Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauva ei voisi nukkua vaunuissa sisällä??? Vastatkaa tähän kaikki!!

Vierailija
28.02.2011 |

Meillä esikoinen nukkui sisällä vaunuissa. Toinen ei tarvinnu edes vaunuja.

Miksi olen nukuttanu sisällä?

Syitä on monia, esim. ulkona on ollu kova pakkanen tai sitten on ollu suora kova auringonpaiste ja pukeutumisasia on ollut hankala asia, että ois osunu kohdilleen. Lisäksi ulkomaailman muut vaarat ovat olleet mielessä. Eli muut ihmiset, eläimet jne.

Meillä vauva kärrättiin siis yhteen makuuhuoneeseen, jossa oli ikkuna raollaan ja pimennettiin pimennysverholla, sitten hytkyteltiin, kunnes nukahti. Hyvin toimi.

Jos nyt oikeasti on niin, että ei ulos nukkumaan jos pakkasta yli miinus 5 astetta, niin vastatkaa, että miksi vauva ei voisi nukkua sisällä vaunuissa? Miksi se on väkisinkin raahattava ulos?? Toivon paljon vastauksia!

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttää lasta keskellä yötä...?? toki jos on kyse ihan muutaman viikon ikäisestä lapsesta.. yösyönnit meillä onneks jäi jo 7vkon ikäisena ja sitä ennenkin syötiin vaan kerran.. ja tää kommentti tulee nyt sitten ihan neuvolastakin...ja lääkäreiltä, Todelle harvalle usean kuukauden ikäiselle lapselle yösyönti on tarve, enemmänkin opittu tapa ja tottumus..tapa hakea lohtua...

Vierailija
82/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en suinkaa vertaa lastani elämiin...mutta ihmettelen niitä, jotka lapsen ulos nukkumaan vievät, itse kun en sellaista tekisi edes kotieläimelleni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kesäaikaan vaunuissanukutus onkin monesti hankalaa, koska ei voi pukea paksuja tamineita.

Vierailija
84/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä lapsen voi huoletta jättää ulos ja jossa on rauhallista?

Täälläpäin en jätä lasta yksin ulos, eikä siellä mitään rauhaa olisikaan. Helpompi nukuttaa lapsi sisällä ja ulkoilla muuten.

Vierailija
85/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten vastaan vain ap.lle

Miksi nukutat vauvan sisälle vaunuihin etkä sänkyyn? Mä en myöskään näe mitään syytä nukuttaa lapsia pihalle. Minun mielestä ihmiset nukkuvat sisätiloissa sängyissään (elleivät ole telttaretkellä...)

Lapset (ja vanhemmat) saavat kyllä raitista ilmaa sillä ulkoilemme joka päivä, paitsi tietysti kovimmilla pakkasilla.

Vierailija
86/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee välillä samanhenkistä kommenttiakin... mutta oikeastaan hävettää, että viitsin edes osallistua tähän keskusteluun jos tarkemmin mietin... mutta nyt lasta laittelemaa iltakuntoon ja nukuttamaan OMAAN SÄNKYYN!!:D ollut vissiin kotona liian kauan kun kova tarve saada keskustelua aikaan...kaipa alkaa olla aika palata opetushommiin ja työn pariin!:) tulisi muuta puhuttavaa tällekin vaunukielteiselle mammalle :D

Vierailija
87/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee välillä samanhenkistä kommenttiakin... mutta oikeastaan hävettää, että viitsin edes osallistua tähän keskusteluun jos tarkemmin mietin... mutta nyt lasta laittelemaa iltakuntoon ja nukuttamaan OMAAN SÄNKYYN!!:D ollut vissiin kotona liian kauan kun kova tarve saada keskustelua aikaan...kaipa alkaa olla aika palata opetushommiin ja työn pariin!:) tulisi muuta puhuttavaa tällekin vaunukielteiselle mammalle :D

huutomerkkejä!! :D, mutta tulihan sekin selväksi. Toivottavasti et opeta meidän lapsia.

Vierailija
88/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä syytä miksi ei voisi, mutta miksi pitäisi nukkua yleensäkään vaunuissa? Voihan lapsi nukkua sängyssäkin, miksi pitää opettaa vaunujen heiluttelua ollenkaan. Jos äiti haluaa ulkoilla samalla ja työntää vaunuja ulkona lapsen nukkuessa, niin ihan kiva äidin kannalta, ettei tarvitse koko päivää olla sisällä, mutta muuten sillä ei kai ole mitään väliä vaikka lapsella ei ole vaunuja ollenkaan.

Siksipä nerokas ratkaisu: ku ulkona liian kylmä tai kuuma tai muuten epäsopivaa, vauva nukkuu sisällä niissä vaunuissa.

Vierailija
89/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan ihan asia erikseen..eikä ihan kamalasti kerro ihmisestä

Vierailija
90/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvaa nukuttaa vaunuissa sisällä, niin kannattaa laittaa vauvalle turvavaljaat, jos vauva osaa jo nousta konttausasentoon. Ulkona toppavaatteissa vauva ei pysty kääntymään, mutta sisävaatteissa mahtuu. Meillä on ollut läheltäpiti-tilanne, onneksi satuin kuulemaan, että vaunuissa kahisi lakanat eri tavoin kuin ennen. Vauvalla oli jo kädet kuomun päällä ja yritti kontata vaunua pitkin.

Vierailija
91/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kysymys: miksi vauva olisi nukutettava väkisin sisällä vaunuissa?? Jos nimittäin osaa huolehtia siitä, että vauvalla on ulkona hyvä olla? Kun vauva saa paljon hapekkaampaa ilmaa ja rauhaa ulkona nukkuessaan. Vauvalle voi tulla vaunuissa kuuma sisällä. Ainakin meidän vauva pitäisi pukea vain bodyyn, jotta ei läkähtyisi. Ja selvähän se on, että nukuttaminen pelkässä bodyssä sisällä vaunuissa on vaikeampaa kuin pukeminen ulos, jolloin vauva nukahtaa jo matkalla ulos. Ja kesäaikaan vaunuissanukutus onkin monesti hankalaa, koska ei voi pukea paksuja tamineita.

No siis pointtini tässä aloituksessa löytyy viimeisestä virkkeestäni.

Eli tästä uudesta tutkimuksesta, jonka mukaan tämä tutkija ei suosittele vauvan nukuttamista ulos tuntikausiksi jos on enemmän pakkasta kuin miinus 5.

Pointtini oli se, että tästä huolimatta, tästä suosituksesta huolimatta, miksi se vauva pitää nukuttaa pakkaseen??? Miksi tästä suosituksesta ei välitetä? Jos vauva nukkuu paremmin vaunuissa, eikö ne voi jättää sisään kovilla pakkasilla?

tämä oli pointtini, joka meni mammoilta ohi.

Vierailija
92/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä Euroopan sydämestä.noniin.Miksi tämä aihe sai äidit näin kiihtymään??nyt en kyllä ymmärrä...eikö kellään käy mielessä että -5 on aika vähän Suomessa,jos täälläkin!Kun mieheni työskentelee ulkomailla ja minä olen Suomessa lasten kanssa,pitäisikö mun olla koko talvi kotona sisällä??en saisi käydä kaupassa,lenkillä moneen viikkoon?mitenköhän tämä onnistuisi?En aja autoa ja kauppaan 3 km.Mitenköhän pohjoisessa kävisi?Monta kuukautta sisätiloissa?KYLLÄ TÄÄLLÄ ULKOMAILLAKIN LAPSET NUKKUVAT ULKONA VAUNUISSA JA PAKKASTA VOI OLLA -12!LISÄKSI JÄÄTÄVÄ TUULI!Eli ei se niin harvinaista ole,vaikka moni täällä niin aatteli.Omat lapseni ovat aina nukkuneet ulkona,laitan vaunuihin ja villapeitto päälle,hengitysilma on kyllä aika lähellä 0...ja aivan sama,liikunko siis kävelenkö 6 km vai laitanko partsille,heti nukkuu.Sisällä ei tule nukkumisesta mitään,ja sen jälkeen myöskään yöllä ei nukuta..paljon riippuu vauvan iästä ja pakkasesta,mutta tuo -5 on kyllä lähinnä huvittava=)kertoo myös siitä että autolla mennään joka paikkaan ja sitten ihmetellään kun peppu levii!Miksi nostaa verenpainetta,eikö pääasia ole että äiti ja vauva voivat hyvin ja kaikki jaksavat!VOIMIA JA KOHTAHAN VOIMME VÄÄNTÄÄ SIITÄ PITÄÄKÖ LAPSET PITÄÄ KOKO KESÄN SISÄLLÄ,TUO AURINKO KUN ON NYKYÄÄN NIIN VAARALLISTA...

Vierailija
93/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sisällä?

Kärsimyksestä?

Nukutatteko sisällä sitten useamman puolen tunnin jakson, kun meillä poika nukkui parit päiväunet ulkona (en nyt muista mihin ikään asti..)?

Vierailija
94/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä suosituksesta ei välitetä? Jos vauva nukkuu paremmin vaunuissa, eikö ne voi jättää sisään kovilla pakkasilla?

tämä oli pointtini, joka meni mammoilta ohi.

Vierailija
95/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuleehan huoneeseen silloin raitista ilmaa.

Minä olen tehnyt ihan samalla tavalla, jos on esim. ollut huono sää tai ulkona meteliä (koneiden ääniä sesonkiaikoina), olen itse ollut kipeänä tai vauva on vaikka nukahtanut tissille, enkä ole raaskinut herättää pukemisella. Ja joskus ihan omasta mukavuudenhalustani. Ulkoiltu ollaan sitten muuten, vaunulenkkejä esimerkiksi.

Kolme lasta on tällä tavalla onnistunut hengissä pitämään ja voin suositella muillekin.

Vierailija
96/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hlvttiä se sulle kuuluu missä mä vauvani nukutan!? Ei muakaan kiinnosta missä sä omas nukutat!

Tää aihe on jo niin puhkikaluttu, keksikää jotain muuta mistä lässyttää.

Vierailija
97/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukuttanut molempia vauvojani ulkona ja sisällä, ja jatkan samaa linjaa. En ymmärrä miksi on eri asia ulkoilla vauvan kanssa muuten tai nukuttaa ulkona, eihän sillä vauvalle mitään eroa ole..? Ulkoilen esikoisen kanssa, vauva nukkuu vaunuissa sillä aikaa. On enemmän ollut ongelmana liika kuumuus kuin liika kylmyys, kertaakaan ei vauvalla ole ollut kylmä. Nukkuu kyllä sisälläkin toiset päiväunensa.

Toisekseen en ymmärrä miksi on niin huonoa tai kiellettyä helpottaa äidin elämää? ONhan moni muukin juttu äidin elämää helpottamaan tehty. Jos vauva nukkuu hyvin, on lämmin herätessään ja lisäksi äiti saa omaa aikaa, mikä siinä nyt on niin väärin?

Kolmannekseen olen aivan valmis menemään nukkumaan ulos, jos joku sinne minulle tuommoisen koppapedin laittaisi. Olisi ihanaa köllähtää taljoille pehmeisiin, lämpimiin vällyihin tuulensuojaan raittiiseen ilmaan ja antaa unen tulla! Kyllä kiitos, menisin mielelläni!

Vierailija
98/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannekseen olen aivan valmis menemään nukkumaan ulos, jos joku sinne minulle tuommoisen koppapedin laittaisi. Olisi ihanaa köllähtää taljoille pehmeisiin, lämpimiin vällyihin tuulensuojaan raittiiseen ilmaan ja antaa unen tulla! Kyllä kiitos, menisin mielelläni!

Vierailija
99/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neljä lasta kaikki nukkuneet päiväunensa sängyssä. Syystä että eivät lähes koskaan nukahtaneet vaunuillessa vaunuihin. Jos nukahtivat se oli sen 2 tunnin kävelyn viimeisillä minuuteilla. Ja jos olisivatkin nukahtaneet aiemmin, niin heti heräsivät kun pysähtyi. Ja paikallaan olevaan kärryyn nukuttaminen ihan toivotonta. Sänkyyn kun laittoi niin nukahti siihen ja nukkui hyvin. Kaikki vauvat ei tykkää siis ulkona nukkumisesta. Muuten kyllä nauttivat ulkoilusta.

Vierailija
100/102 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona kun kerran nukkuun paljon paremmin ja saa samalla raitista ilmaa. Miksi taaperot laitetaan sänkyyn nukkumaan ja ulkoilu/raitis ilma hoidetaan muulla tavoin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän