Ottaako moni koiransa mukaan kun menee kylään?
Mua on viimeaikoina siepannut kun kaksikin kaveria on hankkinut koiran ja ottaa ne piskit aina mukaan kylään. Ketutustani lisää etteivät koirat ole sisäsiistejä ja hyppivät sohvilla ym. Toiselle kaverille olen saanut taottua että meillä koirat EI ole sohvalla tai sängyissä, toiselle on ihan sama mitä sanoo, koirat tekee mitä huvittaa. Niinpä minusta on tullut jonkin sortin pikkukoirienvihaaja
Kommentit (70)
En ota koiria mukaan kylään paitsi silloin jos niitä oikeasti erikseen pyydetään. Eikä koiralliset tuttavani tuo koiriaan meille kylään, jollei erikseen sovita, että ottavat koiratkin mukaan. Tällöin kuvioon kuuluu yhteinen ulkoilulenkki tai koirapuistoilu, yleensä heti vierailun alussa, jotta koiratkin sitten rauhoittuvat eivätkä melskaa.
Mielestäni on todella epäkohteliasta tuoda tullessaan koiria kutsumatta. Itse tyrmistyn paljon vähemmästäkin: Hyvä ystäväni tuli kylään (minun kutsustani) lapsensa kanssa. Heti sisään päästyään hän riisui lapseltaan housut ja vaipan. Kertoi, että heillä on pottaharjoittelu menossa. Yritin todeta, ettei meillä kyllä ole pottaakaan. Kun lapsi sitten pissassi sohvalle, päätin, että oli viimeinen kerta kun kutsuin heidät meille. Äiti totesi vaan, että pienen lapsen pissa ei haise miltään ja kuivuu pian, kun itse yritin pyyhkeillä pelastaa sen mitä pelastettavissa oli.
Yhden tuttavani puoliso taas tuo meille mukanaan aina jonkun sukulaislapsensa, ikäryhmältään 3-7 v, siis siskonsa, veljensä tai serkkunsa lapsen. Tämäkin on mielestäni ihan käsittämätöntä toimintaa, koskaan tästä ylimääräisestä vieraasta ei edes ilmoiteta ennakkoon, olipa mitkä tahansa juhlat kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 12:56"]
Kertokaa nyt joku että miksi otatte niitä koirianne kylään vaikkei ole erikseen pyydetty?
En ihan oikeasti vain ymmärrä! Olen tätä asiallisesti kysynyt ihmisiltä, jotka niin tekevät, mutta olen saanut vastaukseksi vain loukkaantuneita katseita.
[/quote]
Käyn yleensä kylässä sellaisten ihmisten luona, jonne koiran voi viedä.
Se minua ärsyttää, kun kylään tunkee ihmisiä, jotka pelkäävät koiria, ja koira on teljettävä jonnekin vierailun ajaksi.
Itse otan koiran mukaani vain paikkoihin, joihin se on tervetullut. Eli vanhempieni luokse, siskoni luokse ja anoppilaan. Ei tulisi mieleenkään ottaa koiraa kavereille tai sukulaisille mukaan. Kaikki eivät pidä koirista, niistä tulee sotkua, ja minun rakkini kerjää pöydästä ruokaa, hyppii ja pieree. Ei siis mitenkään salonkikelpoinen tapaus :D
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 19:10"]
Se minua ärsyttää, kun kylään tunkee ihmisiä, jotka pelkäävät koiria, ja koira on teljettävä jonnekin vierailun ajaksi.
[/quote]
Mutta miksi otat sen mukaan? Toki ymmärrän jos on varta vasten koiraa mukaan toivottu tai kyläpaikka on pitkällä kodistanne. Ihan asiallisesti haluaisin tämän asian kuulla joltakulta. Meillä ei koiria oteta kylään mukaan. En näe siihen mitään syytä :)
-68-
[/quote]
Mutta miksi otat sen mukaan? Toki ymmärrän jos on varta vasten koiraa mukaan toivottu tai kyläpaikka on pitkällä kodistanne. Ihan asiallisesti haluaisin tämän asian kuulla joltakulta. Meillä ei koiria oteta kylään mukaan. En näe siihen mitään syytä :)
-68-
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 19:14"]
[/quote]
-68-
[/quote]
Otan koiran mukaan, kun en halua jättää sitä yksin kotiin. Se on jo pakolliset yksin kotona, joten vapaa-ajalla on minun oltava koiran seurana. Siksi koiran otimmekin, koko perheen kaveriksi, jonka kuuluukin olla meidän mukana. Pienikokoinen koira on.
Ei meille tulla koirien kanssa, perheessä allergisia.
Tutulla on koira mutta jättää sen autoonsa takakonttiin.
Elukoitten kuskaaminen vierailuille on tahditonta, kaikki eivät ilkeä kieltää vaikka mieli tekisi. Lemmikkien omistajat eivät tajua ettei muut ihmiset (hyvät ystävätkään) välttämättä välitä heidän otuksistaan.
Vain mun vanhemmille otan joskus koiran mukaan, en muualle. Meidän koira on mun äidille rakas joten sinne voi hyvin koiran ottaa.
En ota ilman lupaa, tosin en edes kysy voiko koiramme tulla myös, koska ihan hyvin se pärjää kotona. Joskus sitä on toivottu mukaan, joten silloin otan sen mukaan.