Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaako moni koiransa mukaan kun menee kylään?

Vierailija
06.03.2011 |

Mua on viimeaikoina siepannut kun kaksikin kaveria on hankkinut koiran ja ottaa ne piskit aina mukaan kylään. Ketutustani lisää etteivät koirat ole sisäsiistejä ja hyppivät sohvilla ym. Toiselle kaverille olen saanut taottua että meillä koirat EI ole sohvalla tai sängyissä, toiselle on ihan sama mitä sanoo, koirat tekee mitä huvittaa. Niinpä minusta on tullut jonkin sortin pikkukoirienvihaaja

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asia sitten jos joku toinen koiraperhe haluaa tehdä niin...vissi ero!

Vierailija
42/70 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin edelleenkään IHMISTEN EI TARVI HALUTA KOIRIA KOTIINSA eri asia sitten jos joku toinen koiraperhe haluaa tehdä niin...vissi ero!

Monet haluaa koiran kylään juuri siksi, että heillä itsellä ei ole koiraa. Meillä on vain yksi koiraperhe (vanhempani) jossa kyläillään koiran kanssa. Loput ovat koirattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin "koiraihminen", ts. omistan koiran, mutta ei tulisi mieleenikään ottaa koiraa mukaan kylään. Koira käyttäytyy vieraassa paikassa kuitenkin aina eri tavalla kuin kotona, voi vaikka merkkailla reviiriäänkin sisällä, enkä halua ottaa ylimääräistä stressiä koiran vahtimisesta. En oikein usko, että koirakaan siitä nautti, varmaan nukkuu mieluummin kotona tutuissa nurkissa sen muutaman tunnin, minkä yleensä kylässä olemme. Yökyläilyjä emme harrasta, mutta jos harrastaisimme, niin koira jäisi hoitoon, kuten ulkomaan reissujemmekin ajaksi.

Vierailija
44/70 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin "koiraihminen", ts. omistan koiran, mutta ei tulisi mieleenikään ottaa koiraa mukaan kylään. Koira käyttäytyy vieraassa paikassa kuitenkin aina eri tavalla kuin kotona, voi vaikka merkkailla reviiriäänkin sisällä, enkä halua ottaa ylimääräistä stressiä koiran vahtimisesta. En oikein usko, että koirakaan siitä nautti, varmaan nukkuu mieluummin kotona tutuissa nurkissa sen muutaman tunnin, minkä yleensä kylässä olemme. Yökyläilyjä emme harrasta, mutta jos harrastaisimme, niin koira jäisi hoitoon, kuten ulkomaan reissujemmekin ajaksi.

kyläilijä. Ei käyttäydy mitenkään erityisemmin, ei merkkaile tms. Yleensä on ihan rauhassa, nukkuu, jos on sen aika päivästä.

Vierailija
45/70 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos koira tiedetään tervetulleeksi tai mennään yökylään, jolloin asiasta sovitaan. Mutta pelkille iltakahveille mennessä ei oteta mukaan. Ei se ole koirasta hauskaa.

Vierailija
46/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin myös tietää, että miksi niitä koiria otetaan mukaan?

Ymmärrän jos tullaan pitkän matkan päästä tai jäädään yöksi. Kuitenkin silloin kysytään, että saahan koira tulla.

Mutta jos tullaan kylään pariksi tunniksi ja asutaan suht lähellä, niin miksi?

Meille muutamat ovat loukkaantuneet kun joudun erikseen kylään kutsuttaessa vielä sanomaan että älä tuo koiraa mukanasi.

En vain ymmärrä. Joskus tekisi mieli viedä lapsen hamsteri mukanani kun menen näiden "koira otetaan aina mukaan" ihmisten luokse kylään :)

Suurin osa ystävistäni jättää koiransa kotiin ja myös kummeksuvat näitä koirien mukaan ottajia.

Vierailija
47/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä palsta avasi silmiä ihmisten erilaisuuden suhteen!

Minä rakastan koiria (enemmän kuin lapsia) muttei kävisi mielessäkään, että kukaan menisi kylään tarkistamatta etukäteen, ovatko koirat tervetulleita. Tai sanotaanko suoraan että ei mulla kävisi edes mielessä kysyä, vaan jättäisin automaattisesti koirat kotiin ellei niiden vierailua erikseen ole isännän suunnalta toivottu.

Olen koiraihminen henkeen ja vereen, mutten käsitä sellaisia ihmisiä jotka eivät ymmärrä että kaikki eivät koiria rakasta. Ei siihen tarvitse mitään vihaa, pelkoa tai allergiaa liittää - kaikki eivät vaan tykkää koirista ja piste! Ei se tee niistä sen huonompia ihmisiä :D Sellaiset koiranomistajat jotka tuputtavat koiraansa kaikkialle ja kaikille, lisäävät koiranvihaajien ja -myrkyttäjien määrää.

Vierailija
48/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen kysynyt aina etukäteen jos on edes tullut mieleen ottaa koira mukaan. En mä sitä yleensä ota, jos ei sitten mennä yökyläilemään vanhemmille, sinne koira on aina tervetullut, ei sitä niin pitkiksi ajoiksi yksin voi jättää. Mutta jos menen lyhyemmälle vierailulle niin ei mulla ole tarvetta edes ottaa sitä mukaan, se osaa olla yksin kotonakin. Kun se työpäivän ajan pärjää yksin kotona, niin miksei sitten jotain päiväkahvireissua tuttavaperheen luo jaksaisi olla kotona.

Se on itsellekin stressaavaa jos joutuu kyläpaikassa vahtimaan koiraa, vaikka kutsujat olisivat sanoneet että ottakaa sitten koira mukaan. Jos pyytävät koirineen kylää, harkitsen tilanteen mukaan (jos paikka on täynnä kissoja ja sellaisia koiria joiden kanssa omani ei tule toimeen sekä lapsia ja paljon tuntemattomia ihmisiä, niin en kyllä koiraa sinne vie vaikka olisi nimenomaan sanottu että koira mukaan kans, ihan omia ja muiden hermoja säästääkseni).

Jos meille tulee vieraita, niin en minä sitä koiraa silloin ole mihinkään hoitoon laittamassa. Tuossa on vahtikoiran vikaa niin sitten jos tulee koiria pelkääviä vieraita niin laitan koiran talon toiseen puoliskoon itsekseen ja sille jotain virikeleluja sinne.

Vierailija
49/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyy, niin koira on ihan ok vieras.

Teoriassa.

Parilla kaverilla on niin huonosti koulutetut rakit, että niitä en meille huolisi edes.

Toisaalta, mies on allergikko, ei kylläkään pahasti, mutta siihen tulee helposti vedottua sitten, että miksi ei. Ja siihen, että meidän kotimme ei ole ns. koiraystävällinen. Itse asiassa kotimme ei ole edes kovinkaan lapsiystävällinen ja muutamat ystävät eivät myöskään käy lastensa kanssa, kun eivät ole osanneet opettaa lapsiaan käyttäytymään kylässä.

Vierailija
50/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi paha koira-allergia ja vaikka koiraihmiset väittävät, ettei kukaan edes aivastele heidän läsnäollessaan, niin ei voi allerginen niin minä reagoin aika nopeasti. Minäkään en aivastele. Mutta kun veljeni synttäreille tuotiin valkoinen pikkupiski sisälle, niin todella nopeasti meni silmät punaiseksi ja alkoivat vuotaa ja samoin nenä, elin saan flunssamaisen olon. Kuulin, kun ko. pariskunta sanoi jollekin hiljaa minua hyväksi teeskentelijäksi....

Vierailija
51/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2011 klo 19:18"]

Myös vastaavasti toisin päin. Jos meille tulee kylään vieras, joka pelkää koiria tai on allerginen, koiran voin laittaa ulos ulkotarhaan. Myös jos tulee pieniä lapsivieraita, koiramme menee ulos. Meidän koira on nuori ja iso sähläri, omat lapset ovat jo tottuneet, mutta pienet lapsivieraat voivat tulla kampatuksi. Vaaratilanteiden välttämiseksi koira siis laitetaan ulos.

Meillä osataan ottaa muut ihmiset huomioon, eikä koiraa kohdella perheemme lapsena.

Kaikilla ei ole mitään ulkotarhaa. Ja allergista ei auta yhtään se, että koira viedään ulos. Kyllä sitä hilsettä on joka paikka täynnä joka tapauksessa.

Kas, tässä koiranomistaja toivottaa koirattoman tervetulleeksi kylään ja on valmis viemään oman koiransa ulos kyläilyn ajaksi. Miten tämänkin pystyy kääntämään noin, että taas on koiranomistaja syyllinen, kun hänen kodissaan on eläinpölyä ja -hilsettä?

Itse en ottaisi koiria kyläpaikkaan mukaan, jos koira ei jostain syystä (sairaus, lääkitys) ei pärjäisi paria tuntia itsekseen, jättäisin kyläilyn väliin. Muutaman kerran ollaan tehty poikkeus, tarkoituksella totuttaa koiria vieraisiin paikkoihin ja ihmisiin. Tällöin on sovittua asiasta kohteen kanssa ennakolta ja ulkoilutettu koiria ensin toista tuntia, jotta ovat malttaneet kyläpaikassa lähinnä maata lattialla.

Vierailija
52/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt joku että miksi otatte niitä koirianne kylään vaikkei ole erikseen pyydetty?

En ihan oikeasti vain ymmärrä! Olen tätä asiallisesti kysynyt ihmisiltä, jotka niin tekevät, mutta olen saanut vastaukseksi vain loukkaantuneita katseita.

Vierailija
53/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2011 klo 01:04"]

Lisäksi sain kuulla et pesevät koiran noin 3 kertaa VUODESSA.... YÖK!

Iik. Minä pesen koirat noin kerran kolmessa vuodessa, paitsi jos kierivät paskassa.

Mutta minulla onkin ihan oikeita koiria, ei sellaisia säälittäviä lelukoiran näköisiä pumpulipalloja joiden höttöturkkia pitää pestä koko ajan. Säälittää sellaiset otukset, miksi ihmeessä ei voida hankkia suoraan lelukoiraa eikä kiusata eläimiä.

Oikeanlaatuinen turkki ei kaipaa pesua ollenkaan, eikä nyt ainakaan useampaa kertaa vuodessa.

no sinä et niitä oikeita koiria raahaakkaan kaikkiin kerrostaloihin kyläilemään. Meidän karhukoirat ei olisi suostuneet mihinkään edes sisään. Eikä olisi tullut mieleen niitä pakottaa vaikka ihmisystävällisiä olivatkin. 

Vierailija
54/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen siitä, kenelle mennään. Useimmiten ei oteta mukaan. Joskus koirat on erityisesti kutsuttuja ja toivottuja vieraita.

Vierailija
55/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää yksi kaveri, joka tuo koiransa (2 kpl) aina meille, vaikka tietää että meidän kissa ei voi sietää niitä hurttia meillä  haukkumassa ja ruokakupillaan kärkkymässä. Monesti olen pyytänyt, että jättäisi koiransa kotiin/pihalle kiinni tms. mutta ei mene jakeluun, vastaus on aina tyyliin "mitä ne nyt haittaa ei ne mitään tee". Meidän kissa joutuu olemaan kodinhoitohuoneessa koko vierailun ajan. Ensi kerralla taidan päästää Misun raatelemaan ne piskit, ehkä sitten oppii.

Vierailija
56/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei todellakaan tulla koiran kanssa. Mun psyyke ei kestä sitä, että joku tulee suoraan ulkoa joko paljain jaloin tai kengät jalassa meille. Meillä on vaaleat parkettilattiat ja vaaleat matot. Kaikki kura näkyy heti ja parketti olisi pian entinen, jos sitä jatkuvasti kynsittäisiin.

Olen elänyt lapsuuteni todella likaisessa kodissa ja kammoan ehkä siksi sitä likaa niin järjettömästi. En voi sietää myöskään sellaisia pieniä lapsia tai oikeastaan heidän vanhempiaan, jotka antavat pienen lapsen syödä ruokaa ilman ruokalappua, sormin ja ties miten venkoillen tai jopa muualla kuin ruokapöydässä, eivät pese pilttinsä suuta tai sormia ruokailun jälkeen. Ottaa niin päähän viedä koko sohva pesetettäväksi, kun pikku-Eric sai välipalasoseen eteensä, söi siitä hienosti itse, lähti ruokapöydästä siistimättä ja kiipesi valkoiselle sohvalle tahmaisine käsineen ja suttuisine naamoineen. 

Siis, ei koiria, ei sottaisia ihmisiä. Ihmisiltä kengät pois jalasta ja jos on tultu sandaaleilla, sukat jalkaan.

Vierailija
57/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa tulla koirat kylään, kunhan siitä ilmoitetaan etukäteen. Meillä on kolme koiraa, joten ottaisimme koiravieraat mieluusti ensin pihalla vastaan ja sitten siirryttäisiin sisälle. Koirien siirtämistä eri huoneeseen vaativat vieraat siirretään pihalle. Meidän kotimme on meidän ja meidän laumaan kuuluu myös koirat. Vieraat ihmiset eivät kuulu, joten heillä ei ole minkäänlaista oikeutta tulla sanelemaan mitään toimintaohjeita tai sääntöjä. Yhtäkään minun perheeni jäsentä ei todellakaan ajeta pois omasta kodistaan kenenkään vieraan takia. ( Kohta tulee joku huutelemaan sairaaksi ja tunnevammaiseksi, mutta hui hai. Pysyn kannassani. )

Mä olen vain onnellinen, jos kerrankin pääsen johonkin ilman koiria. Vietän koirieni kanssa lähes kaiken vapaa-aikani. En todellakaan halua kyläpaikassa pelätä, että mitäs jos joku koiristani vaikka huitaisee hännällään jonkun kalliin koriste-esineen lattialle. Pyytele siinä sitten anteeksi, maksa itsesi kipeäksi ja saa ystävän vihat vielä niskaan.

Vierailija
58/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko raahaa meille aina mukaan sen räksyttävän ja näykkivän pikkukoiransa. Kamala otus kaikenkaikkiaan. Hyppii sohvalle ja kiipeää ruokapöytäänkin syliin Kerjäämään. Kamala   Nahkarotta.

Ja ei, en ole koiranvihaaja. Meillä on myös koira ja ihan perheenjäsen onkin. Mutta sohvalle, sänkyyn, eikä varsinkaan ruokapöytään ole mitään asiaa. Ja jos kerran näykkäsee saa lähteä vihreämmille metsästysmaille siltä seisomalta.

Vierailija
59/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota aina. Jos on sellanen paikka missä koirat voi leikkiä vaikka pihalla keskenään, niin otan, mutta muuten koira jää kotiin tai menee hoitoon.

Vierailija
60/70 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluaisi meille koiria. Siivottavaa on muutenkin ihan tarpeeksi enkä halua, että mikään piski käy vauvaan kiinni. Enkä halua hurttaa omiinkaan jalkoihini pyörimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi