Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Homssuiset äidit.

Vierailija
04.03.2011 |

Mikä ihme siinä on, kun nainen on raskaana ja synnyttänyt, hänen pitäisi näyttää kamalalta, kalpealta, homssuiselta roikkuvissa vaatteissa kulkevalta ÄIDILTÄ?? En muista nähneeni yhtä ainutta äitiä, joka huolehtisi vielä ulkonäöstään. Ajatteleeko äidit, että nyt kun on lapsi, pitää ajatella ainoastaan lapsi lapsi lapsi? Tottakai ymmärrän, että etenkin alussa synnytyksen jälkeen ja ensimmäisinä kuukausina vauvan kanssa, on niin väsynyt, ettei kertakaikkiaan jaksa panostaa itseensä. Olisi äidinkin kannalta "terveellisempää" jos hän huolehtisi myös itsestään. Ystävän kanssa kahville lähteminenkin (vauva mukana) tuntuisi varmasti lähes juhlalta, kun olisi laittanut edes ripsaria ja huulikiiltoa :) Tiedän monta ihmistä, jotka ovat kuin malleja ennen äitiyttä, ja ehkä vielä raskausaikanakin, mutta *naps* kun lapsi syntyy, näytetään 20 vuotta vanhemmalta ja niin elämäänsä kyllästyneeltä.

Ja kaikille näsäviisaille ketkä ottaa itteensä tai muuten on pakottava tarve alkaa naputtaa:

Ymmärrän ja tiedän että lapsen kanssa elämään opetteleminen vie omia voimavaroja paljon, mutta silti, ei saisi itseään unohtaa ja päästää suohirviöksi! Äitiys ei ole sairaus, joten miksi siis näyttää sairaalta?? Minulle lapseni on maailman tärkein, mutta silti voin ihan rehellisesti sanoa, että näytän hyvältä myös lapsen saaneena. Ei tarkoita, että jos huolehdit itsestäsi, et huolehdi lapsestasi.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että saa pienin kuolata ja klähmätä ripsarit ja punat poskille? Ja mulla on kyllä niin paljon tekemistä siinä, että saan lapsilauman pesyä, puetua, harjattua, syötettyä ja puetua, että mulla ei todellakaan ole aikaa itseni puunaamiseen leikkikenttää varten.

Siis mitä ja ketä varten ylipäätään pitäisi laittautua arkipäivisin? Juhlat, kylättelyt ja iltamenot on ihan eri asia.

koska:

- Olen käyttänyt noin vuoden samoja vaatteita, jotka mahtuivat raskausaikana ja sen jälkeen. Käytännössä yhdet suorat housut ja kahdet kotihousut, yhdet rintaliivit ja noin 5 paitaa.

- Uloslähteminen lasten kanssa on kauhea homma. En ehdi rustata itseäni.

- Meikkiä en käytä juuri ikinä ja kaikkein viimeksi lasten kanssa, olisivat vain pitkin poskia.

- Kukaan muu kuin toinen mamma ei kuitenkaan katso kolmen pienen lapsen kanssa liikkuvaa. Olen vaununjatke.

- Ei ole rahaa.

vielä ymmärrän, mutta en sitä että meikit olisivat pitkin naamaa. Käytän itse pääsääntöisesti noita halpismeikkejä ja hyvin pysyvät, jopa pulkkamäessä.

Toiseksikin, meikata voi vaikka aamulla. Ei juuri ennen lähtöä. Minulla on kaksi lasta (4v. ja 8kk) ja yleensä meikkaan ja laitan hiukseni sen jälkeen kun olen juonut aamukahvin (sitä ennen lapset ovat saaneet aamupalan).

Mutta toki ymmärrän, ettei kaikkia kiinnosta tuollainen, mutta minusta menee enemmän selittelyn puolelle jos vedotaan esim. siihen, ettei ole aikaa.

Vierailija
22/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska: - Olen käyttänyt noin vuoden samoja vaatteita, jotka mahtuivat raskausaikana ja sen jälkeen. Käytännössä yhdet suorat housut ja kahdet kotihousut, yhdet rintaliivit ja noin 5 paitaa. - Uloslähteminen lasten kanssa on kauhea homma. En ehdi rustata itseäni. - Meikkiä en käytä juuri ikinä ja kaikkein viimeksi lasten kanssa, olisivat vain pitkin poskia. - Kukaan muu kuin toinen mamma ei kuitenkaan katso kolmen pienen lapsen kanssa liikkuvaa. Olen vaununjatke. - Ei ole rahaa.

Vaikka kuljen pienten lasten kanssa! Olen 21 vuotias, hoikka ja nätti, hiukset laitettu ja näteissä vaatteissa aina muutoin paitsi töistä tullessa. Myös siis kotona. Poikkeus on vain tuo työpaikkani jossa ei voi kovin hienoissa vaatteissa olla, meikit toki naamassa ja hiukset letillä tmv.

Mutta ei varmaan muut päät käänny jos ei viitsi laittaa itseään ihmisen näköiseksi. Minä en edes lähikaupassa kehtaa käydä töistä tullessani tai töihin mennessä, likaisissa vaatteissa, pysähdyn ainoastaan päiväkodilla mennen ja tullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän homssuinen adjektiivina varmaan tarkoittaa enemmän huonoissa vaatteissa ja tukka takussa kulkevaa..?

Näin itse tuon sanan ymmärrän eli EN ole homssuinen vaikka meikkaan hyvin harvoin ja vähän. En halua näyttää maalatulta, luomiväri on ihan omituinen keksintö. Siispä kysyisin ap:lta Miksi jotkut äidit haluavat näyttätyä kadulla pellenä? yhtä kärjistetty oli oma näkökulmasi. Olisit kysynyt "Miksette tälläydy täyteen sotamaalaukseen, en kestä katsella tavallisia ihmisiä"

Ettetkö ole ikinä näkynyt äitiä joka ei ole homssuinen?? SINÄ siis olet ainoa siisti äiti täällä..täh. ihme provo tai vähän sekopää tyyppi.

TAITAA TUKSU TÄÄLLÄ KIRJOITELLA, kun häneen vertaatte itseänne niin kyllähän te ihan homssuja olette.ripsetkin puuttuu ja tukka ihan lättänä.

Vierailija
24/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveripiirissänikin on tosiaan näitä naisia, joita ei oma ulkonäkö ole kiinnostanut lapsen saamisen jälkeen, mutta suurin osa kyllä näyttää samalta kuin ennen lapsia.

Odotan viimeisillään neljättä lasta eikä lasten saaminen ole muuttanut millään lailla suhdetta omaan ulkonäkööni tai siitä huolehtimiseen. Olen teinistä lähtien meikannut joka päivä (jopa synnytyslaitoksella) mutta aina melko kevyesti, värjäyttänyt ja leikkauttanut hiukseni ja ostanut säännöllisesti uusia vaatteita. Säännöllisen kuntoilun olen aloittanut vasta toisen lapsen jälkeen. Minulla ei ole geelikynsiä eikä ripsenpidennyksiä enkä ole kokenut tarvetta sellaisia hankkia enkä aina ole mitenkään laitetun näköinen. Mutta tällä asialla ei ole äitiyden kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
25/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti tuntemani äidit pitävät huolta itsestään ja ovat nättejä. Siis tätäkö tällä aloituksella haettiin?

Miksi äidit homssuuntuvat eivätkä huolehdi itsestään? Yhtä hyvin voisi kysyä mikseivät näiden äitien miehet tee mitään sen eteen, että äiti pääsisi esim jumppaan tai kampaajalle. Siis maksaisivat vaikka sen salikortin ja kampaajakäynnin.

Vierailija
26/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska: - Olen käyttänyt noin vuoden samoja vaatteita, jotka mahtuivat raskausaikana ja sen jälkeen. Käytännössä yhdet suorat housut ja kahdet kotihousut, yhdet rintaliivit ja noin 5 paitaa. - Uloslähteminen lasten kanssa on kauhea homma. En ehdi rustata itseäni. - Meikkiä en käytä juuri ikinä ja kaikkein viimeksi lasten kanssa, olisivat vain pitkin poskia. - Kukaan muu kuin toinen mamma ei kuitenkaan katso kolmen pienen lapsen kanssa liikkuvaa. Olen vaununjatke. - Ei ole rahaa.

Vaikka kuljen pienten lasten kanssa! Olen 21 vuotias, hoikka ja nätti, hiukset laitettu ja näteissä vaatteissa aina muutoin paitsi töistä tullessa. Myös siis kotona. Poikkeus on vain tuo työpaikkani jossa ei voi kovin hienoissa vaatteissa olla, meikit toki naamassa ja hiukset letillä tmv. Mutta ei varmaan muut päät käänny jos ei viitsi laittaa itseään ihmisen näköiseksi. Minä en edes lähikaupassa kehtaa käydä töistä tullessani tai töihin mennessä, likaisissa vaatteissa, pysähdyn ainoastaan päiväkodilla mennen ja tullen.

onko lapsesi ihan tosi ruma ja pidät piilossa sitä vai laittako hänkin meikit ja hiukset ennen kauppaan lähtöä? Onko laiha ja nätti vauva? Ei kai nyt ihan ilman meikkejä,homssuisena kulje? Ed.oli oikeassa, kyllä ne päät kääntyy silloinkin kun J.Tukiainen kävelee kadulla laitettuna :) Oikeasti taidat olla perunanenäinen hapsutukka kumisaappaissaan kun tollanen kriisi on.

Nimim.Itsetunto kohdallaan -en tarvitse päitä kääntyilemään enkä kulissia itselleni. Ja meillä mies onneksi tykkää siitä ihmisestä, ei pelkästä naamasta

Vierailija
27/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruma meikki tekee homssuiseksi myös :D

Eikö mielestäsi ihminen voi olla kaunis ilman meikkiä? Kyllä minun mielestäni voi. Harmi, ettei luonnollista kauneutta ja älyä ole sinulle suotu.

Kyllä ne lapset jokaisella normaalilla äidille edelle menee ja sitten vasta oma ulkonäkö ja minusat tuntuu, että niitä avioerojakin syntyy enemmän itsekkäiselle omaan napaansa tuijottaville kuin toverillisessa ja rakkaudellisessa suhteessa elävillä -sillä heillehän sellainen on liikaa...

Vierailija
28/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mua haittaa myöskään se, jos joku ei ole meikannut tai muuten laittanut itseään hiekkalaatikolle menoa varten. Itse tykkään meikkaamisesta ja vaatteista, olen ollut sellainen teinistä asti. Olen myös koukussa liikuntaan, joten pääsin takaisin "omaan kehooni" tosi nopeasti synnytysten jälkeen. Ei mua kuitenkaan yhtään ärsytä, jos joku ei oo samanlainen - mitä väliä sillä on? Ihminen voi olla se maailman mahtavin tyyppi, vaikka sillä olisikin vanhat verkkarit jalassa.

Vierailija
29/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ikinä pää kääntynyt ohi kulkevan ihmisen kauneuden takia..kummalliset tyypit kyllä saa pään kääntymään mutta onko teitä lumoavan kauniita siis oikeasti olemassa? Miten oon missannut sut täysin,voi hitto.

Luetkohan vähän liikaa niitä Nora Robertsin pokkareita :D (Ei ne oo totta)

Vierailija
30/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivostuttava väite jonka usein kohtaan. Ja niin, en meikkaa nyt kun minulla on neljä lasta MUTTA enpä meikannut heitä ennenkään. En minä ole homssuinen vaikka en meikkaakaan, harjaan hiukseni kun menen ulos tarkoituksenmukaisissa vaatteissa. Samantapaisia vaatteita olen käyttänyt ennen lapsia ja samanlaisissa viihdyn nytkin. Äitiys ei ole muutanut minua tässä suhteessa, mutta kaikkitietävät ihmiset kuvittelevat usein niin.

Minä meikkaan ja laittaudun kun lähden juhlimaan. Kun menen kahville johonkin tai yksin elokuviin tai lasten kanssa hiekkalaatikolle pukeudun asianmukaisesti, meikki harvemmin kuuluu siihen.

Vierailija
31/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuljen pienten lasten kanssa! Olen 21 vuotias, hoikka ja nätti, hiukset laitettu ja näteissä vaatteissa aina muutoin paitsi töistä tullessa. Myös siis kotona. Poikkeus on vain tuo työpaikkani jossa ei voi kovin hienoissa vaatteissa olla, meikit toki naamassa ja hiukset letillä tmv. Mutta ei varmaan muut päät käänny jos ei viitsi laittaa itseään ihmisen näköiseksi. Minä en edes lähikaupassa kehtaa käydä töistä tullessani tai töihin mennessä, likaisissa vaatteissa, pysähdyn ainoastaan päiväkodilla mennen ja tullen.

onko lapsesi ihan tosi ruma ja pidät piilossa sitä vai laittako hänkin meikit ja hiukset ennen kauppaan lähtöä? Onko laiha ja nätti vauva? Ei kai nyt ihan ilman meikkejä,homssuisena kulje? Ed.oli oikeassa, kyllä ne päät kääntyy silloinkin kun J.Tukiainen kävelee kadulla laitettuna :) Oikeasti taidat olla perunanenäinen hapsutukka kumisaappaissaan kun tollanen kriisi on. Nimim.Itsetunto kohdallaan -en tarvitse päitä kääntyilemään enkä kulissia itselleni. Ja meillä mies onneksi tykkää siitä ihmisestä, ei pelkästä naamasta

Kun rupeat haukkumaan lapsiani? Minulla ei edes ole tällä hetkellä vauvaa, vaan 3v on nuorin.

Perunanenästä en tiedä, vähän nenäni on hyppyrimäinen, hapsutukkaa minulla ei ole, tukkani on melkein vyötärölle asti ja kumisaappaat on joo jalassa joka päivä töissä kuten jo sanoin. Mutta kotoa löytyy n. 40 korkokengän, nilkkurien ja korkosaappaiden kokoelma. Rakastan kenkiä.

Miksi se nyt joku kulissi jos haluaa näyttää hyvältä ja nauttii siitä? Minusta on ennemminkin kulissi piiloutua sinne verkkareiden, ylimääräisen rasvakerroksen ja maantienvärisen hiuspehkon taakse...

Vierailija
32/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen työssäni paljon epäseksikkäitä äitejä. Meikitön naama, lyhyet hiukset, silmälasit, jalassa lenkkarit tai muut perseestä revityn näköiset kengät, löysät vaatteet...Ei mikään ihme jos miehet pettää.

Vierailija
33/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lapsesi ihan tosi ruma ja pidät piilossa sitä vai laittako hänkin meikit ja hiukset ennen kauppaan lähtöä? Onko laiha ja nätti vauva? Ei kai nyt ihan ilman meikkejä,homssuisena kulje? Ed.oli oikeassa, kyllä ne päät kääntyy silloinkin kun J.Tukiainen kävelee kadulla laitettuna :) Oikeasti taidat olla perunanenäinen hapsutukka kumisaappaissaan kun tollanen kriisi on. Nimim.Itsetunto kohdallaan -en tarvitse päitä kääntyilemään enkä kulissia itselleni. Ja meillä mies onneksi tykkää siitä ihmisestä, ei pelkästä naamasta

Kun rupeat haukkumaan lapsiani? Minulla ei edes ole tällä hetkellä vauvaa, vaan 3v on nuorin. Perunanenästä en tiedä, vähän nenäni on hyppyrimäinen, hapsutukkaa minulla ei ole, tukkani on melkein vyötärölle asti ja kumisaappaat on joo jalassa joka päivä töissä kuten jo sanoin. Mutta kotoa löytyy n. 40 korkokengän, nilkkurien ja korkosaappaiden kokoelma. Rakastan kenkiä. Miksi se nyt joku kulissi jos haluaa näyttää hyvältä ja nauttii siitä? Minusta on ennemminkin kulissi piiloutua sinne verkkareiden, ylimääräisen rasvakerroksen ja maantienvärisen hiuspehkon taakse...

Tuskin kukaan järkevä huolii miestä joka katsoo pelkkää ulkonäköä! Mutta silti jotkut meistä haluavat olla nättejä ja laitettuja myös kumppaneitaan varten. Useimmiten toki ihan vaan oman itsen takia, pidän kauniista asioista ja rakastan uusien meikkien kokeilua ja hiusten laittoa ja kauniiden vaatteiden ja kenkien pitämistä.

Vierailija
34/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on kumma miten naiset lopettavat "yrittämisen" kun se mies on saatu kiikkiin...Ihan niin kuin sitä omaa miestä varten ei tarvitsisi panostaa ja miellyttää hänenkin silmää. Itse en onneksi ole tuohon ansaan mennyt koska totuus on se että kaikki miehet tykkää jos näkee kivannäköisen naisen ja jos kotona kulkee seinästä reväisty nainen joka unohtaa itsensä "lapsen nimissä" niin ei ihme jos alkaa silmä hakeutua vieraisiin pöytiin. Ja joo, turha heittää sitä "minun mieheni pitää minusta tälläisenä kuin olen". Ihan varmaan näin on kaikkien kohdalla mutta en usko että yksikään mies kieltää jos kysytään suoraan että kumpaa on kivempi katsella omaa vaimoa homssuisena vai omaa vaimoa sen näköisenä että hän välittää edes vähän miltä näyttää...

Eli jos ette itseänne varten vaivaudu katsomaan peiliin niin tehkää se edes miehenne takia silloin tällöin, tämä maa on ihan täynnä jo niitä naisia jotka "uhrautuu" lapsille ja vaan lakkaa huomiomasta parisuhdetta ja väitän että avioerotilastot olisivat hieman pienemmät jos naiset edelleen muistaisi myös oman itsensä ja parisuhteensa lapsien ohella :)

evvk. Mä näytän just siltä kuin mua huvittaa näyttää. Jos miehen rakkaus loppuu siihen, loppukoon. Mä en ole koskaan tarvinnut toista ihmistä rinnalleni, jotta pystyisin elämään itseäni tyydyttävää ja täysipainoista elämää. Mä en vaan ole kenenkään edustusvaimo, onneksi mieheni varmaan tajusi sen aika pian kohdattuamme. Mua muutenkin ällöttää nuo " miestä pitää miellyttää"-jutut. Miksi? Miksi se tuntuu parisuhteessa lankeavan aina naisen harteille nuo miellyttämis- ja palvelemisjutut? Mua ei ainakaan kiinnosta yhtään. Ja eikös noita samoja kysymyksiä voisi edes joskus kysyä naisilta? Että olisikos kivaa, jos mies ei hengaisi kalsareissa kaljatölkki kädessä, vaan pukeutuisi trendikkäästi kotioloissakin?

Mä näytän varmaan joka toinen päivä av-kriteerit täyttävältä ei-homssuiselta äidiltä, ja joka toinen päivä riihipeikolta. Ihan sen mukaan, miten jaksan aamulla nousta, ja mitä kiinnostaa tehdä. Lasteni takia en ole "uhrautunut", olin ihan samanlainen aiemminkin.

Vierailija
35/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat asua jossakin Jakomäessä...

Käyn usein Jakomäessä perhekerhossa vaikka ei sielä asutakaan. Ja täytyy sanoa että siellä on oikein simpsakoita äitejä. Vaikka toki seassa on muutama homssuinenkin niin keskiarvona ovat kyllä ihan itsestään huolehtivia siinä missä muidenkin alueiden äidit.

Vierailija
36/103 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koira, iilimato kylläkin.

Kiireessä kirjoitin, muta pointti oli se etten halua varoa naamaani koko ajan kun olen vauvan kanssa, hänellä on tapana käydä naamaani kiinni kuin iilimato. Hampaat tulossa ja puree mitä käsiinsä saa.

Huh, ja pointsit niille äideille jotka jaksavat laittautua, minun vauvani on 9kk ja nukkunut syntymästään asti todella vähän ja huonosti... vastasyntyneenä oli enemmän hereillä kuin nukkui, ja vieläkin on ihan luksusta jos saa 3h nukkua putkeen yöllä.... ei tuu ihan ekaks mieleen kaunistautua.... kun vauva- arki on pelkkää selviytymistä.

Vierailija
37/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden vauvan äiti taitaa saarnata?

Minä olen välillä homssuinen. Eikä se minua haittaa yhtään.

On pakko priorisoida, joten se miltä minä jonkun ventovieraan silmissä näytän on ihan yks ja sama.

Itsetuntoni kestää sen kyllä.

Vierailija
38/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljän lapsen äiti - ja todellakin käytän ripsiväriä ja huulikiiltoa, käytin joka kerta jopa synnyttäneiden osastolla vuorokauden sisällä synnytyksestä. Monet tuntemani äidit pitävät ihan hyvää huolta ulkonäöstään. Nuorimmaiseni on aivan pieni vauva - ja meikkaan ihan kotioloissakin. Jos soku ei halua meikata, se ei mielestäni ole arvostelun aihe.

Vierailija
39/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma itsetunto sen kestää, ei siinä mitään. Kukin näyttäköön siltä miltä haluaa. Tarkoitinkin niitä ihmisiä, jotka ovat ennen olleet kuin malleja, ja sitten... Ja kyllä, minulla on yksi lapsi, ja toinen tulossa. Mitä väliä sillä on kuinka monta lasta on?? Ripsarin laittamisessa kestää ehkä kaksi minuuttia, eiköhän se lapsi sen aikaa pärjää ihan hyvin. Tai jos nyt edes suihkussa käytäis ja deodoranttia laitettais ennen kuin ihmisten ilmoille lähdetään...

Vierailija
40/103 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan nähnyt homsuista äitiä. En edes peilissä.