Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauva ei voisi nukkua vaunuissa sisällä??? Vastatkaa tähän kaikki!!

Vierailija
28.02.2011 |

Meillä esikoinen nukkui sisällä vaunuissa. Toinen ei tarvinnu edes vaunuja.

Miksi olen nukuttanu sisällä?

Syitä on monia, esim. ulkona on ollu kova pakkanen tai sitten on ollu suora kova auringonpaiste ja pukeutumisasia on ollut hankala asia, että ois osunu kohdilleen. Lisäksi ulkomaailman muut vaarat ovat olleet mielessä. Eli muut ihmiset, eläimet jne.

Meillä vauva kärrättiin siis yhteen makuuhuoneeseen, jossa oli ikkuna raollaan ja pimennettiin pimennysverholla, sitten hytkyteltiin, kunnes nukahti. Hyvin toimi.

Jos nyt oikeasti on niin, että ei ulos nukkumaan jos pakkasta yli miinus 5 astetta, niin vastatkaa, että miksi vauva ei voisi nukkua sisällä vaunuissa? Miksi se on väkisinkin raahattava ulos?? Toivon paljon vastauksia!

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin vauva nukahtaa vaunuihin.

pakkasessa kaksi tuntia, kuin että lapsi nukkuu suojaisassa paikassa vaunuissa kaksi tuntia? Minä pystyn kyllä makaamaan kunnon varustuksessa saman ajan talvella, mutta kesähelteillä en lasta ulkona auringossa nukuta vaikka itse siinä useammankin tunnin viihtyisin. Maalaisjärjellä, kiitos!

ei, vaan siinä et heti kun mammat on itse valmiita makaamaan tuntikausia pakkasessa, ymmärrän lapsenkin pakkasessa pitämisen. tai vastaavasti kuumuudessa kesällä...

Vierailija
62/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että aikuinen ihminen joka saa itse valita, nukkuisi pakkasessa monta tubtia... UTOPIAA!! miksi siis uskomme tämän olevan lapselle hyväksi.. raitis ilma toki joo, mutta aktiivinen äiti tarjoaa tätä lapselle ulkoilun ja ulkona touhuamisen merkeissä...ei pukkaamalla poloisen ulos nukkumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla niin hysteerisiä ulkoilun ja "raikkaan ilman" suhteen. hyvähän se on, ei sillä - mutta tää suomalainen reipashenkisyys on jotain ihan uniikkia muualla maailmassa - jo keski-euroopassakin pidetään mielipuolisena laittaa lapsi ULOS nukkumaan.

ja mitä tulee AP:n kysymykseen, niin tottakai lapsi voi nukkua vaunuissa sisällä; mikä estää? tosin sille voi ehkä tulla vähän kuuma, jos vaunut ovat kovin topatut ja "umpinaiset" - mutta muuten tottakai.

Vierailija
64/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokihan aikuinenkin pakon edessä makaa pakkasessa muutaman tunnin, mutta ei jos ei ole pakko...miksi sitten pakotamme lapsemme tähän?!?!?

Vierailija
65/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raitis ulkoilma on terveellistä. siksipä siis ulkoilen lapsen kanssa päivittäin, mutta mieluummin juuri ulkoilen kuin työnnän pikkuraasua nukkumaa tuntikausiksi vaunuihin raittiin ilman takia.. passivoivaa..

ja tokihan se on äitille helppoa kun lapsi parka nukkuu monta tuntia pakkasessa että äiti saa rauhassa touhuilla sisällä. se on toki ihan eri juttu jos äiti vaikka lenkkeilee sen aikaa kuin lapsikin, mutta julmuutta on laittaa avuton lapsi moneksi tunniksi ulos nukkumaan kun itse viettää aikaa sisällä...jotkut vielä tekee senkin että kun pikkunen tahtoisi heräillä, käyvät edelleen heijaamassa uudelleen uneen..julmuutta on niin monenlaista!!

Vierailija
66/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokihan aikuinenkin pakon edessä makaa pakkasessa muutaman tunnin, mutta ei jos ei ole pakko...miksi sitten pakotamme lapsemme tähän?!?!?

Vierailija
67/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi julmaa joo antaa vauvan nukkua 3,5 h pakkasessa pihalla.

Vierailija
68/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi että vastaaminen kesti...kyllä pulkkailen lapsen kanssa lyhyitä aikoja talvella. Ja päiväunista, joskus nukun, joskus en, mutta siis mikä juttu tämä päiväuni homma on!?!?!? sekö et vauva päiväunet on automaattisesti ulkona...??ei suinkaan, kuten yölläkin ja kuten aikuisetkin (jos päiväunia nukkuvat) nukkuvat siis sisällä..ei ulkona!!

Vierailija
69/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kysymys: miksi vauva olisi nukutettava väkisin sisällä vaunuissa?? Jos nimittäin osaa huolehtia siitä, että vauvalla on ulkona hyvä olla? Kun vauva saa paljon hapekkaampaa ilmaa ja rauhaa ulkona nukkuessaan.

Vauvalle voi tulla vaunuissa kuuma sisällä. Ainakin meidän vauva pitäisi pukea vain bodyyn, jotta ei läkähtyisi. Ja selvähän se on, että nukuttaminen pelkässä bodyssä sisällä vaunuissa on vaikeampaa kuin pukeminen ulos, jolloin vauva nukahtaa jo matkalla ulos.

Ja kesäaikaan vaunuissanukutus onkin monesti hankalaa, koska ei voi pukea paksuja tamineita.

Vierailija
70/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan se meistä julma olikaan?

Mun mielestä on turha verrata aikuisen ulkona nukkumista niin kauan kun se ei ole vauvan tarpeen tasolla, siksi kysely päiväunista.

Vierailija
71/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän aggressiivista porukkaa liikkeellä. Samaa ihmettelen kuin moni muukin edellä: mitä ihmettä se teitä haittaa vaikka muut nukuttavatkin ulkona lapsiaan?! Ei teidän tarvitse nukutta omianne, ei oo pakko. Rauhoittukaa nyt.

Tämähän herättää yhtä suuria tunnekuohuja näköjään kuin imetys, perhepeteily ja virikehoito. En tiennytkään, että on noin paljon ulkona nukuttamista vastustavia ihmisiä. Ja että se tuntuu olevan noin sydämen asia vielä.

Vierailija
72/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa vaunuissa sisällä, jos sänkykin on keksitty...en siis ole ketjun aloittaja. Heh, ja pulkkailusta, mielestäni vauvalle täytyy tarjota muitakin aktiviteetteja kuin pakatuissa ahtaissa vaunuissa makaamista...toki ihan pieni vauva on juttu erikseen..mutta vauva joka konttaa, liikkuu ja tutkii maailmaa tarvii havaintoja, elämyksiä, kokemuksia niin ulkona kuin sisälläkin..ja kuten aian alle 1-vuotiaan ulkoilussa...pakkasraja on -10..ei kai hullukaan PIENTÄ lasta ulos tuon kylmemmällä raahaa..

Vierailija
73/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen kysymys..miksi ette sitten laita lasta yölläkin ulos jos päivällä on pakko nukkua ulkona..,. tämä siis kuvainnollinen kysymys, eli kukaan ei lasta ulos yölläkään laittais, niin miksi kummassa sitten päivällä.. lapsella täytyy olla kyky nukkua sängyssä jos sen yölläkin tekee

Vierailija
74/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se joka nukuttaa lapsen ulkona, ei juuri edes uskalla alkaa vertaamaan aikuisen ja lapsen unta ja unentarvetta...itse haluan kohdella lastani kuin muitakin IHMISIÄ...ja en kyllä laittaisi edes kotieläimiäkään ulos nukkumaan...jos tarkemmin miettii asiaa... :D niitä toki itselläni ei ole

Vierailija
75/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että se tuntuu olevan noin sydämen asia vielä.

Vierailija
76/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkua sängyssään?

tätä mä en ole koskaan tajunnut.

molemmat lapseni ovat pääsääntöisesti nukkuneet sisällä omissa sängyissään, en ole koskaan tarkoituksella nukuttanut ulkona,parvekkeella tms. anoppi joskus nukutti vartavasten ulos kun oltiin sielä kylässä. ja mua hermostutti se, piti käydä kurkkimassa joko herää yms..

meitä on niin moneen junaan.

JOku viisas on jo vuosikymmeniä sitten tehnyt niin upean keksinnön kuin ITKUHÄLYTIN!!! Jee! Sieltä kuulee jos lapsi alkaa itkeä tai muuten herää.

Ja meillä ainakin on lapsi myös aina "silmän alla", eli terassilla olohuoneen ikkunan takana tai aiemmin parvekkeella, joka niin ikään oli olkkarin ikkunan takana.

Sekin mua ihmetyttää näissä keskusteluissa, että kuvitteletteko te tosiaan, että lapset, jotka nukkuva vaunuissa eivät ulkoile muuten? Ihan oikeasti?

Kyllä me ainakin ulkoillaan ihan samalla tavalla riippumatta siitä, missä päiväunet nukutaan. Ja toisaalta silloin kun isommista jompi kumpi on kipeänä, eikä ulkoilemaan päästä, on kiva että pienin saa raitista ilmaa sitten edes niillä päiväunillaan.

Mä muuten tämän ketjun innoittamana ajattelin ryhtyä kohtapuoleen ulkonukkujaksi. Ihan vaan kokeillakseni miten se minuun vaikuttaa. Mulla on hommaan sopiva makuupussikin, katsotaan kuinka akan käy.

Vierailija
77/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se joka nukuttaa lapsen ulkona, ei juuri edes uskalla alkaa vertaamaan aikuisen ja lapsen unta ja unentarvetta...itse haluan kohdella lastani kuin muitakin IHMISIÄ...ja en kyllä laittaisi edes kotieläimiäkään ulos nukkumaan...jos tarkemmin miettii asiaa... :D niitä toki itselläni ei ole

Jotenkin en yhtään epäile tuota että sulla kotieläimiä olisikaan, jos vertaat vauvaa eläimeen.

:D

Vierailija
78/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hätää tulee, kun että nukkuis omassa sängyssään. Se kun sijaitsee yläkerrassa.

Ja ihan hyvin vois yötkin nukkua ulkona, mutta kuka jaksaa nostaa vauvan tissille keskellä yötä, riisua ja pukea uudelleen?

Vierailija
79/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raitis ulkoilma on terveellistä. siksipä siis ulkoilen lapsen kanssa päivittäin, mutta mieluummin juuri ulkoilen kuin työnnän pikkuraasua nukkumaa tuntikausiksi vaunuihin raittiin ilman takia.. passivoivaa..

ja tokihan se on äitille helppoa kun lapsi parka nukkuu monta tuntia pakkasessa että äiti saa rauhassa touhuilla sisällä. se on toki ihan eri juttu jos äiti vaikka lenkkeilee sen aikaa kuin lapsikin, mutta julmuutta on laittaa avuton lapsi moneksi tunniksi ulos nukkumaan kun itse viettää aikaa sisällä...jotkut vielä tekee senkin että kun pikkunen tahtoisi heräillä, käyvät edelleen heijaamassa uudelleen uneen..julmuutta on niin monenlaista!!

vitsi, niin ole hyvä ja hakeudu hoitoon.

Vierailija
80/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monenalan ammattilaisia täällä! :D mutta ilmeisesti ihmisen mielenterveyden asiantuntijana tuon kommentin heitit :D täytyypäs harkita :D :D :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän