Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa rahankäytöstä / laskujen maksusta miehen kanssa

Vierailija
03.03.2011 |

Mies tienaa 2 kertaa enemmän kuin minä (on hyvätuloinen), on kuitenkin sitä mieltä että kaikki laskut yms. menot pitäisi maksaa puoliksi. Minulla menee iso summa rahaa työmatkoihin, mies kulkee ilmaiseksi työnantajan piikkiin ja samaa koskee kännykkälaskuja. Minä maksan omani sekä samassa yhteydessä myös adsl-maksut ja miehen mukaan niitä ei oteta huomioon, koska ovat henk.koht. menojani. Minä myös kustannan kaikki lapsen menot (vaatteet, harrastukset) mutta niitäkään ei kuulemma lasketa. Minulla ei laskujen maksun ja lapsen menojen plus ruokakulujen jälkeen jää omaan käyttöön mitään, miehellä kuluu kuukaudessa tupakkaan ja viinaan yli 400€, eli sen verran vähintään jää hänellä puhtaasti omaan käyttöön... Mielipiteitä?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollistat vain juomista. Yritä ottaa se asenne, että et "auta" toista juomaan. Tuossa tapauksessa pitäisi kyllä erilliset tilit, mahdollisesti joku yhteinen taloustilit, johon kumpikin laittaa sovitun summan joka kuukausi.

Älä peittele ja salaile lähipiiriltä miehen alkoholiongelmaa. Se ei ole helppoa, mutta sinulla ei ole mitään syytä hävetä asiaa. Ja toisaalta parantuminen alkaa vasta, kun mies itse sitä haluaa.

Vierailija
42/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa vähintään kolme kertaa enemmän kuin minä, eikä meillä ole koskaan tullut edes mieleen, että olisi jotkut omat rahat! Vauva-aikanakin olin hyvin pienillä tuloilla, ja aina on ollut kaikki yhteistä. YHTEINEN tili mistä maksetaan YHTEISET lainat ja YHTEISET laskut ja YHTEISTEN lasten kulut.

Kohta joku haukkuu minut siipeilijäksi ym., mutta tuskin meillä ainoa tällainen malli on. meidän molempien mielestä tämä vaan on se ainoa oikea malli.

Jessus sentään ap, laita se mies eteenpäin. Tuo on kiristystä ja sinun kotrolloimista ja hallintaa. (Lopeta heti Hesari ja netti, otat itsellesi oman nettitikuv vain henk.koht. käyttöön.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suurin ongelma. Rahankäyttö on sekundaarinen ongelma, joka juontuu tuosta alkoholiongelmasta.

Vierailija
44/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa me aikuiset syömme päiväsaikaan töissä ja se ruoka mitä kotiin ostetaan, menee aika lailla puoliksi.

Kiinteistöveroa meillä ei ole, yhtiövastikkeen maksaa tällä hetkellä mies (minä maksoin sen nimittäin ensimmäiset 12v, nyt mies maksanut sitä 2v kun vaadin). Yhtiövastike sisältäen veden maksaa n. 400€ / 3kk, eli ei minusta hirveästi. Sähkön mies maksaa kuten autovakuutukset, mutta ei tosiaan mitään muita laskuja. Tyttärelläni on 3 maksullista harrastusta (3 x vkossa), jotka maksan minä.

Ja itselleni en osta uusia vaatteita juuri koskaan enkä ystäviä tapaa esim. kahviloissa kuin harvakseltaan, koska mies on juoppo, en halua lasta hänelle jättää illaksi.

Asuntolainaa lyhennän 250€ kuussa ja mies 400€, mutta siis minä tienaan puolet vähemmän kuin hän. Omat nettotuloni ovat 2000€ / kk.

t. ap

t. ap

Vierailija
45/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies maksaa lainaa henkilöautostaan (jolla ei ikinä mennä minnekään), työmatkat ajaa työautolla.

t. ap

Vierailija
46/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siis on ongelma?

Vierailija
47/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä 1 x vko muskari joka on tarhassa tarhapäivän aikana, onko se liikaa?

t. ap

Vierailija
48/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miksi mies ei lapsen menoihin osallistu?

Vierailija
49/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan mene puoliksi, kun käyt lävitse kaikki nuo mitä tässä ketjussa olen maininnut.

t. ap

Vierailija
50/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahariidat kasvavat ja suurentuvat.

Mieti tarkasti, kannattaako jatkaa yhdessä.

-51-

Vierailija
51/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhapäivän päälle.

Mikset vie itse lasta luistelemaan?

Vierailija
52/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä maksat ns. yhteisiä menoja päivähoidon noin 230 euroa, lainaa 250 euroa, vaatteita päiväkoti-ikäiselle eli noin 50 euroa kuussa, harrastuksista voi surutta kärsiä eli luistelu ja muskari on ihan turhia tarhalapselle ja hesarin. Eli yhteensä ehkä noin 600 euroa.

Miehesi maksaa kuussa lainaa 400 euroa, vastiketta n. 130 euroa, sähköä paljollako? Eli yhteensä koko lailla sama 600 euroa.

Ruoan maksatte puoliksi.

Vierailija
53/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja unohdit sitten mm. kaikki vakuutusmaksut tuosta (koti, matka, henki, sairauskulu)...

Koko tarharyhmä osallistuu siihen muskariin, joten aika häijyä olisi jättää lapsi sieltä pois, varsinkin kun on selvästi musikaalinen ja siitä nauttii.

Minusta se henkilöautomme on aika turha, mutta mies ehdottomasti haluaa pitää sen. Ja onhan se sillä tavalla ymmärrettävää, kun hänen työautonsa on sellaisessa kamalassa törkykunnossa oleva pakettiauto täynnä tavaraa.

Mutta sen Hesarin ajattelin nyt tosiaan muutta nettiversioksi vain itselleni!

t. ap

t. ap

Vierailija
54/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto on joku bisnessopimus? Eiko siina nyt kuitenkin pitaisi olla mukana rakkautta, toisen kunnioitusta, ja halua tuottaa toiselle (ja varsinkin lapselle) mielihyvaa? Miten miehesi osoittaa sinulle etta rakastaa ja kunnioittaa sinua ja haluaa sinun parastasi? Miten han hellittelee lasta ja viettaa aikaa hanen kanssaan?

Jos avioliitto on siina jamassa etta toinen on itsekas juoppo joka vaan laskee dollarinkuvat silmissaan 'omia' rahojaan niin turha siina on roikkua rahankaytosta riitelemassa, ongelmat ovat kylla vahan fundamentaalisempaa laatua.

Vierailija
55/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varmaan edelleen tasoissa olette.

Miksei se tarharyhmä musisoi tarhassa?

Vierailija
56/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole lapsensa kanssa. Lapsi täydet päivät tarhassa ja kolmena iltana harrastuksissa. Jopa luistelu on ulkoistettu.

Vierailija
57/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on luuseri, hän on väärässä, lapsella on liikaa harrastuksia. Utelette palkkojen euromääriä vaikka periaatteet on tehty selväksi jo avauksessa - luetteko ollenkaan näitä ketjuja, vai heittelettekö vain jotain mitäsattuu? Millaisia ihmisiä te oikein olette?

Eikö kuitenkin ole hyvä periaate se, että puolisot maksaa perheen (johon kuuluvat myös lapset) menot tulojensa suhteessa ja mitä jää yli on kunkin omaa rahaa, jolla voi tehdä mitä haluaa. "Mies maksaa lapsen asumisen" - onko lapsi omassa kodissaan joku huutolainen, eikö koti olekaan lapsen koti, vaan vain miehen, ja muut ovat siellä armosta?

Todennäköisesti ap:n tilanteen pohjalla on miehen etenevä alkoholismi. Ehkä sinun olisi parempi lähteä omillesi, ap. Koita jaksaa :)

Vierailija
58/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä on pieni palkka ja hän on kyllä väärässäkin. Hän maksaa puolet ja mies puolet eli tilanne on ihan ok, ei millään tavoin epäoikeudenmukainen.

Ja tietenkin pitää saada summat, jos kerran rahasta puhutaan.

Vierailija
59/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maininnut, että heillä on omat asuntolainatkin?

Jos näin on, niin silloin ei todellakaan voi laskea, että mies maksaa enemmän asuntolainaa.

Mies luultavasti kuitenkin omistaa asunnosta enemmän, tai vaihtoehtoisesti saa lainansa maksettua ap: ta aiemmin.

Vierailija
60/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaisia m edes löytää??!!