Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitaa rahankäytöstä / laskujen maksusta miehen kanssa

Vierailija
03.03.2011 |

Mies tienaa 2 kertaa enemmän kuin minä (on hyvätuloinen), on kuitenkin sitä mieltä että kaikki laskut yms. menot pitäisi maksaa puoliksi. Minulla menee iso summa rahaa työmatkoihin, mies kulkee ilmaiseksi työnantajan piikkiin ja samaa koskee kännykkälaskuja. Minä maksan omani sekä samassa yhteydessä myös adsl-maksut ja miehen mukaan niitä ei oteta huomioon, koska ovat henk.koht. menojani. Minä myös kustannan kaikki lapsen menot (vaatteet, harrastukset) mutta niitäkään ei kuulemma lasketa. Minulla ei laskujen maksun ja lapsen menojen plus ruokakulujen jälkeen jää omaan käyttöön mitään, miehellä kuluu kuukaudessa tupakkaan ja viinaan yli 400€, eli sen verran vähintään jää hänellä puhtaasti omaan käyttöön... Mielipiteitä?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ap:n mieshän maksaa esimerkiksi lapsen asumisen.

Ja varmaan se lapsi kulkee miehen autollakin, joku maksaa vakuutukset, sähköt, lämmityksen, kiinteistöverot jne.

Haloo....

Vierailija
22/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nettopalkka menee yhden lapsen päivähoitoon, vaatteisiin, harrastuksiin, kännykkään ja työmatkakuluihin, Hesariin ja nettiliittymään. Tuosta ei millään voi tulla sellaista summaa, että ap olisi oikeasti "keskituloinen".

Nuohan oli vain esimerkkejä niistä menoista, joissa jako on epäreilu. Ei ap ole missään vaiheesa luetellut kaikkia menojaan. Ap on jo moneen kertaan sanonut, että miehellä on suuret tulot. Eli ei ap:n tarvi olla pienituloinen jäädäkseen tuloissa puoleen miehen suurista tuloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän ne ole siinä.

Jos hän oikeasti maksaisi esimekriksi asuntolainaa, hän varmaankin olisi maininnut sen, eikä päivälehteä...

Ap voisi kertoa ne tulot. Sitten tiedettäisiin.

Vierailija
24/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin ja nettiliittymän ja sanoisin miehelle, että jos niitä tarvii, niin maksaa itse.

Vierailija
25/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppipahan sitten miettimään otetaanko lasten kulut huomioon yhteisissä kuluissa vai onko ne pelkästään toisen maksettavia.

Vierailija
26/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka polttaisi askin päivässä, se tekee kaiketi noin 150 euroa, jolloin viinaan jäisi vielä 250... Eli esim. 25 pulloa viiniä kuussa!

Onko miehellä alkoholiongelma?

Vierailija
27/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silloin asumis-, vakuutus- jne. laskut maksetaan jo puoliksi. Mies ei vaan halua ilmeisesti maksaa mitään lapsen kuluja!

Vierailija
28/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt ei makseta, mutta pitäisi maksaa.

Ja totta kai ne pitää maksaa puoliksi!

Vierailija
29/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin lapsen kulut, Hesarin ja netin, vaikka mieskin käyttää niitä.

Eikä perheessä voi edes ajatella, että kaikki maksetaan puoliksi. Mitä jos toinen jää työttömäksi tai on hoitovapaalla tms.? Perheen tulee olla yksikkö, joka toimii yhdessä, ei yksilöinä. AInakin talouden suhteen.

Ap:hen sanoo ihan ekassa lauseessa että miehen mielestä kaikki pitää maksaa puoliksi Kyllä silloin asumis-, vakuutus- jne. laskut maksetaan jo puoliksi. Mies ei vaan halua ilmeisesti maksaa mitään lapsen kuluja!

Vierailija
30/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrohan kuka maksaa asuntolainanne/vuokranne, kotivakuutuksen, sähkölaskun, vesimaksun eli kaikki asumiseen kuuluvat menot. Niistä et nimittäin ole maininnut mitään!

Jos miehesi maksaa ne niin on aivan luonnollista, että sinä maksat jotain muuta.

Vierailija
31/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että yhteiset laskut (vakuutus yms.) maksetaan puoliksi, vaikka tulot eivät ole samansuuruiset menee ehkä jotenkin itseltäni läpi. Mutta se, että mies on noin tarkka rahoistaan, ei oikein avioliitossa toimi.

Nyt ensimmäiseksi teette tilin, joho kumpikin laittaa rahaa lapsen elatusta varten. Eli tili josta maksetaan KAIKKI lapsen menot, ja laitatte sinne rahaa vaikka saman summan kuussa.

Ei ole todellakaan oikein, että sinä maksat lapsenne menot.

Toiseksi, lopeta se hesari, jos miehesi haluaa sitä lukea. Ota aikka se digi-hs, eli voit lukea lehden näköislehtenä netissä salasanan suojissa. Näin miehesi pääsee lukemaan lehden vain, jos sinä suvaitset :)

Ja toiseksi, ota nettitikku, jonka voit ottaa mukaasi, kun poistut kotoa. Näin miehesi ei pääse hyötymään netistä ilmaiseksi. Jos suostuu maksamaan puolet, niin voit jättää tikun kotiin.

Tarvitsette nyt oikeasti jotain kovia otteita, jotta saat miehesi järjilleen!

Kuka maksaa ruuat? Meneekö ne miten puoliksi?

Vierailija
32/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden lapsen vaatteet ja harrastukset, oman puhelimensa ja nettinsä ja työmatkansa ja hesarin.

Mies maksaa sitten kaikki loput kulut.

Jako ei todellakaan ole tasapuolinen!

Ap hävisi kuin pieru Saharaan kun ruvettiin kyselemään summia.

Vierailija
33/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme mm. molemmat asuntolainaa, sen lisäksi minä maksan koti-, matka ja oikeusturvavakuutuksemme, niin ja itseni ja lapsen sairauskuluvakuutukset. Lapselle tulee ostettua askartelutarvikkeita yms. aina silloin tällöin, mies ei ikinä osta mitään sellaista. Hieman huvittava heitto tuo kun joku täällä väitti, että "mieshän kustantaa lapsen asumisen", millähän perusteella...

Ja puheluja soitan itse asiassa melko vähän, suurin osa niistä on juuri miehelleni kun kysyn, että kumpi hakee lapsen hoidosta yms. nopeita juttuja. Nettiyhteys laskutetaan siinä samassa laskussa kuin puhelut.

t. ap

Vierailija
34/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että perheenjäsenillä on aivan eri elämäntaso? Siis jos vaimo saa pienempää palkaa, niin vaimon pitää pysytellä köyhänä, ja maksaa puolet kaikesta ( vaikkei kenties sitä kaikea halua tai pysty maksamaan). Eikös puolisoilla ole lakiin perustuva elatusve4lvollisuus.

meillä ei ole koskaan ollut ongelaa asiasta, joten siisnä mielessä asia ei mua koske. Mutta jos tilanne olis toinen, niin kyllä minusta itsestäänselvää on, että puolisot voivat viettää samantasoista elämää. Mulla ja puolisolla on suht sama tulotaso, mutta näin ei ole ollut aina. (iehen työttömyys, mun hoitovapaa)

Vierailija
35/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko maksaa mies? Sano ihan summat.

Mitä teillä menee sähköön, lämmitykseen, kiinteistöveroon, ruokaan? Kuka ne maksaa?

Ja kerro teidän palkat. Ja se, paljollako kumpikin kaikkiaan maksaa perheen yhteisiä laskuja.

Vierailija
36/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisen vuoden aikan olen matkustanut vain lapsen kanssa kahdestaan ja maksanut ne kulut itse (matkat ovat olleet risteilyjä Tukholmaan, ei muuta).

t. ap

Vierailija
37/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoisin heti laajakaistan ja lehden. Hankkisin tilalle mokkulan, jota käyttäisin vain itse, enkä antaisi miehelle. Lehden lukisin netistä.

Jättäisin myös siivoamatta kaikki mihen jäljet, kuten peittäisin vain oman puolen sängystä ja tiskaisin pyykkäisin vain omat/lapsen tavarat. Voisi siinä miehellä silmät aueta kuinka typerästi käyttäytyy.

Vierailija
38/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on jokin syy siihen huonoon tulotasoon. Työttömyys, järkevä opiskelu, hoitovapaa tms.

Mutta on se aika kohtuutonta, että joku vain kököttää kehnon palkan kanssa ja odottaa, että toinen kustantaa sen saamattomuuden.

Vierailija
39/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkoholisoituu edelleen niin ota ero.

Itse ajoin itseni melkein hulluuden partaalle kun mieheni alkoholisoitui enkä lähtenyt ajoissa.

Terapian ja lääkityksen avulla sain itseni kokoon mutta pysyvät arvet jäivät.

Nykyään exäni on työkyvytön alkoholisti.

Vierailija
40/86 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sanoi että,suurituloiselle miehelle jää ainakin 400€ kuussa itselle.Toihan ei oo summa eikä mikään.Kyllä se mies maksaa jotain ja isolla kädellä.Mä veikkaan et taloa yms.Entä kuinka paljon niitä vaatteita ostetaan kuussa? Entä lapsen harrastus?Ootteko te kaikki sitä mieltä ettei aikuisella naimisissa olevalla saa olla mitään omaa?.Hei,kaikki naiset tietää miten helposti ja huomaamatta sitä rahaa menee joten kyllä AP ,kin laittaa rahaa esim.kosmetiikkaan,kahviloihin .kavereiden kans tapaamiset yms.