4000 euroa kuukaudessa riippumatta ammatista, koulutuksesta tai työstä
-Kaikki pärjäävät LOISTAVASTI vaikka ovatkin kotona hoitamassa lapsia
-Sossun ja Kelan tuet ovat mahtavia, suorastaan tavoiteltuja etuja ja niillä porskuttaa pitkälle
-Lasten määrä ei mitenkään korreloi siihen kuinka paljon perheellä on rahaa käytössä, päin vstoin. Mitä enemmän lapsia, sitä rikkaampia ollaan ja mistään ei ole pulaa.
-Kummeilla, isovanhemmilla ym. on velvollisuus tukea lapsiperhettä taloudellisesti
-Ruokakaupassa käynti on lähes ilmaista: kaikki saavat kulutettua ruokaan vain 100 euroa kuukaudessa, vaikka on seitsemänhenkinen perhe ja joka päivä syödään terveellisiä luomutuotteita
-Huutiksessa romun myyminen tuottaa mukavasti tuottoja, verrattavissa töissäkäymiseen.
Tää on kyllä paras:- vain tyhmät ihmiset maksavat liikaa veroja, koska se on "lainaa valtiolle pienellä korolla"... Ihmeellisesti unohdetaan, että tällä hetkellä mikään pankki ei maksa kuukausittain kertyville pienille summille YHTÄÄN korkoa! :-D Eli se pienikin korko on kannattavampaa kuin seisottaa rahoja käyttötilillä...
Sun urpoutesi se vaan jaksaa ihmetyttää minua. Ja noin ne myytit jatkavat elämäänsä. Oikeastiko ajattelet että verottajan 0,5 prosentin korko on parempi vaihtoehto kuin vaikkapa sijoitustili? Esim. Tapiola-pankissa on käyttötilejä, joissa korko maksetaan kuukauden jokaiselle päivälle erikseen.
Tajuatko että rahasi ovat verottajalla jemmassa pahimmillaan melkein kaksi vuotta MUTTA 0,5 % korkoa verottaja maksaa tänäkin vuonna vain ajalle 1.2.–30.11.2011.
VAIN OMAT RAHAT JA TILIN OMAAVA NAINEN VOI OLLA ITSELLINEN OMANARVONTUNTOINEN NAINEN... :D
Mutta antaa joidenkin rauhassa uskoa asiaansa.
että naiset olisivat tuottavissa töissä pyörittämässä kansakunnan rattaita ja lapset hoidettaisiin tehokkaasti isoissa päiväkodeissa.
Joka muuta väittää, niin kohta varmaan kannattaisi jokaisen hoitaa opetusvelvollisuuskin (koulu) kotona ja kansantalous voisi entistäkin paremmin?
se lapsen hoito (kunnalle maksaa siis= minusta aika kallista touhua...ja onneksi näiotä asioita ajatellaan järjellä ja mietitään lapsen parasta. Mulle ei tulis mieleenkään laittaa pientä taaperoani jonnekin tarhalaumaan vielä...
että naiset olisivat tuottavissa töissä pyörittämässä kansakunnan rattaita ja lapset hoidettaisiin tehokkaasti isoissa päiväkodeissa.
Joka muuta väittää, niin kohta varmaan kannattaisi jokaisen hoitaa opetusvelvollisuuskin (koulu) kotona ja kansantalous voisi entistäkin paremmin?
kun eivät kai kaikki voi olla tuottavissa töissä??
Ja ihan hyvällä kysyn, kun en ymmärrä mitä tuottaa yhteiskunnalle esim. hoitoalan työt joissa itsekin olen?
tuottavia töitä on jokaiselle?
- ylimääräisllä rahoilla kannattaa aina maksaa asuntolainan lisälyhennyksiä, vaikka korkotaso olisi erittäin alhaalla
Kerran jopa selitettiin että nyt kanattaa maksaa ylimääräisiä lyhennyksiä kun korkotaso on alhaalla. Silloin yritin kyseen alaistaa sitä, mutta kovasti oli mammat sitä mieltä että silloin kannttaa tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä kun korot on alhaalla:)
- ylimääräisllä rahoilla kannattaa aina maksaa asuntolainan lisälyhennyksiä, vaikka korkotaso olisi erittäin alhaalla
Kerran jopa selitettiin että nyt kanattaa maksaa ylimääräisiä lyhennyksiä kun korkotaso on alhaalla. Silloin yritin kyseen alaistaa sitä, mutta kovasti oli mammat sitä mieltä että silloin kannttaa tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä kun korot on alhaalla:)
Voisitko selittää miksi mielestäsi ei kannata?
Minulla ei ole asuntolainaa, mutta näin äkkiseltään järkeilisin että kannattaa maksaa kun korot alhaalla, niin pääoma pienenee jolloin korkojen noustessa kärsii vähemmän. Eikö toimi noin?
saa automaattisesti hurjat määrät etuuksia. Sama koskee yksinhuoltajia.
http://www.taloustaito.fi/fi-FI/sijoitukset/t/talletukset/saasto-ja-sij…
Osassa jopa pienempiä kuin tuo 0,5 %. Ja minulle ei ole kovinkaan paljoa merkitystä sillä, saanko 10 € enemmän maksamastani verosta kuukaudessa korkoa 5 senttiä (verottaja) vai 13 senttiä (korkein sijoitustilin korko: Asuntohypopankki).
Katsos kun harva ihminen niitä ylimääräisiä veroja maksaa satoja euroja kuukaudessa, joissa nuo korotkin jo näkybvät...
Tää on kyllä paras:- vain tyhmät ihmiset maksavat liikaa veroja, koska se on "lainaa valtiolle pienellä korolla"... Ihmeellisesti unohdetaan, että tällä hetkellä mikään pankki ei maksa kuukausittain kertyville pienille summille YHTÄÄN korkoa! :-D Eli se pienikin korko on kannattavampaa kuin seisottaa rahoja käyttötilillä...
Sun urpoutesi se vaan jaksaa ihmetyttää minua. Ja noin ne myytit jatkavat elämäänsä. Oikeastiko ajattelet että verottajan 0,5 prosentin korko on parempi vaihtoehto kuin vaikkapa sijoitustili? Esim. Tapiola-pankissa on käyttötilejä, joissa korko maksetaan kuukauden jokaiselle päivälle erikseen. Tajuatko että rahasi ovat verottajalla jemmassa pahimmillaan melkein kaksi vuotta MUTTA 0,5 % korkoa verottaja maksaa tänäkin vuonna vain ajalle 1.2.–30.11.2011.
Voisitko selittää miksi mielestäsi ei kannata?
Minulla ei ole asuntolainaa, mutta näin äkkiseltään järkeilisin että kannattaa maksaa kun korot alhaalla, niin pääoma pienenee jolloin korkojen noustessa kärsii vähemmän. Eikö toimi noin?
En vain ymmärrä millä perusteella yleistät tuon kannattamattomuuden koskemaan ihan jokaista kotihoidontukea nostavaa. Selitä mulle niin, että ymmärrän, että jos jossain joku äiti putoaa kotihoidontuen vuoksi työelämästä, niin sen on tarkoitettava sitä, että kaikki putoavat. Tai että jos hyväpalkkainen nainen jää kahdeksi vuodeksi kotiin hoitamaan yhtä lasta, niin millä perusteella laitat samalle viivalle huonopalkkaisen naisen tai työttömän tai neljän hoitoikäisen lapsen äidin tai työssäkäyvän äidin, joka järjestää lapsen hoidon kotihoidon tuen turvin itse? Miten et näe näissä erilaisissa tilanteissa mitään eroa kansantalouden kannalta?