Homssuiset äidit.
Mikä ihme siinä on, kun nainen on raskaana ja synnyttänyt, hänen pitäisi näyttää kamalalta, kalpealta, homssuiselta roikkuvissa vaatteissa kulkevalta ÄIDILTÄ?? En muista nähneeni yhtä ainutta äitiä, joka huolehtisi vielä ulkonäöstään. Ajatteleeko äidit, että nyt kun on lapsi, pitää ajatella ainoastaan lapsi lapsi lapsi? Tottakai ymmärrän, että etenkin alussa synnytyksen jälkeen ja ensimmäisinä kuukausina vauvan kanssa, on niin väsynyt, ettei kertakaikkiaan jaksa panostaa itseensä. Olisi äidinkin kannalta "terveellisempää" jos hän huolehtisi myös itsestään. Ystävän kanssa kahville lähteminenkin (vauva mukana) tuntuisi varmasti lähes juhlalta, kun olisi laittanut edes ripsaria ja huulikiiltoa :) Tiedän monta ihmistä, jotka ovat kuin malleja ennen äitiyttä, ja ehkä vielä raskausaikanakin, mutta *naps* kun lapsi syntyy, näytetään 20 vuotta vanhemmalta ja niin elämäänsä kyllästyneeltä.
Ja kaikille näsäviisaille ketkä ottaa itteensä tai muuten on pakottava tarve alkaa naputtaa:
Ymmärrän ja tiedän että lapsen kanssa elämään opetteleminen vie omia voimavaroja paljon, mutta silti, ei saisi itseään unohtaa ja päästää suohirviöksi! Äitiys ei ole sairaus, joten miksi siis näyttää sairaalta?? Minulle lapseni on maailman tärkein, mutta silti voin ihan rehellisesti sanoa, että näytän hyvältä myös lapsen saaneena. Ei tarkoita, että jos huolehdit itsestäsi, et huolehdi lapsestasi.
Kommentit (103)
Hohhoijakkaa. Mikä siinä on, että kun saa esikoisensa, luulee olevansa automaattisesti Äitiyden Erityisasiantuntija....?
Meillä ainakin minun homssuisuuteni on suoraan kiinni siitä, että miehen mielestä minulla ei ole oikeutta nukkua, syödä, käydä suihkussa, pesulla, kampaajalla, liikkumassa rauhassa. Tärkeämpää on, että hän saa makoilla sohvalla läppäri sylissä.
Pidän ulkonäöstäni huolta sen, minkä vauva sylissä pystyn. Se ei ehkä tyydytä ap:ta.
"huomautettiin" siitä, kun laitan itseni ihan vimpan päälle vaikka menisin vain leikkipuistoon =D Kuulemma mulla ei pitäisi olla sellaiseen aikaa...
En tiedä, mulla menee puoli tuntia siihen kun meikkaan ja laitan hiukset (jälkimmäiseen menee enemmän aikaa, koska suoriastan yleensä nää puoleen selkään ulottuvat hiukset).
Enemmän tosiaan tällä suunnalla näkee niitä äitejä, jotka ovat kiskaisseet päälleen ekat vaatekappaleet jotka ovat löytyneet kaapista ja hiukset vain sipaistu ponnarille. Tiedä sitten, ovatko muutenkaan sen enempää ennen lapsia laittaneet itseään. Siinä suhteessa taidan olla kummajainen täällä, koska haluan pukeutua hyvin, meikata jne.
Niin ja lapsia on kaksi jos sillä mitään merkitystä on =)
kyllä peseydyn, käytän dödöä jne, mutta en laittaudu kuin juhliin. En kyllä kauheasti laittautunut ennen lapsiakaan. JA mulla menee noiden kolmen pihakuntoon saamiseen niin julmetusti aikaa, että me ei ikinä ehdittäisi edes käydä ulkona ennenkuin on taas ruoka-aika...Kaksi pienempää vielä vaipoissa ja täysin puettavia. Ja isoinkaan ei ihan itsenäisesti vielä pärjää.
Aikansa kutakin=)
Voihan sitä tavata kavereita hompsuisenakin ja voi olla ihan yhtä hauskaa kuin nättinäkin.
Mulla hyvä olo tulee sisältä. Tietysti onhan se kiva pukeutuakin, mutta kerta pari kuussa riittää mulle ihan hyvin
Terveisin,
Osa-aika hompsu
Ööh, miksi vain perheettömien pitäisi näyttää hyvältä? tarkoittaako se sinusta sitä, että kun miehen ja lapset olet saanut, sinä saat rupsahtaa?
Eikös ne ole perheettömät kenen on pakko yrittää...
koska:
- Olen käyttänyt noin vuoden samoja vaatteita, jotka mahtuivat raskausaikana ja sen jälkeen. Käytännössä yhdet suorat housut ja kahdet kotihousut, yhdet rintaliivit ja noin 5 paitaa.
- Uloslähteminen lasten kanssa on kauhea homma. En ehdi rustata itseäni.
- Meikkiä en käytä juuri ikinä ja kaikkein viimeksi lasten kanssa, olisivat vain pitkin poskia.
- Kukaan muu kuin toinen mamma ei kuitenkaan katso kolmen pienen lapsen kanssa liikkuvaa. Olen vaununjatke.
- Ei ole rahaa.
Ymmärrän kyllä aloittajan pointin. Olen raskaana, enkö tosiaan näytä, tai halua näyttää, miltä hompsuiselta. Asun maalla ja täällä kyllä näkee niitä hompsuja naisia (äitejä tai ei) ihan liikaa. Useimmat vaan eivät välitä siitä miltä näyttävät...itse myönnän kernaasti olevani turhamainen, ja tykkään laittautua. Kotona olen toki rennommin, mutta en silti missään likaisissa vaatteissa tukka hapsottaen. Laittautuminen ei tosiaan vaadi mitään tuntien operaatiota, vaan muutama minuutti aamuin illoin riittää. Joten en ehkä ihan usko niitä jotka väittävät ettei ole aikaa. Järjestelykysymys.
Otan esimerkin omasta lähipiiristäni. Isosiskoni on kolmen (jo aikuisen lapsen) äiti, ja hän on AINA ollut hompsuinen. Ei ole aikakysymys ei. Pikkusiskoni on neljän (pienen) lapsen äiti, ja hän on aina siisti...meikkaa, käy kuntosalilla, pukeutuu nätisti.
Itse en henk.koht. ymmärrä niitä äitejä, jotka lapsen/lapsia saatuaan ostavat VAIN lapsille uutta ja jatkuvasti täyttävät kaappeja rytkyillä joita nuo pikkuiset eivtä ikinä ehdi käyttää...samalla kun itse kulkevat siinä 5 vuotta vanhassa ainoassa takissaan...ja pitävät aitä jonain kunnia-asiana. Itse aion ostaa tulevalle lapselleni vaatteet kirppikseltä...ja tuhlata edelleenkin eniten omiin vaatteisiini. Lapsen varusteisiin aletaan panostaa sitten kun hänellä alkaa olla asiasta oma mielipide ja maku. Tuha ostaa kalliilla vaatteita, jotka ovat kohta pieniä ja rynstääntyvät leikeissä. Vähän aiheen vierestä, mutta tulipa sanottua.
Ja turha kommentoida, "että kyllä mieli muuttuu sitten kun vauva syntyy" ei muutu. Ihmiset ovat muutenkin innokkaita sanomaan "kyllä säkin sitte tätä ja tuota, kun sulla on ikää, lapsia, omakotitalo, tai mikä tahansa sillä hetkellä ajankohtainen asia...mutta mä en vaan ole niin kuin muut...=)
näkemisissäsi.
Helsigissä näkee ihan varmasti päivittäin useita äitejä, jotka huolehtii ulkonäöstään!
Ihan silkkaa sontaa sun väitteesi, sori vaan.
t: helsinkiläinen
[/quote]
EN tunne ketään homssuista äitiä.
t. toinen helsinkiläinen
johan on taas mielipteet jokasella. jos joku haluaa näyttää persreiältä ja laittaa sen äitiyden piikkiin niin be my guest. on se vaan aika traagista jos ei oma ulkonäkö kiinnosta. ja jotkut verkkarit yleisellä paikalla? hei missä järki? anteeks vaan mutta kyllä nyt alittaa riman nä selittelyt. vähän pakkelia naamaan, ei mee monta sekuntia laittaa, edes jos on viisi lasta! ja se joka aiemmin väitti että meikit menee pilalle lasten takia ni en tiedä mitä sä lastes kanssa teet. Annatko kusta naamaan?
ei voi tajuta
muuttunut lasten saamisen jälkeen niin, ettei enää huolehtisi ulkonäöstään ollenkaan (jos ennen lapsia ulkonäöstä on hyvää huolta pitänyt).
Monet näistä "homssuisista" naisista ovat sitä olleet jo ennen lapsiakin, he ovat ihmisiä, joille meikkaaminen jne. ei muutenkaan ole kovin tärkeä asia.
Hohhoijakkaa. Mikä siinä on, että kun saa esikoisensa, luulee olevansa automaattisesti Äitiyden Erityisasiantuntija....?
Hohhoijaa, mikä siinä on että kun on useampi kuin yksi lapsi niin luulee olevansa automaattisesti Äitiyden Erityisasiantuntija....? ;)
ei tee vielä kenestäkään "laittautunutta", kyllä se on jotain muuta. Itse teen noita kolmea yleensä joka päivä, mutta silti olen aivan räjähtänyt, kun johonkin joskus sitten vihdoin pääsen. Päälläni on todennäköisesti ruokaa/kuolaa/puklua/kaikkia edellämainittuja ja koska en ole ehtinyt tehdä pesemilleni hiuksille mitään, ne liimaantuvat hikisinä pitkin päätäni. Musta takki on taas kissankarvassa, koska en ehtinyt harjata sitä ennen lähtöä koska joko olisin tehnyt sen tai taapero olisi karjunut pää punaisena hiki päässä eteisessä / repinyt juuri jotenkuten siistimäni eteisen kaapeista kaiken uudelleen alas. Jnejnejne. En tiedä millaisia mykkiä hellanduudeleita teidän lapset ovat, mutta meillä on ainakin sellainen meininki, että joku hiusten suoristus ja harkittu tyylikäs vaatetus ei todellakaan ole arkipäivien kaaoksessa mahdollista.
koska:
- Olen käyttänyt noin vuoden samoja vaatteita, jotka mahtuivat raskausaikana ja sen jälkeen. Käytännössä yhdet suorat housut ja kahdet kotihousut, yhdet rintaliivit ja noin 5 paitaa.
- Uloslähteminen lasten kanssa on kauhea homma. En ehdi rustata itseäni.
- Meikkiä en käytä juuri ikinä ja kaikkein viimeksi lasten kanssa, olisivat vain pitkin poskia.
- Kukaan muu kuin toinen mamma ei kuitenkaan katso kolmen pienen lapsen kanssa liikkuvaa. Olen vaununjatke.
- Ei ole rahaa.
vielä ymmärrän, mutta en sitä että meikit olisivat pitkin naamaa. Käytän itse pääsääntöisesti noita halpismeikkejä ja hyvin pysyvät, jopa pulkkamäessä.
Toiseksikin, meikata voi vaikka aamulla. Ei juuri ennen lähtöä. Minulla on kaksi lasta (4v. ja 8kk) ja yleensä meikkaan ja laitan hiukseni sen jälkeen kun olen juonut aamukahvin (sitä ennen lapset ovat saaneet aamupalan).
Mutta toki ymmärrän, ettei kaikkia kiinnosta tuollainen, mutta minusta menee enemmän selittelyn puolelle jos vedotaan esim. siihen, ettei ole aikaa.
Joo se on kumma miten naiset lopettavat "yrittämisen" kun se mies on saatu kiikkiin...Ihan niin kuin sitä omaa miestä varten ei tarvitsisi panostaa ja miellyttää hänenkin silmää. Itse en onneksi ole tuohon ansaan mennyt koska totuus on se että kaikki miehet tykkää jos näkee kivannäköisen naisen ja jos kotona kulkee seinästä reväisty nainen joka unohtaa itsensä "lapsen nimissä" niin ei ihme jos alkaa silmä hakeutua vieraisiin pöytiin. Ja joo, turha heittää sitä "minun mieheni pitää minusta tälläisenä kuin olen". Ihan varmaan näin on kaikkien kohdalla mutta en usko että yksikään mies kieltää jos kysytään suoraan että kumpaa on kivempi katsella omaa vaimoa homssuisena vai omaa vaimoa sen näköisenä että hän välittää edes vähän miltä näyttää...
Eli jos ette itseänne varten vaivaudu katsomaan peiliin niin tehkää se edes miehenne takia silloin tällöin, tämä maa on ihan täynnä jo niitä naisia jotka "uhrautuu" lapsille ja vaan lakkaa huomiomasta parisuhdetta ja väitän että avioerotilastot olisivat hieman pienemmät jos naiset edelleen muistaisi myös oman itsensä ja parisuhteensa lapsien ohella :)
Joo se on kumma miten naiset lopettavat "yrittämisen" kun se mies on saatu kiikkiin...Ihan niin kuin sitä omaa miestä varten ei tarvitsisi panostaa ja miellyttää hänenkin silmää. Itse en onneksi ole tuohon ansaan mennyt koska totuus on se että kaikki miehet tykkää jos näkee kivannäköisen naisen ja jos kotona kulkee seinästä reväisty nainen joka unohtaa itsensä "lapsen nimissä" niin ei ihme jos alkaa silmä hakeutua vieraisiin pöytiin. Ja joo, turha heittää sitä "minun mieheni pitää minusta tälläisenä kuin olen". Ihan varmaan näin on kaikkien kohdalla mutta en usko että yksikään mies kieltää jos kysytään suoraan että kumpaa on kivempi katsella omaa vaimoa homssuisena vai omaa vaimoa sen näköisenä että hän välittää edes vähän miltä näyttää...
Eli jos ette itseänne varten vaivaudu katsomaan peiliin niin tehkää se edes miehenne takia silloin tällöin, tämä maa on ihan täynnä jo niitä naisia jotka "uhrautuu" lapsille ja vaan lakkaa huomiomasta parisuhdetta ja väitän että avioerotilastot olisivat hieman pienemmät jos naiset edelleen muistaisi myös oman itsensä ja parisuhteensa lapsien ohella :)
Parturissa ei ole käyty kuukausiin ja parta rehottaa. Farkutkin saattaa olla risat.
Syynä luultavasti kodinhoitotuki. Ei sillä laittauduta. Eikä tarvitsekaan. Antakaa ihmisten olla ja hengittää.
homssuisia äitejä, joten kertokaa nyt, että missä heitä tapaa? Minua alkaa ihan oikeasti kiinnostaa, koska itsekään en törmää homssuisiin äiteihin missään. Erilaisiin ihmisiin kyllä, mut en niihin jotka olisivat jotenkin "unohtaneet itsensä" lapsen myötä.
Nostetaas tämä uudestaan pinnalle, kun iltasin on aina enemmän porukkaa niin saa asiallista keskustelua aikaiseksi. Ehkä.