Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Homssuiset äidit.

Vierailija
04.03.2011 |

Mikä ihme siinä on, kun nainen on raskaana ja synnyttänyt, hänen pitäisi näyttää kamalalta, kalpealta, homssuiselta roikkuvissa vaatteissa kulkevalta ÄIDILTÄ?? En muista nähneeni yhtä ainutta äitiä, joka huolehtisi vielä ulkonäöstään. Ajatteleeko äidit, että nyt kun on lapsi, pitää ajatella ainoastaan lapsi lapsi lapsi? Tottakai ymmärrän, että etenkin alussa synnytyksen jälkeen ja ensimmäisinä kuukausina vauvan kanssa, on niin väsynyt, ettei kertakaikkiaan jaksa panostaa itseensä. Olisi äidinkin kannalta "terveellisempää" jos hän huolehtisi myös itsestään. Ystävän kanssa kahville lähteminenkin (vauva mukana) tuntuisi varmasti lähes juhlalta, kun olisi laittanut edes ripsaria ja huulikiiltoa :) Tiedän monta ihmistä, jotka ovat kuin malleja ennen äitiyttä, ja ehkä vielä raskausaikanakin, mutta *naps* kun lapsi syntyy, näytetään 20 vuotta vanhemmalta ja niin elämäänsä kyllästyneeltä.

Ja kaikille näsäviisaille ketkä ottaa itteensä tai muuten on pakottava tarve alkaa naputtaa:

Ymmärrän ja tiedän että lapsen kanssa elämään opetteleminen vie omia voimavaroja paljon, mutta silti, ei saisi itseään unohtaa ja päästää suohirviöksi! Äitiys ei ole sairaus, joten miksi siis näyttää sairaalta?? Minulle lapseni on maailman tärkein, mutta silti voin ihan rehellisesti sanoa, että näytän hyvältä myös lapsen saaneena. Ei tarkoita, että jos huolehdit itsestäsi, et huolehdi lapsestasi.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihanaa että Suomessa nainen saa olla sellainen kuin haluaa, eli ympäristön painostus ei pakota kulkemaan tällättynä. VAPAUS olla sellainen kuin on, tai sitten tälläytyä tai ehostaa itseään sen varran kuin haluaa.

Nykyään olemme enemmän ulkonäkökekskeisiä kuin ennen, mutta onneksi vielä ihan siedettävissä rajoissa. toivon ettemme amerikkalaistu enää enempää!

Itse tykkään olla luonnollinen, mutta meikkaan ja laittaudun aina hieman ihmisten ilmoille mennessä. lasten kanssa liikkuessa täällä tuulisessa Espoossa ulkoiluvaatteet ovat ihan parhaita! olen sen verran mukavuudenhaluinen, etten halua palella enkä kävellä koroilla. Onneksi ulkoiluvaatteitakin löytyy joka makuun, itse maksan laadukkaista ja tyylikkäistä mieluusti enemmän, ja juhlavaatteet ostan sitten halvalla, koska niitä käytänkin niin harvoin.

T. Omasta mielestään tyylikäs tuulipukuäiti

Vierailija
102/103 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen mihinkään enemmän ihmisten ilmoille, mielelläni laittaudun vähän. Suoristan tukan, tai jos en sitä jaksa/ehdi niin pistän nutturan. Laitan meikkiä, ehtimisestä kiinni kuinka paljon ja huolella. Vaatteita rakastan, mutta liikun kyllä välillä ihan tuulipuvussakin. Riippuu mitä menen tekemään.

Aina en edes harjaa tukkaa. Minulla on pitkät ja herkästi sotkeentuvat kihartuvat hiukset. Minusta ne on riittävän siistit lasten kanssa kulkemiseen myös sotkunutturalla.

Mitä tulee miehen miellyttämiseen, hän harvoin edes juuri näkee minua päivävaatteet päällä. Lähtee töihin aamupäivällä ja tulee kotiin illansuussa, jolloin olen jo pessyt meikit pois ja päällä on pyjama. Mieskin samantien kotiin tultuaan heittää kalsarisilleen, kotiasuna siis t-paita, kalsarit ja villasukat hänellä. :D Ihan on komea niinkin, että enköhän minäkin kelpaa pyjamassa.

On kiva laittautua, mutta ei ahdista olla hossuinenkaan. Eikä kyllä ole väliä mitä muut ajattelee. Ja minusta on miesten aliarvioimista tuo "kyllä ne pettää jos ei oo nainen laitettuna", eiköhän niillä miehilläkin paina jotkut muutkin arvot kuin pippeliin liitoksissa olevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
05.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä käyttänyt ripsaria enkä huulikiiltoa, mutta olen silti aina sairaan hyvännäköinen!

Minkäs sille mahtaa, ettei kaikki ole niin luonnonkauniita, mutta ei sitä kannattaisi netin palstoilla kuuluttaa, jos oma ulkonäkö ei kestä päivävaloa ilman pakkelia.

Mä kun laitan lökäpöksyt jalkaan ja vedän tukan ponnarille, niin kateudesta lakoo naiset ja miehet... no, antaa sen olla. Se olis jo ollut liikaa, jos silloin imetysaikana ois vielä ruvennut vaatteilla koreileen. Eihän sitä ois kotoaan uskaltanut ulos lainkaan.

Koettakaa nyt vaan kestää barbiäidit, me muut pärjäillään kyllä luojan antimilla.