Riitaa rahankäytöstä / laskujen maksusta miehen kanssa
Mies tienaa 2 kertaa enemmän kuin minä (on hyvätuloinen), on kuitenkin sitä mieltä että kaikki laskut yms. menot pitäisi maksaa puoliksi. Minulla menee iso summa rahaa työmatkoihin, mies kulkee ilmaiseksi työnantajan piikkiin ja samaa koskee kännykkälaskuja. Minä maksan omani sekä samassa yhteydessä myös adsl-maksut ja miehen mukaan niitä ei oteta huomioon, koska ovat henk.koht. menojani. Minä myös kustannan kaikki lapsen menot (vaatteet, harrastukset) mutta niitäkään ei kuulemma lasketa. Minulla ei laskujen maksun ja lapsen menojen plus ruokakulujen jälkeen jää omaan käyttöön mitään, miehellä kuluu kuukaudessa tupakkaan ja viinaan yli 400€, eli sen verran vähintään jää hänellä puhtaasti omaan käyttöön... Mielipiteitä?
Kommentit (86)
Ja sinulla on lapsi jonkun muun miehen kanssa kuin tämän kyseessä olevan miehen kanssa, lapsen isän kuuluu ottaa osaa lapsen elatukseen ja koska hänellä on tuplapalkka sinuun nähden, hän elättää tuplasti lastakin.
Tämä nyt on ihan perushuttua perheessä,jokainen joka elää perheessä tietää että perheessä kaikki on yhteistä.
Tuntuu niin käsittämättömältä vaan tuo miehen ajatusmaailma, että olisi kiva tietää, että mihin tuollainen ajattelu kuin hänellä on oikein perustuu.
t. ap
Ota ero, pärjäätte paremmin lapsen kanssa, kun mie joutuu oikeasti maksamaan elareita.
Yksinhuoltajana olisi se päivähoitomaksukin paljon pienempi.
Lisäksi mies on vielä sitä mieltä, että minun kuuluukin tehdä lähestulkoon kaikki kotityöt, koska hän tekee raskasta ruumiillista työtä päivät ja minä istun vain toimistossa persettäni levittämässä (kokopäivätyö kodin ulkopuolella siis molemmilla).
Miehesi on elatusvelvollinen sinusta ja lapsistaan. Sama pätee toisinkin päin.
Jätä ukko jos se ei puhetta ymmärrä...
Meillä tehdään samoin. Kaikki on yhteistä, talo, laina, lapsi, rahat, ilot ja surut. Kaikilla meillä on tässä perheessä sama elintaso, vaikka minulla oli ennen avioliittoa huomattavasti enemmän omaisuutta ja miehellä taas tällä hetkellä paremmat tulot, koska minä vanhempainrahalla. Kaikki omaisuus on molempien nimissä, myös se, joka minulla oli ennen avioliittoon astumista. Olemme onnellisia näin. Lapselle jätämme sitten kaiken, kun meistä aika jättää.