Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Hauskimmat talousasioihin liittyvät av-myytit

Vierailija
07.03.2011 |

-Veroprosenttia ei kannata muuttaa sopivaksi esim. kotihoidontuen aikana, koska sitten saa boooonusta joulun alla parin vuoden päästä.

-Kela tietää että veroprosentti on ihan kaikille kansalaisille sama 20 %, eikä sitä voi muuttaa.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat laskun päivänkin jälkeen eräpäivän, joudut ulosottoon, menetät luottotietosi ja karhut mörisevät oven takana.

Vierailija
22/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lla tulee aina faktana seuraava neuvo perinnön jakautumisesta:

Jos sinulla on sisaruksia ja kuolet itse ennen kuin vanhempasi kuolevat, jaetaan vanhempien mahdollinen perintö elossa oleville sisaruksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Avioliitossa kaikki omaisuus on yhteistä

- ylimääräisllä rahoilla kannattaa aina maksaa asuntolainan lisälyhennyksiä, vaikka korkotaso olisi erittäin alhaalla

mitä nopeammin lisälyhennät matalan korkotason aikana sitä vähemmän maksat kun ne korot nousee.

Tätäkin voi katsoa niin monelta kantilta.

Vierailija
24/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kansantaloudellisesti kannattavampaa, että äiti on kotona kotihoidontuella hoitamassa lapsia kuin että lapset olisivat kunnallisessa päivähoidoossa.

Vierailija
25/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on sisaruksia ja kuolet itse ennen kuin vanhempasi kuolevat, jaetaan vanhempien mahdollinen perintö elossa oleville sisaruksille.

Jossa sinulla on omia lapsia. Eli he jäävät ilman perintöä jos kuolet ennen isovanhempia.

Vierailija
26/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoitatko, että tietenkin lapsenlapset perii myös sen kuolleen vanhempansa osuuden? Mutta jos kuollut on lapseton, menee vanhempien perintö tietysti elossa oleville sisaruksille.

Vierailija
27/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kansantaloudellisesti kannattavampaa, että äiti on kotona kotihoidontuella hoitamassa lapsia kuin että lapset olisivat kunnallisessa päivähoidoossa.

:)

Vierailija
28/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pahin myytti on se, että talousasiat eivät ole tärkeitä ja juuri minun ei tarvitse niistä mitään tietää. Tyyliin antaa miehen hoitaa kaikki. *huokaus*

Taisit kirjoittaa musta! Juu, annan miehen hoitaa kaikki talousasiat. Mä oon niin karsea sörsselssön niitten kanssa, että parempi näin.

Terv. ADHD-aikuinen

Vierailija
29/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoitatko, että tietenkin lapsenlapset perii myös sen kuolleen vanhempansa osuuden? Mutta jos kuollut on lapseton, menee vanhempien perintö tietysti elossa oleville sisaruksille.

Että tilanteessa että kuolleella sisaruksella on omia lapsia. Tämä tulee siis usein faktana kun keskustellaan jostain testamenttiin liittyvästä asiasta.

Vierailija
30/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joku merkonomiraukka iskee keskusteluun selittämään, kuinka työnsä puolesta tietää, että päivähoito maksaa xxxx Euroa/kk... On näes vähän suurempaa taloustietoa.:)

Ja yritä sitten selittää, miten asiaa pitäisi tarkastella, niin kotiäitien kuoro huutaa vastaan.

Olen muuten kotiäiti itsekin nyt, mutta en kuvittele yhteiskunnan tässä säästävän. Tämä on itsekäs ratkaisu lasten hyväksi itseään unohtamatta.

Vierailija
31/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jumalattoman kallista. Kunnat rahastavat varsinkin osapäivä-hoitolapsilla.

Vierailija
32/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä olisi vaihtoehto äidin tekemiselle. Ja tietysti siitä kuinka paljon niitä hoitoikäisiä lapsia on.

Vierailija
33/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo automaattisesti höpöäkään ole. Riippuu mikä olisi vaihtoehto äidin tekemiselle. Ja tietysti siitä kuinka paljon niitä hoitoikäisiä lapsia on.

Kansantaloudellisesti ei todellakaan ole kannattavaa että naiset parhaassa työiässä jäävät vuosiksi kotiin ja pahimmassa tapauksessa (itse asiassa aika yleistä) putoavat näiden kotiäitivuosien aikana kokonaan työelämästä.

Vierailija
34/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo automaattisesti höpöäkään ole. Riippuu mikä olisi vaihtoehto äidin tekemiselle. Ja tietysti siitä kuinka paljon niitä hoitoikäisiä lapsia on.

Kansantaloudellisesti ei todellakaan ole kannattavaa että naiset parhaassa työiässä jäävät vuosiksi kotiin ja pahimmassa tapauksessa (itse asiassa aika yleistä) putoavat näiden kotiäitivuosien aikana kokonaan työelämästä.

Jos haluat vääntää asian äärimmäisyyksiin, niin totta kai sä saat asian menemään siihen, ettei ole kansantaloudellisesti kannattavaa.

Mutta kuten sanoin, ei se automaattisesti mene kaikilla samalla tavalla. Mistä sä edes keksit, että siellä kotona oltaisi vuosikausia tai tiputtaisi työelämästä? Älä vääristele, kun ei tuo mikään yleisin skenaario ole.

Vierailija
35/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiasunnoiksi ostetaan hillittömiä palatseja ja otetaan tuloihin nähden ihan valtavia lainoja näitä varten. Vaarallista touhua sanon minä. En itse ikinä uskaltaisi ottaa yläkanttiin lainaa.

Vierailija
36/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat vääntää asian äärimmäisyyksiin, niin totta kai sä saat asian menemään siihen, ettei ole kansantaloudellisesti kannattavaa.

Mutta kuten sanoin, ei se automaattisesti mene kaikilla samalla tavalla. Mistä sä edes keksit, että siellä kotona oltaisi vuosikausia tai tiputtaisi työelämästä? Älä vääristele, kun ei tuo mikään yleisin skenaario ole.

Ookoo, ookoo, ymmärrän, et halua pohtia asiaa yleisellä tasolla, vaan otat tämän näkökulman jonkinlaisena henkilökohtaisena loukkauksena. :) Ei siitä sen enempää. Sen vaan sanon, että tästä aiheesta on paljon tutkimuksia ja se on todettu asia: vuosikaudet kotiäitinä voivat pahimmassa tapauksessa syrjäyttää naisen työmarkkinoilta lopullisesti.

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/03/07/varo-nain-kodist…

Vierailija
37/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaa töissä ollessaan aina lähemmäs neljä tonnia bruttona ja mies samoin. Alle kolme tonnia bruttona tienaava on pienituloinen.

Vierailija
38/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vain tyhmät ihmiset maksavat liikaa veroja, koska se on "lainaa valtiolle pienellä korolla"... Ihmeellisesti unohdetaan, että tällä hetkellä mikään pankki ei maksa kuukausittain kertyville pienille summille YHTÄÄN korkoa! :-D Eli se pienikin korko on kannattavampaa kuin seisottaa rahoja käyttötilillä...

Vierailija
39/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen useasti ihan vilpittömästi kysynyt näissä keskusteluissa perusteluja vastakkaiselle väitteelle. Olen saanut tietää tasan sen, että olen idiootti. Joten jos perustelisitte HIEMAN paremmin kuin nimittelemällä..? Eli tilanne on se, että minulla 3 päiväkoti-ikäistä lasta, joita hoidan kotona. Työssäni bruttopalkka 1500. Näytä minulle se laskukaava, jolla yhteiskunta voittaa jos minä laitan lapset päiväkotiin ja menen töihin?!! Sen voin kertoa, että meidän ostovoima ei kasva pätkääkään, joten kaiken maailman kassaneitien työllistämisen voit laskuistasi unohtaa.

Ei kai teitä kukaan usko, kun ette osaa perustella!?

Vierailija
40/126 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella reippaasti alle 20%, olen tietoinen että yhteiskunnalle tulee halvemmaksi kun hoidan itseni lapseni enkä tunge niitä tarhaan ja meillä miehen kanssa yhteiset rahat ollu aina...