Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva - mummo ei taaskaan pessyt lapsia...

Vierailija
06.03.2011 |

Mitä mieltä ootte tälläsestä:

Lapsemme olivat sovitusti isovanhempien luona pe illasta su iltapäivään.

Kun soitimme ja sanoimme lähtevämme heille hakemaan lapsia, alkoi mummo puhelimessa kertomaan, että molemmat lapsemme ovat sitten olleet aika kipeinä, etteivät he ole voineet sen vuoksi käydä kertakaan edes ulkona.

Tämä tietenkin ihmetytti meitä aika tavalla, sillä vielä edellisenä iltana, kun kysyin illan päätteeksi tekstarilla, onko kaikki hyvin, vastaus oli "joo, kaikki oikein hyvin! " - ja nyt sitten lapset ovatkin kuulemma koko vierailun ajan olleet sairaina???

Kun pääsimme perille, lapset istuivat sohavlla, söivät pullaa ja katsoivat videoita. Mummon sanojen mukaan toisen lapsen kurkku on ollut hurjan kipeä ja tulehtuneen punainen...kun katsoin lapseni kurkkuun, se ei ollut vähääkään punainen ja lapsi myös itse sanoi, ettei häntä satu mihinkään.

Toinen lapsi oli kuulemma yskinyt kaiket yöt - jännittävää sinänsä, kun nyt ko. pienokainen näytti ainoastaan sisäilmasta nuutuneelta ja väsyneeltä, mutta ei oikeasti sairaalta hänkään - eikä hän yskinyt kertaakaan.

Kun juttelin lasten kanssa automatkalla, kävi ilmi, etteivät he myöskään olleet käyneet kertaakaan viikonlopun aikana pesulla - mummon mielestä pesulle ei ollut voinut mennä, koska lapset olivat niin "sairaita"!?!?

Ko. isovanhemmat ovat elämässään aina olleet järkeviä, siistejä ja menestyviä, kaupunkilaisia ihmisiä; kyse ei siis todellakaan voi olla mistään yleisestä ymmärtämättömyydestä, eivätkä he ole sairaita tai mitenkään stressaantuneen oloisia.

Tämä tälläinen on toki tapahtunut ennenkin; ei ulkoilua, ei pesuja - mutta ei joka kerta kuitenkaan. Lapset ovat heillä hoidossa suht harvoin.

Mitä tälläisestä pitäisi ajatella?

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen epaolennaiseen takerrutte. Missaan ei viitattu etta ap on kompulsiivinen pesuaddikti tai kiittamaton vanhempiensa avusta. MUTTA jos antaa jollekki lapset hoitoon noinkin pitkaksi aikaa kuin viikonlopuksi niin se etta lapset ovat viela elossa ei ole onnistuneen vkonlopun maaritelma. Kylla tollaseen aikaan kuuluisi pesut, askartelut, puuhastelu ja ulkoilut. Se etta lapset makaavat soffalla ja kattovat tvta vkonlopun, jotta vanhemmat voivat kayda jossain ei ole hyvaksyttavaa. Mina ainakin mielummin jattaisin menot valiin kun jattaisin lapseni tollaseen "hoitoon". Ymmaran sua ap, keskulisin kylla kovasti aitisi kanssa. Btw mun aiti on samanlainen ja en tieda onko vaan laiskuutta. Joo ruokia ei saa hommattua tai sitten omplee rasti hommia kun muksut on siella. En vie sinne hoitoon.

Vierailija
122/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti!

Ettekö pese itseännekään? Ei jumalauta, ei ole todellista??

Mä oon kanssa kuvitellu että kaikki pesee lapsiltaan vähintään kädet, naaman, hampaat ja pyllyn joka pvä. Ilmeisesti ei, yöks.

Ja ap, älä välitä näistä idiooteista. Mä vetäisin palkokasvin tooosi syvälle, jos meidän lapset olis viikonlopun paskaisina istuneet sohvalla pullaa mussuttaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en edes antaisi lapsia yöksi kylään tuollaiseen mummolaan! Jos mummo valehtelee äidille lapsen "sairaudesta", se kertoo hänestä jo paljon. Mummo taitaakin itse olla laiska ulkoilija! Ja mummo pääsee helpommalla, kun lapset tuijottavat vain videoita?

Älä anna lapsia mummolaan hoitoon! Käykää kylässä mummolassa päiväseltään. Ja jos on pakko jäädä yöksi, Sinä olet vahtimassa lapsia. Kannattaa kyläillä perheenä, koska isovanhempiin ei voi lastenhoitajina luottaa.

Vierailija
124/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan niin että täällä on yksi häirikkö lähettänyt kymmenkunta viestiä...

Vierailija
125/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän mene kohta kiinni tämä ketju. Olisikohan niin että täällä on yksi häirikkö lähettänyt kymmenkunta viestiä...

Toivon samaa. Tästä ketjusta on asiallisuus hyvin kaukana.

Älkää enään kommentoiko ja toivottavasti ylläpito sulkee tän pois.

Vierailija
126/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika monet vanhemmat antavat alle kouluikäiten jo käydä itse suihkussa ja huolehtia itse hampaiden pesut jne. Olisikohan tässä syy esim suomalaisten lasten hampaiden huonoon kuntoon? Annetaan siis liikaa vastuuta liian pienille omasta puhtaudesta huolehtimisessa. Tämä meni nyt vähän ohi aloittajan avauksen, mutta meidän ekaluokkalaiselta jäisi shampoot päähän, jos en niitä huuhtelisi, ja hampaiden pesu kestäisi omatoimisesti 2 sekuntia.

Vierailija
127/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pestään hampaat aamuin illoin, käsiä useasti päivän aikana, pyllyt ja kasvot vähintään kerran päivässä sekä käydään pesulla vaihtelevasti noin 2-4 kertaa viikossa. Mutta siis noi pikku pesut tehdään joka päivä.. Ja vaihdetaan puhtaat vaatteet melkein joka päivä. Ja meillä on lapset kotona hoidossa, kerhoissa toki käydään joskus mutta mulle ei tulis mieleenkään pitää lapsia likaisissa vaatteissa/likaisina. Jos nämä joskus johonkin hoitoon menevät niin kyllä saavat luvan pestä sielläkin.

Vierailija
128/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä on jos muutama päivä jää pesuitta?

Eikö se nyt jo riitä, että se mummo sentään hoitaa ja ruokkii?

Minusta ap on kohtuuton!

Älä vie enää sinne mummolaan kun et tuon vertaa osaa arvostaa.

Vierailija
129/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö lapsen takapuoli pestä JOKA PÄIVÄ?? Miksi ihmeessä?

Siis kyllä mä vaippaikäisen lapsen takamuksen pesen aamulla ja illalla ja kakkimisen jälkeen. Mutta en kyllä isomman lapsen pyllyä.

Vierailija
130/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin, muita en jaksa nyt lukea... ei ihme, että suomalaiset on paskalettisiä, ylipainoisia, kalpeita, haisevia, kun monien mielestä on OK, että koko viikonloppuna ei peseydytä eikä käydä edes ulkona ??? Hyi yäk. Peseytyä pitää joka päivä, ja vaihtaa puhtaat vaatteet päälle.

Ajattelisin, että isovanhemmat ovat laiskoja ja mukavuudenhaluisia, eivät jaksa touhuta lasten kanssa, saatika pestä heitä. Veisin enää vain päivävisiitille, koska hygienia on osa hyvää hoitoa ja hyvää oloa.

Vierailija
131/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia vastauksia on tullut.

Ei minulla ainakaan ole mitään tarvetta keinolla millä hyvänsä päästä eroon lapsista. Ihan sama millaisella hoidolla ovat, kunhan sai itse vapaan viikonlopun.

Pienille lapsille vanhemmista erossa oleminen on aina vaikeaa, vaikka olisi kuinka tuttu hoitaja. Jos lapset ovat viikon päiväkodissa ja viikonlopun mummolassa, niin ainakin meidän lasten mielestä maanantaista pitäisi alkaa toinen viikonloppu. Viikko meneekin sitten usein kiukutellen ja seuraavana viikonloppuna vasta tilanne tasoittuu.

Mutta isovanhemmat HALUAVAT meilläkin lapset hoitoon. Usein tietysti mennään sen mukaan, että jos meidät on kutsuttu juhliin, johon lapset eivät ole kutsuttuja, niin silloin on sopiva hetki yökyläilyyn.

Eikä haittaa ollenkaan, jos mummolassa syödään enemmän herkkuja ja katsotaan enemmän telkkaria kuin kotona. Mutta kyllä jonkinlainen päivärytmi pitää säilyttää, koska silloin sekä lapsilla että hoitajilla on helpompaa.

Ja miksi ne lapsenlapset sitten pyytää kylään, jos ei halua muuta kuin istua nojatuolissa katsomassa kun lapsi tuijottaa muumeja?

Vierailija
132/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei lapset ole siellä viikkoja.

Hampaat ja kasvot käskisin pestä jos olisin mummo mutta suihkuttelut saisivat lasten vanhemmat hoitaa itse.

Kummallisia vastauksia on tullut.

Ei minulla ainakaan ole mitään tarvetta keinolla millä hyvänsä päästä eroon lapsista. Ihan sama millaisella hoidolla ovat, kunhan sai itse vapaan viikonlopun.

Pienille lapsille vanhemmista erossa oleminen on aina vaikeaa, vaikka olisi kuinka tuttu hoitaja. Jos lapset ovat viikon päiväkodissa ja viikonlopun mummolassa, niin ainakin meidän lasten mielestä maanantaista pitäisi alkaa toinen viikonloppu. Viikko meneekin sitten usein kiukutellen ja seuraavana viikonloppuna vasta tilanne tasoittuu.

Mutta isovanhemmat HALUAVAT meilläkin lapset hoitoon. Usein tietysti mennään sen mukaan, että jos meidät on kutsuttu juhliin, johon lapset eivät ole kutsuttuja, niin silloin on sopiva hetki yökyläilyyn.

Eikä haittaa ollenkaan, jos mummolassa syödään enemmän herkkuja ja katsotaan enemmän telkkaria kuin kotona. Mutta kyllä jonkinlainen päivärytmi pitää säilyttää, koska silloin sekä lapsilla että hoitajilla on helpompaa.

Ja miksi ne lapsenlapset sitten pyytää kylään, jos ei halua muuta kuin istua nojatuolissa katsomassa kun lapsi tuijottaa muumeja?

Vierailija
133/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinä taas yksi äiti joka on kiittämätön.

Jos asia tapahtunut ennenkin ja se sua häiritsee, MIKSI VIET LAPSIA SINNE? Taitaa se oma-aika olla kuitenkin niin tärkeetä.

Ja mistään tällaisista asioista ei tietenkään kannata puhua ihan asianosaisille.

:)

Vierailija
134/134 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on outoa se, ettei mummo ole toiminut kuten sovittiin (ulkoilut, pesut yms.) ja keksii verukkeeksi lasten sairastumisen...

Alkavaa muistihäiriötä veikkaisin minäkin. Tai sitten tosiaan vaan yliarvioi oman jaksamisensa ja lusmuilee siksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi