Kiva - mummo ei taaskaan pessyt lapsia...
Mitä mieltä ootte tälläsestä:
Lapsemme olivat sovitusti isovanhempien luona pe illasta su iltapäivään.
Kun soitimme ja sanoimme lähtevämme heille hakemaan lapsia, alkoi mummo puhelimessa kertomaan, että molemmat lapsemme ovat sitten olleet aika kipeinä, etteivät he ole voineet sen vuoksi käydä kertakaan edes ulkona.
Tämä tietenkin ihmetytti meitä aika tavalla, sillä vielä edellisenä iltana, kun kysyin illan päätteeksi tekstarilla, onko kaikki hyvin, vastaus oli "joo, kaikki oikein hyvin! " - ja nyt sitten lapset ovatkin kuulemma koko vierailun ajan olleet sairaina???
Kun pääsimme perille, lapset istuivat sohavlla, söivät pullaa ja katsoivat videoita. Mummon sanojen mukaan toisen lapsen kurkku on ollut hurjan kipeä ja tulehtuneen punainen...kun katsoin lapseni kurkkuun, se ei ollut vähääkään punainen ja lapsi myös itse sanoi, ettei häntä satu mihinkään.
Toinen lapsi oli kuulemma yskinyt kaiket yöt - jännittävää sinänsä, kun nyt ko. pienokainen näytti ainoastaan sisäilmasta nuutuneelta ja väsyneeltä, mutta ei oikeasti sairaalta hänkään - eikä hän yskinyt kertaakaan.
Kun juttelin lasten kanssa automatkalla, kävi ilmi, etteivät he myöskään olleet käyneet kertaakaan viikonlopun aikana pesulla - mummon mielestä pesulle ei ollut voinut mennä, koska lapset olivat niin "sairaita"!?!?
Ko. isovanhemmat ovat elämässään aina olleet järkeviä, siistejä ja menestyviä, kaupunkilaisia ihmisiä; kyse ei siis todellakaan voi olla mistään yleisestä ymmärtämättömyydestä, eivätkä he ole sairaita tai mitenkään stressaantuneen oloisia.
Tämä tälläinen on toki tapahtunut ennenkin; ei ulkoilua, ei pesuja - mutta ei joka kerta kuitenkaan. Lapset ovat heillä hoidossa suht harvoin.
Mitä tälläisestä pitäisi ajatella?
Kommentit (134)
miksi lasten pitäisi olla isovanhemmilla koko viikonloppu, vaikka he itse haluaisivatkin varsinkin kerran vaikuttaa, etteivät jaksa...
Itse pesen, koska olen aikuinen ja hikoilen myös sieltä. Mutta lapset eivät normaalisti. Osaavat pyyhkiä pyllynsä, niin etteivät haise kyllä koskaan. NAamaakaan ei pestä, jos se ei ole likainen ainakaan näin talvella. Suihkussa ja saunassa käyvät 3-5 kertaa viikossa, se mielestäni riittää.
miksi lasten pitäisi olla isovanhemmilla koko viikonloppu, vaikka he itse haluaisivatkin varsinkin kerran vaikuttaa, etteivät jaksa...
Olisiko AP:n pitänyt kieltäytyä, olla antamatta lapsiaan, vaikka isovanhemmat toivoivat lapset luokseen?
Itse en antaisi lapsiani viikonlopuksi istumaan sisälle videoita katsomaan ( pesemättöminä ). Mitäs helvetin järkeä siinä on, kenellekään?
Onko teillä ruokavaliossa jotain pahasti vialla?
Vaippaiässä toki pestään ja ehkä pyyhkimisenopetteluvaiheessa mutta sen jälkeen ennen murrosiän hikoiluja päivittäinen pesu on turhaa.
Olisiko AP:n pitänyt kieltäytyä, olla antamatta lapsiaan, vaikka isovanhemmat toivoivat lapset luokseen?
Itse en antaisi lapsiani viikonlopuksi istumaan sisälle videoita katsomaan ( pesemättöminä ). Mitäs helvetin järkeä siinä on, kenellekään?
että tätä on tapahtunut jo aiemminkin, eli tuttu juttu...itse en antaisi.
Meilläkin lapset syö mummuilla pullaa ja suklaakeksejä aamusta iltaan. Ruokaa kai on välissä ja sitä lahjotaan syömään sillä, että taas saa herkkuja:) Kiitos vaan mummuille, kun jaksavat hoitaa.
Meillä kyllä pesulle pääsevät kahdesti päivässä mun vanhemmilla, kun pyytävät. Heillä on todella pröysteä poreamme ja eivät raski ikinä sitä itse käyttää. (asuneet talossa 4 vuotta ja eivät ole kertaakaan itselleen raskineet sitä täyttää) Mutta nää pallerot on tarpeeksi hyvä syy tuhlata vettä hirveitä määriä.
tästä nähdään että hygienia on mennyttä kalua av-lapsilla...jos tyttöjen pyllyjä ei pestä päivittäin,ei ihme että haisee teinit!niitä ei yksinkertasesti ole opetettu peseytymään kotona!joten,annetaan noitten paskaperseitten olla,niille kun ei mene perille ees rautalangalla...juu,menenkin tästä iltapesulle=)
=)
mutta pyllyt pestään meilläkin!!oma äitini sen opettanut -ja tapa jatkuu!!ja meiän lapset on mummulassa useinkin-kyllä.Ja mitä teen??uin laiskottelen siivoilen luen,kaikkea mikä ei onnistu pienten lasten äidiltä!
Meillä ei opeteta lapsille tuollaista kielenkäyttöä ja pesemme kyllä alapesut päivittäin ja huolehdimme lasten hygieniasta, emmekä hoidata isovanhemmillamme lapsia viikonloppuisin. En vaadi vanhempiani hoitamaan lapsiani ja jos huomaan heidän olevan väsynyt, etenkään silloin. Meillä eivät lapset ole koskaan olleet yökylässä mummolassa ilman meitä. En tajua miksi pitäisi. Minä huolehdin lapsistani ja hygieniasta itse.
Mitäs itse teille sillä aikana? Miten arvostelet isovanhempia, jos et itse kykene olemaan viikonloppua lastesi kanssa?
Hei c´moon - on täysin naurettavaa väittää, että allergiariski kasvaisi siitä, että lapset pesevät naamansa ja kätensä ( ja takapuolensa ) iltaisin?
Jonkun tutkimuksen mukaan Suomessa pestään Euroopan huonoiten lasten hampaita.
En uskonut ko. tutkimukseen ennen tätä ketjua, nyt valitettavasti uskon:(
Kuulostaa tosi oudolta tuo sairauksista valehteluetenkin. Olisin itse aika harmissani, jos etenkään hampaita ei kahteen vuorokauteen pestäisi kertaakaan! Etenkin jos herkkuja on syöty, kuten mummoloissa yleensä.
Eikö mummon kanssa voisi puhua asiasta eikä ainakaan laittaa välejä poikki? kysellä että rasittaako lapset heitä kovasti pitkien vierailuiden aikana tai kiukuttelevatko pukemisten yms. kanssa. Minä ihmettelisin kovasti, jos äitini/anoppini toimisi ap:n kertomalla tavalla ja olettaisin, että jokin on vialla.
Ai ihan kaupunkilaisia ovat. Jösses sentään.
Vierailija - 06.03.11 09:59 (ID 12222324)
Jolloin peseytyminen saattais olla hieman hankalampaa, kuin ko. isovanhempien asunossa, jossa on kaksi kylpyhuonetta.
Vai mitä mahdoitkaan tarkoittaa kommentillasi? T. AP
Onko teillä ruokavaliossa jotain pahasti vialla?
Vaippaiässä toki pestään ja ehkä pyyhkimisenopetteluvaiheessa mutta sen jälkeen ennen murrosiän hikoiluja päivittäinen pesu on turhaa.
meilläkin pestään vaan jouluna ja juhannuksena!herrojen hömpötystä moinen!kunnon paskan hajusta tulee rehti suomalainen mieleen!ja mikäs en ihanampaa kun kusen hajunen teini!ou jeah!kyllä pikkulapsetkin käyvät pissalla ja kakalla ja pylly kyllä punottaa jos ei pöpöjä vedellä huuhtele!!
meilläkin lapset ovat mummulla joskus viikonkin ja nauttivat suunnattomasti,anoppini suorastaan loukkaantuu jos ei saa lapsia luokseen!edelleen nämä kakkapylly-av-mammat täällä vinkuu!!(käytin nyt tällaista hienovaraista nimitystä ettei kukaan loukkaannu =) )ja en tingi mielipiteestänien!!!Naisen pylly tulee pestä joka pv,koko elämän ajan!myös hampaat!sinäkin saat olla sitä mieltä!ihme porukkaa täällä!
Kuulostaa tosi oudolta tuo sairauksista valehteluetenkin. Olisin itse aika harmissani, jos etenkään hampaita ei kahteen vuorokauteen pestäisi kertaakaan! Etenkin jos herkkuja on syöty, kuten mummoloissa yleensä.
Eikö mummon kanssa voisi puhua asiasta eikä ainakaan laittaa välejä poikki? kysellä että rasittaako lapset heitä kovasti pitkien vierailuiden aikana tai kiukuttelevatko pukemisten yms. kanssa. Minä ihmettelisin kovasti, jos äitini/anoppini toimisi ap:n kertomalla tavalla ja olettaisin, että jokin on vialla.
Alkavaa dementiaa tms?
Vierailija - 06.03.11 10:09 (ID 12222390)
En TIETENKÄÄN! En tekisi sitä ikimaailmassa! Kyse on vaan siitä, etten halua antaa lapsia heille enää yökylään koko viikonlopuksi, vaikka he sitä pyyytäisivätkin.
Ja mummon valehtelu on tosiaan hyvin kummallista. Hän tosin on alle 60vuotias ( ei ole ollut työelämässä enää vuosiin; ovat varakkaita ), joten aika varhain sitten alkaa tuo dementia. Mutta kaipa se jostain alkavasta sairaudesta saattaa tosiaan kertoa? Toisaalta tuollaista on jatkunut jo pitkään, ainakin 5v, enemmänkin.
En TIETENKÄÄN! En tekisi sitä ikimaailmassa! Kyse on vaan siitä, etten halua antaa lapsia heille enää yökylään koko viikonlopuksi, vaikka he sitä pyyytäisivätkin.
Ja mummon valehtelu on tosiaan hyvin kummallista. Hän tosin on alle 60vuotias ( ei ole ollut työelämässä enää vuosiin; ovat varakkaita ), joten aika varhain sitten alkaa tuo dementia. Mutta kaipa se jostain alkavasta sairaudesta saattaa tosiaan kertoa? Toisaalta tuollaista on jatkunut jo pitkään, ainakin 5v, enemmänkin.
[/quote]
kipeitä. Ajattelisit vähän mummo parkaa. Hän on vanhempi ihminen eikä varmasti jaksa samalla lailla puunata lapsia kuin sinä. Kannataisiko pesut hoitaa kotona ja antaa mummojen nauttia laatuajasta.
Mummo saattoi olla väsynyt ja lapset
Vierailija - 06.03.11 10:33 (ID 12222549)
kipeitä. Ajattelisit vähän mummo parkaa. Hän on vanhempi ihminen eikä varmasti jaksa samalla lailla puunata lapsia kuin sinä. Kannataisiko pesut hoitaa kotona ja antaa mummojen nauttia laatuajasta.
Mummo valehteli - enkä ymmärrä MIKSI???
Ja he kun nimeomaan PYYSIVÄT lapset heille viikonlopuksi!
Lapset ovat 4v ja 5v ja sen ikäisiä jo, että osaavat kertoa ihan sopntaanisti, jos tapahtuu jotain erikoista, kuten " me ei käyty ollenaakn, kertaakaan pesulla, koska mummo sanoi, että me ollaan niin sairaita, ettei voida". Just.
Kysyin sitten, että eikö hamapaitakaan voinut pestä, niin lapset sanoivat, että " ei pesty, kun ei kipeenä tarvitse".
-ap-
Ihmettelen vain tuota, etteivät itse huolehdi hammas- ym pesuista. Mielikuvaksi tuli, että isovanhemmat asuvat kerrostalossa, josta on "hankala" lähteä ulos. Lapset ovat niin pieniä, etteivät ymmärrä vaatia ulosmenoa. Samasta syystä eivät osaa kertoa vanhemmille, etteivät ole olleet oikeesti kipeitä. Eivät myöskään osaa kertoa, että isovanhemmat ovat tissutelleet/juopotelleet koko viikonlopun niin, etteivät ole jaksaneet/voineet lähteä lasten kanssa ulos.
Todella huolestuttava juttu, jossa vähiten mua huolestuttaa pesemättömät hampaat.
Niin, ja miksi ketään ei huolestuta pojan pippelin pesu? Kaikki mainitsevat vain tyttölapsen pimpin.
periaatteessa tykkää lapsista ja haluaisi olla heidän kanssaan, mutta ei sitten kuitenkaan jaksa. Ihan samantyyppisiä juttuja on käynyt meilläkin, mummo ei ole jaksanut laittaa ruokaa, ja ovat syöneet vain leipää tms. Tai on ollut liian vähän ruokaa, kun ei olla jaksettu mennä kauppaan :/
Ja joo, en vie mielellään lapsia sinne hoitoon, vaikka pyytävätkin. Mummo siis, lapset ei niinkään. Miksiköhän???
"Naisen alapää on kuin silmä. Se "pesee" ja huuhtelee itse itsensä. Eikä näin ollen vaadi erityistä pesua pysyäkseen puhtaana, kuten ei silmäkään".
Monet pesevät luonnollista bakteerikantaansa pois ylenmääräisellä pesulla altisten itseään tulehduksille. Vauvojen kakkapyllyt ovat toki asia erikseen.